üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Jó cikk, köszönjük!

(#63) vásárlow: a chillben az a jó, hogy a CPU számolja a frame-eket, ahogy bírja, míg a VGA csak kevesebbet jelenít meg. Tehát a reakcióidat gyorsabban beépíti a játék, ez a része valóban jobb, mint a standard 60 FPS - de látni ugyanúgy később látod meg a dolgokat, és a folyamatosságérzésed sem lesz 144 Hz-en a chilltől.


enginev3.0
(félisten)
Blog

Nyugodj meg, én is gond nélkül észreveszem az esetleges hibákat pl pubg körbeforgáskor


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Köszi.

Olyan szokatlan, hogy nem röpülnek a féltéglák már a harmadik komment előtt. :DDD


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Csak amiatt nem, de a Pistike valós potenciálja sokkal könnyebben fog a felszínre bukni, mert egy elég nagy hardveres gát oldódik fel (még ha ezt ő nem is érzi ennyire hangsúlyosnak).

Közvetlen környezetemben is találkoztam már ilyennel: full fakezű ember, LAN-on kapott egy normális egeret, padot meg egy kijelzőt, és elsőre majd' 3x annyi pontot lőtt CoD: WaW zombi koopban, mint a korábbi összeröffenések alkalmával - ez pedig utána konzisztens maradt. Teljesen antikocka a legény, még PC tekintetében is csak koca user, de pl. egy értelmes egér vásárlása már azért szóba került.. A monitoré nyilván azért nem fog, mert nagyságrendekkel többet kóstál és kb. csak akkor van bekapcsolva a gépe, amikor velünk LAN-ozik.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

144 ről 165 re semmit nem veszek észre, sajnos ennyit tud max a monitorom. 144 Hz az alap és 165 Hz az OC módja.240 Hz-t még nem láttam/ próbáltam.
Én már többször leírtam, de azt is észreveszem pár perc játék után, ha 500 Hz az egér USB frekije 1000 helyett, mert máshogy viselkedik. Sok emberkének ez is hihetetlen sztori, szóval nem tartom kizártnak, hogy ha te is Quake nemzedék vagy mint mi,( én inkább Enemy Territory, de az is Quake engine) hogy látnád a különbséget 240 hz és 144 között.

[ Szerkesztve ]


Mooka-Miki
(senior tag)

Nekem jó ideig volt egy SUN GDM-FW9010-em.

Azok a gyönyörű színek. Mai napig emlékszem mennyire szerettem.
De maga a monitor dög nehéz volt: 42kg. :DD

Aztán hosszú évekig ilyen-olyan TFT-k 60Hz-en. Színek is borzasztóak voltak és a mozgásmegjelenítés is.
Most egy 144hz-es FreeSync-es Acer-em van amit imádok, bár a színek itt sem olyan szépek, de mivel itthon a PC kb csak a kockulásra van inkább az volt a fontos. Én sem váltanék már lefele Hz-ek tekintetében.


Csapoati
(nagyúr)
Blog

Azért ez sincs így mindenkinél - sajnos. Nekem hiába van most már viszonylag jó gépem, 75 Hz-es Freesync monitorom, gamer egerem, akkor is fakezű vagyok CS:GO-ban. Igaz, FPS-ekkel nem is szeretek multizni emiatt, mert béna vagyok, inkább autóverseny. A valós potenciálban egyetértünk, csak azért írtam a top 0,1%-ot, mert véleményem szerint ott már bőven számíthatnak ezek a nüanszok, addig a gyakorlás sokkal többet ér (egy normális gép mellett persze, ahogy te is írtad).


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Frankó, hogy nem vagyok ezzel egyedül...
Pár haver már unja a rinyámat és fogják a fejüket mennyit költöttem gépre és még ez sem elég... De hát ha egyszer ez van, néhány dologban maximalista vagyok és ami látszik az egyszerűen látszik.

