üzenetek

hozzászólások


Rolly
(veterán)
Blog

Azt felejted el és mindenki akinek nem volt elektromos autója, hogy otthonról tele akkuval tudsz indulni azaz 200-250 km-t meg tudsz tenni tankolás nélkül. Így egy 400 km-es út máris nem 75 kWh áramba kerül a 130-140 Ft-os útszéli tőltőből hanem otthonról 45 kWh útszélén 30 ami kb így néz ki 3500 Ft + 1600t azaz a fogyasztás 400 km-re 5100 Ft ami 400 Ft-os üzemanyag árral is 12-13 liter amivel nem tudsz elmenni diesel benzines autóval 400 km-t :)

Ráadásul hányszor megy egy átlagos hazai sofőr (átlag napi futás itthon 40 km) ennyit? Mi évi 20-40 lakalommal és akkor is a célállomáson tudunk tölteni tehát nem kell megállni útszéli tőltőn...


GreenGoblin
(tag)

Most próbálod meg magyarázni a dolgot azzal, hogy ne jöjjek listaárral holott az a HIVATALOS ár amivel össze lehet hasonlítani másokkal. A jóskabá szalonjából olcsóbb árral ne gyere. Most ne hogy azzal gyere hogy te jóskabát nem hoztad fel. Ez egy szemléltetés mielőtt ezt is meg magyaráznád.
Aztán jössz azzal hogy a topp modell jobban veszít mint a többi modell.

Gyanítom, hogy ez a 24000 font is drágább, mint a benzines új ára, tehát igaz volt, amit leírtam.

Rosszul gyanítod. Nem így van.


Noukoum
(veterán)

Előbb gondolkodtál vagy csak beírtad hogy írj valamit?
37ft / kWh. Ez az autó átlagosan (télen, nyáron, fűtéssel, hűtéssel, pálya, város, országút) 17-18 kWh / 100km (ami természetesen rengeteg mindentől függhet)
Segítek 650 forint.
A villámtöltők csak hosszú utakra kellenek, felesleges azzal számolni.
Kezdhetjük a matekot, 420-430 forintos üzemanyagárakkal. És persze a kedvezményekről, az alacsonyabb fenntartási költségekről nem is beszéltem. Ha már matek ;)


cousin333
(addikt)
Blog

A tényleges vételár is számít. Egyszer vettem egy használt videokártyát, úgy gondoltam, hogy elég jó áron. A számlát megkapva kiderült, hogy az illető alig bukott rajta a vételárhoz képest. Amúgy ebben a listaárban van már valamilyen villanyautós kedvezmény, vagy az még ebből jött le?

"Aztán jössz azzal hogy a topp modell jobban veszít mint a többi modell."

Miért, nem? Az emberek nem szeretik megfizetni az extrákat. Nyilván hajlandóak többet adni érte, de nem annyival, amennyivel az eredeti vételár alapján drágább lenne.

"Rosszul gyanítod. Nem így van."

Tehát akkor már olcsóbban megkapok egy 1 éves villanyost, mint egy új benzinest? Még jobb üzlet... :)

Azt állítod, hogy a villanyos is sokat veszít az értékéből? Ez remek, mert én sem írtam mást.


cousin333
(addikt)
Blog

Megnéztem én is az oldalt (Autotrader): zsír új autókat kínálnak eladásra (bőven) 30000 font alatt (pl. link és link). Amibe persze beleszámolták az állami támogatást (3000), de ezt nálunk is így szokták.

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Tudom. Írtam is, hogy otthon töltve tök jó. Napelemmel meg főleg. De ugye ez városokban elég nehezen megoldható.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

És itthon az a néhány millió városban élő hol fogja ennyiért tölteni? A “sehol”-on kívül.


