üzenetek

hozzászólások


JoeYi
(őstag)
Blog

tényleg nem tudom milyen, de hasonlót érzek mikor kocsi vagy bkv helyett bringával megyek melóba szóval egy kicsit mégis :) Én csak arra akartam felhívni a figyelmet hogy ha maga vagy a kresszkönyv a motoron akkor is vesztes helyzetben vagy, mert nagyon kicsi látható felületed szemből és hátulról, És még ha szabályosan sorolsz előre álló kocsisor mellett akkor is megjárhatod mert nem látlak a holtérben, nem is számítok rá hogy álló sornál van vmi a holtérben és még ha számítok is akkor is egy jobbra/balra nézésem között te megteszel 20 métert és koccanunk ha húzódok vmelyik irányba...

Amit nem tanítanak semelyik motoros suliban az az alázat, ehelyett viszont kap a motoros jó sok önbizalmat a kiemelkedő súly/lóerő arány miatt.

És én most nem kötekszek, csak autósként próbálom szavakba önteni mennyire megijedek néha hogy hol tűnnek fel körülöttem a legváratlanabb pillanatokban motorosok.

[ Szerkesztve ]


JoeYi
(őstag)
Blog

és amire még nem gondol a motoros, hogy az autósok nem tudnak motoros fejjel gondolkodni, fogalmunk sincs egy motoros hogy él meg, hogy értelmez, hogy próbál megoldani egy szituációt.

Bringás fejjel tudok gondolkozni, ezért ha bringást látok tudom hogy ő úgyse tart be túl sok szabályt, csak ami vasbetonból van :)


.mf
(veterán)

Annyira nem vészesesen sok a ruha.
Kétrészes protektoros bőrruha 100-120-tól,
Üvegszálas bukó 40-50-től,
Jó csizma 40-50-től,
Kesztyű 10-15-től,
Utcai kemény térdvédő 10-12-től már van. S ezek már a normálisabb minőségű darabok. E szint felett már a kényelmet és extra szolgáltatásokat (meg a márkát) fizeted meg.
Én még a bőrruha alatt hordok Forcefield Flite mell+hátvértet, az 62 volt Moto-fc-ről, bár annak már tán 3 éve; előtte csak egy sima kemény gerincvédőt hordtam, az megintcsak 10k-tól van.
Plusz még apróságok: sisak alá maszk (azt egyszerűbb mosni, mint a sisak-bélést) 800-1000-től, technikai aláöltöző (nyári napokon nagyon jól vezeti el az izzadságot) Decathlon és egyéb sportboltokból 6-10/szett.

Amire viszont tegyél félre a különbözetből: vezetéstechnikai tréningek, pl. Safety-Hungary, RiLi, stb. Nagyon ajánlott. Meg jó, tapadós gumik. Motorozásom első évében 3x estem (nem nagyokat, s pontosabban csúsztam). Utána ledobtam azokat a túra-bakeliteket. Azóta nem estem... És még egy: Kakucsring, Kecsóring - gyakorolj pályán döntögetni, ne utcán; az a tudás, amit ott felszedsz, az esés vagy nem-esést jelentheti egy olyan helyzetben.

Túl lehet élni egyből a 600-ast is - én is bármilyen motoros tapasztalat nélkül egy 600-as Ninjával kezdtem, azóta 40k km-t mentem. Fejben dől el - ésszel kell menni. Jobb fokozatosan nagyobb motorra váltani, de nem úgy jött ki a lépés.

Amúgy a motoros topikban is folytathatjuk.


gekkoXT
(senior tag)

:R szép lett nagyon


wolfnet
(tag)
Blog

Nem kellene a fejünkkel gondolkoznia, elég lenne ha megadná az elsőbbséget amit meg kellene. Mindennapos, hogy kikanyarodnak elém, mert habár a szemembe néz a bácsi/néni, de nem jutok el az agyáig, aztán a gyorsítósávból is kivágódnak elém.. lehet belenéz a tükörbe, de valószínűleg autót keres....

Amiket tehetek ellenük azt megtettem, egyszerűen ha nem akar észrevenni az ellen mit tegyek? Fényszóró beállítás feljebb rakva... hangosabb kipufogó, fényvisszaverős kabát + bukó... what else?


D1Rect
(félisten)
Blog

Mégis mennyire idiótának kell lenni, hogy valaki ne vegyen észre egy ekkora motort?
Most komolyan, hogy kapnak ezek jogosítványt?