Én azokat az embereket nem értem meg, akik "nem látják" vagy inkább nem akarják látni a különbséget. Sok dolog van amit én is szeretnék, de nincs rá pénzem és ezt inkább bevallom, mintsem mást néznék hülyének miatta. Vagy ha nem érdekel egy téma esetleg nincs rálátásom akkor inkább nem kotyogok bele. Furán működünk mi emberek. :)

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Én amúgy annak örülnék, ha kijönne egy olcsó 18,5" vagy 21,5"/22"-os, 240 Hz-es, Full HD TN, amin van legalább két HDMI és egy DP meg egy jack csati (persze egy-egy DVI-D és D-Sub is elfér még rajta), LG 24GM77-féle színekkel és legfeljebb 9-10 ms valós input laggal. Semmilyen sync nem kell bele - vennék is egyet rögtön a kis LG mellé.

[ Szerkesztve ]


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Hát igen, ott van is egy piaci rés vagy inkább szakadék. :DDD

Egyébként tényleg frankó lett a cikk! :K Mikor megláttam a címet úgy nyitottam meg, hogy "na megint elmagyarázzák itt ph-n, hogy minek nincs értelme aminek amúgy van". Kellemesen csalódtam az írásban és alaposan össze lett rakva ez a két oldal. Egyedül egy plusz oldallal egészítettem volna ki amiben az emberi szem korlátairól tudományos cikkekből lehetne összeollózni pár érdekesebb adatot azok kedvéért akik "nem hisznek benne", hogy van különbség. Persze az lehet kicsit száraz lett volna és nem sok embernek lett volna kedve elolvasni, hogy szembesüljön a ténnyel, hogy baj van a központban ha nem lát különbséget.


sb
(veterán)

Ezt a részt nem teljesen értem. Már az is kissé ellentmondásosnak tűnik, hogy oda-vissza működik a dolog.
Tehát 60Hz-200fps is reszponzívabb és 144Hz-60fps is? :)

Persze ha úgy érted, hogy vsync off-ban akkor érthető viszont itt lenne érdemes szerintem több mindent belevenni a képletbe:
1. Hanem látod (vagy félig) akkor ez reszponzivitás-növekedésnek tekinthető-e? Mivel infóból nincs sokkal több, tehát nincs mire reagálni. Azért ez nyilván érezhető, mert a bemeneti késleltetés mindig csökken.
2. Fordítva: 144Hz-60fps: itt meg hiába frissül a kép ha jórészt a 60fps-hez van szinkronizálva a beviteli késleltetés, adatfeldolgozás a játékon belül. Bár nem tudom mennyire igaz manapság a megjelentés-független feldolgozás a motorokban.
+1: Most futottam bele VA 75Hz monitorba aminél egy laza scrollnál eltűnt a kép fele ghostingban. Szóval a monitor frissítés és a pixel response time nem mindig van teljesen szinkronban... ha input oldalon rövidül is a késleltetés a magasabb frekitől, lehet, hogy a képen nem nagyon látni a különbséget.

+1+1: A régi kérdésem. Én úgy tesztelném "vakon" ezt a részt, hogy odatennék játékost egérrel a kezében meg anélkül. Szvsz 80-100Hz felett a reszponzivitást érezni már csak, nem hiszem, hogy szemre megmondja valaki a különbséget blurrel, response time-mal és mindennel együtt. (Érdemes lenne a topicot áthelyezni a mozis alá ahol 24p a király és a 60p már "szétfolyik" a képernyőről. :D)
Így pontosabban be lehetne lőni mennyire gyors frissítés/panel is kell... (gyanítom jóval 144Hz alatti is elég lenne) és mennyire kellene a beviteli késleltetésre gyúrni ettől részben függetlenül.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Persze, mert egy 144-es kijelzőnek alapból jobb input lagja lesz. 60 Hz-en ezt nem látni kell, hanem érezni. 144-en már látni és érezni is.

Az magától értetődő, hogy VSync off. Nem kell fölös késés, semennyi hertzen. : >

[ Szerkesztve ]


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Ez még egy nagyon jó cikk a témában.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Hasznos kis írás, talán kevésbé laikusok számára.


kiezTe90
(senior tag)
Blog

Nekem pornónál tűnt fel, hogy mennyivel jobb a 1080p60fps mint a 30! Sokkal simábbnak tűnt minden...


