üzenetek

hozzászólások


szabod
(senior tag)
Blog

Pont ma olvastam újra és fel is jegyeztem. 3. oldal Középső Merethic Éra 1. bekezdésének a végénél: "orsimer (az orkok ősei, Hogh Rock-béli őshazájukból szétszóródtak Tamriel kontinensén)"


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Köszi, megvan!


Kareszovics
(addikt)
Blog

Mivel papírról "könnyebben" olvasok, mint monitorról gondoltam egyet és itt munkahelyen nekiláttam kinyomtatni. Meg se néztem hány oldal, kontrollcéenter...

Még szerencse, hogy főnököm már lekoccolt, mert alaposan beszívtam volna, ha meglátja mit tol kifele a masina. :D


Jorus
(nagyúr)
Blog

Hány oldal egyébként nyomtatóspan verzsönben?


Kareszovics
(addikt)
Blog

"Szűk" 112. :D Mondjuk én szépen kétoldalasra csináltam, füzet méretben már nekem kicsi lett volna (magas dioptria sajnos).


nagy.laurent
(tag)

Nagyszeru osszefoglalo, le a kalappal!
Tudom, mar regi cik, de most vettem meg a napokban a Skyrim Legendary Editiont es sajnos nem volt erkezesem, most pedig mar idom jatszani az elozo jatekokkal, szoval nekem nagyon jol jott.


Freeman007
(aktív tag)

Hát ez nem semmi olvasmány, le a kalappal, hogy ilyen szépen összeszedtétek a történetet. Nemrég kezdtem játszani a Skyrim-mel, jó volt elolvasni mellé a háttértörténetet. Ezer köszönet a szerzőknek :R


BioNiCMaN
(addikt)
Blog

Ez nagyon kemény cucc. :R


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Köszi! Néha még fel szoktam nézni, szóval ha valakinek kérdése van, vagy bővebben kíváncsi egy részletre, eseményre, csak nyugodtan.


frem1790
(tag)
Blog

Gratulálok ehhez a hatalmas történelmi távlatokat átfogó írásműhöz! Az "igazi" történelemnek is nagy rajongója vagyok, de ez az írás felveszi a kesztyűt bármelyik a mi létsíkunkat leíró történelmi művel! Érdekes, hangulatos, szépen illusztrált, szóval le a kalappal. Egymás után olvastam el ezt és a Császári Könyvtár köteteit - külön köszönet a Morrohun csapatnak a kiváló munkáért - és most lenyűgözve ülök a monitor előtt. A Skyrim-el már játszottam, az Oblivion-t most kezdtem, a Morrowind-től eddig idegenkedtem, de ezek után mindenképpen be fogom szerezni.
Kiváló játékok születtek, teljes körű háttértörténettel, azaz háttértörténelemmel és mindezt gyönyörűen összefoglaltátok magyarul. Nem tudok mást mondani: Ez jó mulatság, férfi munka volt!


Jorus
(nagyúr)
Blog

Köszönjük! :R Kétségkívül izgalmas volt elmerülni Nirn és Tamriel történetében. :)


vajaskifli
(tag)

Szia!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy azok az események amit a The Elder Scrolls Online mesél el, azt is feldolgozzátok? Én nem játszom a TESO-val, de néhány cikkben tök érdekes dolgokat olvasok, például:
"A lore-őrültek imádni fogják a sztorit: bár a nagy része egyedül is megoldható, van benne néhány nagyszabású rész, amihez csapat kell (például az Aréna), ráadásul ahogy kibontakoznak a történet részletei és Molag Bal terve, egyre inkább kapcsolódik majd a többi Elder Scrolls játék alapjaihoz, de nem spoilerezem le a dolgot. ;)" Forrás: Ipon
Köszi a válaszod, előre is!