Szépen rendbe hoztad.


kelly416
(veterán)

Gratula! :R

Egy kicsit együtt tudok érezni Veled és igazat is adok több dologban. Alólam is ütötték ki a vasat, eléggé harcos volt a biztosítós része, és ki sem fizették az egészet.


zsoltti
(senior tag)

Tanultam ma is, mindig hívj rendőrt, ha még nincs személyi sérülés is! És a balfasz szuzukisok (AUTÓS) autóból kiszálva is azok maradnak (többség)

Neked meg gratula , a motorhoz, annó én is ilyennel akartam kezdeni , de cbr 600 f2 lett belőle :)

[ Szerkesztve ]


BlackPriest
(őstag)
Blog

El lehet kezdeni 600-assal, de pont gsxr? En mentem a havereval, az versenymotor, marha kenyelmetlen, el nem tudom kepzelni milyen lehet vele kirandulni. A karakterisztikaja is teljesen mas, mint pl egy banditnak ideges. Masik haver asszem 1.2-es mbw-je szamomra sokkal nagyonlbb elmeny volt.


hhx
(tag)
Blog

Az a piros felni csík elég sokat dobott az amúgy sem rossz kinézetén! :)
Használt egészséggel, balesetmentes közlekedést kívánok!


Xaels
(félisten)
Blog

Megsúgom neked, hogy motoros és motoros között is hatalmas eltérések vannak. Sokszor én is csak lesek ki a fejemből amikor a semmiből feltűnik mögöttem/mellettem egy speed motoros vagy egy kis SMK, de amikor észlelem elengedem amint tudom. Senki fejével nem lehet gondolkozni, hisz ahány ember annyi féle nézőpont van. Autós is van aki mindenáron be akar sorolni és erőszakos, de van aki normális. Van aki szándékosan rámhúz ne férjek el a lámpánál, de van aki segíti is az előre jutásom. Kedvencem aki beesik féktávon a lámpánál elém veszélyeztetve másokat az úton amikor én úgy is elmehetek előle és 1 cm-rel sem kerül előrébb. Kicsit több mint 7éve motorozom, eddig ütközéses balesetem nem volt. Igyekszem odafigyelni, de voltak már elég necces eseteim amikor tényleg csak másodperc vagy az töredékén múlt mert az emberek kiszámíthatatlanok. Index nélkül besorolás a buszsávba ott ahol nem lehet és hasonlók.


wolfnet
(tag)
Blog

Ugye! Köszönöm szépen!

@zsoltti: gratulálok hozzá, én cbf-ben szeretnék egyszer olyat. Sajnos az új jogositvány rendszer miatt be kell érni ezzel egy ideig, de már szeretem, szóval meg leszünk. :R

@kelly416: Köszi. Sajnos ez benne van igen. :(

@D1Rect: Nem tudom... azt le sem írtam hogy a pali megúszta helyszíni ötezerrel...


User64476
(őstag)

Én pl. motorral betartom a sebességhatárokat az esetek 98%ban, főleg ha van forgalom, sőt, városban sokszor 30-40el csorgok ha nagy a forgalom és mindenki összevissza kavar, nem kell nekem hogy egy kóbor őrült ne vegyen észre, én meg nem látok 360 fokban. Szerintem nem csak az a baj, hogy nem figyelnek az autósok, hanem más a reakciók tempója. Kocsiban kényelmesen elterpeszkedve ülsz egy fotelban, és jellemzően nem csinálsz hirtelen dolgokat, de nem is számítasz arra, hogy más cikázik és egyszer csak a semmiből ott terem. Ehhez próbálok motorral is alkalmazkodni, lassan, az autók tempójában, hogy legyen ideje eljutni az agyáig a sofőrnek, hogy itt van valaki és milyen a sebessége, iránya, mit akar csinálni. Nem értem azokat, akik a mozgó kocsisorban sávok között mennek, cikáznak. Mennyi időt spórol vele? Pár percet maximum. Szerintem ott lehet spórolni, ahol beáll a forgalom és előre lehet csorogni gyök kettővel a sorok között, de amint indul a sor én sosem megyek előre, mert mindig van valaki aki nem bír magával és átvág a másik sávba mert az épp 1 centivel előrébb van.