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Csak a gyakorlás sokkal effektívebb, ha egyáltalán nincsenek hardveres korlátok(ból fakadó személyes korlátok).

60 Hz miatt pl. gyökeresen változhat az alapvető játékstílus, a reszponzivitás csökkent voltának következtében kevesebb az (amúgy realista hangvételű) önbizalom bizonyos kiélezettebb szituációkban - ebből kifolyólag akár rossz szokásokat is elsajátíthatunk, amiket később nagyon nehéz lesz levedleni.

[ Szerkesztve ]


Daelion
(őstag)

Nekem is voltak ellen érzéseim,hogy el e olvassam a cikket mert tipikus tömeges általánosításra számítottam ami nálam kb bicskanyitogató tud lenni. 'ez meg az alatt nincs élet stílus,stb'

Jó,hogy bele lett rakva a Single Player rész meg az hogy ezek tényleg olyan dolgok amik nem mindenkinek fontosak még ha ezt nehéz is elfogadni.

Tehát igen én is pozitívan csalódtam pláne figyelembe véve,hogy ki írta a cikket Quaker múlttal. :)


kwzatz
(őstag)

"It will be challenging for graphics processors to generate the ultra high frame rates necessary for future 1000+ Hz gaming displays of the 2020s and 2030s."

Az, necessary. Oké, meg is kaptam a választ az 51-es hsz-ben feltett kérdésemre. Mindig lesz mit eladni. (és mindig lesz kinek eladni :D )

Synthwave: "Csak a gyakorlás sokkal effektívebb, ha egyáltalán nincsenek hardveres korlátok"
És az milyen állapotnál jelentkezik? A ti logikátok mentén a 144Hz-en monitorral is van, ha a 240Hz-es monitorhoz hasonlítjuk. Ha valakinek jobb egere van 40.000 Ft-ért, mint a te 23.000 Ft-osod, az is korlát, billentyűzet ugyan ez. Aztán hiába gyakorolsz most 144Hz-en, gyökeresen más lesz a játékstílusod, rosszabb beidegződésekkel, mint annak a 14 éves dél-koreai srácnak, aki pár év múlva majd a 480Hz-es monitoron kezd játszani. Neked meg már nagyon nehéz lesz később ezeket levedleni. Szóval mik a pontos értékek, ahol már nincs hardveres korlát a te mércéddel?

Daelion: "ez meg az alatt nincs élet stílus,stb" Synthwave cikkben ilyet nem írhat gondolom. A Quake topicban viszont olvastam már tőle, hogy a 60Hz/60FPS 10 éve is AIDS volt, és az eltévelyedett plebnek való. :D (mindezt single player játékokra értve)

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

[link]

:'


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

QuakeWorldöt például sokan játsszák 500 vagy 1000 fps-sel.

:))

"Szóval mik a pontos értékek, ahol már nincs hardveres korlát a te mércéddel?"

Nagyon egyszerű.

Legalább 144 Hz (10 ms valós input lag körül leledzve), adott játék engine-től függő, fix frame rate (100 vagy több, motorja válogatja, hogy melyik hogy az ideális), legalább 4-5 KRO-s billentyűzet, értelmes egér (van sok ilyen), legalább 500 Hz-en (egyedüli kivétel a Logi MX300; az jöhet 125 Hz-cel is), hozzá normális egérpad (ilyenből is van pár), játszaható ping (ez az érték megint játékmotortól függ). Meg egy használható fejhallgató (+mikrofon) - itt nem feltétlenül muszáj high-end (persze nem megvetendő), 10-20k között is lehet találni normálisabb megoldásokat.

Ha ez megvan, akkor bármi gikszer az én hibám (vagy a szerveré/játéké), nem a vasé.

"A Quake topicban viszont olvastam már tőle, hogy a 60Hz/60FPS 10 éve is AIDS volt"

Még szép, hogy olvastál ilyet. ;] Emellett most is teljes vállszélességgel kitartok. Nyilván egy PH! cikkben ilyet nem lehet lekörmölni, maximum erősen körbeírni, virágnyelven - ami meg is történt.

[ Szerkesztve ]

üzenetek