cousin333
(addikt)
Blog

Hát, lakótelepen talán, bár garázsod ott is lehet éppenséggel, de társasházban, kertvárosban azért nem kivitelezhetetlen. Végtére is csak egy mezei (nem szó szerint) konnektorra van szükséged, ami huzamosabb ideig elbír 8-10 Ampert.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Talán?
A jelenlegi matekról volt szó, szerinted miért kéne jelenleg néhány millió társasházasnak töltenie?
Mire rálesznek kényszerülve addigra nem itt fogunk tartani sem hatótávban, sem töltési sebességben, sem töltőhálózatban, ja és nem is lesz belsőégésű autó magyarul matekra sem lesz szükség. :)


cousin333
(addikt)
Blog

Nem arról van szó, hogy kell-e, vagy megéri-e nekik, hanem hogy van-e, lenne-e rá lehetőségük.


adamssss
(veterán)
Blog

“A villámtöltők csak hosszú utakra kellenek, felesleges azzal számolni

Ja ertem. Hosszu utra nem lehet hasznalni/szamolni mert akkor mar nem jonne ki ilyen rozsasra a matek. Fair :D


Noukoum
(veterán)

Meg lesz rá az infrastruktúra, csak nem akkor mikor 13000 villanyautó van Magyarországon. De ugye az utálóknak mondani kell valamit, na. Sz@r a villanyautó mert a társasházban élő emberek nem tudják tölteni a nem létező villanyautójukat. :C


Noukoum
(veterán)

Vagy mert mondjuk az átlag nem jár hosszú utakra? Ez meg sem fordult a fejedben?

Vagy szerinted mennyire legitim hogy egy németországba dolgozni járó fórumozó aki jóideig biztosan nem fog venni villanyautót sír mert nem adja ki a matek neki? Ezzel mit kezdjen az átlag?

[ Szerkesztve ]


ljs
(tag)

(Előre mondom, nem volt még elektromos autóm,
az alább kitalált "történetek" csak az én elmém szülöttei.
De a válaszokra tényleg kíváncsi vagyok!)

A mindennapi töltés (10 órát lóg a fali ajzaton) nekem nem gond, csak az akku bírja.
Hány évig fogja bírni az akku a napi töltést?

A hétvégi hatótávparáról:

10 óra töltés = 100 km hatótáv (a cikk szerint)
Péntek munka és bevásárlás után kb. 18 órára hazaérek, töltőre rakom a járművet,
szombat 19 órára beleszalad az a 250 km hatótáv.
(Nyilván nem tök üresen rakom töltőre, de a "végén" nem is lineárisan tölt, hanem lassabban.)
Abban a pillanatban elindulok valahová,
250 km-t számoljunk 3,5 órával. (Nem mindig vezet autópálya a célig.)
Ha gyorsabban megyek, vajon kibírja a 250 km-t?
Szombat 22:30-kor célba érkezem, ott egyből töltőre dugom az autót.
Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv.
Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát.
Ha az évek során degradálódik az akku, akkor hogyan fog beleférni ugyanez a hatótáv?

Hol tévedtem a hétvégi történetemben?

(Csak mellékesen jegyzem meg a következőket:
1.
Ebben a történetben e208-cal 25 órát töltök a célban,
hagyományos hajtóanyagú járművel -ugyanilyen feltételek mellett- 50 órát.
2.
"hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km"
Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal.)

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

"Tehát az emberek vagy happy-k a kis 208-ukkal és nem akarják eladni vagy nem veszik."

Utóbbi. Tavaly eladtak itthon egész évben 35 - öt. Összehasonlításnak a tavalyi top 3 e-autóból (e-Niro, Zoe, Leaf) pedig 374, 370 és 358 darabot.


Rolly
(veterán)
Blog

A gond ott ott a gyári alap 1 fázisú 10A-es EVSE-vel számolnak azzal annyi. Nálunk a házban 3 fázis van így 3x16A-rel töltve maximálisan (ha a napelem pörög akkor tudnánk ennyivel tölteni) óránként 11 kWht tudok betölteni így 4,5-5 óra alatt tele 0-ról. Amúgy általában 3x7A - 3x12A között szoktuk tölteni és 20% körül rakjuk töltőre ...

ja és az alap 10A-es EVSE esetén nem kell lassulásra számítani csak az utolsó 30 percben körülbelül... és 20 óra alatt a 2,5-es töltővel is tele van 0-ról


Race-Face
(tag)

