üzenetek

hozzászólások


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Minden kimutatas szerint komolyan esik az autokba szerelt akkuk fajlagos ara es pl. a Tesla is fontolgatja, hogy a long range modellek kivetelevel kisebb aramsurusegu kobaltmentes akkukra fog atallni. Az mas kerdes, hogy ha nagysagrendekkel nagyobb igeny lesz a nyersanyagokra, akkor mit mutatnak majd az arak.

Viszont kozben hiaba esik az ara, ha az autogyartok benyelik extra profitnak, illeve az artamogatas egyenesen a listaarak csokkenese ellen dolgozik. Ezert kellene vagy kivezetni a tamogatast, vagy meghagyni, de evente csokkenteni a plafont, amire igenybe veheto.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Kivancsi leszek, hogy tenyleg jon-e Model 2 es hogy az hogy hat majd az arakra.


Rolly
(veterán)
Blog

ezekből kb 1-1,5 millió lejött mikor volt támogatás forgalmazói kedvezmény gyanánt és lejött még 5% körül kereskedői kedvezményként :). Ami most allure pack az kb az allure volt tavaly nyáron és akkor az 10,5 volt. Amúgy a PSA 2x emelt árat tavaly nyár óta...


GreenGoblin
(tag)

beltér/összeszerelés minőségének javítása

Mi van újra megtanulnak autót tervezni vagy mi?
:DDD

Tíz éve 10 mió környékén kaptál egy full műanyag, aprócska i-Miev-et, ma ugyanennyiért (pénzromlással, EUR árfolyammal számolva) sokkal komolyabb kocsikat vihetsz haza.

Ja most dupla-tripla annyiért kapsz egy Teslát összeszerelési hibákkal vagy egy VW ID-t kopogós-zongoralakk műanyaggal.
Ez ám a fejlődés....lehúzás. De legalább van mire fogni...drága az akku.
Közben meg az adataid szarrá lopják az autódból amiből szintén pénzt csinálnak de ez már más tészta.
[link]


dabadab
(titán)
Blog

Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár

Hiába van végletekig optimalizálva, attól még sok pénzbe kerül: hogy ne menjek messzire, a magyar gazdaság ékköve, a győri Audi gyár az tulajdonképpen szinte csak motorokat gyárt.

Az alapanyagoknál meg biztosan lesz az autógyártóknál valami vertikális integráció... hopp, már van is, egy hónapos hír, hogy a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.

Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából

Akkor nézd meg jobban :) A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik, mert a folyamatos, durva bővülés elviszi ezt a pénzt.

A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be, ráadásul nem is nagyon lenne értelme jelenleg olcsóbban adni, mert nem tudnak többet gyártani.

A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense.

Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked. Az ID.3 Pure 30k EUR - ha azt a full fapad Golfhoz hasonlítod (20k EUR) akkor van egy másfélszeres (de nem kétszeres) különbség, de mire a Golfot is hasonló szintre konfigurálod, ez nagyjából el is tűnik (pár év után meg csak a kötelező szervízek miatt az ID.3 vezet TCO-ban).


Tapsi
(addikt)

Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked.

Úgy, hogy megnézed a Golf büntetőadók nélküli árát, és azt hasonlítod össze az ID.3 listaárával. Erről beszéltem, persze, hogy eltűnik a felár, ha a belsőégésűt hozzádrágítják az elektromoshoz. :) Jó trükk. 1-2 éve még az a Golf 5 millió alatt volt.

A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik...

A Tesla önmagában nyereséges, hiszen a kvótabizniszen jól keres. Arra viszont nem találtam semmilyen evidence-t, hogy a gyártás nyereséges lenne. Az ellenkezőjére viszont igen. A bővülésre bőven van szabad cash flow-ja a befektetők pénzéből, mi másból vettek volna bitcoint?

a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.

Pont ezzel bizonyítod az alapanyag fontosságát. Mikor hallottál olyat, hogy a VW/Toyota beszáll egy vasércbányába? Mi lesz akkor, ha nem 500 ezret kell gyártani, hanem 50-80 milliót?

A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be

Miközben menetkomfortban, beltérben, minőségben messze nem BMW-szintű. Az egyetlen hozzáadott értéke az elektromos hajtáslánc. Azért kerül ennyibe. Viszont ez az árszint az, ahol már kompromisszumokkal ugyan, de kapsz hatótávot.


