üzenetek

hozzászólások


XSiGma
(aktív tag)

Jó volt olvasni a képekkel dokumentált írást ex-típustárs. :K

Nagyon szép lett az elkészült gép,szerintem minden motoros/autós ugyanilyen gyors,lelkiismeretes,megbízható,precíz szerelőt szeretne,de ez a szakma nagyon kis hányadára jellemző.

Mindenesetre további sok balesetmentes kilométert kívánok,ha készen lesz az én gépem is végre összefuthatnánk!


kelly416
(veterán)

Egy dolgot ne felejts el. Az, hogy a traktor felhordja a sarat az útra, a traktoros hibája, nem bárki másé. Legjobb tudomásom szerint nekik le kellene takarítani a traktort és az utat, ha mégis bemocskolták. Lévén a sár ganyébb, mint a jég, és az év bármely szakában ott lehet.

wolfnet:
Gyalogolok, biciklit-, motort-, autót-, mikrobuszt-, vonatot vezetek... na meg háztartást, de az nem ez a kategória. :DDD Amikor tegnap rászóltam egy autósra, hogy nem kellene a balra kanyarodni tilosnál balra kanyarodni, a sétálóutcán felismert és kioktatott, utána megtalálta a táblát is, és bocsi-t kért. Na ilyen is ritkán van. Ráadásul csaj volt. Általában mindenki a saját igazát erőlteti, a saját nézőpontját, és a saját szája íze szerint akar alkalmazni szabályokat. Nem kell senkinek sem a másik fejével gondolkozni, figyelmesen kell közlekedni. Nagyon sokszor megmondtam volt barátnőmnek is, hogy melyik biciklis fog balra fordulni az orrunk előtt, és kivétel nélkül igazam volt. Látszik, ahogy csellengenek, 10 fokot balra néznek (mintha onnan hátra lehetne látni), stb. Ha harcviselt autó van előttem, akkor jobban odafigyelek rá, mint egy idősebb polír gépre. Ha hülyegyerek járgány van előttem/mögöttem/mellettem, már megyek is el onnan. Úgyis viszket a talpa, és csak a jobb pedálon tudja vakarni.
Mindegy is, a lényeg, hogy oda kell figyelni a környezetünkre, folyamatosan legalább 360 fokban tudni kell, mi van körülöttünk, de néha felfelé sem árt pislogni, és mindig tudni kell, hol a menekülő út. Sokszor agresszív vagyok a szabálytalankodókkal szemben, sokszor kiélvezem azt, hogy én már jó előre sejtettem, ez lesz a szituáció, felkészültem rá és az ellenszerére is. Be is ismerem, bunkó vagyok nem kevésszer. Nem egyszer megcsináltam, hogy a balra kanyarodó sávban balra indexelve állok a lámpánál, a biciklis meg beáll mellém, BALRA. Lassan kikanyarodok, elkísérem 50-100 métert az út közepén, és amikor már teljesen kétségbe van esve, kiengedem az út szélére. Legutóbb a rendőrök röhögtek a megoldásomon és lájkolták. De mindig tudom, hol a határ, ameddig el lehet menni komoly következmények nélkül. Az, hogy a másik idegbeteg lesz, a rosszabb kimenetel, a jobb, ha előveszi a KRESZ könyvet és rájön, nem neki volt igaza.

Ursache:
A képen nincs záróvonal, de a 6 méternél szűkebb utcákra nem szoktak ilyent festeni, mert 3-3 méternek kellene lennie egy sávnak, és MO-on az az egyszerűbb, hogy nem festjük fel, ameddig máshol egyirányúsítanak vagy szélesítenek.

[ Szerkesztve ]


_-ORANGE-_
(senior tag)
Blog

Rohadt jól néz ki, îgy a végére. Szép munka. :R


asvald
(senior tag)
Blog

Elsőnek gratulálok hozzá a másik dolog :szeretem az ilyen gazdikat ,még látnak fantáziát az öreg motorokban és időt pénzt nem kímélve belefektetnek ,hogy megmentsék a drágaságukat! Én bár nem törtem össze a mocit, de én is megadok neki mindent !Az is igaz hogy felújítva volt hírdetve a tuareg 600 ezzel szemben - >elsőkerék csapágyak romokban -szelepek sziszegnek teljesen feloldott himba mellet is- karburátor gyorsítómembrán
lyukas,-alapjárati fő fúvóka kettétörve ,simson szivató tollatyú a gyári tüskés helyett-szívócsonk szétrepedezve , berúgókar szimering ereszt -hátsó fékpofa tűréshatár alatt, új akkumulátor helyett kb 2 éves van benne stb ezeket nem nézve belekezdtem a felújításába ami remélem éppen olyan szerencsésen fog alakulni mint a tied :R


