üzenetek

hozzászólások


GreenGoblin
(tag)

Mi van?


Race-Face
(tag)

„Az összehasonlítás alapja nem az extrák hanem a benzin vs villanyos meghajtás különbsége, az nem a "mi" hibánk, hogy van extra nélküli benzines fele annyiért.”

Akkor máshogy mondom. Azt az árat kell összehasonlítani, amilyen felszereltséggel az autót megvennéd. Ha te alapfelszereltséggel vennéd 4+ millióért, 75 lóerős motorral, akkor a villanyos változat valóban két és félszer drágább. Ha erősebb motort választanál, több extrát, akkor viszont nem 4 millió az ár, hanem még ennél az autónál is inkább 6M (hasznaltauto.hu-n hirdetett új autó árakat nézve). Az új autó vásárlók nagy része nem alapmodellt vásárol, ezt bármelyik autókereskedés elárulja neked, én akikkel kapcsolatban vagyok, ott kb. egyforma a legmagasabb és a legalacsonyabb felszereltség aránya, és a közepes felszereltség szintek a legnépszerűbbek (kicsit több pénzért sokkal jobb felszereltség).

Tehát mint mondtam, nem k-adi preferenciája fogja eldönteni, hogy megéri-e nekem e-autót venni, hanem a sajátom, illetve mindig az adott vásárlóé. Te 75 lovas alapmodellt vennél, tekerős ablakkal, fedélzeti rendszer nélkül, lemezfelnivel, akkor 4,2-ért tiéd. Ha valaki ennél többre vágyik, akkor viszont bőven 5M felett fog fizetni (és kap egy sokkal jobb autót).
Az pedig csak elméletben probléma, hogy elektromosban nincs fapados alapmodell. Ha megnézed, ennél a Peugeot-nál a benzines modell árkülönbsége mondjuk 1,5M forint az alap és a jól felextrázott modell között. Tehát lehetne 9 millióért fapados e208 :D Azt hiszem, nem sokan vennék, semmi értelme. Inkább vesznek 11M-ért extrákkal...

A villanyautóknál még limitált a legyártott mennyiség, így a választék nem tud megfelelően széles lenni. Idővel ez is változni fog. A folyamat elején vagyunk, és azt el kell fogadni, hogy 5-10 év múlva már nem lehet majd új belsőégésűt kapni. Mire ténylegesen lecserélődik az autóállomány, az inkább 15-20 év. Mint ahogy a kétüteműek is eltűntek. Tehát van 15-20 év, hogy kiépüljön az infrastruktúra, hogy a panel nyolcadikon lakó is tudja tölteni az autóját, de addigra más lesz az akkumulátor technológia, más technikai feltételek lesznek szükségesek. A belsőégésű is eléggé messzire jutott a Ford T-modell óta.


cousin333
(addikt)
Blog

Ugyanazt írta, mint én az #57-ben, csak akkor sem akartad érteni. Egyébként meg: #65...


Rolly
(veterán)
Blog

Ioniqnál átlag 20% nagyobb a fogyasztása az e208nak 130-nál a forma miatt lehet ez 25%-is (ami azért már jelentős, viszont városban 40-50 körül kb 10-15% között van maximum) tehát 130-cal többet megy más esetben nem, mivel pont ezzel a 20%-kal nagyobb az akkuja az e208-nak ... és a töltése lassabb tehát távolsági használatra elvileg jobb az e208...

De ebben a térben kicsit csalódtam az e208-ban, mert 47 kWh-ból átlag azt kihozni ami az ioniqnak megy 38-ból :) azért elég nagy különbség.... Mondjuk nem is értem, hogy e208-on miért nem tömör hűtőrácsot csináltak...


Rolly
(veterán)
Blog

e208-cat vettünk Allure felszereltséggel, kis navival, de sávtartóval és adaptív tempomattal. Ha most vennénk lehet kicsit fapadosabb de nagyobb e2008 lenne a választás és akkor a 308as menne a háztól...


cousin333
(addikt)
Blog

Lásd #68.

Nem írtam sehol, hogy a lakótelepi, garázs nélküli emberek rohanjanak villanyautót venni. Ha nincs saját töltési lehetőséged, akkor jól gondold meg a dolgot.

Valamiért egyesek azt hiszik, hogy "szerintünk" most mindenkinek azonnal villanyautót kell venni. Pedig csak arról van szó, hogy sokaknak már most is alternatíva lehetne (városban is!), mert sem a hatótáv, sem a töltés nem lenne leküzdhetetlen probléma. Az ár más kérdés, de azt szerintem mindenki önállóan el tudja dönteni.

"és nem is lehet mindent beépíteni ilyen szarokkal"

Miért nem? Minden házban/lakásban akad jó néhány konnektor, azt is sikerült kiépíteni valahogy. Most is léteznek olyan megoldások, hogy pl. a villanyoszlopokba tesznek kis teljesítményű töltőket. Nyilván nem kell minden bokorba dedikált 2x22 kW-os töltő, de 2-3 kW-os diszkrét oszlopokat akár a lakótelepi parkolóban is ki lehet építeni. Itt sem töltene mindenki, pláne nem egyszerre mind, mielőtt aggódni kezdenél.

[ Szerkesztve ]


GreenGoblin
(tag)

Mondjuk akkor a 8és fél nem egy jó deal azért a modellért de ez csak az én véleményem.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Mi értelme a napelemnek? Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát és addig sincs villanyszámlád, meg ingyen töltöd az autódat? Megtérülés után meg ténylegesen ingyen van az áram.
Ha esetleg a fűtésedet is megcsinálod elektromosra, akkor még fűtésszaámlád sem lesz.
Igazából semmi értelme.

