Az én billentyűzettel együtt 13K-s egerem sem korlátol hardveres, mert 1KHz-es, ez fölött már nincs korlát. Mellesleg a többi egeremnél sem volt, mert driver hekkeléssel lettek 1KHz-re állítva. Értelmesen, világosan lett leírva minden.
hozzászólások
![](/dl/faces/stone.gif)
sb
(veterán)
Igen, de ezek nem igazán vannak szétválasztva.
Ha k* gyors minden akkor nyilván k* gyors minden: a megjelenítés és a meghajtás is. (kivéve amit írtam: ghosting az amúgy gyors monitoron: ott "kézzel" gyors lesz, látványra nem)
Viszont ez így eléggé brute force és hülyeséget szül a fejekben: gyk mi az amit még látsz és mi az amikor az egéren az input lagot érzed és nem látod.
Gyakorlatra lefordítva: pl. itt az OLED, azonnali pixelváltással, ha hozzáhúzzák az elektronikát és lenyomják az input lagot akkor ideális lehet csillió Hz nélkül is kompetitív játékra a leszorított input lag mellett.
Nomeg persze sw oldalon is kell ugyanez a lag leszorítás, de ott sem a sok 100fps okozza önmagában, hanem, hogy vár a megjelenítésre a bemenet/scene kezelés, aminek jó esetben nem feltétlen kéne így működnie. Ha mondjuk ez is szét lenne választva és 60-80Hz mellett is tudna aszinkron, minimális input laggal dolgozni akkor máris átléptük volna a sok Hz+fps problémakörét.
"Gyakorlatra lefordítva: pl. itt az OLED, azonnali pixelváltással, ha hozzáhúzzák az elektronikát és lenyomják az input lagot akkor ideális lehet csillió Hz nélkül is kompetitív játékra a leszorított input lag mellett."
Az egy dolog, de nem fog neked valós időben 100+ frame-et kirajzolni, ha nincs meg hozzá a kellő hertz.
![](/dl/faces/grinch.gif)
shotika
(őstag)
Én 2 hete váltottam egy 4-5 éves Dell u2312hmról (IPS,60hz,1080p) egy Samsung C24FG73-ra (VA,144hz,1080p), a váltás oka pedig a kontraszt és a sötét színek megjelenítése volt. Egy kis variálgatás után kb olyan színek jelentek meg, amikről nem is tudtam, hogy léteznek! Sokkal élénkebb lett, emellett a fekete/ sötét színek végre nem szürkések voltak, sokkal nagyobb élmény volt utána játszani mondjuk az Alien Isolationnel. És csak ezután vettem észre, hogy lehet állítgatni a képfrissítést is (először HDMI-vel kötöttem össze, de azzal 144hz-en nem volt jó a kontraszt, utána DP-vel már tökéletes lett), és hát valóban sokkal-sokkal reszponzívabb az élmény még egy single player játékban is. Eltűnt a CoD-ok még 60fps feletti darabossága is, vagy pl a Far Cry-ok is nagyon meghálálják ezt a megoldást. Diablo 3-ban végre nem kell többé Vsyncet használnom ésatöbbi.
Nagyon megérte.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/m45.gif)
J.J. András
(őstag)
emlékszem még... szedjétek elő az archivumból...
még talán maga a nagy "FlesS" bannolt (a vita hevében), mert le mertem írni 2005÷2006 körül az LCD-k térnyerésével, hogy ennek az LCD-nek akkor lesz értelme, ha lesz mögötte olyan elektronika, ami mint a CRT-t 120÷144÷ne adj isten 200Hz-en meghajtja, és nem szellemképs fostalicska lesz az összes FPS játék...
minden okos nekem esett, hogy mit értek hozzá, ... nem vagy IT-szakember : meg ez más technológiai, itt csak a pixel gyorsasága számít.... stb. .....
na, erre eltelik 13÷14 év, és lehozz a PH egy ilyen cikket :
ilyenkor az egész PH bannolja magát egy hónapra ????
