üzenetek

hozzászólások


<Lacy85>
(addikt)
Blog

És mire mész a sokszáz villany lóerővel?
A 4-5-600 lóerős Tesla-k is 110-es tempóval mennek pályán, hogy ne merüljön le az autó.
Városban meg még fontosabb a lóerő 50-60 km/h tempó mellett.


Noukoum
(veterán)

Mindegy mennyi idős hiszen sosem romlik el, akár csak a többi benzines és dízel autó. Amúgy meg persze hogy jól esik vele napi háromszor németországba menni egyseggel, hiszen termeli az üzemanyagot. Ja és nyugodtan mehetek bárhol kétszázhúsz felett hiszen 3 perc alatt megtankolom...


cousin333
(addikt)
Blog

"A 4-5-600 lóerős Tesla-k is 110-es tempóval mennek pályán, hogy ne merüljön le az autó."

Kivéve persze, ha nem. Egyébként pont nem sokszáz lóerőről beszélt. Egy 1000 LE-s autóval is lehet lassan menni, ellenben egy 50 LE-sel nem tudsz sportosan. 4-5-600 LE alapvetően benzinesben is felesleges.

"Városban meg még fontosabb a lóerő 50-60 km/h tempó mellett."

Városban miért ne számítana a dinamizmus? Mondjuk pont ez az a terület, ahol a villanyosok kenterbe verik a belsőégésűeket.

[ Szerkesztve ]


forumpista
(tag)

Sávtartó automatika, tempomat, malomkerék (pl. bmw i3, itt szerencsére még egész elfogadható méretü), ilyen-olyan "önvezetés" és tsai.

Egyébként lehet hogy igazad van és pont fordítva (kvázi "ingyen" adják bele mert amúgy is drága), de pont ezért sem érdemes azonos felszereltségeket összehasonlítani.
A lóerők is ugyanez a kategória nekem, minek sokszáz lóerő a napi 2x30 km ingázáshoz.


#16820480
(titán)

Remélhetőleg lesz valami egységesítés ezen a téren. Azért több országban is olcsóbb a töltés mint a benzin, még az USA-ban is jóval olcsóbban jön ki, bár ott tényleg elég magas a kertes házakban élők száma, így tudják otthon tölteni.

Nem tudom, nekem az 1,4-es Jazz simán 6 liter felett eszik, érzésre inkább 7 felett, szóval nem igazán tudom elképzelni azt a 3 litert hogyan :N Biztos vontatták, vagy valami :D

Amúgy az első hsz-ed a topikban az volt, hogy minek vennél Model 3-at, ha annyiért egy BMW M3-at kaphatsz. Nos akkor egyrészt azt is minek vennél, mire annyi LE, másrészt meg még jó, hogy annyiért M3-at adnak már, mivel az van kb egy ligában a "fapados" Model 3-mal :)


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Igen, jelenleg mestersegesen kozeliti az EU egymashoz a hagyomanyos es elektromos autok arat, de ennek tavaly meg is volt az ara, az uj auto eladasok nagymerteku csokkenesevel. Ha bevezetik az Euro 7-et, ez tovabb folytatodik es talan 6 millio alatt nem lehet majd venni uj hagyomanyos vagy hibrid motoros autot az EU-ban.

Elkepzelheto hogy szinte ugyanannyiba kerulnek majd a hibrid motorosak mint a tamogatott aru teljesen elektromos verziok, de azt a piac tekintelyes resze nem tudja megfizetni. A fejlodo orszagokban ujra a hasznalt auto fel fordulnak majd az emberek, de mivel azoknak az ara is felmegy, sokan vagy 20 eves "roncsokkal" jarnak majd vagy feladjak az autozast.

Valoszinuleg tonkre megy meg par autogyar, mint a Fiat vagy a Suzuki, vagy az EU-n kivuli piacra gyartanak majd. Lehet hogy a VW csoport is osszemegy, mert pazarlas lesz kulon fejleszteni a Skodat es a Seatot. Maximum ugyanazt a modellt mas neven adjak majd el a kulonbozo orszagokban, de nev es logo kivetelevel minden egyforma lesz.

Persze lehet hogy az Euro 7-et nem vezetik be meg sokaig.


cousin333
(addikt)
Blog

Ezen extrák jó része a benzines változatokban is benne van. Az ilyen mindenes platformokba (benzines, dízel ,hibrid, elektromos ugyanabban a kasztniban) már minden rendelkezésre áll. De nyilván egy tisztán villanyos sem maradhat el mögöttük, mert ez a trend, hajtáslánctól függetlenül.

