üzenetek

hozzászólások


MAXIMIZE
(tag)

Akkor nem kell hiénához beülni, hívsz egy cégest és kész.
De pont ezaz, hogy a törvény kikényszerítené az egyenlőséget (ezért hozták a taxisrendeletet) csak egyes cégek, ilyen olyan kiskapukat próbálnak meg kihasználni, csűrik csavarják a jogihézagokat. Kiváncsi leszek mi lesz a vége.


D1Rect
(félisten)
Blog

Ugye az megvan, hogy az Uber sofőrök azért "akadtak fent" mert olyan dolgokat követeltek rajtuk amihez semmi közük (gyk. pl taxi óra) míg a taxisok adócsalás miatt?


MAXIMIZE
(tag)

Ja hogy ez nem adócsalás? "egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és egyetlen sofőr sem adott számlát.

A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb nem volt

Te végig olvastad a cikket? "érdemi adófizetés és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét"

Meg mi az hogy semmi közük??? személyszállítást végeznek, tehát ezek a dolgok kötelezőek.

[ Szerkesztve ]


E770
(senior tag)

nem adom fel, ismét kérlek nézz körül

ezrével végez itt számtalan formában személyszállítás az Uber-en kívül - még külföldre is, szinte bárhová, bármikor

senkinek nincs taxiórája, mert talán csak nem akar a buszsávban közlekedni

Nem a jogszabály kényszerít ki bármit is, a jogalkotás csak papírt gyárt
a jogALKALMAZÁS, pl. a rendőrök sz.rnak magasról a hiénákra, eltűri az összes hatóság az üzletüket

hidd el, amióta sárga a pesti taxi, az autón már szinte alig látod, hogy hiéna, sokkal nehezebb az autó alapján kiszűrni

ja, hogy az a megoldás, hogy telefonálsz?
kérlek próbáld majd meg december második felében pl. a kora esti órákban bármilyen diszpécsert telefonon elérni - látom még nem volt ilyen élményed: elárulom, nem lesz könnyű, sőt a BKV gyorsabb lesz


devil-k
(nagyúr)
Blog

Aha....

Nagyon nem vagy képben. Sokszor egy hiéna taxis ugyanúgy néz ki majdnem, mint egy "rendes". Nem mindenki szakavatott, hogy meg tudja ezt különböztetni, főleg nem egy idegen országban. Ennyire szűk látókörű nem lehetsz.


D1Rect
(félisten)
Blog

A sofőrnek nem fizetnek, nem is ad számlát...

Továbbra sem taxi.


ricinus13
(senior tag)
Blog

Pontosan ezt akartam írni. A Tescoban sem kéred számon az árufeltöltőt hogy miért nem adott számlát amikor segített megkeresni vizes zsömlét.


devil-k
(nagyúr)
Blog

Pedig nem nehéz megérteni, mégsem értem, hogy miért értetlenkedik annyi ember. :U


E770
(senior tag)

arra nem kapok sose választ, hogy most miért éppen az Uber ?
mitől lettek most ennyire aktívak az Ubertől?
pedig szerintem csak egy újabb színfolt a már régóta tarka palettán
(bár a taxisoknak értem, hogy ez fáj a legjobban...) de mondjuk a reptéri kisbusz sem tetszhetett nekik eddig sem

[ Szerkesztve ]


devil-k
(nagyúr)
Blog

Mert most kezdett el tudatosulni az emberekben. Ez olyan mint amikor ráakadsz a neten egy nagyon jó számra és látod rajta, hogy az már 20 éves. S felmerül benned a kérdés, hogy eddig Te miért nem ismerted?

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Mert a külföldiek előszeretettel használják...
Kettőt tippelhetsz, hogy miért fáj ez a taxisoknak ennyire.


66zio
(aktív tag)
Blog

Azért az oszkárt és hasonló telekocsis oldalakat ne keverjük már ide kérem. Annak a lényege, hogy x városból el fogok menni csütörtökön y városba, meghirdetem, hátha jön velem valaki. Ha jön akkor feleződik a BENZINKÖLTSÉG ha nem akkor is elmegyek. Uber, taxi és társai viszont hívásra mennek. Szóval nem az van, hogy az Uberes, taxis, előre elhatározza, hogy x- ből y-ba megy és ha jön valaki felveszi költségfelezően hanem üzletszerűen megy.

szerk: Ha a telekocsizást üzletszerűen csinálja valaki, például sokkal többet kér mint ami a benzinköltség része lenne, akkor azt is megtalálja a nav, ne aggódjatok.

