üzenetek

hozzászólások


samujózsi
(tag)

Bár közvetlenül nem vagyok érintett, csak ismerősök, munkatársak halk morgolódásaira emlékszem akkorról :(((


#00137984
(őstag)
Blog

Kerékpárosként 30-45 km/h folyamatosan megtartott sebesség a napi közlekedésben az elvárásoknak megfelelő tempó. Amikor megtehetem, akkor a kerékpáros útvonalakat használom és csak elvétve keveredek a városi forgalomba. Viszont ezt a tempót a forgalomnak megfelelően változtatom, mert ha gyalogos akadály vagy lassan tekerő kerékpáros akadályom van, akkor körültekintően közelitem meg ezeket a forgalmi helyzeteket. Zebra érdekes kérdés, mert az átkelés esetében a jelzőlámpa ellenünk dolgozik. Rövidebb ideig van szabad jelzés. Ha minden alkalommal gyorsan tudnák leszállni és a gyalogosforgalom sem jelentene akadályt, akkor az autós nem enged át (neki szintén zöld lámpa van) és várhatok megint amig továbbmehetek. Ahogyan öregszünk a bringáról sem olyan egyszerű lepattani és újra nyeregbe szállni, majd a tempómat újra felvenni. Erőssen gondolkodom egy elektromos rolleren, amihez a védőfelszerelés adott.
Viszont a kerékátmérő (rúgózás) és a fékrendszer számomra fontosabb kritérium, mert mások mellett a saját biztonságom és a közlekedési kényelem is elsődlegesebb mint az elérhető max sebességem...

[ Szerkesztve ]


nebancsa
(senior tag)

Ez is elektromos roller, és nem szeretnék vele találkozni a járdán... Sőt jogsi nélküli sofförrel az utakon sem. Segédmotoros jogsira azért van szükség hogy aki nem töltötte be a 18-at tudjon motorozni, és ismerje a kreszt. Erre alternatíva szerintem az lenne, ha kötelező lenne általános iskola 6 osztályba a KRESZ vizsga. A sikertelen vizsga évismétlési következménnyel.


energy4ever
(addikt)
Blog

Ez nem roller, nem segedmotor... Mivel 45nel tobbel megy(ennek a vege 60), ezert mar A1-es motornak felel meg(A1, vagy A1B125 jogsi kellene hozza minimum). De mivel se lampak, se papirok, se semmi, ezert lese lehet vizsgaztattni.


Somatom
(veterán)
Blog

Na, ez az, amiért akkus flexet rendszeresítenék bizonyos körzetekben szolgálatos rendőröknél. Odamegy, udvariasan köszön, kettévágja a vázat, tiszteleg, távozik.
Szőrnyű, hogy mit művelnek a túristák ezekkel a bérszarokkal. Van, hogy ketten imbolyognak rajtuk, ami tök fölösleges, mert ha egyenesen mennének, akkor sem férne el mellettük senki. Nehezen tudom visszafogni magamban a vadászösztönt, hogy tempóból érkezve ne rúgjam le az ilyen kordélyt a bringaútról.


Dr. Akula
(félisten)

Olyan robogót se láttam már 30 éve aminél 45 volt a maximum (ez a kis Romet, Babetta szintje), még a kiskerekű japánok is tudnak 60-at (náluk otthon 30 a sebességkorlát), olaszok 70-et, és ez gyári beállítás, a felfúrás még erre jön rá.