[ Szerkesztve ]


Piszkos-Fred
(aktív tag)

Azt azért vedd figyelembe, hogy az ESO története az nem igazán a hivatalos TES lore része (non canon - ahogy manapság divat fogalmazni, lásd SW univerzum), még akkor sem, ha illeszkedik hozzá és próbálja nem megkavarni az eddig megismert hátteret (bár Cyrodiil domborzatánál ez már bukott, mert eddig az volt az egyik hivatalos álláspont, hogy maga Septim "alakította át" egy dzsungelből azzá, amit az Oblivionban láttunk, most meg, még Septim előtt már olyan a tartomány, mint majd később - bár erről is ugyebár van magyarázat, miszerint tévesek voltak a feljegyzések, a fele sem volt igaz, stb.).

De, direkt ezért lett kiválasztva egy olyan idősík - az Interregnum -, amiről nem született eddig írásos feljegyzés, azon kívül, hogy háború volt, káosz, és fejetlenség, valódi sárkányvérű uralkodó nélkül (mert azokat meg legyilkoltatták a kedves trónkövetelők). Na ezt a korszakot unta meg később Tiber Septim, és vágott rendet, amelyről viszont már van rengeteg sztori és feljegyzés. Viszont, mivel az Interregnum mindezek miatt egy vak folt a TES lore térképén, kiváló terep lett egy kapcsolódó, de mégis önálló játék számára, lásd az ESO.

"Zenimax Online Studio is an MMO shop,” said Hines. “They’re making an Elder Scrolls MMO and that is 100% unrelated to the single-player series"


Jorus
(nagyúr)
Blog

Ez jelenleg is szerepel az írásban, a 8. oldalon 2E 582-től. Persze nem teljes részletességében, de ahogy a többi TES játék esetében is, itt is csak néhány mondatban foglaltuk össze a történéseket.

Piszkos-Fred: azóta a hivatalos lore része lett, legalábbis annyiban mindenképp, hogy a Wiki-oldalakon úgy módosították a Timline-t, hogy a TESO szereplőinek/alakjainak készítettek előtörténetet, és azt bepasszintották a 2. Era történései közé. Ez többé-kevésbé jól sikerült, de van, ahol sorjás kicsit a sztori, ha jobban elmerül benne az ember.
Cyrodiil települései egyébként jórészt az 1. Era alatt jöttek létre, azt megelőzően pedig Ayleid városállamok terpeszkedtek még az 1. Cyrodiil-i Birodalom megalakulása előtt (Alessia). 1E 904-ben már az Arénáét építik Imperial Cityben - 2.600 évvel a TESO eseményei előtt. Tiber Septim volt az, aki újraegyesítette a birodalmat az interregnum után, és nyilván volt némi kupi, de azért dzsungelnek nem mondanám.

[ Szerkesztve ]


Piszkos-Fred
(aktív tag)

"de azért dzsungelnek nem mondanám."

Pocket Guide Első kiadása mondja/ta, nem én :) Illetve, van az a pletyka, hogy Talos "kivagyiságból" takarította el a Cyrodiili dzsungelt, hogy megmutassa az elfeknek, "igen, én az ember, az uralkodó erre is képes vagyok". (No meg persze a Légió utálta a sűrű erdős terepet és nehezebben is mozgott benne, mint egynémely környező nemzet katonája, így amikor Septim végre elfoglalta a trónt, akkor a katonái felé érzett tisztelet és megbecsülése jeléül nekiesett és kiírtotta a dzsungelt Cyrodiilban - amely dzsungelnek az ESO idején még ott kellett volna lennie a Nibenay öböl környékén). #szerk: sőt, olvasni olyan pletykát, hogy ezt is a Numidium segítségével csinálta, mivel ugyebár a saját dragonborn vére miatt tudta működtetni.

Ami a loret illet, igen, szerencsére az esetek nagy részében illeszkedik és tartják magukat a történetekhez (Bethesda ellenőrzi is ezeket, a podcastokban szokták is mondani, hogy szabad kezük van, de a sztoriban és a design egyes részeinél egyeztetnek - lásd Imperial City vagy a most készülgető Anvil, Kvatch környéki Kolóviai területek), de voltak benne olyan furcsaságok, amelyeket csak "erőszakkal" tudtak bele- és/vagy megmagyarázni.

