üzenetek

hozzászólások


Rolly
(veterán)
Blog

Tudom, csak ha a hűtőmaszkot lecserélték volna tömörre akkor máris nyernek 5%-ot a légellenállásban ... ahogy a Hyundai a Konanál meg tudta csinálni itt is meg lehetett volna (kicsit csúnyább lett volna, de jobb lenne a fogyasztás :) ) De hangúlyozom nekünk is elég a télen 200 km (100-110-es átlaggal) km ami tavasztól őszig 250 km... Pest mellett lakunk anyósomék Kiskőrös mellett laknak oda vissza 20-25 kWh-t kell kb tölteni ami 3 fázisról náluk 3-4 óra alatt megvan így teljesen jó alternatíva oda is a kocsi. Anyumék messzebb laknak Békés megyében oda már kicsit nyűgös mert útközben meg kell állni 10-20 percre tölteni (szerencsére Szolnokon már 3-4 50-es töltő van) és anyuméknél szintén (ott 8 óra kell - mert 3x16A-ral nem tudunk tölteni) tele tudjuk tölteni - vagy visszafelé több időre kell megállni 30-40 percre. Ide még nem használjuk csak néha az elektromost... De az évi 20e km-ből így is ki tudunk váltani 16-18e-et


#16820480
(titán)

Én ilyet találtam, 2011-es adat, itt a "lakások megoszlása lakóövezeti jelleg szerint" táblázat, nagyjából 30% körül voltak a kertes házak Budapesten akkor. Viszont azóta (meg már szerintem annál korábban is igazából) az újonnan épülők vagy kertes házak lehetnek, vagy lakóparkok/lakóházak, ahol kötelező garázst építeni. Tehát minden egyes városi ház, amit lebontanak és új épül a helyére (8, 9, 13. kerületekben például gombamód szaporodnak), ott lesz garázsbeálló.


dabadab
(titán)
Blog

De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.

Rövid távon teljesíthetetlen feladatról van szó. A cél az, hogy lássák, hogy konkrét anyagi érdekük az, hogy megvalósítsák olyan gyorsan, ahogy csak tudják.

És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.

Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.

Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.

Az teljesen nyilvánvalóan mindenféle lobbizásba fordult volna, ahol az autógyártók hosszasan ecsetelték volna, hogy nekik NAGYON hosszú időbe fog ez telleni.


Rolly
(veterán)
Blog

viszont sajnos a mai napig úgy épülnek garázsok, hogy a parkolók és a villanyórák között nincs kábelezés ... pedig egyelőre lég lenne csövet behúzni és az esetek többségében elég lenne egy 1x16Aes töltő így 1-1 házhoz nem 1 fázist köthetnének, hanem 3x16A-t amiből 1 menne a parkolóhoz 2 fel a lakáshoz ...


<Lacy85>
(addikt)
Blog

“Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.”

Szerintem meg annyiért adják, amennyiért akarják. Ha azt mondják, hogy holnaptól +20%, csak mert, akkor annyit kell fizetni érte.
Nincs megszabva az eladási ár.


gabber01
(addikt)

Tény, ha lenne lehetőségem normálisan tölteni, és anyagilag is megtehetném, simán vennék elektromosat, már csak a sokkal egyszerűbb és idegileg nyugodtabb karbantartás miatt.


nemlehet
(őstag)
Blog

Hát azért remélem tudod a piacgazdaság nem így működik. Amíg van több gyártó addig aki ilyet csinál simán csak piacot veszít. Ha mindenki elkezd emelni egy darabig lenyelik a fogyasztók, de ha elér egy bizonyos szintet akkor a kereslet bezuhan ami megint szívás a gyártónak. Komoly szakemberek dolgoznak azon, hogy belőjék az árakat, erre nem fognak csak úgy röhögve 20%-ot rádobni mondván úgyis megveszi a paraszt...


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Teljesen igazad van. Épp ezt láttuk a mobilpiacon is.
Ott sem lett a 6-700 dolláros csúcskategória pár év alatt majdnem a duplája. Valahogy mégis fogynak és minden gyártónál ez volt a trend.

Aztán ha már autók:
1-2 generációval ezelőtt ~7 milla volt egy Mazda 6 alapára. Most 10,5.
H Astra alapára ~3,6 milla volt. Jelenleg egy full alapmodell ~7.
Szóval azért csak összejön mindenhol az a drágulás...
Mégis viszik őket.

[ Szerkesztve ]


gabber01
(addikt)

Persze, csak közben a Ft még annyira szart sem ér, mint anno. H Astra idején mennyi volt? 220Ft egy EUR? Most meg 370. Több, mint a másfélszerese! Plusz az infláció.
Csak nálunk ennyire fos a helyzet ám..., mert itt dübörög a gazdaság.
Külföldön nincs ám ekkora drágulás.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Sorry, az nem a H Astra volt. Az már nagyon régi. 2013-14 körüli. Talán a J Astra volt.


dabadab
(titán)
Blog

Persze, annyiért adják, amennyiért akarják, csak hát az árat nem random állapítják meg, hanem elég hosszasan számolgatják azt, hogy a kereslet és a kínálat függvényének találkozása milyen áron biztosítja a profitmaximumot és kisakkozzák azt a pontot, ahol szerintük olyan ár van, aminél alacsonyabb és magasabb ár esetén is csökkene a profitjuk.
Ezek után szerintem elég nyilvánvaló, hogy az azért nem úgy megy, hogy csak rácsapnak valami összeget, mert csak.