[ Szerkesztve ]


Dr. Akula
(félisten)

A turista a legkevésbé problémás, az jellemzően ráér, nem erőszakoskodik, kikerül, megvár. Oké, ha előtted áll, feltart, de hát a forgalom többi résztvevője is, akkor őket miért nem hajíthatom ki a sorból magam elől hogy haladhassak? :) Én inkább tudomásul veszem hogy ez az idegenforgalom része, ha minden jót betiltunk, minek jönne ide? Inkább szabályozzuk, pl. a tekerős sörasztalhoz legyen kötelező 1 rendes sofőr, aki kormányoz, fékez, ellensúlyozza a részeg összevissza tekerők hülyeségét. Mint tanulóvezetőhöz az oktató. Nem kell mindent azonnal betiltani. Ez is ilyen tipikus magyar mentalitás, ami nekem nem tetszik, azt tiltsuk be, szarok én a másik bizniszére, felőlem csődbe is mehet... Ugyanez megy a pesti bulinegyedben is. Nem nyafizni kéne hogy este hangoskodás van, hanem örülni hogy jön a pénz, lesz miből (adó) leaszfaltozni a kátyúkat, letérkövezni a járdát, lemosatni a graffitit a falról.


Somatom
(veterán)
Blog

Ez a jármű alkalmatlan a kerékpárúton való közlekedésre.
A túristákra is ugyanúgy vonatkozik a KRESZ, mint bárki másra.
A kerékpárút közlekedésre való, nem cirkuszi mutatványok begyakorlására, vagy önfeledt szelfizgetésre.
Vannak olyan helyek Budapesten, ahol nem zavaróak. Pl. ott a Margitsziget.


samujózsi
(tag)

De, ez roller. Épp ezeket akartam felhozni tegnap, bár ezekből kevés van szerencsére.


samujózsi
(tag)

Ezzel nem értek egyet. Én leginkább csordában tolakodó turistákat szoktam látni ezekkel a belvárosban, meg a Duna parton.


kovy79
(őstag)

Szerintem nem kellene itt is egyből "magyarozni"!
Gyere ki Németországba és ásd bele magad a szabályokba!
Legalább tízszer annyi szabály van, mint Magyarországon és igen, ezek nagy része tiltás!
Itteni ügyvéd ismerőseinkkel szoktuk is beszélni, hogy itt nem egy épület kell a törvények írásos tárolásához, hanem egy városrész... Így lehet jól gyeplőn tartani a népet, mivel sokszor még az ügyvédek sem tudják, mit szabad és mit nem...

[ Szerkesztve ]


energy4ever
(addikt)
Blog

Nekem van 3db Suzuki ChoiNori-m. 42km/h a vege, rohogve elfer az autok mellett, elozo evben osszesen kb 5ezer km raktam belejuk baleset mentesen...


energy4ever
(addikt)
Blog

De az nem roller!
Ez egy hazankban teljes mertekben (kozuti kornyezetben) illegalis szar. Azok hasznaljak ezeket, akiknek nincsen annyi eszuk, hogy megtudjanak csinalni egy jogositvanyt!


samujózsi
(tag)

Miért ne lenne roller? Két kerék, lehet vele úgy közlekedni, mint egy rollerrel és elektromos rollerként kölcsönzik.


energy4ever
(addikt)
Blog

Egy kiskobcentis/elektromos robogora is igazak ezek!
Bar azok nem feltetlenul mennek ennyivel.
Aki kikolcsonzi, az megerdemeli ezeket sorban:
-biztositas nelkuli vezetes
-biztositas papir nelkuli vezetes
-adasveteli papir hianya
-jogositvany nelkuli vezetes
-kozuti veszelyeztetes
+ amit ide tudok sorolni pl a lampak nem meglete, stb.
+mivel A1-es(60-al tud menni), ezert ha van is jogsija az embernek(B,AM), meg ugyis minimum kategorian kivuli vezetes!

Aki nem ertene:
Segedmotor kerekparra kell biztositas, aminek a tulajnak a neven kell lennie, es annak igazolo papirjat maganal kell tartania! Ha egy ceg tulajdona a motor, ami/aki kot ra biztositast, az abban a pillanatban ervenytelen lesz addig, ameddig olyan vezeti, akinek nincsen a neven a motor, es a biztositas.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Mennyivel? Ezekkel a bérvackokkal csak tötymörögni lehet. Se fék, se futómű. A járda szélén megáll a tudomány. A bringámmal símán gyalázom ezeket a fostalicskákat.


ncc1701
(veterán)

Nem ismerek olyan gyalogost, aki 40-45-el tudna haladni, de hát ez egy ilyen világ...


arnyekxxx
(veterán)

Zebrán TILOS szaladni. Tempósan, de sétálva kell átmenni.

