[Re:] [t72killer:] Ég a Tesla - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


j-cool
(tag)
Blog

Összes égő Tesla hírértékkel bír....

Színvonalban megfelelő válasz erre:
Amúgy a méltán népszerű Cobra11 című sorozat remekül bemutatja mennyire biztonságosak a benzines és diesel autók is :DDD


borg25
(senior tag)
Blog

De legjobban az önvezérlő rendszer vizsgázott: Mivel az álló trailer lehúzódott az út szélére a Tesla útjába csak 10-20 cmre lógott be. Ezt az önvezérlő úgy ítélte meg, hogy nincs előtte autó, simán roboghat, el tud menni mellette, hát nem, olyan szépen belement az oldalába, hogy huh. A sofőr meg gondolom úgy volt, hogy a Tesla csak lesz olyan okos, hogy fél métert arrébb megy, hogy ki tudja kerülni, de nem :(


Tikakukac
(titán)

Az nyugtasson meg, hogy a minap láttam telibe puffantani egy autót, ahol 200cm és "okos" vezető is volt :B

Annak örülök, hogy egy fosos G Astra is veszélyesebb, amiből több tízezer szaladgál az úton. Kíváncsi vagyok hány gyújtáskapcsolót cseréltek ki a módosítottra. Egyáltalán hányan tudnak erről. Amcsiban elég szép por volt miatta, EU-ban kuss :K


t72killer
(titán)
Blog

100 karambolozó benzinesből-dízelesből szénné ég/felrobban annyi db, mint 100db teslából :F ?


D1Rect
(félisten)
Blog

100km/h-val becsapódni és lábtöréssel megúszni?
Hát, jó, nekem deal, hogy a roncs porrá égjen.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

plusz a (hátul?) ülő gyerekek meg elszaladtak belőle. ott még lábtörés sem volt csak zúzódás.


Tikakukac
(titán)

Potyogtat-e 100db dízel/benzines annyi lószart, mint egy *brand* lovaskocsi?

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

Ez a rész tényleg jól hangzik, viszont ez nem betonfalba csapódás volt, hanem a tréler szélét kapta el: feltételezem így kisebb energiájú volt az ütközés.

#7: a lovas lesz a nyerő, uis a lószar lebomlik :DD

[ Szerkesztve ]


Kisszidi
(csendes tag)
Blog

Ki mondta, hogy az Li ion akksi biztonságos? Soha sehol nem volt ilyesmiről szó, ellenben az ellenkezőjéről igen. Nem véletlenül nem szállítja sok cég még kis méretben sem (pl telefon), de aki igen, szigorú szabályozás mentén.


llax
(senior tag)

Ehhez ismerni kellene mindkét esetben pontos számokat. Sok másiknak (olasz szupersport, német prémium, etc...) ütköznie sem kell a kigyulladáshoz, még sincs akkora hírértéke, mint egy égő Teslának, utóbbiból szerintem majdnem mindegyikről van és lesz videó a YouTube-on...

Megfelelő összevetéshez az is kellene, hogy csak és kizárólag azonos erejű és irányú ütközések legyenek a kalapba téve. Ez egyrészt a különböző vezetéstámogató asszisztensek miatt fontos, egy ilyenekkel jobban ellátott autóval az "enyhébb" esetek jobban elkerülhetők, így ez erősen torzítja a képet. Másrészt a sportautós, itt-ott szupersportautós jellemzők szintén torzítanak, jócskán növelik a nagy erejű ütközések esélyét.


t72killer
(titán)
Blog

A Teslától rémlik, hogy az ő akksijuk aztán istenbizony nem gyullad-robban, merthogy a "biztonságosabb" LiFePo, meg az ezerszerkipróbált 18650-es cellák ígymegúgy. Aztán mégis...

#10: Öngyulladó típus egy rémlik a bömö-től, a többi párszázmillió kocsi 99.999%-a köszöni szépen jól megvan, és ha csattan, akkor is sokszor van még idejük a fél óra múlva érkező tűzoltóknak, hogy kioperálják a delikvenseket a konzervdobozból. Még egy apróság: a gázolajnak általában idő kell, míg begyullad, míg a lítium robban. Mindenki megteheti tétjeit, ha választani kell, én inkább a lassabban begyulladó variáns elől próbálnék futni.

#12: értem:R. A horvát gyerek ugrik be hirtelen, aki 150-el szállt bele a magyar családba. Most függetlenül a dolog etikai részétől, tudtommal kvázi sértetlenül szállt ki a gépezetből.

