üzenetek

hozzászólások


Dobrika
(tag)

Nem kell mozognia az ellenfélnek ahhoz, hogy amikor te nézel oldalirányba ne vedd észre a mosódott képen.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Ej de jó kis írás. Nem is vártam mást egy Quake playertől :) :)
Én is szeretem, imádom, jó dolog. kb 7 év után tudom ismét élvezni a monitorom, amióta megvettem ősszel a 165 Hz Gsyncet
Előtte az öreg Nokia tervező monitorom 150 Hz -t tudott, azóta is visszasírom. :K

[ Szerkesztve ]


#92006144
(aktív tag)

Ha este lesz időm, akkor elolvasom a hsz-eket, gyorsan átnézve nem láttam erről infót:
Abu szerint többet ér a 60 hz chill-lel, mint csillió hz-es monitor.
Most akkor mi van ezzel kapcsolatban?
Amikor vettem a 4K monitort one x és pc mellé, akkor nem volt opció 60hz fölé menni ezen a felbontáson (talán dp vagy hdmi szabvány volt a szűk keresztmetszet :F ), és alapvetően elvagyok vele, de a magasabb frissítés miatt még a felbontást is csökkenteném. Még nem akciós áron is nézegetem ezt a monitort (aoc 32 q3279vwf8).

[ Szerkesztve ]


BerserkGuts
(őstag)
Blog

Amúgy elég egy Windows intéző ablakát tologatni egérrel, és megpróbálni mozgás közben is elolvasni a betűket, aztán nem szabadna, hogy maradjon kérdés. :O

:C


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Szerintem próbálj ki élőben egy 240Hz-es monitort. Lelassított felvétel azért más, mint a valós idő.
Mikor 60Hz-ről váltunk 144Hz-re, az nagy ugrás. (16,6ms-ról, 6.9ms-re.). Viszont 144Hz-ről 240Hz-re váltásnál csak 6.9ms-ról váltassz 4.1ms-ra... Ezt a 2.8ms különbséget már fogod radikálisan megérezni. Ezért javaslom, először tegyél próbát, mielőtt beleinvesztálsz rengeteg lóvét. Még akkor is érdemes, ha szarod a pénzt. :DDD Warren Buffet is ezt javasolná. :DD

Köszönjük a leírást! Vannak, akik szeretnek vitatkozni a témában tapasztalat és információk hiányában, legalább nekik lehet linkelni...

Örülök, hogy külön kiemelted, hogy a single player játékoknál nem kifejezetten van értelme a 60/75Hz-nél magasabb frissítésnek... Akik főleg ilyeneket játszanak, vagy nem fast-pace multit játszanak, azok néha leállnak vitatkozni a TN panel létjogosultságáról vagy a 120Hz+ értelmetlenségéről vagy a felőlről korlátlan fps feleslegességéről... :P
Arra nem emlékszem, hogy olvastam volna a felső limit nélküli, lehető legnagyobb fps-ről írtál volna-e. (Vagy csak figyelmetlen voltam?) Hogy a lehető legkisebb legyen a delay a kép render és a monitor kirajzolása között.
Emlékszem még a 160Hz-es CRT-s monitorom élményére 300-500fps-en a quake3A szinte valósággá vált, annyira smooth volt. Pedig VGA csere előtt is volt kb 200fps-em volt, de 300-500fps-en egy álom volt. Azóta sem tapasztaltam annyira smooth élményt. A mostani 144Hz-es TN LG "gémer?! :U " monitoron sem tapasztaltam ilyet, pedig fps-em is van... CS:GO-ban... Bár a Quake3 motor is tehet róla. Ha jól tudom azt még Carmack programozta. Az a játék engine szépen, folyamatosan pumpálta a kép rendert, minden fajta szar, érthetetlen laggok nélkül.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

<3


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

De, pontosan ugyanolyan értelme van single playerben is (még frame rate híján is ott a reszponzivitás), csak elfogadtam a tényt, hogy ez nem mindenki számára fontos.

----------------------------------------------

(#63) vásárlow: Puffogtatással kapcsolatos dolgokban (monitor, egér, egérpad, frame rate, ilyesmi) inkább nekem higyj. : >

Bocs, Abu. ;]

[ Szerkesztve ]


arn
(félisten)

csak gep nem volt, ami vigye :) akkoriban a 30 fps jo volt, max az esportban kezdtek el a magas fpst, de ott meg szar felbontassal.


satz18
(őstag)
Blog

Jelenleg azért a 240 Hz ellen szól, hogy csak TN panel létezik belőle. Amúgy én 60 Hz-en nyomom szóval nincs gyakorlati tapasztalatom, de így látatlanba azt mondanám, hogy nem cserélnék le 1440p IPS 144Hz-et 1080p TN, 240 Hzre.