Ezt gondolom alá tudod támasztani valami jogszabályi idézettel

csak utána léphet le az útra. És csak innentől kell elsőbbséget adnia neki az autósnak, mármint hogyha lelépett.

Ezt a hülyeséget honnan vetted? Ugye nincs jogsid?

[ Szerkesztve ]


SentryGun
(aktív tag)

Egyetértek teljes mértékig a cikkel, mert valahogy szabályozni kellene ezt a kategóriát is. Ám nálunk minden 10 év lemaradásban van (részben, mert nincs akarat, részben mert nincs ember az illetékes helyeken, aki elvégezze a munkát). Nyugaton/délen ezeket, ha nem is maximális megelégedettséggel, de sokkal gyorsabban képes lereagálni a jogalkotó. A bürokratikus csiga tempót kíválóan át sikerült örökíteni '89 előttről.

Én tavaly vettem egy robogót (2004 óta van B jogsim, amit azóta folyamatosan használok). Balesetmentesen elmotorozgattam vele egy fél évet, de hamar kiderült, hogy városban még így is életveszélyes vele menni, mert nem képes felvenni a tempót (ahogy a cikk is írja - nekem Piaggio Liberty 50 4T van). Ezt megunva, beiratkoztam gyorsan A korlátlanra, és ott rögtön ki is bukott, hogy ugyan a gyakorlatban motorozok, de kvázi nem tudok motorozni(!) (Gyurinkáékat meleg szívvel ajánlom Cegléden). Nyilván előre menni mindenki tud, meg húzni a gázkart, de a helyes motorkezeléssel először a rutinpályán találkoztam - és lepődtem meg egyúttal rendesen, hogy mennyire nincs tudásom.

Ezek alapján én ettől a ponttól hibásnak tartom, hogy motorra engednek B-s jogsival, mert az egy nagyon más tudást igényel. Oké, hogy tudod a KRESZ-t, de a technikákat nem. Ha már adják a B mellé az SMKP-t, akkor ugyan rá kellene ültetni a delikvenst egy SMKP-ra, mert így, necces. Biztos van, aki Rossinak születik, de a többség szerintem nem.

Amúgy vicces, hogy míg B mellé nem előírás a rutin, addig ha sima SMKP vizsgát tesz valaki fiatalon, annak meg kötelező.

Az egyedi azonosítókra reagálva pedig én évek óta egyetértek a robogók rendszámozásával, és legyen kötelező a 2 évenkénti vizsgáztatás. Nekem is megvan még az 50-es, de én önszorgalomból tartom patika állapotban. Viszont sok bontószökevény szalad ezekből, elég csak szétnézni. A berhelt, vagy eleve nagy köbcentis, okirathamisítós gépekről meg ne is beszéljünk, amik mennek 80-90-et, de semmi rendszám, vagy azonosító nincs rajtuk.


yodamester10
(őstag)

Látod te is így gondolkodsz az elektromos rollerről.Nézzük az én esetemet.45 múltam 1996 óta vezetek balesetmentesen,8,6km re van a munkahelyem és oda Mijia-val járok mert kényelmes,nem izzadok meg,ha bemegyek egy boltba csak összecsukom és beviszem magammal.Ott lett elcseszve mikor elkezdték a bérelhetőséget mert riogatják a járókelőket ledobálják őket mindenhova stb ezért a vidéki nagyvárosban élőkkel akik normálisan használnák is kib@sznak.Majd akkor legyen kismotor kategória egy roller ha azt is össze lehet csukni és lehet egy kézben vinni.

üzenetek