üzenetek

hozzászólások


<Lacy85>
(addikt)
Blog

"Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek."

Ezen én is pislogtam. Nyilvén nem maguktól kezdtek el e-irányba menni, hanem mert muszáj volt nekik. Ha nem lenne a kvótázás, magasról tennének az e-autókra.
A zöldülés épp annyira szempont a cégeknek, mint az Apple-nek volt a töltő elhagyásával.


Noukoum
(veterán)

Az ioniq amúgy is élen áll a hatékonyságban, ráadásul az e208 nyíltan feláldozta azt a design miatt.
Amúgy is bőven elég ennyi hatótáv, akiknek nem azok még nagyon sokáig el sem gondolkodnak alsó kategóriás villanyautó vásárlásán. Mint ahogy a fikázók sem akarnak villanyautót, csak utálkozni kell mert ennyire képesek. Mások építenek, ők rombolnak az ország meg ott tart ahol.


dabadab
(titán)
Blog

Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül

SENKI nem veszi ennyiért. Innen kezdve meg az összes további elvesztette minden alapját.

Egyébként a használt autóknál a hivatalos használtautólistaárat használod, vagy azt, amennyiért tényleg meg lehet venni, tudod, azt a valós, nem konstans árat? :DDD

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Korabban csak a Fiatnak eladott kvotajarol olvastam. Azt mondjuk nem ertem, hogy ezt az EU miert fogadja el.


cousin333
(addikt)
Blog

Elsőre is világos volt, mire gondolsz, pontosan úgy értettem, ahogy most is elmondtad. Csak akkor sem értettem vele egyet. A dolog onnan indult, hogy szerinted az eladó 30%-ot bukott a kocsiján 1 év alatt. Ami csak akkor igaz, ha listaáron vette. Márpedig olcsóbban is megkaphatta, újonnan, hivatalos márkakereskedőtől, akkor pedig nem bukott 30%-ot. Sőt, gyaníthatóan soha senki nem fizetett 33000 fontot a kocsiért, már csak azért sem, mert eleve jár rá 2500-3000 font állami támogatás.

A használt e208-at 24-nek mondtad, én meg írtam, hogy 20-22-ért kapsz hasonló, új(!) benzinest, és 24 > 22. :U

De valóban túl lett ez tárgyalva, mindketten elmondtunk már mindent, amit akartunk, majd az utókor ítélkezik felettünk... :D

"Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?!"

A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

“A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri így, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.”

De a kvóta értelme épp az lenne, hogy minden gyártó szorítsa le a károsanyag kibocsátást.
Nyilván valószínűleg túl szigorú a szabályozás és nem nagyon lehet még megfelelni neki, de így viszont az ég világon semmi értelme.
A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana, a többiek meg pöföghetnek tovább nyugodtan, mert papíron zöldek lettek.


#16820480
(titán)

Ez részben igaz, de azért ne tegyünk úgy, mintha Budapest (és a nagyvárosok) teljes lakossága kizárólag lakótelep 8. emeleten élne :D Nem találok igazán jó statisztikát rá, csak újonnan épülő lakásokra, de abban Budapesten az új lakások kb harmada kertes ház, ahol ugye eleve ott a lehetőség az otthoni töltésre. A fennmaradó lakások jelentős része pedig vagy társasház, vagy lakópark, de tudtommal már egy ideje kötelező minden ilyen épülethez arányosan garázst is építeni, szóval ott is lenne lehetőség azért töltőt felrakni a beállódhoz.

#90 GreenGoblin: Telefonoknál mennyire zavarja az embereket, hogy a 60W-osnak írt töltő csak 0-50%-ig tölt ennyivel, utána meg ugyanúgy belassul?

