[RIOS ERROR] [Re:] Testnevelésóra - a felesleges rossz? - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

fehér_ember
(addikt)
[RIOS ERROR]

Én se szerettem a tesiórákat, mert minden évfolyamon újra és újra előkerült a talajtorna meg szekrényugrás amiben én tök béna voltam és egyfolytában csak égtem.
Igazából nem is az volt a bajom hogy ezt kell csinálni, hanem az hogy hiába próbáltam (persze az előrevetíthető kudarc miatt elég motiválatlanul) nem jött össze.
Erre azt mondom, hogy ez pedig abszolút nem az én szégyenem volt, hanem a tanáré.
Ha már muszáj ilyet csinálnom, akkor márpedig mutasson valamit abból hogy nem a semmiért lett tanár és tanítson meg rá, de persze esze ágában sem volt megtanítani rá, csak a beégetés ment, pedig én sokkal jobban tudtam volna értékelni ha megtanít kézen állni (esetleg járni is) mint azok akiknek ez összejött.
De gondolom ezek csak alibi tanárok, akik tanítani abszolút de nem tudnak, csak számonkérni; ezeknek semmi értelme, ha nem tud tanítani nem menjen tanárnak (vagy tanítónak), ki nem szarja le hogy ő milyen jól tudja végrehajtani ezt vagy azt a gyakorlatot ha képtelen másokat megtanítani rá; ha pedig nincs rá ideje, kedve, hozzáértése, akkor ne kényszerítsen rá, akkor tényleg csak a mozgás (bármilyen mozgás) legyen a cél, és az hogy leizzadjak tesiórán.
Amúgy úgy általánosságban is elmondható, hogy a legtöbb tanár abszolút de nem tud tanítani, nem tudja átadni a tudását, nem tudja megértetni a gyerekkel amit az elsőre esetleg nem lát át, és ez az ő szégyenük, ez az ország szégyene.
Ha visszagondolok az összes általános és középiskolai tanítómra (nem csak a tesitanárokra) jó ha egy-két személyt ki tudok emelni (azt is inkább általános iskolából), akire azt mondanám, hogy tényleg tudott tanítani és megérdemli hogy tanárnak nevezzék; a többit inkább kőbányába küldeném, amiért annyira nem törekedtek arra, hogy valóban tanítsanak, megértessék a tanulóval azt amit nem ért, esetleg elmondják másképp mint ahogy a tankönyvbe le van írva. Annak nem túl sok értelme van, hogy csak elmondja ugyanazt és pont ugyanúgy, ahogy a tankönyvbe le van írva, és felmerülő kérdés esetén is csak szórul-szóra csak állandóan ugyanazt ismétli (vagy az egész osztályt állandóan lehülyézi), nem is próbálja felfogni hogy a diák mit nem ért (vagy csak annyira sötét) és nem próbálja meg a problémát átlátva a tankönyvinél alaposabb, részletesebb magyarázattal megértetni azt.
Ja és még mielőtt valakiben felmerülne, hogy én biztos én vagyok a gyengeelméjű, annak azt tudom mondani, hogy ha ez így lenne, akkor miért voltam mindig a jobb tanulók közt, szorgalmatlanságom ellenére is.

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]