14 év.... nagyon LOL, jól halad a kor és a fejlődést tényleg nem szabad az emberiségre ereszteni, itt állt össze bennem..., hogy lehoztátok a "hiánypótló" cikket
grat
u.i.: ha nem flesS volt, akkor más..., de akkoriban ő csinálta a legtöbb hardwer tesztet, de a moderátor lehet nem ő volt... de ez lényegtelen....
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/own/doglott_roka.gif)
Döglött Róka
(veterán)
Ilyenkor mindig azon mosolygok hogy multiplayerre ajanljak ezeket a 144hzes cuccokat holott egy jo netcode-al ellatott jatek szervere is csak 60hz-es update rate-el kommunikal, ill 60hz a tickrate max ami a szerveren valo esemenyek szama masodpercenkent.
Anno quake 2-3 motoros jatekosoknal azert kellett sok fps mert egy szamitasi hiba miatt nagyobbat lehett ugrani ill, bar ezzel a 30+os korosztalynak nem mondok ujat.
Tehat ha egy motor flottul mukodik multira 60 fps untig eleg.
A cikk írója 1995-től 2016-ig CRT-t használt, szóval..
Nemá, pls.
A számítási hiba: A strafe jump, ami egy kódban lévő bug végeredménye, csak úgy döntöttek, hogy érintetlenül hagyják. A bug egyszerű matematikai alapokon nyugszik: amikor egy iránygombot lenyomsz, a mozgási sebességedhez az engine hozzáad egy egységvektort az adott irányba, de a végösszeg soha nem normalizálódik, aminek az lesz a végeredménye, hogy ha a player modellt a jelenlegi kinetikus vektortól számítva 90 fokon belül elmozgatod, túlléped a saját (vég)sebességedet. Máris lehet ultrasmooth keresztülfolyni a mapon. Nyilván, ha ezt brute force erőltetik, silány lesz a produktum (QC).
Fix frame rate-eken van helyén a fizika, ez id Tech 3 vonatkozásában 125, 250 és 333 fps.
Amúgy a rocket/grenade (pineapple, ha korhűek akarunk lenni) jump helyzete is érdekes, hiszen nem egy szándékosan implementált feature-ről van szó, hanem a jól beállított fizikai jellemzők mellékterméke volt.
A vicc az, hogy pl. id Tech 3-ból <333 a mai napig használnak kódrészleteket, lásd CoD-ok.
Attól, hogy egy motor "flottul" működik (ami amúgy a zseniális id Tech 1-re és id Tech 3-ra mindenképpen elmondható!), még mindig jobban folyik a 100+ fps, mint a 60, és hogy ennek még inkább értelme legyen, kell a magas képfrissítéssel rendelkező kijelző.
[ Szerkesztve ]
"Ezeket az 5-10 ms-nyi időnyereségeket olyan nehezen tudom értelmezni a 2-3 tizedes (előbbi már nagyon-nagyon jónak számít!) emberi reakcióidő fényében."
Mert rossz a megközelítésed: ezek nem a reakcióidőkről szólnak, hanem a mozgáskoordinációhoz szükséges visszajelzésről. Egy gyors egérmozdulatnál már bőven nem tizedmásodperces nagyságrendekről van szó, hanem sokkal kisebbekről.
Nagyrészt hasonló a probléma a digitális hangrendszerek (szintetizátorok, miegyebek) késleltetésével is: ott ha a billentyű leütése a hang megszólalás között eltelik 20 ms, akkor az már elég zavaró és kb. 10 ms az, amit már észre lehet venni.
(#106) Döglött Róka: "Ilyenkor mindig azon mosolygok hogy multiplayerre ajanljak ezeket a 144hzes cuccokat holott egy jo netcode-al ellatott jatek szervere is csak 60hz-es update rate-el kommunikal"
Lásd fenn: ez nem teszi értelmetlenné a nagyobb frissítést.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/own/doglott_roka.gif)
Döglött Róka
(veterán)
Ugyanarrol beszelunk csak nem szerettem volna tldr-t elerni, tudtam hogy valami oskocka leokoskodja majd.
