üzenetek

hozzászólások


GreenGoblin
(tag)

Kicsi hatótáv, nagy fogyasztás, magas ár, kopogós/zongoralakk műanyagok...kell ennél több?!
;]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

De ez legalább kívülről még néz ki valahogy.
Épp azt nézegettem, hogy elektromos autóknál nagyon siralmas a kínálat.
Vehetsz kis hatótávos távirányítós autókat (mármint ami a kinézetet illeti), vagy SUV / Crossover-t.
Nincs egy értelmes sedan.
Ja de. Fapados Model 3, aminek az árából full extrás Alpha Giulia Veloce TI, vagy 3-as BMW kapható teljes M-es feszereltséggel.
Vagy a gyártók azt hiszik, hogy a belsőégésűvel együtt a stílust is el akarják hagyni az emberek?

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Igen el találták a stílusomat. Nem változtatnék rajta semmit. Csak az árán. :)


adamssss
(veterán)
Blog

Jól néz ki ezt aláírom. De ez továbbra is úri huncutság. Ennyi pénzért... Ráadásul bennem már az is kérdés, hogy a jelenlegi töltési árak mellett mennyit lehet spórolni az üzemanyagon?


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Tetszik, hogy egy szolid kozeputnal maradtak a teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg, akku kapacitas es suly teren. Talan szolidabb mint megszokott, de akiknek az auto inkabb kozlekedesi eszkoz, azoknak ez eleg lesz. Szerencsere nem vittek le a fapad szintre ezeket a parametereket.

Az viszont latszik, hogy az elektromos autokba az extra suly miatt joval komolyabb futomu kell, ami itt nincs meg teljes mertekben.

Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik. Az nem idealis, hogy mar 130-nal is buntet az auto, mert ha tobben vesznek le az autopalya tempobol, az rengeteg felesleges elozest general majd, ami tobb potencialis balesetet jelent.

Fura hogy mig a benzines es gazolajos autok eseten - jo okkal - kereszteshaborut hirdettek a specifikaciokban megadott parameterek tartasaert, mint a kibocsajtas, vagy a fogyasztas, lathatoan az elektromos autok eseten nem zavarja az EU-t, hogy sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg, nem csak a prospektusokban, de az auto informacios rendszereben is. Persze tisztelet a kivetelnek. Vannak akik nem kamuznak. Vajon ez az engedekenyseg csak az e-autok bevezetesenek elosegitesere van, vagy egyszeruen meg nem erkezett be eleg panasz az EU fogyasztovedelemhez, hogy reakciot valtson ki. Ugyanolyan komolyan szabalyozott pados es valos forgalmas fogyasztas meres kellene, mint a belsoegesu motoros autoknal.

[ Szerkesztve ]


GreenGoblin
(tag)

Igen kb. ennyi. Jól néz ki de, sok a de.


elfelejtette
(veterán)

Érdekes teszt, ha lehetséges kérlek a töltési adatoknál jó lenne nem csak a kW-okat kiírni, hanem a hozzá tartozó töltési időket is, és ha már a drágulást szóba hoztátok, akkor a töltések árát is, hogy a hozzám hasonló laikusok is megértsenek valamit belőle...


GreenGoblin
(tag)

Azért az vicces, hogy a cikk utolsó oldalán gyakorlatilag leír az író valamit majd meghazudtolja saját magát.
Az elején még azt írja milyen drága a töltés meg maga az autó aztán:

bár az üzemanyagon és adókon, egyéb költségeken sok pénzt spórolhat gazdájának


Noukoum
(veterán)

Az összes új autó úri huncutság ezen az elven. Sőt maga az autó is az.