[ Szerkesztve ]


BerserkGuts
(őstag)
Blog

Azért az írásból kimaradt a legfontosabb :DDD

Az fps minimum 0.1% 1% és vga cpu kérdése mert szép és jó de ha pl: nincs jó gpu, /videokártya vagy csak egyszerűen nincs meg teljesítmény de azért ultra be van kapcsolva :C akkor mehet az egész a kukába a monitor nem fog csodát tenni.


Aprósólyom
(addikt)
Blog

"Abu szerint többet ér a 60 hz chill-lel, mint csillió hz-es monitor."
Biztos nem fast-pace játékokkal játszik. Meg kellene néznie egy két pro quake játékot.... Beüzemeltem a régi 75Hz-es LCD monitorom s gépemhez. Hát diavetítés egy 144Hz monitoron után. Egyszerűen frusztrál, hogy mennyire nem responsive a 75Hz sem 144Hz után... Már a desktopon is zavar, hogy azt látom, hogy hosszan teleportálgat a kurzor, 60/75Hz-en és hogy "szellemképet" húz egy weblap, mikor görgetek. Amíg nem szokunk hozzá a 144Hz-hez, addig ezek nem tűnnek fel, de ahogy említve is volt, ha egyszer kipróbálod és megszokod a 120Hz+ frissítést, akkor már ezek az apróságok is többé vagy csak kevésbé, de zavarhatnak.


Ragnar_
(addikt)

Hát szerintem az ilyen slowmotion szemléltetni tudja csak, hogy miről van szó, de magát a valós élményt nem tudja visszaadni. Szvsz leginkább egy mozgalmas HFR video adhatja vissza a HFR gaming éreztét, azaz, hogy az egész valahogy folyékonyabb. Én jelenleg 75Hz-re készülök váltani, csak nekem van egy másik problémám is, mégpedig, hogy 32"-ról nehezen lépnék vissza akár 27"-ra is, és azért megyek előbb 75Hz re, mert azt talán nem olyan nehéz kihajtani, mert ahogy itt is írták sokan visszafelé nem nagyon akar váltani az ember, ha megszokja a magasabb frissítést.

[ Szerkesztve ]


Yany
(addikt)
Blog

Egyrészt Dobrika is rávilágított egy dologra a #61-esben: vagyis, hogy a kliens oldalon (vagyis a te gépeden) a server nélkül is történhetnek változások, amiből épp a legfontosabbat ki is emelte: nézelődsz. A másik, hogy habár a szervertől ugyan nem kapsz információt, de a géped gyönyörűszépen interpolálja a csomagok közti változást, tehát valójában igenis látsz olyan új információt, 1-1 képkockával, ami a szerverről érkező adatokon alapul. Olyannyira, hogy az interpoláció miatt a te géped pont hogy sosem látja a legfrissebb információkat, mert egy jól bekonfigolt környezetben mindig éppen akkor láthatod csak meg, amely pillanatban megjött az újabb csomag, tehát pontosan 1/tickrate mp-nyi lemaradásban vagy, ahol minden egyes interpolált képkocka újabb és újabb információkkal szolgál. Ha nem így lenne, akkor faszán darabos képet látnál egy 30 tickes szerón, ami csak akkor valósul meg, ha egyrészt elfogadod, hogy 30 fps darabos egy 100+ Hz-hez szokott szemnek, illetve kikapcsoltad az interpolációt (amit néhány játékban meg tudsz tenni).


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Nem már... :DDD Ugyanannyir értelme nincsen, mint mondjuk Q3, QL, QC-ben, vagy akár egyéb lasabb competetive játékokban. Kipróbáltam az Assasin legújabb részét nightmare-en. Pff Lópikula!!! Még mindig az AI a legszűkebb keresztmetszett. 60Hz-en is simán beatelhető, annyira gyenge kihívás egy single player egy kihívást jelentő Quakerrel szemben... AAA-hoz bőven elég oda a 60fps/60Hz.... :DDD Az más téma, ha valaki ennek ellenére szívesebben játszik magas képfrissítésű monitorral, single-ban. Ezt én is elfogadom. Mindenkinek joga van hozzá. Csak azt mondom, hogy az értelme nem annyira jelentőségteljes, mint mondjuk Competetive játékokban, ha már legalább a középmezőnyben játszik valaki az online térben.... Közép mezőny alatt sincs értelme a 120Hz plusznak, mert akkor nem a monitor a limit...

