üzenetek

hozzászólások


GreenGoblin
(tag)

A rendszer az elektromos autók gyártását segíti elő.

Aztán hogy?
Megveszi a kvótát és büntetlenül gyárthat, árulhat benzines-dízeles autókat továbbra is.


nemlehet
(őstag)
Blog

Nem büntetlenül mert a kvóta pénzbe kerül neki. Nyilván ő ezt nem akarja folyamatosan venni ezért rohamtempóban fejleszti a saját járművét, mert hosszú távon ez a legolcsóbb.


Füleske
(addikt)

Már megválaszolták helyettem, csak annyit tennék hozzá hogy ezen benzin-dízel gyártónak évről-évre több és több pénzt kell így kidobni az ablakon, amit előbb-utóbb kénytelen ráterhelni a vásárlóira. Ez versenyhátrányba hozza = csökkenő eladások. A kvótát eladó viszont a bevételből fejleszthet és/vagy gyártósort építhet.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nem lenne gond az elektromos erőltetésével, de majd akkor tegyék, ha kompromisszumok nélkül ki tud váltani egy belsőégésű autót.
Jelenleg még nagyon nem ez a helyzet.
Ezért írtam, hogy valami épeszű menetrend kellett volna.


dabadab
(titán)
Blog

Nem lenne gond az elektromos erőltetésével, de majd akkor tegyék, ha kompromisszumok nélkül ki tud váltani egy belsőégésű autót.

És az úgy tök magától fog előállni szerinted? Véletlenül sem úgy, hogy bele kell tolni nagyon-nagyon sok milliárd eurót, aminek a beletolására meg kellene valami komolyan vehető üzleti terv, azon kívül, hogy most beletoljunk, aztán huszonöt év múlva esetleg bevételünk is lesz belőle?...

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

A jelenlegi terv nagyjából úgy néz ki, hogy 2030 után nem lehet tisztán belső égésűt forgalomba hozni és 2035 után már hibridet sem (UK-ben, egyelőre EU-s törvényről nem tudok, csak tervezetet). Szóval bő 9 évig még ott is lehet kapni benzinest, és 14 évig hibridet, de a használt autók kikopása ennél jóval lassabb, olyan 20-30 év legalább. Ez azért rengeteg idő ahhoz képest, hogy tömeggyártott személyautó alig több mint 100 éve létezik.


GreenGoblin
(tag)

Aztán az sem megoldás hogy kijelentik a gyártók, hogy ha tetszik ha nem nemsokára csak elektromos autókat gyártunk és minket hidegen hagy hogy meg tudod-e venni vagy sem.


dabadab
(titán)
Blog

Mondjuk mi lenne, ha nem erőltetnéd a nyilvánvaló hülyeségeket?

Persze, hogy érdekli a gyártókat, hogy el tudják-e adni azt, amit gyártanak.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Ilyen felárak mellett biztosan sikerrel fognak járni.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Azzal egyet ertek, hogy a tisztan belso egesu motoros szemelyautoknak mennie kell mondjuk 10 even belul, de mikozben a jelenlegi elektromos auto eladasokat is csak komoly artamogatassal tudtak elmozditani a 0.X%-rol, ne kezdjenek mar arrol almodozni, hogy majd 15 ev mulva mar csak elektromos autokat lehessen forgalmazni.

Erdekes latni, hogy mikor sokan a magas art nevezik meg buktatonak, a masik oldal rogton elkezd szamolgatni, hogy nem olyan nagy a kulonbseg, de kozben ragaszkodnak a "nekik jaro" 1-2 millios artamogatashoz. Ha te panaszkodsz az ar miatt, akkor proli vagy, de kozben o pont ugyanazt csinalja.


dabadab
(titán)
Blog

Te tényleg ennyire nem érted, hogy mi történik itt?

Öntik a pénzt a fejlesztésekbe, amiknek többek között az lesz az eredménye, hogy ez a felár csökkenni fog, amitől megnő az eladott mennyiség, ami meg a méretgazdaságosság okán csökkenti a költségeket, amitől megint csökken a felár.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Vagy nem: [link]
Ameddig eleg komoly artamogtas van, valoszinuleg nem varhato a listaarak csokkenese. Ez mar csak azon is latszik, hogy miutan elfogyott a tamogatasra szant keret, elokerultek a gyartoi akciok, tehat tudnak eleve olcsobban adni, csak nem akarjak.


Noukoum
(veterán)

Miért nem blikket linkelsz?
vezess.hu, szomorú hogy ilyen szennyekre van igény ebben az országban.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Nem tudom, hogy te mit néztél, de én a cikk táblázatában árcsökkenést látok (nyilván nem nominálértéken kell hasonlítani, hanem reálértéken) úgy, hogy közben az akkukapacitás minden modellnél komolyan nőtt.