[ Szerkesztve ]


devil-k
(nagyúr)
Blog

Hmm. Az üzleti Oszkárok olcsóbbak mindig. Akkor mit akar megtalálni a Nav és bizonyítani?


66zio
(aktív tag)
Blog

Ezt, hogy érted? Szerintem ahhoz drágábbnak kell lenni a többiektől, hogy pénzt tudj vele keresni. Konkrét számra nem emlékszem de meg van szabva egy maximum kilóméterdíj amit csak üzleti profillal tudsz megemelni, de akkor már látja a NAV is, hogy itt bizony üzleti utasszállítás történik és adózni kell.


devil-k
(nagyúr)
Blog

Konkrét példa.

Debrecen-Budapest >>> 2.650 Ft/fő (egyéni Oszkár, a sofőrön kívül még 3 utas)
Debrecen-Budapest >>> 2.300 Ft/fő (üzleti Oszkár, kb. 6-8 fő a sofőrön kívül)


66zio
(aktív tag)
Blog

Jaa, így már értem. De itt meg nincs kérdés, benne van a nevében az üzleti ergó adóznia kell. Más kérdés, hogy ezt is el lehet sunyiskodni, de egy NAV-os ellenőrzésen megüti a bokáját. Volt már erre példa.

Én csak azért mondtam, hogy ne keverjük ide az oszkárt és hasonló telekocsikat, mert az alapelképzelés az nem az üzleti felhasználás ami ugye nem adóköteles és nem is nyerészkedő, viszont az Uber, taxi tisztán üzletről szól, mindenképpen adózni kell(ene).


devil-k
(nagyúr)
Blog

Persze, teljesen más a kettő. Ahogy írtad is is, az Oszkárnál a költségmegosztás a cél (amit az EU is támogat, ezért nem lehet megadóztatni), az Ubernél pedig a haszonszerzés.


E770
(senior tag)

szerintem nincs éles határ sem a gyakorlatban sem pedig az elméletben
Oszkar félék vs. Uber félét között

minden azon múlik, hogy közelíti meg a sofőr

az Oszkárok is tudnak direkt olyan útvonalon menni, amerre utasokat tudnak gyűjteni
de a költségmegosztás már eleve haszonszerzéssel jár

az Uberesek is tudnak úgy fuvarozni, hogy amúgy is erre arra kellene járniuk, s közben ha jön egy utas akkor elviszik

a reptéri transzfer akkor melyik kategória?


devil-k
(nagyúr)
Blog

Alapesetben az Oszkár nem a haszonszerzésről szól. Mi is megyünk hétvégén Pestre és viszünk el embereket, szám szerint kettőt. Az üzleti Oszkároknál nyilvánvalóan ez a cél.

Nem értem, hogy a mi esetünkben mi a haszonszerzés? El kellene különítened a két fogalmat egymástól. Haszonszerzés és költségmegosztás. Marhára nem ugyanaz a kettő.

"az Uberesek is tudnak úgy fuvarozni, hogy amúgy is erre arra kellene járniuk, s közben ha jön egy utas akkor elviszik

Nem erről szól az Uber... Nem teletaxi...


E770
(senior tag)

a legtöbb konstrukcióban benne van a lehetősége szinte bárminek,
azaz szerintem nincs éles határ, sőt egymással átfedésben vannak

példák
ha regisztrált Uber-es sofőr vagyok és éppen olyan napom van, hogy el kell mennem Bp-en a III. a X. és XI. kerületbe, akkor bejelentkezek és ha jön fuvar, akkor szerencsém van
(Uber költségmegosztás)

Oszkár
az oldalukon olvasható:
"Üzletszerűnek minősül, ha az autós nem csak költséget oszt meg a telekocsizás révén, hanem profitra tesz szert, és nem alkalomszerűen végzi a tevékenységet."

na mármost az a fogalom, hogy profit és alkalomszerűen bizony bizony nagyon felfogás kérdése
(mert ha az üzemanyag árát bőven kifizetik az utasok, attól még lehet veszteséged, ha az autó többi költségét is beleszámolod)
az alkalomszerű relativitását már nem is elemezném

[ Szerkesztve ]

üzenetek