Azzal együtt, hogy én sem értek egyet mindig a GEMA húzásaival, azért azt meg kell adni nekik, hogy beleállnak olyan helyzetekbe, amiket mások ilyen vagy olyan okból már elengednek - ezért szívóznak a Spotival is, és a Youtube-al is.
Amiben, ha belegondolsz, van azért valami. Igazuk volt/van abban, hogy a Youtube csúnyán visszaél az erőfölényével, és a Spoti is ezt teszi.
Csak nézd meg a hozzászólásokat.
Eleve nem drága a Spoti prémium itthon, de akkor még családi körrel hogy lehetne ennél is kevesebbet fizetni érte...
Persze, valahol megértem, pszichológiai szempontból hatásos, hiszen el lehet mondani, hogy én nem lopom a zenét, fizetek érte, tessék.
Közben meg a Spoti mindezt azért teszi, hogy nőjön, és megkerülhetetlen legyen. Hivatalosan ők már csak stream szolgáltatást nyújtanak, ugyebár, de prémiummal mégis le tudod tölteni a számokat offline hallgatáshoz - de ugye a Downloadért többet kéne fizetniük, mint a Stream-ért, ám szerintük ez csak Stream, és aszerint is fizetnek.
Az áraik alakítása olyan, hogy a többi szereplő szépen lassan kénytelen hozzájuk alakítani az áraikat, mert máskülönben elsorvadnak.
Taylor Swift esete megmutatja, hogy jól lavíroznak... korábban ugye kivonult a Spotiról, mert hát ingyenes felhasználóval ne hallgathassák a zenéit, lévén az ingyenes felhasználók lejátszása után kb. semmit sem fizetnek, erre most mégis visszatért... mert hát időközben vitán felül a legnagyobb piaci szereplő lett a Spoti....
Szóval (még egyszer hangsúlyozom, legalábbis a Youtube és a Spoti esetében) igazat adok a GEMA-nak...