Lenyegen nem valtoztat, id motoroknal szamitott ez egyedul.
Amigy egy szerver nem kommunikal veled 60hz-nel gyorsabban addig csak magat veri at a fogyaszto ezekkel.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/baghead.gif)
Daelion
(őstag)
Csak kíváncsiságból,D3-ba minek a Vsync?
Nekem jobban bevált a játékon belüli FPS limitálás,képtörést soha nem tapasztaltam D3-ba.
70 FPS-re van limitálva,hogy legyen egy kis mozgástere mert tud azért FPS droppolni.
Ezen kívül nem tudom minek kéne D3-ba több FPS vagy frissítés,ez pont nem az a játék amibe akármit is számít.
Szubjektív persze de én így raktam bele vagy 2000+ órát már megjelenése óta.
@99 Synthwave
Na ez most találó volt.
[ Szerkesztve ]
Mi, hogy egy normális kijelzőt bámulva szemre és érzetre is más a 200 fps, mint a 60?
Tényleg nemá..
[ Szerkesztve ]
60 és a 120hz között elég jól észrevehető az előrelépés, mondjuk speciel nekem a 120hz bőven elég a gyors játékokhoz is. Én bevallom hogy amikor vettem a 144hz-es monitort nem számítottam nagy hurrára aztán eléggé bejött.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/m44.gif)
warrior93
(tag)
Vannak, akik a 30-60 között semmilyen különbséget nem vesznek észre. De még a 30-120 között sem.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/own/doglott_roka.gif)
Döglött Róka
(veterán)
Nezheted, ha a szerver leszarja es 60al renderel.
![](/dl/faces/own/godgamer5.gif)
GodGamer5
(addikt)
Az emberek nagy része szerintem telibesz@rja ezt a 60fps ,-mostmár 144- alatt nincs is élet szöveget. Ps4-en is teljesen jók a játékok 40-60fps-el. Ha nem esportra kell, akkor szerintem tök felesleges az egész, főleg, hogy e-miatt még a grafikát is butítani kell. Nálam a grafika sokkal fontosabb mint a framerate és szerintem sokan vannak ezzel így.
[ Szerkesztve ]
Durva dolgok ezek.
Számomra nincs jobb, mint a tévé elé leülni és, ott játszani. PS4-en egyáltalán nem zavar a 30fps, pedig én is láttam már 144 hz-et.
Se időm, se kedvem már multis lövöldékkel foglalkozni, és inkább legyen 30 fps a konzolon, minthogy azt is 300-400k árakon árulják
![](/dl/faces/m26.gif)
kwzatz
(őstag)
Dobrika: Plusz gombok, ergonómikusabb, stb. azért van még néhány tényező. Annyi volt a lényege mondandómnak, hogy mindig lesz hardveres korlát, mindig lesz, aki jobb cuccal tolja, mint te. Nyilván ez a különbség egyre kisebb, miközben növekszik a malacperselyből kivett címletek nagysága.
dabadab:
Javítsatok ki, ha valamit rosszul számolok/értelmezek:
Keresgéltem neten, több helyen azt találtam, amit Csapóati említ, az átlagembernek 2-300 ms+ a reakcióideje.
A képernyőn megjelenik az ellenfél, a játékos mire lelövi, eltelik ez a 2-300ms, plusz input lag. Tehát mondjuk 318 ms-ről lesz összességében 310 ms, mert javul 8,3ms-mal 60Hz-ről 144Hz-re lépve és további 2,8 ms-mal 144Hz-ről 240Hz-re lépve. Max. 2-3% különbség, nem?
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/grinch.gif)
shotika
(őstag)
Azt az opciót sose baszkuráltam Azért kellett a Vsync, mert gusztustalanul tört a képe.