Amúgy általánosságban az autópályán 110-zel közlekedéshez: Mondjuk ha veszek egy Nyíregyháza-Nagykanizsa távolságot, az ~470km. Ha tegyük fel végig 130-cal tolná az ember, akkor 3 óra 37 lenne, 110-zel meg 4 óra 15 perc körül. Szóval ha végig lehetne döngetni 130-cal, akkor nyerne az ember egy fél órát, de ugye nem lehet úgyse annyival, mert például a nulláson 110 a max, meg van forgalom is. A gmaps 4 óra 12 percet ír most erre a távra.
Amúgy meg nem csak az elektromos fogyaszt jóval többet pályatempónál. Még régebben nézegettem az autóm pillanatnyi fogyasztását, 110-120-ig olyan 7 litert írt, ha felmentem 130-135 körülre, akkor már 10-et. Elég jelentős különbség.
Az meg nem feltétlen az autó hibája, hogy valaki pályatempónál klíma helyett lehúzott ablakkal megy (btw, itt sokan gondolatolvasók, hogy fogyasztás miatt csinálják?), lehet simán nem bírja a klímát. Főleg amúgy hogy a lehúzott ablak miatt megnőtt légellenállás miatt el is veszti kb azt, amit nyerne a klíma mellőzésével.


cousin333
(addikt)
Blog

Mert nekik a kvóta egy eszköz a cél eléréséhez. Időlegesen adnak némi engedményt, hogy nem kell feltétlenül hozni a számokat, de akkor legalább fizess. Hidd el, az sem esik jól a gyártóknak...

#113-ra válaszolva:

"Ezert viszont nincs ertelme az EU-nak hajcsar modjara kenyszeriteni az autogyarakat, hogy hagyjanak fel a hagyomanyos hajtasu autok gyartasaval. Ha valamit eroltetni akarnak, inkabb a hibridekre koncentraljanak."

Az EU ebből a szempontból nem buzdít a hagyományos autók leváltására. Csak megad egy pár ambiciózus célszámot meg egy -dátumot, aztán minden gyár oldja meg, ahogy tudja. Lehet(ne) kis méretű, könnyű, gyenge autókat gyártani, lehet hibrideket (sokan ezt is teszik, pl. a BMW; nem az EU koncentrál rá, hanem az autógyárak), villanyost, hidrogénest (ami szintén villanyautó) vagy tudomisén...

Ahogy én látom a hibrid inkább csak egy átmeneti állapot, mint a CO2 kvóta-kereskedelem. Akkor már inkább a hatótáv növelő.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

A probléma a következő: meg kellett valahogy oldani azt, hogy a gyártókat olyan értékek elérésére vegyék rá, amiket rövid távon képtelen lettek volna produkálni.
Ennek tényleg nagyon jó módszere ez a kvóta adás-vétel, mert ez egyrészt anyagilag jutalmazza azt, aki már elérte, másrészt bünteti azokat, akik még nem.
Van jobb ötleted?

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Hogy pontosan milyen az arány, azt nem tudom, de szerintem nem kevés.
Most hirtelen ezt aláltam. Ebben van egy 2011-es statisztika. Ha csak az első 10-et nézed, már az 350 ezer lakos. Ennél meg azért jóval több van.
Garázsokkal nem tudom mi a helyzet, de ami biztos, hogy a városi lakótelepek körül hegyekben állnak az autók a parkolókban. Szóval olyan nagyon sok garázs mégsem lehet.
Pest, Győr, Tatabánya legalábbis ilyen. A többi városban nem járok gyakran.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Van jobb ötleted?
Sz@rjunk a környezetvédelemre, meg a városi levegőre és gyártsunk továbbra is csak benzines és dízelautókat.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

"Mint ahogy a fikázók sem akarnak villanyautót, csak utálkozni kell mert ennyire képesek. "

A "fikazok" nagy tobbsege is venne elektromos autot, de nekik valamilyen szempontbol nem felel meg. Vagy tul draga, vagy kicsi a tenyleges hatotav, vagy ... egyentol fuggo folytatas.

Az semmit se javit a magas aron, hogy tavaly felmentek a hagyomanyos autok arai, mert semmivel sem lett kedvezobb az e-auto magas ara, csak igy sokaknak nem csak az uj elektromos auto, de mar az uj benzines auto sem johet szoba.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Veszek pár kvótát így nem kell kifizetnem a többszörösét büntetésre, vagy fejlesztésre. A benzines meg pöföghet tovább.
A Fiat a legjobb példa. Tessék-lássék alapon van 1db elektromos Fiat 500, aztán ennyi.
Ezen kívül az összes benzin-dízel. Fiatnál is, Alfánál is (Fiat-é az Alfa).
Az 500-nál sem kellett sokat erőlködni, mert egy létező autót megcsináltak elektromosra. Kimondottan elektromos platformjuk a kanyarban sincs.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nem tudom miből vontad le ezt a következtetést, de nálad már semmin nem lepődök meg. :DDD
Az meg külön vicces, hogy az papol az ország állapotáról kb. minden topikbak, aki nem tud értelmezni 2 egybefüggő mondatot. :D


Noukoum
(veterán)

És ha nem felel meg nekik akkor mi a francnak fikázzák? Nincs életük? Vagy csak ennyire rossz?

