[Re:] [Spet:] Emag garanciáztatás? Inkább ott .... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Öcsipók
(csendes tag)

A helyes tanulság szerintem inkább az, hogy ne vásárolj külföldi boltban, csak mert 3 Ft-al olcsóbb, mint a sarki bolt. Vagy ha vásárolsz, akkor vállald az ezzel járó nyűgöket, és ne írogass blog bejegyzést. Valamit valamiért.

Gyönyörű ez az uniós, országhatárokon átívelő kereskedelmi szabadság, de ne tápláljunk hiú ábrándokat, hogy amire itthon jogilag 2 hete van egy szakszerviznek, az a vállalás működni fog akkor is, ha közben külföldre utaztatják a terméket. Persze fogyasztóvédelemhez fordulni lehet, de sokszor az embert ért hátrány nincs arányban a panaszkezelésre fordított idővel, így nem foglalkozik a panaszbejelentéssel senki.

Javaslom, támogasd "a sarki boltot" a külföldi műszaki multik és hangszerboltok helyett. A sarki közel van hozzád, bármikor bemehetsz tanácsért, gyors ügyintézésért, és még az is meglehet, hogy a nála otthagyott pénzmagod a Te munkáltatódnál/vállalkozásodnál költi majd el...


Spet
(addikt)
Blog

Váó ez aztán az életbölcsesség!

Hány év alatt sikerült összehozni?

Hány százalékát is állítja elő itthoni sarki bolt a termékének, amit árul?

Most, hogy magába omlik a kereskedelem a világjárvány miatt, hogyan is fognak ezek a sarki boltosok is garanciáztatni, amikor nehezen fognak alkatrészt, vagy teljes értékű terméket beszerezni?

Az utolsó mondat meg abszolút nem értem, hogyan jött létre.


Ghoosty
(őstag)

Egy karácsonyi, szilveszteri periódust is beleértve, kicsit több mint 1 hónap múlva már megérkezett a kijavított termék. (Ha az elszállítástól nézzük, akkor mindössze 3 hét.) Mindez különösebb kötekedés nélkül.
Persze, jó lenne, ha 1-2 héten belül mindig minden megoldódna, de egyáltalán nem érzem, hogy itt valami jogtalanság ért volna.
Az a helyzet, hogy ha panaszt is tettél volna bárhol, nem lenne semmi. A törvény úgy szól, hogy törekedni kell a 15 napos javításra. Igazából nem találtam meg a törvényi hivatkozást, hogy mikortól indul a 15 nap, de a lényeg benne, hogy csak törekedni kell rá. Ráadásul, ha alkatrészt kell rendelni, ez kitolható újabb 15 nappal.
Az egész történetben ami egyértelműen kifogásolható az az, hogy miért kell 1,5 órát ülni a telefonon, hogy beszélhess valakivel. De összességében ez a sztori inkább javított az Emag-ról bennem kialakult képen, mint rontotta.


sanzi89
(addikt)
Blog

Ez így - sajnos - teljesen rendben van. Nem egy sokkal rosszabb tapasztalatom van garanciális javítással kapcsolatban. Nem azt mondom, hogy feltétlen jó ami történt, de ez van...


DeFranco
(nagyúr)
Blog

"Javaslom, támogasd "a sarki boltot" a külföldi műszaki multik és hangszerboltok helyett. A sarki közel van hozzád, bármikor bemehetsz tanácsért, gyors ügyintézésért, és még az is meglehet, hogy a nála otthagyott pénzmagod a Te munkáltatódnál/vállalkozásodnál költi majd el..."

nálunk a sarkon kocsma van. még megfontolom a tanácsodat.

végül is tényleg bármikor bemehetek tanácsért, ha kérem, ha nem, gyors az ügyintézés, és ha ügyesen választok, 40%-ot kapásból visszaosztanak.

smart.

[ Szerkesztve ]


Jhonny06
(veterán)
Blog

Lévén, hogy év végén történt a bejelentés, szerintem ez teljesen normális határidő. Nyilván a felhasználó szemszögéből soknak tűnik, mert addig nem tudod használni. Azt pedig te sem gondolod komolyan, hogy ha valamit beküldenek a szervizbe egy adott napon, akkor azt még aznap elkezdik javítani..


Lauda
(félisten)
Blog

Nálunk például van helyben samsung szerviz. Ha ott vásárolsz egy tv-t és meghibásodik, oda viheted be (vagy elhozza a szervizes), ott javítják és onnan hozhatod el (vagy kiviszi a szervizes). Tavaly bevittük ismerős technika tv-jét, belekent a villám. A beadástól számítva talán 4 nap volt mire elhozhattuk a tv-t, pedig az a tesconak valami gyártatott nyüvekje. A pali ennyi idő alatt szétszedte, megállapította a hibát, megrendelte a tápegységet, beszerelte, tesztelte. Szóval van ilyen is.


Spet
(addikt)
Blog

Hat igen, a legnagyobb problemam csak, hogy semmilyen kommunikaciot nem vegeznek a partner/vasarlo/felhasznalo fele, akinek igy sajat kontojara kell utana jarni a dolgoknak.