(#69) satz18 Egy jobb TN-nek még mindig legalább 2x-3x jobb a pixel response time-ja. Az én igényem szerint biztosan nem vennék 240Hz-es montort TN panel nélkül. Jelenleg IPS és VA panelek nem képesek tartani a 240Hz-t, a pixel az átlag pixel response miatt (nem a specifikációkban megadott marketing GtG bullshitet kell figyelembe venni.) 144Hz-en adnék esélyt egy jobb VA-nak vagy IPS-nek...

[ Szerkesztve ]


Amerigo57
(őstag)

(#62) b.
+1

Acer XV273KPbmiipphzx (UM. HX3EE. P04)

Link:

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Tudtok élménybeszámolót mondani esetleg 144Hz-ről 165Hz-re/240Hz-re való váltás terén?
Nehezen tudom elképzelni, hogy sok értelme lenne, számítások szerint. De még nem volt alkalmam kipróbálni, hogy érzetre milyen. Igaz, biztosan nem ettől leszek jobb Quake player. Többet kellene gyakoroljak inkább.... :))


llacee
(őstag)

Aztán meg van, aki erőlteti a 4k-t és megfelel a 60HZ
Nálam 100Hz 3440x1440, de pl BF5-ben jónak mondható géppel is épp csak 80 felett van az fps egy nagyobb ütközetben, singleplay alatt. Folyamatosnak látom.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

A 86,5 millió feliratkozóval rendelkező YT csatornámra ;] felraktam egy olyan TDM pickup POV-ot, amikor poénból egy 60 Hz-es, párezer forintos, fullgagyi TN-nel játszottam: [link]

Oké, win, de egyrészt nem egy all-around high skill meccs (a szerveren SUCKMYROCKET, aka dakilla div1-es és én, mindenki más div3), másrészt akkor is érezhető különbség van aim és a reakciók tekintetében (pontosabban azoknak a precíz közvetítésében) a sztenderd 144 Hz-hez képest - pláne, hogy kifejezetten aim heavy player vagyok.

60 Hz-zel teljesen más, sokkal nyugodtabb, rákészülős játékstílus kellett, nem lehetett a szokásos stíllel pörögni, és arra építeni, hogy "nem para, úgyis meglövöm". Konkrét div1-es practice warhoz (mint pl. ez: [link]) már nagyon kevés lett volna ez a kijelző.

[ Szerkesztve ]


kwzatz
(őstag)

"Ugyanannyir értelme nincsen, mint mondjuk Q3, QL, QC-ben, vagy akár egyéb lasabb competetive játékokban. Kipróbáltam az Assasin legújabb részét nightmare-en. Pff Lópikula!!!"

Gyakorlatilag az egyik legpopulárisabb sorozatból van, jó hogy lópikula ilyen szempontból. Dark Souls, Super Meat Boy ha már minőségi kihívásra vágysz.


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Én novemberben váltottam 1440p 144Hz+G-sync IPS-re, FHD 60hz IPS panel után. Hát bizony van kiemelkedő különbség a kettő között. Kb mintha új PC-t venne az ember. Persze ehhez kell kraft is de az megvolt eddig is, kijelzőre valahogy sajnáltam, no meg egy ilyen display egy jó közepes teljes konfig ára perifériák nélkül... Szóval anyagi korlátaim voltak, no meg vártam az NV bejelentést is, ami persze hogy 2-3 hónappal a vásárlásom után történt meg... no sebaj most már G-sync lett és ennek ellenére sem bánom a vásárlást.

Ami viszont szembeötlő számomra: nekem a 144 Hz is kevés... CS:GO-ban is és PUBG-ben is tapasztalom, hogy én még így is látom a két képkocka közti hézagot.
PL PUBG-ben amikor körbenézek egy erdős terepen, tisztán látom a képfrissítést ahogy a falevelek textúrája mögül előbújik az ellenfél vagy más tereptárgyak mikor forgatom a kamerát. 240Hz-es kijelzőt még sosem láttam szóval nem tudom mennyivel lehet jobb, de egyelőre marad ez. Persze ez nem árnyékolja azt a tényt, hogy a 144Hz bitang jó egy jó G-sync-kel (meg persze Freesynccel is jó lehet egy ATI kártyával) de bőven lenne helye számomra egy 240 Hz-es panelnak. Viszont fontos volt a felbontás is, mert szeretnék 4K felé tendálni na de azon kijelzők árai tényleg átlépik az ingerküszöbömet. Remélem idővel mérséklődni fog az áruk.

[ Szerkesztve ]

üzenetek