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Kínában nem tudom mit árulnak, de azon kívül nem igazán törik magukat. Tele vannak hibridekkel, meg ami majd most jön, az a hidrogén hajtású Mirai.

[ Szerkesztve ]


cousin333
(addikt)
Blog

Bjorn tesztjei is ezt erősítik meg. Az új Ioniq legnagyobb hibája a töltési karakterisztika, ami sokkal rosszabb mint az elődjénél. Nem véletlen, hogy az 1000 km-s kihívást a 28 kWh-s verzió teljesítette hamarabb, megelőzve az e208-at(!), és a 38 kWh-s csak a harmadik lett ebben az összevetésben.

1000 km challenge e208
1000 km challenge Ioniq 28 kWh
1000 km challenge Ioniq 38 kWh


cousin333
(addikt)
Blog

Ahogy én látom a napelem is olyan, mint a villanyautó, ha "kiadja a matek": először drága pénzért megveszed, majd fokozatosan dolgozza le az árkülönbözetet.

Nyilván jobban megéri, ha eleve napelemet telepítettél/telepítenél, mert a villanyautó miatt már "csak" bővíteni kell.


dabadab
(titán)
Blog

Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát

Ez az, amit nem nagyon látok rendes számításokkal alátámasztva.
A megtérülése meglehetősen hosszú és kockázatos, mert a "nullszaldós elszámolás" nevű állami támogatásra alapoz, ami vagy megmarad hosszabb távon, vagy nem.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A 208-as nem eleve nem csak elektromosnak keszult.

Sokan reklamaljak az elektromos autoknal a kinezetet, mert hozzaszoknak a durvan kinezo autokhoz, hutoracsokhoz, konnyufem felnikhez, vagy specialis disztarcsakhoz.

Amig benzinesnel siman bealldoztak nemi legellenallast a menobb kinezetert es persze komolyabb szerepe van a hutoracsnak is, addig az elektromosoknal ki kell sajtolniuk mindent az alakbol, ezert zart az orra, ami meg egy Tesla 3-nal is kicsit furan nez ki, vagy zartak a felnik, disztarcsak. Mondhatni nem lehet egyszerre kis fogyasztasu az e-auto es meg az utolso divat szerinti meresz ufos/sportos valami.

A 208-nal bealdoztak nemi fogyasztast a megszokott jobb kinezetert, ezert ott a nagy, szinte szogletes meroleges orr, nagy meretu hutomaszkkal.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Ilyesmi konklúzióra jutottam én is. Nem lesz rossz ez a technológia, csak még nagyon gyerekcipőben jár.
Pár év alatt bőven javul majd a hatótáv, elvileg olcsóbb lesz a gyártás is és akkor talán futja majd a normális belső térre is.


GreenGoblin
(tag)

Te nem akarod megérteni!
Válaszoltam is rá olvasd el!


dabadab
(titán)
Blog

Igen, azt írtad, hogy nem érdekel, hogy valójában mennyiért lehet megvenni az új autót, te ragaszkodsz ahhoz, hogy valami teljesen fiktív számot használj az összehasonlításaidban.
Nagyon bölcs.


GreenGoblin
(tag)

Bakker vehetsz 208-at hivatalos Peugeot szalonból, vagy más viszonteladótól újonnan és használtan is. Használtan eleve nem hasonlítgatunk! Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed m. Az az egyetlen ár amivel össze lehet hasonlítani másik autókkal! Ezt olyan nehéz megérteni?


cousin333
(addikt)
Blog

:)

Elolvastam és válaszoltam is rá. Nem véletlenül ajánlgattam a #65-öt. Amiből kiderül, hogy amit írtál, az nem ábrázolja hűen a valóságot, mert tényleg lehet (jóval) olcsóbban is újat kapni, listaár ide vagy oda, mint ahogy benzinesből is van új 20000 font alatt, vagy ahhoz közel (igen, a 131 LE-s verziót). Mind "brand new", és a név alapján Peugeot márkakereskedéstől, nem a Tesco-ból. Tehát olcsóbban, mint a linkelt említett használt e208.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed

De hát ez hülyeség. Nyilvánvalóan soha az életben nem láttál még újautóvásárlást.
Az úgy megy, hogy bemész a "hivatalos szalonba" (egyáltalán, milyen az a "nem hivatalos szalon"?), elbeszélgetsz, konfigurálgatsz, alkudozol az áron, ha arról van szó, akkor a finanszírozás THM-jén is, aztán elhozod az autót valami olyan áron, aminek nincs túl sok köze a listaárhoz.
Egyébként (legalábbis Magyarországon) a PSA kifejezetten előszeretettel használta azt a stratégiát, hogy bazi nagy listaárakat írtak ki, amikből folyamatosan akció volt: szóval nem azt írtak, hogy négymillió a listaár, hanem azt, hogy ötmillió, amiből csak most, csak neked adnak egymillió kedvezményt :D

[ Szerkesztve ]


GreenGoblin
(tag)

Mi nem ábrázolja hűen a valóságot?
Bejelentik a 208-at legyen 15milláért (most mondtam valamit). Hivatalos, induló ár a Peugeot oldalán. Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül.
Viszont másik eladó ennyi kedvezményt ad, a harmadik annyit, és máris kevesebb mint 15 milla. Ez az ár viszont nem konstans! Ennyi erővel bármikor találsz olcsóbban és igazad lesz. Amiről a vita is szólt, hogy egy használt e208 még többet ér mint ugyanaz a felszereltségű új benzines-dízeles társa. Viszont ha azt nézzük amiről én papolok, a Peugeot oldalán lévő hivatalos árat vesszük alapul akkor már nincs igazad.
Világos így mert már belefáradtam.

Inkább szidjuk vagy kardoskodjunk az e autózás mellett az hasznosabb.

Más: Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek. :C

üzenetek