Egyébként ilyen üzemanyagárak mellett nagyon sokat, de ugye előbb le kell dolgoznia a belsőégésűhöz képest a felárat. Már ha csak a matek a lényeg, nem a levegő és a környezet. (A vírushelyzet a mateknak sem tesz jót)


<Lacy85>
(addikt)
Blog

"Egyébként ilyen üzemanyagárak mellett nagyon sokat"

Ja. Rengeteget. 100Ft/perc áron meg főleg. 40kW töltési sebesség, nettó 45kWh akksi. Legyen durván 1 óra a töltés, ami ~6000Ft. Ezzel ilyen időben elmész ~250km-t.
Üzemanyagban ez ~13-14 liter.
Egy ehhez hasonló kisebb autó fogyasztása simán megáll 5 liter körül nyugisabb tempó mellett. Ami így ~260km-re jön ki.
Marha sokat spóroltál, nem? :DDD
Az meg már csak hab a tortán, hogy a nem elektromos Peugeot 208 alapára 4,3 milla.
Ez mennyi is?

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Nem ismerem a toltesi arakat, de biztos nem percre van megadva az ar, hanem KWh-ban, mar csak azert is, mert minden auto mashogy tolt, raadasul meg toltes kozben is valtozik a toltes feszultsege, arama.

Valami nem kerek a szamolasban.

A masik oldala meg az, hogy termeszetesen a legtobb toltes otthon zajlik joval olcsobban, hacsak nem taxizol, de lehet hogy meg a taxisok is megoldjak valahogy olcsobban.

Szoval joval nagyobb a kulonbseg km-re vetitve, de az ketsegtelen hogy nagyon sokat kell menni elektromossal, hogy visszahozza a tobb millios arkulonbozetet. Kicsit olyan mint a napelemek. Azoknak is nagyon hosszu a megterulese, hacsak nem kapsz hozza komoly allami tamogatast.


Tomy Yayo
(senior tag)

Olvasd el még egyszer a cikket, amiben külön említik a perc alapon számlázó e-Mobi töltők igazságtalanságát. Persze használj mást, de ha csak az van, mikor elfogy a hatótáv...

Elolvasva a cikket, egy kérdésem van: hogy a fenébe kaphatott ez év autója címet meg miért viszik ennyien?


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Cikkben is 100Ft/perc van és valóban perc alapú nagyon sok helyen.
Tudom, hogy nem egyenletes a töltés erőssége. Most direkt a legoptimálisabb esetet számoltam, ami kb. kizárt a valóságban. kWh-t a villámtöltőknél számolnak, ha jól tudom.
Csak hát ott meg már van olyan szolgáltató, ahol 280Ft/kWh a díj.
Ott kb. 12-13 ezerből töltenéd fel ezt az autót...
Az ingyen töltés, olcsó töltés jó volt a beetető időszakban. Aztán ahogy terjednek ezek az autók, úgy drágul a töltésük is.

Akkor éri meg nagyon, ha otthon tudod tölteni. Ha van napelemed is, akkor meg egyenesen királyság az e-autó.
Csak hát ezzel nem megy sokra a rengeteg városban lakó ember...

[ Szerkesztve ]


Lami66
(őstag)

Amíg az árakat nézve egy e egyenlet így néz ki, addig mérsékelt sikere lesz ennek az e-nek (is)
1 db e208 = 2 db 208
1 db e208 = 1 db 5008
Aztán a kompromisszumokat még nem is boncolgattuk.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Nem gondoltam, hogy ekkora felara van a kereskedelmi toltesnek. Igy piaci alapon tenyleg csak olyan kicsi elektromos szemelyautokat van ertelme venni, amiket nagy mertekben otthon tudnak tolteni es meg gyorstolto kiepiteset se terveznek.

Raadasul ezek az arak meg nohetnek is komolyan, foleg ha hirtelen joval tobb auto jut egy-egy toltofejre.


csakaloki2
(csendes tag)

Villamosmernokkent nem lehet mondani, hogy ne szeretnem az elektromos megoldasokat, de az egesz autoipar egy zsakutcaban halad egyre beljebb, csak nem vettek eszre a tablat az utca elejen. Nem akarom elvitatni, hogy annak aki agglomeraciobol jar be minden nap bp belvarosaba (foleg ha egyszer ki is tiltanak onnan minden nem elektromos jarmuvet), es otthon napelemrol tudja tolteni az autot, annak az EV a tokeletes megoldas, minden szempontbol. De mekkora szelete ez az autofelhasznaloknak? Egesz biztos nem akkora, hogy itt nem gyozik mar lekorozni egymast az autogyartok a kamuevszamaikkal, hogy mikortol fognak mar csak EV-t gyartani.