[ Szerkesztve ]


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Hát, sajnos én ezt nem nagyon fogom megcsinálni, mivel idegenkedek az MMO játékstílustól. Egyszer kipróbáltam a TESO-t, de halálra idegesített, hogy mindenféle faszik rohangálnak össze-vissza, közben néha fel-felszikráznak. :D Biztos jó játék annak, aki elvan az MMO-kkal, de nekem ez egyszerűen nem jön be (nem is beszélve arról, hogy a steam rendszert is alapból elutasítom, privacy szempontjából számomra vállalhatatlan). Ez után csak az marad, hogy majd, ha kijött a TESO minden kiegészítője, akkor majd megint belevetem magam az Imperial Library-be. Addigra talán a Jorus által említett "sorjákkal" is kezdenek valamit.

Fred: A Pocket Guide -al óvatosan: az ugye propaganda, sok csúsztatással, túlzással, sőt félreimformálások is vanak bennük. Ugyebár, fényezni kellett a jó öreg Tiber-t. :)

Frem1790: Köszi szépen! A Morrowindet ne hagyd ki, az Overhaul 3.0-val már mai szemmel is aléggé szép, és sztem a legjobb TES játék.

[ Szerkesztve ]


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Jorus, te játszol amúgy az TESO-val? Vagy kipróbáltad?


Piszkos-Fred
(aktív tag)

Persze, világos, sok benne az önfényezés és a túlzás (főleg, hogy az első kiadást maga Septim rendelte el és szóratta szét a Birodalomban), de nem nagyon van más támpont abból az időből. De ha nagy része kamu is, akkor melyik része az vajon?
- Csak az, hogy Talos/Septim a gólemmel irtotta ki a dzsungelt, vagy már az is, hogy dzsungel volt egykoron Cyrodiil közepén? Mert értem én, hogy egy népet meg lehet vezetni központi propagandával, de az első kiadást elolvasó Imperialok és a környező nemzetek emberei közül jó páran azért csak emlékeztek arra, hogy volt e dzsungel vagy sem. Elfekről nem is beszélve.

Tudom én, hogy lerágott csont ez, meg valahol felesleges is a téma, csak emlékszem, hogy az ESO-ra várva nagyon bíztunk benne, hogy végre látjuk a dzsungeles Cyrodiilt és majd milyen frankó lesz összehasonlítani az Oblivionban látott területtel, erre kvázi ugyanazt kaptuk meg, pár ezer év eltéréssel és ennek megfelelően X városok hiányával, stb. de nagyjából azonos domborzattal. Amely nem volt rossz, sőt, így is nagy élmény volt az első pár hétben Cyrodiil - de ez a dzsungeles téma azóta is elő-előkerül (oké, most éppen én hoztam de, de akkor is...), és van némi hiányérzete az embernek. Még akkor is, ha dzsungel/nem dzsungel döntésben szerepet játszottak a PVP gameplay elemek és a motor/technika is, sőt, inkább ezek...

De hát ezért jó a TES sorozat, rengeteg kérdés van, amelyre a válaszokat sosem fogjuk megtudni, köztük ugyebár a kultikus legnagyobb kérdéssel, miszerint hova tűnt damon hill a dwemer nép? :)


