üzenetek

hozzászólások


rednifegnar
(senior tag)

eleg randa lett a front oldal. a hatso lcd-n meg meg sokaig fognak vitatkozni minden forumon...


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Elnézve az alexpós képeket, jól jönne pedig az a kihajtható hátsó lcd.


MrChris
(nagyúr)

Nekem is ez tűnt fel a mintaképeken. :D A hátsó LCD-n lehet vitázni, de azt tapasztalom, hogy a léte miatt nagyon nehéz megállni, hogy ne használjam és elvesz a hely élményéből, mert túl sok figyelmet elvonz. Így megértem, hogy próbálkoznak egy ilyen vázzal.


hemaka
(nagyúr)

Csinalhattak volna belole ertelmesebb verziot is, kevesbe hipszetereknek.


#96302336
(veterán)
Blog

Jó lett volna. De sajnos a dizájn felülírta a funkciót. Kár érte, jó ügynök volt.
A képek bántóan alulexponáltak. Bár az nem derült ki, hogy az EVF, vagy a rangefinder volt-e használatban a képek készítésekor. Én nem bíznám a vázra a fényeket, a szememben és az EVF-ben jobban bízom. EVF-et használom, a hátsó LCD-t ritkán. Ugyanis sokszor becsap, mert a környezeti fény is eléggé meg tud tréfálni a kijelzőnél. Komfortzónán kívüli képekre pedig nem is alkalmas ez a gép, ahol extrém alacsonyan, vagy magasan fej felett tartva, csak reménykedhetünk, hogy azt fotózzuk, amit akarunk. Nem tetszik ez a retró vonal mindenáron.


t72killer
(titán)
Blog

Ez egy dizájnerdrog dizájngép a dadaizmus és szocreál közötti átmenetet kedvelőknek, kb mint az Oly Pen F volt. A munkagépet x-h1-nek hívják :K, kár, hogy a divat több figyelmet kap mostanság, mint a becsületes kétkezi munka :(.

#5: ez fuji jellemző, az "egyedileg értelmezett" ISO skálájukból ered, ld még "dehát a fuji úgy bírja a magas ISO-t, mint a nagyok".


hemaka
(nagyúr)

Pedig vartam a verfrissitest, mert nekem a pro2 van, de erre biztos nem valtok. :(


arn
(félisten)

az xt3on felul szvsz csak hipszterkedni jo.


#16820480
(titán)

Ott van egy éve elérhető: X-T3 a neve.

Nem tudom amúgy, nekem nem tűnnek alexpósnak a képek, biztos az én monitorommal van baj.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Van OVF-re rákapcsolható EVF, szóval az alexpós fotókon nem tudom miként segített volna, ha tűző napon a hátsó LCD-t sasolgatja.

Nekem flipi-flopi-ki-be-hajtós-csavarós kijelzőm van és ha nem videózok, csak fotózok, akkor általában teljesen behajtom, képernyővel befelé. Én nem értem mi a bánatnak akarná egy haladó/profi fotós 10 másodpercenként csekkolgatni a fotóit (az X-Pro 3 célközönségére értve).

Ne jöjjön érvnek az amatőrök sokasága, ez nem egy amatőr gép.

Szerk: Engem jobban zavar, hogy az X-Pro 3-ból csinálták meg ezt a koncepciót, nem valami spéci mellékággal, ahogy a Leica is különkiadásokat szentel ilyen experimentális dolgoknak. Nekem amúgy tökre tetszik, de azt is értem, hogy sok eddigi X-Pro tulajt egy kissé taszít (de többeket ismerek, akik azonnal odáig voltak meg vissza). Ha lenne rá fölös pénzem, már előrendeltem volna.

[ Szerkesztve ]


mad823
(őstag)

"egyedileg értelmezett" ISO skálájukból ered
Merthogy a digitális gépeknék az ISO standardban van mozgástér. Mindenki egyedileg értelmezi, mivel minden érzékelő és képfeldolgozás más. Amúgy pedig hol számít ez?


arn
(félisten)

The Recommended Exposure Index (REI) technique, new in the 2006 version of the standard, allows the manufacturer to specify a camera model's EI choices arbitrarily. The choices are based solely on the manufacturer's opinion of what EI values produce well-exposed sRGB images at the various sensor sensitivity settings. This is the only technique available under the standard for output formats that are not in the sRGB color space. This is also the only technique available under the standard when multi-zone metering (also called pattern metering) is used.

