[Re:] Spotify a Google Play Zene ellen - Szakmai LOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szereplők vannak, és a hazai piac is megmutatta, hogy nem csak "fentről" (kiadó által megtámogatva) lehet elérni valamint (mint a Wellhello), hanem "lentről", vagyis csak lelkesedésből, egy jó zenét összerakva, Youtubera feltöltve, saját maga promotálva (lásd Halott Pénz).

Viszont azt is látni kell, hogy amíg az 1980-as és 90-es években pusztán a zenekiadásból meg lehetett élni (vagyis fellépések nélkül), a 2000-es évek után az az időszak letűnt. A nélkül, hogy konkrét számokat írnék le, azt azért leírhatom, hogy a spektrum bármelyik szintjén is van a zenész, egyetlen saját szintjén lévő fellépés hoz annyi pénzt számára, mint amennyit 2-3 hónapnyi zeneeladás (ami itthon amúgy is bő 2/3-ad részben a Youtube-ból folyik be, a maradékon osztozik a Spoti, iTunes egyenlő arányban és a maradék (Xbox Music-tól kezdve a Deezerig) már csak a csonton rágódnak).

Ez pedig világviszonylatban is így van, még egy Madonna is tippre annyit kaszálhat egy teltházas koncertjén, mint amennyit az összes digitális és fizikai értékesítésből egy-két hónap alatt (ami persze hétköznapi szemmel nézve is hatalmas összeg, csak hát az arányok...). Nem véletlen, hogy újra ekkora divat lett a koncertezés, és régi előadók is nekiálltak koncertezni sok-sok év után. Egyszerűen azért, mert abból jobban lehet pénzt keresni.

A digitális zeneértékesítés sem veszett balta feje, csak éppen a zeneipar elkényelmesedett kicsit a 80-as és 90-es években. Mostanra szerencsére belátták, hogy az internet és a digitális zeneértékesítés nem rossz dolog, és ebből próbálnak pénzt csinálni. Viszont még mindig megy az útkeresés, hogyan is kéne ezt jól csinálni....

[ Szerkesztve ]

üzenetek