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Hát a lore pont úgy van összerakva, hogy ezekre a kérdésekre ne tudjunk egyetlen igaz és precíz választ adni. :) A jelenleg elérhető források alapján Tiber lehetett egy bölcs és jóindulatú félisten, de lehetett egy nagyon intelligens és szültett vezető, ám csaló szerencsevadász is. Az biztos, hogy az Ayleid háborúk után nagyrészt őserdők (nem feltétlenül dzsungel, az nyilván csak délen) borította Tamriel nagy részét. Az is biztos, hogy valamikor a 1E 300-600 között Resdayn / Dwemerth területén a Dwemerek komoly erdőirtást, urbanizációt, útépítést végeztek. Aztán 1E 668-ban a Vörös-hegy kitörés utáni "kis jégkorszak" nyilván a vegetációt is megtizedelte. Sokkal később, a Thrassian járvány 1E 2208 (az, hogy pontosan mennyi idő telt, itt már kérdéses a első Dragon Break miatt) idején Cyrodiil nagyon durván elnéptelenedik, nyilván a vegetáció visszahódíthat területeket, főleg, hogy közvetlenül ezután következik a War of Righteousness , s vele a káosz. Itt megint van egy szilárd pontunk: a leírások szerint Colovia vidéke civilizált vidék volt a háború kitörésekor, míg a Niben-völgy termékeny terület, ahol nagybirtokokon mezőgazdasági termelés folyt (tehát ekkor itt nem volt dzsungel). A háború azonban kiszélesedik, a központi hatalom összeomlik, és évszázados káosz következik, ami bőven elég, hogy az őserdő visszahódítsa a területet. Hogy ezután a Reman-dinasztia alatt mi volt a helyzet, arról gőzöm sincs, mindenesetre I. Remantól Potentate Savirien Chorak meggyilkolásáig volt 700 évük viszonylagos békében, nagyjából ép központi hatalom alatt hogy megint civilizálják a vidéket. A gyilkosság ugyebár 2E 430-ban volt, és ezután megint káosz és háborúk jöttek, meg a Knahaten járvány, míg 582-ben elérkezünk a TESO-ig. Szóval elvileg egy civilizált, mezőgazdasági termelésre berendezkedett világnak volt 150 éve arra, hogy a természet és az őserdők ismét előre törjenek, ám a helyzet annyira ezért nem volt durva, mint War of Righteousness és a Thrassian járvány után. Ennyit tudtam hirtelen összeszedni Tamriel paleobiogeográfiájáról. :)
Szóval ezt a kérdést nem lehet eldönteni, Tiber bácsi meg csak még ez után 250 évvel érkezett. Hogy most 680 és 854 (Tiber első megkoronázása) között volt e ideje az őserdőknek visszahódítani a területeket, illetve Tibernek volt ideje/kedve ezzel vesződni, ennek eldöntését rád bízom. :)

Nem tudom, hogy a TESO kiterjed-e már Valenwood-ra is, vagy sem; mert ott viszont hétszentség, hogy dzsungelnek kell lennie.

És hát igen, Damon Hill... :D

[ Szerkesztve ]


Jorus
(nagyúr)
Blog

No, jó-jó, hát vannak olyan hangok is, amelyek szerint Tiber Septimnek helye van az Eight Divines mellett. :D

Egyébként nyilvánvalóan voltak ilyen jellegű intézkedései is, amikor a Birodalom stabilizálása, a városok, környező királyságok közötti kereskedelmi utakat egyengette, ám ezeket a hívei által készített leírások valamelyest felnagyították érzésem szerint. A legenda ugye arról szól, hogy nemcsak kiirtotta a dzsungelt (ami egyesek szerint nem az általunk dzsungelnek hívott trópusi, szubtrópusi esőerdőt jelent, hanem simán csak vadont), hanem megváltoztatta Cyrodiil éghajlatát is. Ez már szerintem több, mint mondai túlzás. Azt, hogy Cyrod területe erősen erdős volt, azt Morro-ból tudjuk, bár Obliban ez már csak Cyrodiil déli részére jellemző.