A cimbim pont most balesetezett, balra kanyarodó sávban ment, az egyenesen menőben valaki állt, aki a GPSét nyomogatta ami mondta neki hogy MOST balra menjen. Belenézett a tükörbe, balról jött egy kamion, elengedte és még egyszer nem nézett bele hanem kifordult, a cimbim meg pont a kamion mögött ment, telibe kapta fék nélkül 60-al a kocsit. Mondtam neki, hogy ne menjen mint az őrült városban még ott sem, ahol egyértelműnek tűnik a szitu. Erre az volt a válasz, hogy ő nem tudja nem húzni neki meg cikázni, ő ilyen. Ja kérem, akkor hajrá.


creation
(senior tag)
Blog

1998 óta motorozok. Babettával kezdtem. Volt Romet Kadet-em, Verhovinám, Simsonom, TS125-ös MZ-m, 350-es Jawa-m, Ültem sokat RD400-as Yamahán, majd megszereztem a korlátlan jogsit.

Utána lett egy ETZ250-em... Kihajtott elém egy autós és megálltam az első lökhárítójában oldalról. Megbeszéltük az esetet, sem személyi, sem tárgyi kár nem volt.

Majd eladtam, pedig azért volt vele motorozás bőven ([link] - [link] - [link] )... Volt is pár írásom ezzel kapcsolatban, s véleményemért kaptam hideget s meleget is a fórumtársaktól...

Majd végül 2014 júliusában vettem egy VTR250-et... Megkapta a műszakit és írtam a véleményemről és tapasztalataimról is...

Mégis hiába a megfontolt (na jó néha azért nekem is elgurul a gyógyszer) vezetési morálom, mégis 2014 szeptemberében, alig 1 hónap használat után az árokban kötöttem ki vele. Az a kanyar amit évek óta jól ismertem megviccelt. Ilyen az ha a traktor kihordja a saras földet az útra. Nem kell a balesethez vétkest találni, sokszor mi magunk vagyunk saját gyilkosaink!

Majd később egy vészfékező autó hátsóját figyelhettem meg jobban, egy felelőtlenül (és indokolatlanul) vészfékező másik autós okán... (De én voltam a hibás és be is ismertem, mert nem volt meg a kellő követési távolság és a sebességemet is (bár határon belül) rosszul és rosszkor választottam meg (éppen kigyorsítottam, mert dinamikusan haladt a sor)).

Szóval cikk írója... Gratulálok a motor kitartó és gyönyörű felújításához és örülök, hogy sikerült szakértő kezek közt újjászületnie. Valamint annak is, hogy ilyen "olcsón" sikerült megúsznod az első "kalandodat".
Vigyázz magadra és a motorodra is, ahogy még eddig sosem.

Minden autós és motoros kollegának (mert azok vagyunk, még a kerékpáros és a gyalogos is, ahogy kilép az ajtón, s az aszfaltcsíkra teszi lábát) ajánlom figyelmébe a youtube-on fellelhető autós és motoros, kamionos és kerékpáros balesetek százait. Nagyon jó "ingyenes" tapasztalatszerzés céljából. Mert sokszor sokunk el sem tudja képzelni, milyen szituációkból adódhat baleset. Sokkal könnyebb egy balesetet úgy elkerülni, ha már az ember fejében korábban (a szeme előtt) lezajlott (Ha már volt ilyen inger).

Maradok tisztelettel :R

Tervben van már a kategória váltás, talán jövőre TDM850 :U

Ja... Széles utat, gumi fákat, olcsó benzint minden társnak :R

[ Szerkesztve ]


kcsa
(veterán)
Blog

Ó de még mennyire eltérők az emberek...

Évekig meg voltam arról győződve hogy én biztosan ön- és közveszélyesen robogózok, mert reggeli dugóban előzgetem a sort, ha üres a szembejövő sáv. Aztán pár éve megjelent pár új motoros a környékünkön, na őket már az sem tartja vissza, hogy ha szembe kamion jön, ők bemennek közéjük. Azóta tudom hogy nem én vagyok a közveszélyes :)

Autósból is megvan az összes típus amit leírtál, de a személyes kedvencem az, amelyik a tükörből szuggerál és fehéredő ujjvégekkel szorítja a kormányt, hogy nehogy el tudjak menni, ezért a záróvonalon, vagy azon halad, de inkább áll.