Medocsabi
(addikt)

megérte megmenteni!! :C :R
én szerencsés vagyok,édesapám autószerelő,és nála lelkiismeretesebb,jobb szerelőt(embert) nem ismerek! :B :K Hasonlóan ahhoz,akihez Te vitted,addig semmit nem ad ki a kezéből,amíg szerinte nem 100%-os a munka,mondhat akárki akármit! :)
Én családi okok miatt eladtam a vasat,jó volt végigolvasni,kicsit irigykedem is....dehát már gondolom kell a családra is...:)


creation
(senior tag)
Blog

Ezt tudod te, ezt tudom én, a traktoros meg biztos a vödör vízért ment, hogy lemoshassa :U ;]

Amikor landoltam az árokban, még fetrengve elment mellettem egy zöld traktor, meg egy fehér Opel, amiben 4 öreg ült. Végül két robogós, az apja meg a fia álltak meg megkérdezni, amikor már én kimásztam az árokból, hogy minden OK e és esetleg nem tudnak e segíteni valamiben...


Zeratul
(addikt)

Motorosruhával nem kell egyből a legdrágábbal kezdeni, mint ahogy a legnagyobb motorra se felülni. Bőr cuccod legyen, a lényeg hogy protektorok a helyükön legyenek és megfelelő minősítéssel bírjanak. Közúti motoros balesetek általában alacsonyabb sebességekkel történik így ha nem pályázol rendszeresen akkor nem kötelező méregdrága versenyruha, lényeg hó jó legyen rád. Bukó: fontos szabály hogy egy bukásra szolgál, ha koppant a fejed akkor kuka a bukó legyen az 20 vagy 200 ezer Ft-os is. Az EUban engedélyezett olcsó bukóknak is alkalmasnak kell lenni egy átlagos motoros baleset kivédésére, mert alapvetően a bukó belsejének zsugorodó energiaelnyelő anyaga véd, a héj feladata az áthatoló sérülések elleni védelem.

[ Szerkesztve ]


szmissz
(senior tag)

"ha koppant a fejed akkor kuka a bukó legyen az 20 vagy 200 ezer Ft-os is."

Sőt, ha erősebbet fékez, akkor meg azonnal amputáltassa az ujjait, mert legközelebb már nem fognak tudni úgy szorítani.

Koppanástól varázsütésre, azonnal elpárolog egy sisak minden védelmi képessége, legyen az bármekkora. :W


AllTheBest
(senior tag)
Blog

20e ft-os thh bukóm volt, egyik nap mentem ki a garázsba és nem figyeltem arra, hogy bukó van fejemen és szép lendülettel megakadtam az ajtó keretében, ettől a bukó felül meg is repedt! Mellesleg egy ilyen bukóban nincs nagy technika, csak a széltől véd, mástól nem igazán. MONDJUK A 200e ft-os meg megint más kategória, ott lényegében csak a dizájnt meg a márkát fizeted meg, max annyi, hogy könnyebb anyagból van

[ Szerkesztve ]


kelly416
(veterán)

Azta... nem mondod komolyan. Gyakorlatilag fel lehetne jelenteni a traktorost is és az autóst is jogosan. Ez állampolgári kötelesség elmulasztása, és gyakorlatilag szándékos cserbenhagyás. Aztaqrvaéletbebele. Ezt azért nem gondoltam volna, hiszen ez az ország amúgy szeret "katasztrófatúristáskodni".

Zeratul:
Azt ne feledjétek, hogy Németben akar motorozni, ahol gyakorlatilag "legalizált a gyorshajtás" a legtöbb autópálya szakaszon. Ha valaki ennyire kezdőként akar ilyen gépre ülni, nem árt, ha költ a ruhájára és kidobja vagy eladja jó állapotban. Még így is jobb, mintha nem költene rá sokat és a saját bőrét kukázná.

Amúgy meg pont én beszélek, aki Romet után VN 800-ra ült ár 6-7 év kihagyással és rövid naciban nyomja meg pólóban. :DDD Csak én nem száguldozok most sem, ezt nem arra tervezték, a 600-as sportmotort meg nem 80-ra tervezték országúton. Hogy is írta zeon.hu fórumtárs? "Csak talppal előre :) "


User64476
(őstag)

Ne aggódj, elöregszik az a műanyag magától is, és kirepedezik... Mondom úgy, hogy 2 évet jártam egy balesetből más által hasonló megfontolásból eldobott Baehr bukóval :P

Ha koppant, csere, vagy kockáztsz, te döntesz.