#168: amit mondasz, az tökre nem mond ennek ellent, kitapasztalták, hogy létezik ez a piac is és oda is pozícionálnak termékeket. De ezzel együtt vannak továbbra is olcsó telefonok is, mert tudják, hogy az is fontos szelete, és olyat egyik gyártó se csinál, hogy mondjuk a 200 eurós sávba szánt telefonját hirtelen 400-ért adja (vagy ha mégis megpróbálja, akkor annak eléggé kiszámítható eredménye lesz).

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

az autó piac egy kicsit más azért... mert itt vannak környezetvédelmi normák ami miatt minden szarral tele kell rakni a belső égésű autókat (katalizátor, adblue, fap ...) meg vannak biztonságtechnikai előírások (vészfékező asszisztens, vészhívó ...) amik a 5-10 évvel ezelőtti autókban nem voltak... s ha már így nézzük akkor nem csak az infláció és a gyártók kénye kedve drágítja az autókat hanem a plusz beszerelt eszközök és fejlesztett programok is valamint a kibocsátási kvóták alapján még a büntetésnek is szerepe van az árban... pont ez a gond, hogy egy suv és egy kicsi autó között árban annyival több a haszon, hogy nem éri meg már kis autót gyártani mert mire mindennek megfelel annyiba kerül, hogy nem lesz aki megveszi...


nemlehet
(őstag)
Blog

A mobilpiac megint más. Főleg nyugaton ahol kevésbé ver át a szolgáltató és tényleg nagyon kedvező konstrukcióban el lehet hozni nagyon drága telefonokat is. Nekem testvérem angliában él, iPhone-ja van, azt hiszem 2 évre 15 fontos havidíj+15 fontos részletre kapta meg tavaly. Úgy már más a leányzó fekvése. Eleve nem divat nyugaton teljes áron független telefont venni, szóval sok szempontból szinte irreleváns hogy mennyibe kerül a gyártó honlapján.

A mostani Astra jóval nagyobb és az alapmodellben is van rengeteg extra ami H-ban talán még választható sem volt. A 3 milla drágulás 2 generáció alatt a forintgyengülést és inflációt is bevéve egyáltalán nem irreális.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Pedig ha megtehetik, simán beépítik az árba. Max. lesz akció, ha ennyiért nem megy.
Tesla menetrend is az, az 1-2-3 éven belül több, mint 50%-ot spórolnak az akksik gyártási költségén.
Aztán mégis mindenhol azt írják, hogy ettől ne várjunk érdemi árcsökkentést (ha csak a piac rá nem kényszeríti őket), mert ott is vannak részvényesek, befektetők, stb., akiknek nagyon is számít a profit.


gabber01
(addikt)

Hogyne, spórolnak, csak éppen addig több száz milliárd!! dollárt kell befektetniük kutatás+fejlesztésbe, plusz gyártásba. Vagy azt hiszitek a gigafactoryk maguktól nőnek ki a földből?


GreenGoblin
(tag)

Ja még a végén mindjárt megsajnálom őket azt küldök pár millát nekik. Elon bácsira is ráférne egy kis segíly nehogy éhen haljon. ;]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Épp ezért írtam, hogy a többi gyártó sem fogja benyelni a mínuszt.
A kvóta miatt ott vannak a büntetések, kvóta vételek, aztán a fejlesztési költségek (mert náluk sem terem a fán az e-autó), stb.
Ezt próbálom magyarázni ~10hsz óta. :D


Füleske
(addikt)

"A 208-nal bealdoztak nemi fogyasztast a megszokott jobb kinezetert"
BMW i4-nél is beáldoztak, kérdés hogy jobb kinézet-e a zárt hódmaszk. :)


Füleske
(addikt)

A Fiat - nak EU kvótát ad el, a VW - nek meg kreditet Kínában. Amúgy mindegyik gyártó adja-veszi ezeket, akinek épp sok van vagy kell neki. A rendszer az elektromos autók gyártását segíti elő.
Lacy85 : "A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana" Valahogy előnyhöz kell juttatni aki ilyet gyárt. Van jobb ötleted ?

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

"És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók."
Épp ez az egyik cél szerintem, a kevesebb (belső égésű) autó és a kisebb árkülönbség, hogy arányaiban többen vegyenek elektromost.
"Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet."
Kérdés hogy ez mi lenne ? A gyártóknak nem céljuk a meglevő gyártósorokat kidobni. Egy gyártósornak 20 év semmi, folyamatos felújításokkal meg elketyegnek a gépek "bármeddig".

üzenetek