üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

"Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik."
Meg még pár dologtól. Kell-e klímázni/fűteni ? Milyenek az útviszonyok ? (szél, eső, emelkedő/lejtő stb. )
"sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg"
Mire gondolsz ? WLTP van megadva, az minden gyártónál ugyanúgy van mérve, és ha nem kb. 80 - al sík aszfalton klíma nélkül 20 fokban szép időben nézed akkor ugyanúgy hamis érték az összes gyártónál. Télen minden megerőltetés nélkül városi kis távokra némi fűtéssel tudok WLTP/2 valós értéket is produkálni. Aminek a háromnegyede a reálisan megtehető táv, mert nem 0 - ra merítünk és nem 100 - ra töltünk, maximum csak vész esetén.
Igen, az autók info rendszerében vannak eltérések az egyes gyártók között, de ugyanez a belső égésűekre is igaz. Arra van szabvány hogy hány liternél jelezzen ha tankolnod kell ? És hány liternél írjon -- km - t ? Valamint a benzines autóm anno mindig 450 körüli km - t írt ki ha tele tankoltam, viszont 350 - nél sosem ment többet el.


cousin333
(addikt)
Blog

Te is állandóan a helyi éjjel-nappaliban vásárolod a vizes zsömlét 100 Ft/db-ért? Vagy csak akkor, ha nincs más nyitva, és nagyon kell a zsömle?

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

A cikkben a támogatás hibásan és félrevezetően van megfogalmazva. Jelenleg NINCS támogatás, a tavalyi okiratok LEJÁRTAK. (ha valaki kapott és még nem vette igénybe már nem tudja igénybe venni) Idei támogatás még nincs. Az nem igaz hogy a támogatást kevesen kaphatják meg. Aki tavaly pályázott MINDENKI megkapta. (ha megfelelsz az alap feltételeknek, pl. nincs köztartozásod) Viszont tavaly csak másfél nap volt a pályázati időtartam, így aki szeretne támogatást az figyelje majd az idei kiírást.


cousin333
(addikt)
Blog

Olyan 1000-1500 ciklust el kell viselnie különösebb gond nélkül: [link]. Ez kb. 250-350 ezer km. Főleg, ha mindennapi használatban 50% körül tartod a töltöttséget (pl. 70 és 30% között, az kb. 100-120 km).

A 250 km-t 2 óra alatt is teljesíthető, annyit még bírnia kell, ha nem is feltétlenül télen.

A hétvégi történeted ott sántít, hogy a benzines autót sem orvosi fecskendővel tankolod meg, mert sosem végzel. Az EVSE 8-10 Ampere a mindennapi munkába járás pótlására elegendő. Ha komolyan gondolod, akkor kiépítesz otthon egy Type 2 töltőt, minimum egy fázis 16 Amperrel. Ha pedig gyorsan kell a delej, akkor az út mentén keresel egy villámtöltőt (250-300 km alatt már csak akad egy), vagy a célállomáson egy AC-t.

"Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal."

Igen, mert köztudomású, hogy benzines autóval sem lehet 1000 km-t menni egy nap, mert nem elég nagy a tank... :U

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Másik dolog a cikkben :
"DC villámtöltőn akár 100 kW-os töltés is lehetséges, ezek azonban itthon is fénysebességgel drágulnak, sajnos volt szerencsénk tapasztalni, hogy az eleve nem túl gazdaságos és korrekt, percalapú elszámolású, 50 kW-os e-Mobi töltők teljesítményét több helyen 40 kW-ra korlátozták, ami a gyakorlatban még ennél is kevesebb"
Egyrészt 100 kW - tal csak akkor tölthető ha kb. 20 % alatt van a megfelelő hőmérsékletű akku. 50 % - nál ez már csak max. 50 kW, 70 % - nál 25 kW. Szóval lehet hogy nem is a töltő volt korlátozva hanem mondjuk 50 % - on próbált tölteni télen ? Másik lehetőség hogy bizonyos autókat bizonyos töltők jobban "szeretnek" másokat meg kevésbé.

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

NEDC majd WLTP adatok voltak a hagyomanyos autoknal is, de mivel azok is kamuk voltak sokszor, ezert kerult be az Euro 6-tol a futopados meresek melle hogy valos forgalomban is kell merni es a ketto kozotti kulonbseg nem lehet nagyobb egy bizonyos szazaleknal. Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast es hatotavot, masok meg ugyanugy kamuznak mint a hagyomanyos autoknal. Ezek szerint itt nem olyan szigoru meg az EU.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy fognak alakulni a lakossági áram árak, ha tankolás helyett mindenki otthon kezdi el töltögetni az autóját.
Szerintem elég naív gondolat lenne azt hinni, hogy marad minden így, az állam meg majd úgy áll hozzá, hogy “örülünk a nagy zöldülésnek, mindenki töltögesse otthon olcsón az autóját, mi meg majd valahonnan előszedjük azt a néhány százmilliárdot, ami kiesett a kasszából”

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

Ha valaki otthon nem tud tölteni (esetleg munkahelyen ha már otthon nem) akkor nem szabad jelenleg elektromos autót venni...


NomadND1
(senior tag)

Kívülről még csak-csak, de a belseje borzalmas. Főleg az a váltó...konkrétan mintha egy p.cs állni ki középkonzolból.
Tudom-tudom ízlések és pofonok :D


GreenGoblin
(tag)

Egyrészt 100 kW - tal csak akkor tölthető ha kb. 20 % alatt van a megfelelő hőmérsékletű akku. 50 % - nál ez már csak max. 50 kW, 70 % - nál 25 kW. Szóval lehet hogy nem is a töltő volt korlátozva hanem mondjuk 50 % - on próbált tölteni télen ? Másik lehetőség hogy bizonyos autókat bizonyos töltők jobban "szeretnek" másokat meg kevésbé.