TESO-ra jellemző módon ezt a "sorját" ennyivel oldották meg egyébként: IS CYRODIIL A JUNGLE? "Fordítási hiba, nem is volt szó dzsungelről." :D

Gyps: dehogy, a hideg kiráz az MMO gondolatától is. Nincs az a hangulat, ami ellensúlyozná ezt a viszolygást. :) Egyébként Novigradban kalandozok, 83. óránál járok a Witcher 3-ban, miután sikeresen rábeszéltél a szériára. Plusz a Jég emlékezete közepén. :D


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Ügyes-ügyes. Tetszik, ahogy reagálnak, és reszelgetik a hibákat és ellentmondásokat.
Na, akkor te is Witcher és Steven Erikson addiktívvá váltál, okés. :D Van még egy gonosz tervem veled kapcsolatban, de azt majd később...


Piszkos-Fred
(aktív tag)

Hát, mivel ott állok nap mint nap az Interregnum idején Cyrodiilban, ahol folyik a harc széltében is hosszában, és ahol látom mi van és mi nincs, ezt fogadom el ténynek. Nuku dzsungel. És látva fejleményeket, ebből nem is lesz Septim megérkezésééig.

Valenwood nincs még, de a terv az, hogy mindegyik megérkezzen. Aztán majd meglátjuk. Most Orsinium jön három hét múlva (november 2), aztán Colovia/Kolóvia (Anvil és Kvatch), Murkmire (Black Marsh), Clockwork City (Morrowind) hármas valamelyike, mert ezekről már van félhivatalos pletyka. (Illetve jön a Tolvajok Céhe és a Sötét Testvériség, bár ezek önállóan fognak érkezni, nem hiszem, hogy új tartományhoz csapják őket).


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Akkor mi is ezt fogadjuk el ténynek. :)

Ha majd sok év múlva mindez bekerül, talán én is elcsábulok egyszer... Remélem, azért nem hal ki a játék addig. Nem örültem volna neki, ha a TESO messzahangzó anyagi sikert arat, de csak azért, mert akkor lexarnák a további single TES részeket. Azt viszont szeretném, ha fennmaradna, és tűrhető (nem átütően nagy) folyamatos bevételt produkálna a Bethesdának.

[ Szerkesztve ]


Piszkos-Fred
(aktív tag)

Mióta B2P-re váltott és tele van mindenféle extráktól mentes skinekkel meg petekkel, mountokkal, stb, azóta komoly összegeket hoz a játék a ZOS-nak és a Bethesdának (mint kiadónak). Konzolon - bár csúszott egy évet a premier - nagyon sok példányt adtak el (ez amúgy is jellemző a TES sorozatra, az eladások 70%-a konzolon történik). A mikrotranzakciós petek, mountok, skinek meg minden nem havidíjas MMO-nál a bevételi forrás nagy része, azzal tartják el magukat kvázi, és itt is nagyon jól fogynak ezek. Arról nem is beszélve, hogy a DLC-k opcionálisak, és azokért is nagyjából 15-20 eurós díjat fizetünk ki negyedévente - már aki akar.

Attól nem kell tartani, hogy a singleplayer látja a kárát, mert
A), két külön stúdió fejleszti a két játékot, Zenimax ONline Studios és Bethesda Game Studios és csak az anyacég - a pénzeszsák - a közös, a Zenimax Media, illetve a kiadásért mind a két esetben a Pete Hines féle Bethesda Softworks felel,
B), a Skyrim több mint 20 millás eladása (és ez még a leakciózott legendary kiadás előtti szám) miatt már abban a percben elkezdték a fejlesztését papírvázlatokon, amikor kijött az utolsó 1.9-es peccs :)
C), a Witcher 3 letaszította a trónról a Skyrimet az openworld fantasyk világában, amely trónra lehet, hogy felül most a Fallout 4 (de legalábbis megpróbálja), de az a trón a TES sorozaté. A cél adott, a TES VI-tal megmutatni, hogy ki az Úr :)

Szóval most Todd és a BGS összerakta a Fallout 4-et, de ahogy az megjelenik, a csapat fele ráfókuszál a TES VI-ra, a maradék fele meg csinálja a Fallout DLC-ket, kiegeket, nevezzük bárminek. Tippre 2017-18-ra meg jön az új TES. :)