Rolly
(veterán)
Blog

1) a Golf már 5 éve sem hiszem, hogy befért a 5 millió alá, bár őszintén nincs rá pontos adatam, de 2017-ben mikor a Peugeot 308-at (1,6 HDi automata váltós GT-Line) vettük akkor a fapad Golf 6-7 között volt mi 7,8 körül konfiguráltuk a 308-at majdnem mindennel is de végül egy tesztautót vettünk...

2) a Tesla Önmagában nem nyereséges a kvóták miatt nyereséget... És jól csinálja mert abból tud fejleszteni, ha ez nem lenne lassabban haladna vagy veszteséges lenne... Viszont ez a bevétel 2-3 év és eltűnik, mert a PSA-FCA egyesülés miatt nem fog az FCS évi 500 millió dollárt (2023-ig).
A Tesla M3 és MY-on 15-23% közötti nyereséget írnak a szakértők ami nagyobb mint a konkurensek nyereségei elvileg...

3) 50-80 millió autót évente sosem kell gyártania 1-1 gyártónak :) 10,8 az a gyártó akinek a legtöbb eladott gépjárműje van. És egyre több gyártó építi ki saját ellátó láncát... (Sellantis (PSA-FCA), VW, Tesla) Természetesen ebben a Tesla jár legelöl... De 2023-tól már a Sellantis és a VW is el tudja látni saját magát akkuval... Aztán ha gond lesz akkor lesz bányájuk is :)

mivel a hagyományos autógyártóknak nem muszáj csak elektromos autót gyártani így 100 kWh akkupackból kb 8 plugin hibridet tudnak gyártani és sokan inkább azt vesznek jelenleg... Vagy sima benzines autót ... így az átmeneti időszakban úgy alakítják az árat, hogy a gyártás maximumon tudjon működni és a nyereséget maximalizálják. Míg a Teslanak előre kell rohannia, mert tudja, ha most nem szerez piacot akkor később nem fog tudni... Kérdés, hogy 2022-től amikor már pörögni fognak gyártók is és egyre több már bejelentett vagy már kapható elektromos autó lesz akkor mennyire lesz versenyképes a Tesla. Ha megnézzük egy VW ID4 (vagy iker tesói) alap felszereltséggel (buttábban mint a Tesla) olcsóbbak 2-3 millió forinttal ... ha hasonló akkukapacitású modelt nézzük.

Ha meg megnézzük a VW árképzését a papíron drága id3-akkal... akkor a forgalmazói és kedvezményes árakkal 12-13m-ért már a közepes akkus változatot lehet kapni. És ez pariban van hatótávban a M3 SR+-szal ami 15-16m itthon újonnan.

Vagy ott van a kis akkuk ID3 45 kWh akkuval ami már 11mtól elérhető újonnan. Ami 8,66m nettó árat jelent ami 24,235 EUR ár jelenlegi EURHUF árfolyamon. Ezért is mondom, hogy a 25000 USD = EUR Tesla M2 mire jön nem nagyon lesz egyedül a piacon....


<Lacy85>
(addikt)
Blog

“Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.”

Logika nélkül úgy fest nem sokat ér a közgázos gondolkodás. :D
A Tesla eladja az összes autóját ezen az áron. Tehát ha holnaptól fele ennyibe kerülne az akksi nekik, miért is adnák olcsóbban?


nemlehet
(őstag)
Blog

Mert ez nyilván úgy működik, hogy hirtelen fele annyiba kerül az aksi... Nyilván nem több hónapos éves komoly tervezés és munka eredménye és nyilván nincs belekalkulálva a költségvetésbe sem.
Amúgy azért jó nekik ha olcsóbban adják, mert így piacot szerezhetnek. Az autóknál sok lélektani határ van, ha 1-2 milliót sikerül lefaragni az árból egész új vásárlói rétegeket húzhatnak be.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

“Amúgy azért jó nekik ha olcsóbban adják, mert így piacot szerezhetnek.”

Ameddig nagyobb a Tesla modellekre a kereslet, mint a kínálat, addig ezzel a húzással 0 piacot szereznének. Csak a profitot csökkentenék.

üzenetek