Rólad aztán meg lehetne beszélni mikor megbeszéltük pont egy suzuki swiftnél hogy nevetséges összeggel sem nőtt meg az autó ára a kvóta miatt erre másnap ugyanúgy tolod a baromságot hogy a kvóta miatt drágult minden.

Igen biztosan fognak drágulni az autók a kvóta miatt is, és? Akinek nem tetszik az ne vegyen autót, senki nem kényszerít.

És marhára nem érdekelne az a sok baromság akik terjesztetek, ha nem az emberek agyát mosnátok hülyeségekkel.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Mondja ezt az, akinek nincs elektromos autója és nem is tervez venni. :D


dabadab
(titán)
Blog

Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.

Most az a kérdés, hogy tényleg tönkre akarsz-e tenni egy komplett iparágat, vagy azt szeretnéd, hogy legyen valamivel zöldebb. Ha az első, akkor ez rendben van, de amúgy meg nincs.

Egyébként meg a Fiat az pont az a gyártó, akinek gyakorlatilag csak kisfogyásztású, viszonylag keveset szennyező autói vannak.


GreenGoblin
(tag)

Egyébként meg a Fiat az pont az a gyártó, akinek gyakorlatilag csak kisfogyásztású, viszonylag keveset szennyező autói vannak.

Biztos vagy te ebben?
:DDD


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Dehogy akarom tönkretenni. De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Mert ez így többletkiadás vagy a kvóták vétele miatt, vagy mert hirtelen kell embertelen pénzeket ölni a fejlesztésekbe muszájból. Vagy a kettő együtt.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Ha erre nem hajlandó a gyártó, akkor lehet büntetni.

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

tisztában vagyok vele, ha normális töltése lenne a 38-as akkuval akkor jó deal lett volna nekünk az ioniq is... De mivel második autó lett így 4m alatt akartam maradni mert pesten egyszerűbb vele boldogulni (ezért végül Zoé és e208 lett)

illetve e208 björnnél azért is szerepelt rosszabbul, mert szar a fűtése pedig van hőszivattyú... De lehet ez csak azért jelentkezett nálunk mármint a téli nagyobb fogyasztás, mert mindig hideg akkuval járunk mert amit egy 30-70 km-es út alatt melegszik az akku és a kocsi az kint álló autónál másnapra kihül és amíg nincs bemelegedve addig sok energia megy el fűtésre és az akku se tud annyi áramot visszaadni... konkrétan most tavasszal 45-46 kWh max megy az autóba télen (február - mert akkor led odb olvasóm) 43,5-nél több nem volt az akkuba teljesen feltöltve... Tehát az akku 47 nettót tud csak ha hideg az akku akkor ez tovább csökken....

#127GreenGoblin: szerintem jó deal volt :) de ha szerinted nem akkor írd meg mi lett volna jó deal :) ... 8,5 m egy autó ami dugóban önvezető valamint autópályán szintén (sávtartó távolságtartóval elvan) így szerintem nem rossz deal :) 5500 km-en kb 100e Ft-ot spóroltunk eddig az üzemanyagon a dieselhez képest (valójában 130e-t mert itthon napelem van) 1 évre nézve ez cirka 400e Ft körüli összeg 5 év alatt 2m + a szervíz is olcsóbb fele így 5 éves korára 2,5m- hoz vissza a felárából és mint írtam hasonló automata diesel / benzines autó ára (208asok közül) 6,5-7,5 között van felszereltségtől függően így már csak ezt nézve előrébb leszünk. Ha mellé rakom, hogy használtan is 1-1,5 millióval többet fog érni akkor pedig még jobb a helyzet :)

üzenetek