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

~Negyedes ütközés volt.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

[link]

el lehet dönteni.

mindenesetre a mögötte jövőnek kudos mert elég szépet korrigált hogy ne kapja el őket hátulról.


Rive
(veterán)
Blog

Eltelik egy kis időbe, mire a szabályozás reagál az újdonságokra. Pár év meg pár kiégett roncs, és lesz rá szabály, hogy mit kell bírnia az akkupakknak ilyen-olyan-amolyan körülmények között.

Így jár, aki jelentkezik egy nyílt bétára, mondhatni ;]

[ Szerkesztve ]


llax
(senior tag)

Egyfelől igen... Nem csak a szabályozás, hanem a tapasztalat is kevés jelenleg. Az újabb és újabb modellekkel és az egyre nagyobb szám miatti egyre több balesettel azért gyűlik lassan.

Másfelől az energiasűrűség növekedése előbb-utóbb a biztonságra is jó hatással lesz. Nem csak a hatótávok növekedhetnek miatta, hanem a pakkok mérete is csökkenhet, távolabb kerülhet az autó hamarabb/könnyebben sérülő részeitől.

Egy a lényeg: A ma látható állapotokat nem szabad kivetíteni azokra az időkre, amikor a villanyautók nem csak az eladásokban, hanem az utakon is jelentős tényezővé válnak.


Rive
(veterán)
Blog

Másfelől az energiasűrűség növekedése előbb-utóbb a biztonságra is jó hatással lesz.

Izé. Nem sokat segített a (kézi)gránátok 'biztonságán', hogy fél emberfej helyett a robbanóanyagok fejlődésének köszönhetően ökölméretűvé zsugorodtak :N

És itt ugye a villanyautók benzinessel egyenértékűvé válásához még a hatótáv növekedése is szükséges lesz, szóval a tárolt energia is növekedni fog egy darabig, nem csak a sűrűség.


eXodus
(őstag)

Egy BMWs megvonja a vállát... neki kigyulladáshoz még baleset sem szükséges.


borg25
(senior tag)
Blog

Teljesen mindegy. Az önvezérlést akkor is javítani kell, hogy nem csak akkor lehet ütközni ha totál előtted van valami, vagy ha jobbról jön valami, akkor is ki kéne kerülni, ha csak 10cm-re lóg bele az útvonaladba.
Ha már itt tartunk jó kérdés, hogy fel van-e készítve egy jó önvezérlő arra, hogy Józsi bácsitól mikor a biciklivel jön haza a kocsmából ha lehet 1-2 méter távolságot tartunk. Egyáltalán a biciklist mint külön fajt, el kell kerülni, mert luxusnak érzi a hátranézét és a visszapillantótükröt, de hirtelen irányt változtatni azt tud.
Az álló BKV busz mellett se 10cm hézaggal megyünk el, mert bármikor bárki kiléphet. Hátha olvassa ezeket a sorokat egy önvezérlő autókat programozó.


t72killer
(titán)
Blog

Miért is kellene egy egyenes vonalban az út szélén haladó bringásnak hátranézegetnie :F?

Egyébként igen, ha 80+al haladok, akkor tényleg nem 5 centire szoktam elhaladni a bringás mellett.


Tikakukac
(titán)

Azért annyira nem mindegy :N

Az önvezetésben és az adatgyűjtésben ez a szép. Minden hasonlóról meglesz az összes paraméter, nagyon gyönyörűen lekövethető mi volt a gond, amit utána tudsz javítani.
Mi lesz akkor ha az egyszeri paraszt keni fel magát? Nem sok, talán a híradóba bekerül és ennyi. Előrébb a balesetével nem nagyon jutott a társadalom többi része, mondjuk a Volvo az, aki ezt kicsit eddig is komolyabban vette offline módon is.

Csak ugye mivel ez is valami új, valami más és főleg "eeeeveeszik a munkaaaat!!!44!!" jellegű témakör, így lehet tűzzel-vassal gyilkolni minden egyes esetet. Onnan lehet felismerni, hogy valaki kicsit megállt az időben, hogy bekérdez muter/fater szinten laposTV, telefonagyrák és hasonló kombókra. Mind-mind ugyanígy kezdte, aztán valahogy csak nagymuternek is jobban tetszik a marha nagy és 5 kilós TV, meg csacsog a telefonon havi 30 órát.
Így ment ez régen is, most is.

üzenetek