Szépen egymásnak feszülnek az érvek-ellenérvek, de élethelyzettől, pénztárcától, beállítottságtól függ az, hogy kinek való az e-autózás és kinek nem. Senki nem csodálkozik azon, ha valaki 4K tévét vesz Full HD helyett, gyorsabb telefont, márkásabb cipőt, és nem jön azzal, hogy "nem jön ki a matek"... Az autózás is ilyen. A belsőégésű érában sem mindenki a Dacia Dustert vette.
Nyilván ha valaki a panel nyolcadikon lakik, és nem tudna otthon tölteni, annak drága lenne az e-autó fenntartása nyilvános töltőkkel. Aki otthon tudja tölteni, sokkal olcsóbban megússza. Még akkor is, ha évi 5-10 alkalommal, hosszabb út esetén nyilvános töltőt kell igénybe venni. Belátható, hogy ha egy évben 20.000 km-ből 1.000 km-hez szükséges nyilvános töltőt használni, az nem sokat ront a költségeken.
Ha valaki egy évben kétszer megy autópályára, annak reálisan nem annyira lényeges, hogy mennyit fogyaszt az autó 130-nál. És nem bukik vele sokat, ha mondjuk csak 110-zel megy. Ha viszont kéthetente autópályázik e-autó hatótáv feletti távokat, ott már nem fogja kiadni se a matek, se az utazási idő.
Nyilván ha valakinek megfelel az alapfelszereltségű benzines modell, sokkal olcsóbban megússza az autóvásárlást. De sokan választanak jobban felszerelt változatot, automata váltóval, LED fényszóróval, stb., és akkor máris nem a 4 milliós alapmodellnél tartunk, hanem még kisebb autóknál is 6-7 milliónál. Főleg nem fair összehasonlítani egy 75 lóerős benzines alapmodell és egy 130 lovas e-autó árát... Almát a körtével tipikus esete.
Tehát mindenkinek mérlegelnie kell a saját felhasználása alapján:
• mekkora arányban tud otthon tölteni,
• éves viszonylatban mennyit használja az autót hosszabb utakra, mekkora távolságra,
• hajlandó-e fizetni felárat az e-autózás előnyeiért (pl. kisebb környezeti ártalom, jellemzően jobb menetdinamika).
És akkor ezek megválaszolásával még mindig mozgó célpontra lövünk, mert a belsőégésű motoros új autók folyamatosan drágulnak, az e-autók pedig fajlagosan egyre olcsóbbak (pl. azonos áron nagyobb hatótáv), kérdéses hosszú távon a szervizköltség (vajon az 1.0 turbó benzines is el fog menni 200.000 km-t piszkálás nélkül?), szóval összetett kérdéskör ez.
Részemről másfél éve vettem egy dízel Focust jól felextrázva 5,7 millióért, mert úgy voltam vele, az elektromosnak még adok pár évet, és nem bántam meg a döntést. 5 liter körüli átlagfogyasztásom van, nyugodtan suhanok 140-nel az autópályán, összköltségben biztosan jobb, mint az elektromos, de tudom, hogy a következő autóm pár év múlva elektromos lesz. Addigra valószínűleg jóval nagyobb lesz a választék, talán javul valamennyit a hatótáv, az árak... Aztán lehet, hogy nem az elektromos ára fog lejjebb menni, hanem a benzines fel...


kBika
(csendes tag)

Amúgy pont ez jutott nekem is eszembe, szinte csak kisautó vagy suv kapható. Vagy amelyik szép(e-tron gt) olyan áron van, hogy életem végéig nem térülne meg. :U


MrPetya19
(addikt)

De egy távolságtartó tempomat, ami 0-ig és 0-tól is tud működni városban is tök jó lehet. Plusz valószínűleg kevesebbet fog vele fogyasztani az autó, akkor is ha elektromos.


MrPetya19
(addikt)

Szép, főleg ez a kék a zöld rendszámmal.
De nekem még mindig hiányoznak a kombi EV-k, de szerencsére PHEV kínálat elég jó. (pl az 508 PSE SW)

üzenetek