The Standard Output Sensitivity (SOS) technique, also new in the 2006 version of the standard, effectively specifies that the average level in the sRGB image must be 18% gray plus or minus 1/3 stop when the exposure is controlled by an automatic exposure control system calibrated per ISO 2721 and set to the EI with no exposure compensation. Because the output level is measured in the sRGB output from the camera, it is only applicable to sRGB images—typically JPEG—and not to output files in raw image format. It is not applicable when multi-zone metering is used.


t72killer
(titán)
Blog

Ott, amikor a netes "tesztnél" utólag derül ki, hogy adott rekeszen ugyanolyan világosra előhívott kép "véletlen" dupla expóidőt kapott. Ja, így könnyű...


t72killer
(titán)
Blog

Mondjuk ez régebbi vázaktól rémlik, az x-t3 jpg-i, amit a dpreview-n találtam már rendben vannak (a raw továbbra is sötét).

[ Szerkesztve ]


Claude Leon
(senior tag)

Mi van, ha velvia szimuláció?


MC Pite
(veterán)

+1


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

“az alexpós fotókon nem tudom miként segített volna, ha tűző napon a hátsó LCD-t sasolgatja.”

Arra gondoltam hogy például lehet ellenőrizni az elkészült képeket.
Ez mondjuk olyan esetben is segíthet, ha pl rossz a képkivágás. Úgy csinált a Fuji, mintha a hátsó LCD-t kötelező lenne használni, pedig nem az.

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Nem kötelező, de sokkal könnyebb és gyorsabb behajtani, és akkor nem fogyaszt, mint az evf/lcd gombot nyomogatni, amíg a hat módból pont arra vált, ami neked kell.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"Arra gondoltam hogy például lehet ellenőrizni az elkészült képeket."

Miért? Amúgy nem lehet? Le kell hajtani a kijelzőt és ott van. Ha azonnal kell, akkor ott az EVF, el sem kell venni a szemed elől. Meg az EVF-ek korában már exponálás előtt is látod, hogy alexpós vagy túlexpós lesz-e.

"Ez mondjuk olyan esetben is segíthet, ha pl rossz a képkivágás"

Ugyanazt tudom mondani, mint az előzőre. Lehajtod az LCD-t vagy EVF-ben ellenőrzöl.

"Úgy csinált a Fuji, mintha a hátsó LCD-t kötelező lenne használni, pedig nem az."

Mégis nagyon kevesen tudják megállni, hogy ne bámulják minden expo után a fotót. Én ezért hajtom képernyővel befelé az LCD-t és az exponálás utáni automata visszanézés is ki van kapcsolva. Macerás visszanézegetni és ez szándékosan van így, nem is nézegetem folyton és sokkal jobban oda lehet koncentrálni a valódi lényegre. Nyilván nem árt ha valaki tart ott a fotózásban, hogy a helyes exponálást már nem ellenőrizgetni és az X-Pro 3 célközönsége valószínűleg már nem kell, hogy minden fotót visszanézzen sikerült-e jól exponálni. Ez egy utazós-riporter-utcaifotós orientációjú gép, ha elment a pillanat, már úgysem tudod visszahozni, de ha az LCD-t bámulod, akkor a következő pillanat is el fog menni.

Én kedvelem ezt a koncepciót, bár én más zsanér megoldással csináltam volna meg, de az alapötlet nekem nagyon bejön. Főleg ha elég az OVF mód és a hátsó státusz LCD alacsony fogyasztása mellett ez a gép kimegy a világból ha üzemidőről beszélünk.

Nekem az X-Pro 3 túl drága arra, hogy csak utcai-utazós fotókhoz tartsam másodgépként, de pár év múlva, mikor már használtan "gombokért" vihető lesz, akkor simán beruházok egyre.


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Az esetek töredékében fogják valószínűleg hajtogatni. A tesztelő sem tette meg valószínűleg.
Amit mondasz, hogy le lehet hajtani, pont ellentétes azzal, amit később írsz, hogy ha oda a pillanat, kevés az idő. Mivel lehajtani, ellenőrizni, visszahajtani több idő, mint csak rápillantani, így sokkal több pillanat fog elmenni. Vagy valóban inkább nem használják, akkor meg egyáltalán minek. Ez a megoldás nekem zavarónak, és feleslegesnek tűnik. Inkább hipszter kameraporn, mint jó megoldás.

[ Szerkesztve ]

üzenetek