Kozben a toltes mar kb most dragabb mint az uzemanyag, es meg hol vagyunk attol h az allam rarakjon 100-200% jarulekot meg adot (senki ne ringassa magat abrandokba, abban a pillanatban, hogy erezhetoen megcsappannak az uzemanyageladasok, ez is el fog jonni). Ja es akkor meg se emlitettem, hogy a kb 5 millios felarbol a sima 208hoz kepest also hangon 10 evig ingyen van a benzin (evi 20e km-rel szamolva!, 10ezerrel mar 20 evig!)

Megvan az EV helye a piacon, de mai formajaban biztosan nem ugy, hogy teljesen levaltja a belsoegesut..

Egyebkent Tetszik a kis Peugeot, elfogadnam otthonra 2. autonak.


GreenGoblin
(tag)

Erre már Horváth András is kitért egyszer hogy gusztustalanul lehúzzák az embereket a töltők és senki sem korlátozza őket. Azt csinálnak, annyit kérnek el amennyi jól esik. És ha valakinek nincs otthon töltője az szív.


cousin333
(addikt)
Blog

Nem csak neked

Az árazás elég vegyes: általában a gyorstöltők kWh, a villámtöltők meg perc alapúak (hogy minél gyorsabban eltakarodj róluk), de ennek a fordítottjára is van példa, vagy akár vegyes árazásra (pl. E-On), ami egyszerre perc és kWh alapú. Kicsit ez még amolyan Vadnyugat. Ha jobban elterjednek, akkor kialakul némi árverseny, persze ingyen már sose lesz.

Mindemellett még léteznek ingyenes töltők is, vagy parkolóhelyhez kötöttek (parkolóházban fizetsz a parkolásért, cserébe ingyen tölthetsz). Tény, hogy jelentősen drágult a töltés (arányt nem írok, mert korábban ingyen volt...): mondjuk egy e-mobi AC-n tipikusan 100 Ft/kWh, ami 20 kWh-os (kicsit talán pesszimista) fogyasztással számolva 2000 Ft, azaz 20 Ft/km. Ez durván 5 literes fogyasztásnak felelne meg. Azaz nem jó, de nem is tragikus.

Ráadásul aki a nyilvános töltők árazásán fennakad az általában benzines logikával gondolkodik: kevés az üzemanyag -> benzinkút. Egy villanyautót otthon is lehet tölteni, akár egy mezei konnektorból is (persze érdemesebb kiépíteni valami alap Type 2 töltőt), az meg mondjuk 7-800 Ft / 100km. A nyilvános töltőre nincs is nagyon szükséged, amíg a napi futásod 200-250 km alatt van. Ez pedig a legtöbb embernek az idő túlnyomó részét jelenti.

Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan. Ha új autót veszel (ami nem a befektetés kategória), akkor valószínű, hogy idővel el is adod, így nem a vételárral, hanem az amortizációval kell számolni. Persze így is problémás lehet a matek, de azért mégsem ugyanaz.

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Tudom, láttam kb. az összes videóját, mert engem is erősen érdekel a téma. :D

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

"Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan."

Ezt mondjuk nem értem. Oké, mondjuk 4 év múlva annyit fog érni, mint most egy sima 208.
Eladod 4-ért, 6-8 milláért veszel másikat.
Az 5-6 éves 208-ak ~2 milla körül mennek. Új ára 4,3.
Szerintem kb. ugyanott vagy.

Pl. a Nissan Leaf újan mindenféle kedvezménnyel is 7,5 milla.
Az 5-6-7 éves modellek kerülnek 3,5-4 millába.
Pár év alatt ugyanúgy a ~felét éri ez is, mint a benzines / dízel.
Csak ezekben ráadásul már a hatótáv is jelentősen lecsökkent, mert épp nemrég volt róla videó, hogy most kezdenek kipotyogni a régebbi Leaf-ek akksijai ilyen ~70% körüli kapacitás mellett.

[ Szerkesztve ]

üzenetek