üzenetek

hozzászólások


K82
(őstag)

"Ha minden körülmény megfelelő számára, akkor az autó nem indítja a belső égésű motort" - ez igaz, de akkor nem hideg a motor.
Hideg motornál addig járatja amíg el nem éri a 40°C-t a hűtővíz hőmérséklete és csak utána kezd váltogatni a villany/benzin/villany+benzin kombó között. Ilyenkor ha nem nagy a terhelés villannyal hajt, a benzinmotor pedig melegszik. Nyáron van h 2-300m után már elkezd váltogatni a hajtásmódok között, télen kell neki 1-1,5 km. Olyat viszont nem csinál h a totál hideg motorra engedi rá a teljes terhelést - hacsak nem padlózod rögtön induláskor, de ilyet épeszű ember nem nagyon csinál. Van a családban Ampera is, az viszont ha elfogy a delej/átkapcsolod a belső égésűre h maradjon benne töltöttség már pörög is. Addig jó az Ampera amíg nem kell a kis 1.4-es turbómotort járatni, onnan már nem olyan jó a fogyasztása - majdnem 1.7 tonnát kell mozgatnia a mocinak önerőből, villanyos segítség nélkül.
Nem véletlenül kell az autómba 0W-20-as (az újabbakba 0W-16-os) olaj, az első olajcserekor meg is lepődtem mert vártam a jó sötét folyadékot aztán majdnem úgy nézett ki mint amikor beletöltöttük. Pedig a cégnél van nagy TD-től kezdve kis háromhengeres TSI-ig minden (plusz e-Golfok), van ami élete nagyobbik részét autópályán tölti és koromfekete lötty jön ki belőlük cserekor.
Jól kitalálta ezt a hibrid hajtást a Toyota, a taxisok sem hülyék. Elég kiállni a gyorsforgalmira és megszámolni mennyi hibrid Auris vagy Prius Plus fut, közöttük pedig elég sok túl van a 300e km-en motorhiba nélkül.

üzenetek