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Akkor minden a legnagyobb rendben. Már csak meg kell élni a 6. részt. Én a Witcher világát is imádom, tehát nekem kvázi mindegy, melyikük az aktuális Istencsászár. Az biztos, hogy főleg a mellékküldetések minőségének és kidolgozottságának terén fel kell kötniük a gatyát, ha Geral bácsit le akarják taszítani a trónról. Ez a trón is relatív, mert eladásokban a Skyrim még messze veri a Witcher 3-at. Persze nem is telt még el annyi idő, de az időarányos összhasonlítások alapján nem érheti el a Skyrim szintjét.


vajaskifli
(tag)

Köszönöm mindenkinek a kimerítő válaszokat! :R


Piszkos-Fred
(aktív tag)

"Valenwood nincs még"

Bocs, hülye voltam a minap :) Természetesen Valenwood nagy része benne van (kvázi a teljes AD sztori le is fedi), Elsweyrre gondoltam, az ami nincs még egyelőre.


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Na ott qva nagy dzsungelnek kéne lennie, égig érő fákkal, és fakorona szinten lévő településekkel.

vajaskifli: Szívesen!

[ Szerkesztve ]


Piszkos-Fred
(aktív tag)

Jaja, a déli részén mindenképpen, északon inkább szavanna jellegűnek kellene lennie.

#szerk: bár manapság az ESO-ban nehéz sorsa van a trópusi dzsungeleknek :D (Bár Black Marsh-beli Murkmire bemutatkozó videójában a dzsungel elég jól nézett ki a tavalyi quakecon prezentációban)

[ Szerkesztve ]


frem1790
(tag)
Blog

Feltétlenül beszerzem! Igaz így visszafelé haladok, de már mindegy. :N
Skyrim megvolt, Obliviont most nyúzom - nagyon tetszik - következő lesz a Morrowind.
Egyébként az első két Witchert fullra játszva azt mondom, hogy nagyon ütősek, de a TES eddig megismert két része azért nálam egy picit magasabb osztályzatot kapott. De erre mondják, hogy ízlések és pofonok. Aztán meg még ott lesz a Witcher harmadik rész, csak legyen majd egyszer időm nekiülni...


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Engem a Witcher kicsit jobban megragadott, főleg a történetközpontúsága miatt. A TW 2 pedig narratíva szempontjából pedig minden videojátékok királya, szerintem legalábbis. E miatt nekem a 3. rész kicsit kevésbé, jön be - a sandbox felépítés óhatatlanul megtöri a történet feszességét. Ez utóbbi szerintem a TES sorozatok legnagyobb hiányossága is.


frem1790
(tag)
Blog

Elismerem tényleg erősebb sztoriban a Witcher. Engem viszont pont a szabadság érzése fog meg ezekben a játékokban: jövök, megyek, intézkedek. A Skyrim-ben is majdnem a végére maradt a főszál. :)


GypsFulvus2
(őstag)
Blog

Pesze, hisz' erről szól a sandbox. Akkor neked a Witcher 3 nagyon fog tettszeni. Én is szeretem a sandboxot, de ahogy öregszem, valahogy változik az ízlésem. A Skyrimra a végén már nagyon ráuntam. Ugyanez volt a Fallout New Vegas-nál is, szóval a "hiba" bennem van.

[ Szerkesztve ]


frem1790
(tag)
Blog

Á, nincs itt hiba senkiben: kinek a pap, kinek a papné. :)
Egyébként meg tényleg változik a korral az ízlésünk. Nagy filmgyűjteményem van és pontozom őket, mit érdemes idővel újranézni, mit nem. A napokban kedvem szottyant elővenni egy nyolc éve általam nagyon felmagasztalt darabot és háááát.... nem azt láttam amit anno.
Bocsánat a kitérőért!


Šolaire
(veterán)

Én most olvastam el. Maximális tisztelet érte :R

üzenetek