[Re:] [V.Milán:] Amiért rosszak az e-autók?Alapulhatnak globálisan elfogadott nézetek tévhitekre? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bkercso
(nagyúr)
Blog

Azt hívjuk majd igazi áttörésnek, ami után nem várunk az újabbra, hanem bátran beleugrunk az újfajta akkuk gyártásába. A jelenlegihez sok ritkaföldfém kell és gyorsan is degradálódnak. (Részben ezért is terjed nehezen a cserélhető akkus koncepció szerintem - vagyis, hogy töltés helyett cseréled a kúton az akkut.)

Ezelőtt 15 évvel, amikor smart lighting rendszereket terveztünk, már bőven volt szó az elosztott tárolókapacitású smart gridről, de azóta is leginkább csak szó van róla, pont azért, mert ehhez vastagabb vezetékek kellenek, vagyis a jelenlegi infrastruktúrát le kell cserélni. Ez láthatóan nem akaródzik egyszerre.
Az is kérdéses, hogy amíg "alacsony" az eAutók hatótávja, addig mennyire szeretném igénybevenni az akkut otthon.

Noukoum: Nem szerintem. Ebben az iparágban dolgozom és ez valóban hot topic. Máskülönben nem cikkeznének hetente "áttörésről", ha már megtörtént volna. Igen komoly pénzeket is ölnek kutatás-fejlesztésbe akkufronton.
Mind az autók árának, mind gyártáskori környezetterhelésének, mind súlyának jelentős hányadát az akku adja jelenleg, ami egy áldatlan állapot.

üzenetek