üzenetek

hozzászólások


dabadab
(titán)
Blog

Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár

Hiába van végletekig optimalizálva, attól még sok pénzbe kerül: hogy ne menjek messzire, a magyar gazdaság ékköve, a győri Audi gyár az tulajdonképpen szinte csak motorokat gyárt.

Az alapanyagoknál meg biztosan lesz az autógyártóknál valami vertikális integráció... hopp, már van is, egy hónapos hír, hogy a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.

Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából

Akkor nézd meg jobban :) A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik, mert a folyamatos, durva bővülés elviszi ezt a pénzt.

A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be, ráadásul nem is nagyon lenne értelme jelenleg olcsóbban adni, mert nem tudnak többet gyártani.

A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense.

Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked. Az ID.3 Pure 30k EUR - ha azt a full fapad Golfhoz hasonlítod (20k EUR) akkor van egy másfélszeres (de nem kétszeres) különbség, de mire a Golfot is hasonló szintre konfigurálod, ez nagyjából el is tűnik (pár év után meg csak a kötelező szervízek miatt az ID.3 vezet TCO-ban).

üzenetek