Nyilván ahogy egyre több szufla van benne lassul a töltés de szerinted ezt a normál embert hol fogja érdekelni? Ők annyit hallottak az eladótól meg a reklámokba, hogy 100kilóval tölt és azt is várják el, többek közt jogosan is.


k-adi
(nagyúr)

"Ez a kisautó a legoptimálisabb esetben is 8,5 milliós, de a többség számára inkább még drágább: nem kevés pénz ez egy ilyen kategóriás kocsiért, és bár az üzemanyagon és adókon, egyéb költségeken sok pénzt spórolhat gazdájának, nagy kérdés, hogy mikorra adja ki a matek, ha a szintén jól fogyasztó benzines változatokkal mérjük össze, amiket 4,3-5 millióért már mindenféle támogatás nélkül el lehet hozni."

8,5 misi de inkább 10, a benzines meg 5.
Tehát 1 e208 = 2 208... ja és a nagy 5008 esetén pedig 1 e208 = 1 5008
Így ránézésre nem igazán tűnik jó dealnek ez se


"Mindenesetre nem vagyunk meglepődve azon, hogy a Peugeot 208 következő generációja már csak elektromos változatban érkezik, hiszen ha egy ilyen autó reális felhasználási körülményeit vizsgáljuk, sokkal többet ad a városi fürgeség, a lokális emissziómentesség és a csendes suhanás, mint amit a végtelenbe nyújtható hatótáv jelent a belsőégésű változat mellett, ha a kezdeti költségeket félretesszük."

Vajon tényleg megéri a dupla ár ezt? ha a kezdeti költségeket félretesszük... jó lenne, de nem lehet félretenni, azt is elkérik sajna..

"Nagyon hangulatos, érdekes, aranyos autó, és bár a fogyasztása nem feltétlenül kategóriabajnok, sőt, egyéb komoly hibáját nem tapasztaltuk a teszthét során, és a szoftver lefagyása, megállása sem fordult elő, amit szintén fejlődésként élhetünk meg. Mindazonáltal az infotainment rendszerre logikai és élmény-oldalról van még hova fejleszteni."

Ennek alapnak kéne lennie, nem "fejlődésnek".. de persze értem, az az opel elég nagy ptsd lehet


k-adi
(nagyúr)

"Elolvasva a cikket, egy kérdésem van: hogy a fenébe kaphatott ez év autója címet meg miért viszik ennyien?"

Ezt én sem értem
és nem azért annyian nem veszik ezt


Füleske
(addikt)

"Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast "
Minden villanyautó képes hozni a beígért WLTP adatokat, a körülmények a lényegesek. Bármelyik autót ki tudom hozni brutálisan kamu fogyasztásra és úgy is hogy hozza az értékeket. Attól függ melyik gyártó mennyit fizet. ;] Komolyabbra fordítva attól függ ki teszteli, hogyan és mikor. Teljesen más eredmények is kijöhetnek.
A benzines autóm ha nagyon tojásokon lépkedtem tavasszal akkor fogyasztott 8 litert, ha nyomtam neki télen akkor meg 10 - et. Egy villanyosnál többszörös különbségekkel számolhatunk.


k-adi
(nagyúr)

"Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv. Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát."

Igen, és imádkozol hogy azalatt a 3 óra alatt legyen benne annyi hogy oda (-és vissza) érjél. :F


k-adi
(nagyúr)

"Nyilván ha valakinek megfelel az alapfelszereltségű benzines modell, sokkal olcsóbban megússza az autóvásárlást. De sokan választanak jobban felszerelt változatot, automata váltóval, LED fényszóróval, stb., és akkor máris nem a 4 milliós alapmodellnél tartunk, hanem még kisebb autóknál is 6-7 milliónál. Főleg nem fair összehasonlítani egy 75 lóerős benzines alapmodell és egy 130 lovas e-autó árát... Almát a körtével tipikus esete."


Az összehasonlítás alapja nem az extrák hanem a benzin vs villanyos meghajtás különbsége, az nem a "mi" hibánk, hogy van extra nélküli benzines fele annyiért. Azaz miért extrázzam fel a benzinest olyanokkal amik nem is kellenének (ráadásul jó nagy felárért) csak azért, mert a villanyosban alapból van (hogy legyen mivel marketingelni még pluszba)? Így az összehasonlítás jogos mégha nem is érzed fairnek.


Füleske
(addikt)

Egyrészt amit írtam a cikkre írtam kritikaként, másrészt meg a "normál ember" - től azért szerintem elvárható lenne hogy ne csak a reklámokra támaszkodjon tudásanyagként, ha már szeretne sok millióért venni valamit. Nem ?


NomadND1
(senior tag)

Majd Ő is 60-al megy az autópályán, ahogy manapság ez szokás a zöldeknél ;]


Füleske
(addikt)

Ez azért még nem holnap lesz. Térjünk vissza erre mondjuk min. 20 év múlva.


hemaka
(nagyúr)

Nem az elektromos, hanem maga az autó kapott car of the yeart, meghajtástól függetlenül. MIért az idei yaris? Dög unalom az egész. :DDD


Füleske
(addikt)

Csikós Zsolt (egyik magyar Év Autója zsűritag) mondta valahol hogy a szavazáshoz SEMMILYEN támpontot nem adnak meg, hogy mi alapján kell(ene) pontozniuk. Így mondjuk nem meglepő hogy pl. a spanyolok a Formentort hozták ki idén toronymagasan. Mert mondjuk nekik a hazai jobban tetszik. Vicc az egész.

üzenetek