Egyébként nem tudom, miért lenne felesleges: tegyük fel, hogy Németországban ingázol oda-vissza napi 80-120 km-t. Sanszos, hogy ebből 40-100 km-t autópályán mész, máris megérheti. de mondjuk egy távolságtartó tempomat országúton se hülyeség.

Amúgy meg már ma sem minden villanyautó egyforma. A városi szaladgálós kategória jellemzően 80-140 LE között van. A motor kicsi, könnyű, egyszerű, hatékony, miért ne lehetne erős? Állítólag már csak visszatöltés miatt is ilyenek.

A tényleg erős Teslák meg nem csak 60 km ingázásra valók, mert autópályán is elmennek 3-500 km-t egy töltéssel. Ez azt jelenti, hogy egy tipikus hosszabb egynapos utazást 2-3 töltéssel abszolválnak. Nem tudom, miért kell úgy tenni, mintha a villanyautók az utca végéig is csak konnektorral jutnának el...

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nem M3-at, hanem M-es felszereltségű 3-as BMW-t.
A simákhoz is van M-es csomag. Futómű, stb.
500 lovas benzintemetőt venne a halál. Meg az már ~30 milla körül van. Az nem igazán Model 3 kategória.
De még mindig az Alfa a kiszemelt. :D
Amúgy hogy lenne már azonos liga? Csak mert gyors?
Anyaghasználat, komfort, zajszigetelés,stb. nem számítanak ~20 milla körül?

[ Szerkesztve ]


cousin333
(addikt)
Blog

Na, linkeljed azokat a találatokat. Nyilván 4 év múlva 120%-al lesz olcsóbb. ;]


ljs
(tag)

Troll ON
"Az emberiség maradék 99,9999999999999999999999999999999999999%-nak ez a kis Peugeot 208e is tökéletesen megfelel."
Ha már emlegettük a matekot:
100% - 99,9999999999999999999999999999999999999% = 0,0000000000000000000000000000000000001%
8 milliárd emberrel számolva ez még 1 "darab" ember sincs.
Tehát mindenkinek megfelel ez a kis e208. Ami meg -nyilvánvalóan- nem igaz.
A sok kilencestől, meg a sok nullától már jojózott a szemem.
Troll OFF
Nekem nagyon tetszenek az elektromos autók.
Pl. az 508 elektromos változata (különösen az SW Hybrid) vagy a Hyundai Ioniq5 (de az ikertesó sem rossz: Kia EV6).
De a mutatvány az e208 esetében két dolgon bukik meg:
- aráytalanul drágább (kb. sosem hozod be a felárat, mert addigra régen eladtad);
- "A sima 230 V-os dugón keresztül mindösszesen 1,8 kW érhető el 8 amperen, egyszerű matekkal kiszámolható, hogy itt 10 órányi töltésre van szükség körülbelül 100 km-nyi extra hatótávhoz, szóval ezzel tényleg csak rövid napi ingázásokat tudunk visszatöltögetni, cserébe nem is kell hozzá semmi, csak egy egyszerű konnektor."
Tehát egy évben minimum 200 töltés. És még akkor is marad a hétvégi hatótáv-para.


cousin333
(addikt)
Blog

"Tehát egy évben minimum 200 töltés."

És? Hazaérsz, rádugod a töltőre, reggel indulás előtt lehúzod. Ez így együtt lehet akár 20 másodperc is.

"És még akkor is marad a hétvégi hatótáv-para."

Milyen hatótáv para? Téged mindig az út szélén segítenek ki egy kanna benzinnel, vagy elmész tankolni, amikor fogy a nafta? Na, pont így kell villanyautóval is. A töltőhálózat nem olyan fejlett, ezt aláírom, de 50 kWh-s akkuval azért nem kell annyira parázni. 24-es Leaf-fel, 2016-ban, na az kaland lehetett. De ez? Akinek van ilyen kocsija, annak nem nagyon lesz hatótávparája. Akinek meg nincs, annak azért nem... :)


GreenGoblin
(tag)

Nem magyar oldalon nézek autókat. Autotrader oldalán most néztem a 2020-as GT-t megkapod 24000 fontért, míg annak a lista ára 33000 forint.
És ez egy év alatt esett ennyit. 120%...matek zseni :C


nemlehet
(őstag)
Blog

Azért mondjuk az itt kommentelők többsége magyar és elsősorban itthon él, ergo az hogy külföldön hogy alakulnak az árak majdnem hogy irreleváns.