De ha autóval megyek és nem motorral, akkor is van kedvencem: a 45+ női vezető. Óbudai temetőnél megszűnik a külső sáv: a kettőből egy lesz, és klasszikus kretén közlekedő módjára a belső sávban fix sor van, a (megszűnő) külső pedig kvázi üres. Úgyhogy én szép szorgalmasan végiggurulok, majd beindexelek. Ilyenkor a már említett vezetőtípus égő kuplunggal bőgő motorral igyekszik nehogy be tudjak sorolni - cipzárelv az smafu ugye :). De nem is idegesítem magam, röhögve állok be mögé, tudva hogy ő végigsz.pta a sort, és ezért erőlködik nehogy be tudjak sorolni. Megérdemli a sorsát, kemény az élet na :)

De hogy ontopic is legyek: remélem jó lesz az RF400 a következő pár évben is :R


kelly416
(veterán)

Én haladtam a körforgalomban a harmadik kijárat felé, egy kedves hölgyemény pedig egy piros Swifttel úgy döntött, a két kerék nem akadály, Neki négy van, és a (behajtásomhoz képest) második behajtón simán belém jött oldalról. A Szuzi orrát beszúrta a bukócső és a lábam közé. Nem én hívtam rendőrt, talpon maradtam, csak a motor feküdt el, de mire kerékre rántottam a vasat, már egy autós szólt, hogy rendőrt hívott. A rendőr azzal kezdte, hogy a motoromból ítélve biztos nem 120-al jöttem (VN-800 Drifter), a nyomokból ítélve meg a Hölgy a vétkes. Elismeri? Naná, hogy "nem" volt a válasz vagy háromszor, végül elismerte, intézkedést nem kértünk, elmentünk a biztosítóhoz. Direkt számlás kárrendezést kértem, tehát a beküldött javítási számlákat fizetik ki. 4 hónap után kaptam pénzt, ebben volt árajánlatra várás (volt, aki küldött 80.000Ft ajánlatot, nem mertem oda vinni, végül 390.000Ft volt a számlás javítás, amiből 360.000-at ki is fizettek, no comment), alkatrészrendelés Amcsiból, és gyakorlatilag oda volt az egész nyaram.

Még egyszer nem fogom azt mondani a rend éber őrének, hogy nem kérünk intézkedést. Utólag azt is sajnálom, hogy nem barackolták meg vétkest, meg idő közben is félő volt néha, hogy elhajtanak, hiszen kis híján visszalépett a biztosítónál is. A Hölgyike azóta majdnem bejött alám biciklivel, kisgyerekkel a kerékpárülésben, én meg Jumperrel voltam.

Tanulság: Ne csak rendőrt hívj, kérj intézkedést is, még ha részben hibásnak is nyilvánítanak, akkor is jobb tiszta lappal játszani. De csak, ha más mód nincs, amúgy inkább kerüljétek el a baleseteket, és széles utat mindenkinek! :C


zeon.hu
(nagyúr)

jó volt olvasni, hogy lelkiismeretesen rendbe lett rakva a vas, még ha nem is az én stílusom (csak talppal előre :) ), de 2 kereke van és ez a lényeg.
olcsó benzint és gumifákat!


szmissz
(senior tag)

Nagyon jó lett a post, külön öröm, hogy egyből végig lehetett nézni a teljes folyamatot!

Eleinte kételkedtem, (ahogy te is :) ) hogy biztos érdemes -e megcsinálni, de jó volt látni a végredményt!

Sok szerencsét hozzá a továbbiakban!


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Jó volt olvasni az írásod, külön jó pont, hogy kellően, de nem túl részletesen közlöd mi-mikor és hogyan történt. A szakihoz meg gratula, ugyan van egy laza beszédstílusa amit a videóból sejteni, de megdöbbentő volt látni, hogy laptopot is használ. Tényleg precíz figura lehet.
És persze a járgány is jól néz ki. :K
Tricsillió balesetmenteset!


Ursache
(senior tag)

Helyszini otezer??? De miert? Annyira hulye vilagot elunk, legalabbis Mo-n.

Persze lehet balesetet okozni anelkul is, hogy egy rohadt kanyart nem a szembe! savban veszek be. Szerintem ha en csak egy zarovonalat (felteszem az volt, vagy ha nem, akkor is a jobbra huzodas...) atlepek, biztos ennek tobbszorosere vagnanak meg, ami nagyon helyes, azon a szinten, hogy legyen egyeseges. Otezer? Nem hiszem el, mi rettenti el, hogy legkozelebb ne csapjon el egy masik motorost? Hihetetlen...

üzenetek