[ Szerkesztve ]


Vision
(veterán)

A felár azért fog csökkenni, mert az agyatlan szabályozással felverték az új autók árát. Elektromos autó sohasem lesz olyan olcsó organikusan, mint egy belső égésű. Már csak a felhasznált alapanyagok ára miatt sem lehet az. Kobaltból, lítiumból nincs annyi a Földön, mint vasércből, vagy alumíniumból. De elég, ha megnézed a réz árának növekedését. 1,5x annyiba kerül most, mint fél éve ugyanaz a rézkábel a villamossági boltban.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

De, értem. Csak nem igazán látom ezt a tendenciát.
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Pedig idén már 1 millió a cél eladásban.
Meg ahogy fentebb is írtam, hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás (ami elég jelentős része a költségnek), nem igazán fog látszani az árban, mert részvényesek / befektetők / fejlesztési költségek, stb.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
A többiek meg miért nyomnák le az árat? Nekik sem ártana, ha megtérülne a rengeteg beleölt lóvé.

De egyszerűbb példa. Az elmúlt 20-30 évben mikor tapasztaltad azt, hogy csökkent az autók ára?
Itt szerinted mitől lenne más a helyzet?

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Kobaltból messze nem kell annyi, mint alumíniumból meg acélból (főleg a kobaltmentes akkuknál), lítiumból (amiből egyébként szintén meglepően kevés kell, főleg ahhoz képest, hogy az a névadó) meg saccra több van, mint alumíniumból.

A réz árát meg mondjuk tíz éves távlatban nézve nem látom, hogy az elektromosautógyártás nagyon felverné az árakat.

Az elektromos autók mechanikai egyszerűsége másrészt viszont tagadhatatlan és az meg olcsóbbá teszi a gyártásukat.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.

Akkor nem volt olyan, mint a mai fullos. Ami a kínálat teteje volt, az a Performance, 85 kWh-s akkuval (4,4-es gyorsulással), mai értéken számolva 109000 dollárért. Most ilyen már nincs, mert a legalapabb Long Range-ben is 100 kWh akku van (és 3,1-es gyorsulást produkál), 80000-ért.

Szóval itt is masszív árcsökkenés volt.

Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.

Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.

[ Szerkesztve ]


Vision
(veterán)

Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár. A mechanikai egyszerűség kizárólag a hajtáslánc bizonyos elemeire igaz, ennek előnye költség oldalon szerintem elenyésző.

Ha ez az alapanyag dolog annyira triviális lenne, akkor nem állt volna korábban több modell gyártása is akkuhiány miatt. De nem vagyok a téma szakértője, szívesen olvasnék erről hiteles elemzést. Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából, pedig hegyekben áll náluk a megrendelés.

És itt még mindig csak a gyártásnál tartunk, nem beszéltünk a töltőhálózat problémájáról, a töltési sebességről, energiasűrűségről, stb.

#198dabadab

A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.

Igen, a profitmaximalizálás nehéz dió, és nem lehet egy félmondattal letudni. A fő probléma viszont szerintem nem a profit mértéke volt, hanem a bekerülési ár. Te azt mondtad, hogy a tömeggyártás felpörgése mindenképp lenyomja az árat. Erre írtam azt, hogy ott van az anyagköltség, a Tesla kihozatala pedig már bőven eléri a tömeggyártás szintjét. Mégsem csökken a tömegmodell (3) ára szignifikánsan. A belsőégésű autókétól pedig fényév távolságra van még mindig. Sok év után is. A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense. Ez nem fog eltűnni egyik pillanatról a másikra.

[ Szerkesztve ]


cousin333
(addikt)
Blog

"Pedig idén már 1 millió a cél eladásban."

De nem is Model S-ből, hanem leginkább Model 3-ból, meg Model Y-ból. Ami jóval olcsóbb, miközben az akksi mérete nem sokkal kisebb.

"hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás"

Persze, mert közben 2-3-szor akkora akku kerül az autókba (most nem a Teslákra gondolok elsősorban). Meg építik ezerrel az infrastruktúrát (Gigafactory, Supercharger).

Az i3 gyártása is megtérült már, pedig az elején kezdték, nem adtak el kiugróan sokat és a gyártása sem nevezhető olcsónak.

Ha most gyártanák az első Leaf-et, meg az i3-at a 22kWh-s akkuval az is olcsóbb lenne, csak az ugye nem felel meg a kényes ízlésnek. Jelenleg elsősorban nem árcsökkentést zajlik (legalábbis nem látványosan), hanem az akkukapacitás bővítése, beltér/összeszerelés minőségének javítása. Tíz éve 10 mió környékén kaptál egy full műanyag, aprócska i-Miev-et, ma ugyanennyiért (pénzromlással, EUR árfolyammal számolva) sokkal komolyabb kocsikat vihetsz haza. Miközben a belsőégésűek sem lettek olcsóbbak, sőt. Egyelőre annyi a különbség, hogy a villanyautóknak magasabb a belépő ára. Majd megy az lejjebb is, koreai, kínai autók is nyomják majd lefelé, hiszen az európai gyártók hajukra kenhetik az évszázados belsőégésű know-how-t.

üzenetek