Az alkatresz meg szervizelesnek a sajat kiadott nyomtatvanyuk szerint 10 munkanapon belul kell lennie (a sajat maguk altal kiadott kiegeszitett garancialapon feltuntetett leiras alapjan). Ezen felul ugy nem tudjuk, hogy mire indult ujra a kiegeszito garancia: kicserelt (nem tudjuk melyik alkatreszre), vagy a teljes keszulekre.

Jhonny06: Ugyintezo ralat a dolgokra, azt is elmondta telefonon, hogy szervizre felvettek a keszuleket, de ugye errol, mint fentebb is irtam normal halando nem tudott semmi. Ugye engem is surgettek otthonrol, en meg probaltam a dolgokat porgetni, vagy informaciot kapni

[ Szerkesztve ]


sanzi89
(addikt)
Blog

A garancia - ha nem a törvényileg előírt időtartam alatt történt a garanciális javítás - nem biztos, hogy újraindul. Attól függ, hogy milyen rendelkezések vannak a meghosszabbított garanciális szerződés feltételeiben.

Pl. 3 éves gyári garanciás Dell notebook-ban mindig tönkrement a HDD. Persze, a gép közepén volt egy 7200-as WD Black, nem is csoda... Szóval cserélték másfél évesen, cserélték két és fél évesen, és kb. három és fél évesen tönkre ment megint. Hívtam a szervizt a javításra, visszautasították, mondván lejárt a garancia, a törvényi előírás 1 év, és csak arra az időszakra vonatkozik a garancia meghosszabbodás, az általuk egyénileg vállalt garanciára olyan feltételeket szabnak, amilyet akarnak, és így jártam.

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

A merevlemezeknél egyébként is két féle út van garanciális hiba esetén. Az egyik, amikor vadiúj terméket küld a gyártó, akkor nulláról indul a garanciaidő. A másik eset, amikor refurbot küld a gyártó, akkor nem indul újra a garanciaidő.


D1Rect
(félisten)
Blog

Elolvastam, de nem bírok rájönni, hogy mi is a panaszod?


Jhonny06
(veterán)
Blog

Valamin muszáj puffogni, ugye :)


sanzi89
(addikt)
Blog

Magyar jogszabály alapján kis elektronikai eszközre 1 év kötelező garancia van. Ha ezen idő alatt meghibásodik és cserélik az egész merevlemezt, újra indul a garanciaidő. Ha új, ha használt, a refurbished tökmindegy, erre törvény van. Az ilyen plusz 1, plusz 2, stb. "önként" a gyártó által vállalt garanciák esetén képlékeny a talaj.


samujózsi
(tag)

Hihetetlen egy országban élünk.
Ha valakit átver, megkárosít, szopat egy cég és ezt merészeli leírni, rögtön megjelenik pár okostóni, aki megmondja a frankót.
Mert az természetes ugye, hogy palira veszik szinte mindenütt, a kiszolgáltatott helyzetben lévő vásárlót /ügyfelet, nehogy szóvá merd tenni.

Arról nem beszélve, hogy kis hazánkban is szépen odabasztak pár éve a vásárlóknak, amikor bevezették, hogy garanciális probléma esetén "törekedni kell" a jótállásért felelősnek a hiba elhárítására, de ez rá nézve semmiféle kötelezettséget nem jelent.

:U


samujózsi
(tag)

Ebben biztos vagy? Utolsó infóm az volt, hogy javításhoz csak új alkatrészt szabad felhasználni, ha cserélnek valamit, az is csak új lehet.
És arra elvárható lenne, hogy újrainduljon a garancia.


Lauda
(félisten)
Blog

Az ország egyik legnagyobb forgalmú számtech kiskerétől tudom. Ez nem javítás. A gyártó cseréli a vinyót, arra nincs előírás, hogy újat vagy refurbot kell küldenie.


samujózsi
(tag)

Nekem ezt egy jogász mondta pár éve. Bővebbet nem tudok.


dabadab
(titán)
Blog

Ezzel szemben a valóság az, hogy ha az ember normális garanciális ügyintézést akar, akkor vásároljon az Amazonnál vagy olyan nagy cégnél, aminel normális helyszíni garanciája van (ilyen volt pl. a Dell monitoromra, amikor telefonáltam nekik, hogy valamit vacakol, akkor másnap ott volt a futár az új monitorral, következő nap meg jött a régi monitorért - hogy semmiképp se legyen kiesés az ügyintézés miatt).


Spet
(addikt)
Blog

Mo. legnagyobb online kereskedelmi egysege (hala , hogy egybe olvadt az Edigital-al), es azt se mondjak az embernek, hogy fapapucs, hacsak nem az elkezd kulturalt hangnemben erdeklodni.

Igy erthetobb volt?


llax
(senior tag)

"Mo. legnagyobb online kereskedelmi egysege"

Biztosan Mo.??? :)

üzenetek