#16820480
(titán)

Ez a különbség amúgy, hogy elektromosnál nem kell jóval komplexebb, nagyobb és üresjáratban is többet fogyasztó motor ahhoz, hogy erős legyen, ezért "egyszerű" vele villogni a gyártóknak.
A felszereltséget meg ahogy vesszük. Zajszigetelés mondjuk egy dolog, ebben tényleg van még mit javulnia a Tesláknak (amúgy javulnak is, a 2021-es Model 3 kapott ilyen upgrade-eket), de mondjuk anyaghasználat nekem rendben van, újrahasznosított és matt. Semmi csicsás, fa meg króm hatású hülyeség, semmi bőr, hanem egyszerű és praktikus. Szoftveresen is lényegesen jobb még a hibái ellenére is szerintem a BMW-féle tekerősen navigálós borzalomnál :N
A legnagyobb bajom a Model 3-mal amúgy (az árán kívül, de ez egy BMW-nél sem lenne másképp), hogy csak kizárólag szedán kivitel van. Az Y, ami meg már 5 ajtós, az megint jóval drágább. Nagyon király lenne az a becélzott 25e $-os hatchback majd valamikor :K


GreenGoblin
(tag)

Gondoltam ez lesz a válasz. Bár otthon biztos pont az ellentéte van a dolgoknak és tartja az árát mint ahogy a kollega írta... :C
Amúgy nem is igen van használtautón amit be tudnék linkelni. Tehát az emberek vagy happy-k a kis 208-ukkal és nem akarják eladni vagy nem veszik.

[ Szerkesztve ]


doooo
(veterán)

Továbbra is gyönyörű kívül-belül (a komplett modellpalettájukkal egyetemben).
A hibáit pedig lehet reszelgetni a jövőben. Mindazonáltal a benzines is nagyon jó választás annak, aki még nem tart az elektromosnál.

Apropó, elvileg hamarosan Androidra váltanak az infotainment-rendszerükben.


cousin333
(addikt)
Blog

Először is a listaár egy dolog, az a kérdés, hogy ténylegesen mennyiért vette. A GT kivitel nagyon nem az alap, a jó felszereltség nagyobb értékvesztéssel jár. A "számolásom" meg arra próbált utalni, hogy az értékvesztés nyilván az első évben a legnagyobb, utána csökken a (m)értéke. Gyanítom, hogy ez a 24000 font is drágább, mint a benzines új ára, tehát igaz volt, amit leírtam. Amit viszont biztos nem írtam, az az, hogy a villanyos tartja az árát...


adamssss
(veterán)
Blog

Szamoltal is vagy csak beirtad hogy irj valami. 100ft/percctoltesi aron nem vagyok benne biztos hogy sokat lehet sporolni...


Rolly
(veterán)
Blog

- hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km... ezt lehet kicsinek nevezni... de szerintem használható.
- fogyasztása csak autópályán 130-nál sok 110-ig pariban van a többi autóval (nem nem az ioniq és tesla kategória hanem a többi nem légellenállásra tervezett autóval)
- zongoralakk tényleg sok van benne
- kopogós műanyag csak ott van ahol másik autóban is :) műszerfal és az alap érintési pontok kellemes anyagok

5500 km alatt átlag 18-19-es fogyasztás télen 20 körül (50% lakott terület, 10% 90 es, 40% 110-120as tempó) és mindig kint álló hideg autóval. Most tavasszal minimális fűtéssel / klímával már 16-17 közöttit hozunk...


Rolly
(veterán)
Blog

5500 km-t tettünk meg 1000 kWh árammal ebből 100 kWh áramot vettünk töltő ponton amúgy elég volt a 200-250-es hatótáv és végállomáson töltöttünk...

így számolva 900x38 Ft + 100x130 Ft = 34200 + 13000 = 47200 azaz 100 km-t 860 Ft átlag árral tudtunk megteni korábbi diesel autóval 2600 Ft / 100 km volt (5,7-es fogyasztás prémium üzemanyag) szervíz költség pedig kb fele az elektromosnak mint a dieselnek volt (garancia időn belül)

üzenetek