üzenetek

hozzászólások


Rolly
(veterán)
Blog

1) a Golf már 5 éve sem hiszem, hogy befért a 5 millió alá, bár őszintén nincs rá pontos adatam, de 2017-ben mikor a Peugeot 308-at (1,6 HDi automata váltós GT-Line) vettük akkor a fapad Golf 6-7 között volt mi 7,8 körül konfiguráltuk a 308-at majdnem mindennel is de végül egy tesztautót vettünk...

2) a Tesla Önmagában nem nyereséges a kvóták miatt nyereséget... És jól csinálja mert abból tud fejleszteni, ha ez nem lenne lassabban haladna vagy veszteséges lenne... Viszont ez a bevétel 2-3 év és eltűnik, mert a PSA-FCA egyesülés miatt nem fog az FCS évi 500 millió dollárt (2023-ig).
A Tesla M3 és MY-on 15-23% közötti nyereséget írnak a szakértők ami nagyobb mint a konkurensek nyereségei elvileg...

3) 50-80 millió autót évente sosem kell gyártania 1-1 gyártónak :) 10,8 az a gyártó akinek a legtöbb eladott gépjárműje van. És egyre több gyártó építi ki saját ellátó láncát... (Sellantis (PSA-FCA), VW, Tesla) Természetesen ebben a Tesla jár legelöl... De 2023-tól már a Sellantis és a VW is el tudja látni saját magát akkuval... Aztán ha gond lesz akkor lesz bányájuk is :)

mivel a hagyományos autógyártóknak nem muszáj csak elektromos autót gyártani így 100 kWh akkupackból kb 8 plugin hibridet tudnak gyártani és sokan inkább azt vesznek jelenleg... Vagy sima benzines autót ... így az átmeneti időszakban úgy alakítják az árat, hogy a gyártás maximumon tudjon működni és a nyereséget maximalizálják. Míg a Teslanak előre kell rohannia, mert tudja, ha most nem szerez piacot akkor később nem fog tudni... Kérdés, hogy 2022-től amikor már pörögni fognak gyártók is és egyre több már bejelentett vagy már kapható elektromos autó lesz akkor mennyire lesz versenyképes a Tesla. Ha megnézzük egy VW ID4 (vagy iker tesói) alap felszereltséggel (buttábban mint a Tesla) olcsóbbak 2-3 millió forinttal ... ha hasonló akkukapacitású modelt nézzük.

Ha meg megnézzük a VW árképzését a papíron drága id3-akkal... akkor a forgalmazói és kedvezményes árakkal 12-13m-ért már a közepes akkus változatot lehet kapni. És ez pariban van hatótávban a M3 SR+-szal ami 15-16m itthon újonnan.

Vagy ott van a kis akkuk ID3 45 kWh akkuval ami már 11mtól elérhető újonnan. Ami 8,66m nettó árat jelent ami 24,235 EUR ár jelenlegi EURHUF árfolyamon. Ezért is mondom, hogy a 25000 USD = EUR Tesla M2 mire jön nem nagyon lesz egyedül a piacon....

üzenetek