AllTheBest: de a fejed nem repedt szét!! :D

[ Szerkesztve ]


caprine
(aktív tag)
Blog

.. meg a bogaraktól. Nekem volt olyan hogy bringázás közben félig leverte rólam a szemüveget egy nagyobb bogár, pedig sík úton kb. 30-al ha gurultam.


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Ja hát a bogarak... régi bukómmal hányat nyeltem le... :D Meg mennyit kellett kiszedni a szememből... :D
Amióta szinte csak andurozok, azóta egy O'neal 3series Wild bukót használok egy O'neal szemüvegel ami elég jó kombó mert kegyetlen jól szellőzik, könnyű és kegyetlen jól néz ki :D

[ Szerkesztve ]


szmissz
(senior tag)

Értem én. A bukósisakok lakkozott tojáshabból vannak és AZONNAL, végérvényesen tönkremennek egy koppanástól.

Sőt,szerintem már attól is, ha egy harkály koppant valahol a közelében.

Ha meg leesik a kormányról, vagy kiesik a kezemből, akkor érdemes lecserélni, mint a cikkben is írják. Mert egy 50-80 ezer Ft-os sisakot csak úgy cserélget az ember, mint a zokniját. Hisz azonnal tönkremegy és nem véd. Azzzzzzonnnal.


creation
(senior tag)
Blog

Nem írnám, ha nem így lett volna. De arra volt a legkisebb gondom, hogy felírogassam a rendszámukat, első körben örültem hogy élek, második körben meg azon járt az agyam, hogy "csak a motornak ne legyen nagy baja"...

A kötelező alkatrészek kukázódtak rajta meg a sisakomon is.

Motor baja:
- jobb oldali indexek
- tank jobb oldalon behorpadt
- jobb lábtartó
- jobb tükör
- Első sárvédőn mintha átment volna Rozsomák...

Sisak:
- leugrott a plexi és széttört
- Rozsomák a sisakot is megnézte, jobb oldalon plexi fölött kezdve kb a fejtetőig 4 "penge" nyom...

A motorozás előtt még terveztem, hogy lehet nyitott bukóban megyek, mert "úgyse megyek messzire". A kesztyűmet nem vittem, volt rajtam egy póló meg egy farmer. Az utóbbi jobb térden szétnyílt, azóta is az a motoros farmerem, csak kapott egy plusz foltot.

Ez volt egy szép vasárnap délután, hétfőn mentem dolgozni :DDD Kicsit szédültem, meg hányinger, meg kissé húztam mindkét lábam térdből... Olcsón megúsztam.

Előtte is, de utána többször álltam meg baleseteknél, ha láttam is, hogy minden OK, akkor is megálltam, mert lehet bármi is a látszat ellenére.

:R


caprine
(aktív tag)
Blog

Jó cikk, élvezd sokáig a verdát!

Az 400-as RF azért elég ritka (bár mostanság mindig találkozok egy VFR 400-assal az se gyakori nálunk), inkább 6/900 asokat láttam eddig és sokáig nekem is a kedvencem volt.

Én mondjuk (ha már úgyis a burkolat nagy részét kellett akkor) élénkebb színre festettem volna a gépet, hamarabb észreveszik. Alapelv pláne kétkerekűeknél a látni és látszani. Én már csak tudom, volt néhány akcióm szürke színű autókkal, szerencsére mindet megusztam.

Biztonságos utat mindenkinek!


creation
(senior tag)
Blog

Neked nem kell lecserélned, neked jó lesz úgy is ahogy éppen van!

[ Szerkesztve ]


User64476
(őstag)

Én leejtettem az enyémet 1m magasról kőre, olyat szólt mint egy ágyú, pont a tetejére esett. Ki is cseréltem. Igaz egy egy lidlis sisak, többet nem ér ez a fej, de ennyit igen.


.mf
(veterán)

Hiába izmozol, ez így van. Ütéselnyelő hab van benne, ami az ütközéskor deformálódva nyeli el az erőt, és mivel nem rugalmas, úgy is marad utána, elvégezte a feladatát. Még egy ütés ugyanoda, és töredéke lesz az ütéselnyelő képessége. Ha estél vele, még ha csak kicsit is koppant le a fejed, már jó eséllyel annyi a bukónak.
S amúgy is cserélendő 5-6 év után.

üzenetek