[Re:] [V.Milán:] Amiért rosszak az e-autók?Alapulhatnak globálisan elfogadott nézetek tévhitekre? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


V.Milán
(tag)
Blog

"Nem, rosszul tudjátok"
Mármost mit? Én jobban szeretem, ha az ilyen szókimondóbb megszólalások tartalommal is alá vannak támasztva. Nem nagyon írtam konkrétumokat, amiket ilyen módon meg lehetne cáfolni, mivel nem értek hozzá.

"Kérdések feltevése, megegyezik a nemzeti konzultáció módjával.
Inkább megerősítéseket keresel, valódi válasz helyet"

Ez a lényege a projektnek, hogy egy állításra megerősítést, vagy cáfolatot kapjak, és ha elolvasnád az összes HSZ-t, látnád, hogy mindkettő, de főleg az ellenző vélemény van jelen.

"Válaszaimra amúgysem vagy kíváncsi, így részemről a téma zárható"
De, kíváncsi vagyok, hiszen ezért csináltam a bejegyzést, de engem első sorban a témába vágó válaszok érdekelnek, nem az, hogy kinek mennyire vagyok ellenszenves ez alapján.

Mindenkinek aki írt nagy :R .


Noukoum
(veterán)

Hanem az hogy idén eladnak (közel) 2 millió autót...


Noukoum
(veterán)

Hogy lehet egy átállás erőltetett, amikor az egész világ önként és dalolva áll át?

:)):)):)):)):))


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Miközben ugye mind tudunk egyrészt hogy a föld lapos. Ha gömbölyű lenne, akkor leesnénk róla. Kb ilyen vita felütése.
Ha érdekel a téma, nézz utána, egyszerű tények ezek. Ezért felesleges vitázni. Attól, hogy vitázunk rajta, a valóság nem fog megváltozni. Az elektromos autók jobbak, zöldebbek és kifogják szorítani a belsőégésűeket. Ahogy az autók szorították ki a lovakat 100 éve.
A folyamat sebessége nem ismert, a végeredmény viszont biztos.


8th
(addikt)
Blog

Önként? Dalolva? Könyörgöm ne tegyünk már úgy mint ha az autógyártóknak lenne választásuk. A beleszólásuk nélkül rég eldöntötték a fejük felett, hogy nem gyárthatnak tovább belsőégésűt. Ez nem az ő választásuk, nem az ő döntésük volt. Ha nem gyártanak belsőégésűt értelemszerűen az átlag polgár is kénytelen lesz elektromost vásárolni. Eszi nem eszi nincs más. Méghogy önként dalolva... :U Újabb kamu tőled, bukta. :D

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Elég merész futurológus lehetne belőled ;)

A kérdés inkább az, hogy előbb lesz-e energia és / vagy anyaghiány, ha továbbra is mindenki növekedésre játszik.


Rive
(veterán)
Blog

...értelemszerűen az átlag polgár is kénytelen lesz elektromost vásárolni.

Már, ha 'önként és dalolva' ki tudja fizetni ...

A túlszabályozott, izomból 'zöldített' európai piacokon jó ideig nem lesz még olyan elektromos járgány, amit a kisebb pénztárcákhoz szabtak.

Pedig ésszel csinálva pont a városi, elővárosi könnyű szaladgálós kiskocsi lett volna a csere elsődleges célpontja.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Olcsóbb előállítani, többet lehet érte kérni, nagyobb nyereség.
Ennyi.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Elfogy az olaj 2016-ra de legkésőbb 2020-ra, mondták 1996-ban.


Egon
(nagyúr)
Blog

Jah, még véletlenül sem a jogszabályi környezet által erőltetve áll át az "egész világ" (mondjuk megnézném hogy pl. Afrikában mekkora ez az arány, ha már egész világ... ;] :U ), a hasonló méretben általában jóval drágább, egy csomó szempontból (hatótávtól kezdve a csomagtérig) kompromisszumos villanyautókra, hanem "önként és dalolva"... :C
Hát igen, ez még tőled is erős, pedig a nagyotmondás az nagyon megy... :C :))


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Kínába börtönbe viszik aki nem elektromosat vesz.
Kaliforniába meg a négerek verik szét a belsőégésűt.
Nagy a nyomás.

De fúj Brüsszel.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Mert áramot sok mindenből tudsz előállítani, míg fosszilis üzemanyagot... khm.
Az akkugyártás az elektromos autók nélkül is létezne, ráadásul akkor máris érdemes ide venni a kőolaj kitermelésének és feldolgozásának módjait is, amit megint csak nem lehet már sokkal környezetkímélőbben csinálni, míg akkumulátort igen.

@FireKeeper : Úgy úgy!

[ Szerkesztve ]


icemad
(nagyúr)
Blog

Hát nekem volt plug in hybridem. Többet se lesz. Ami az elektromosban és a benzinesben eltud b@szódni, az mind benne van. Ford c max energi volt az alany. Még a nagy válság előtt vettem, aránylag jó áron 4 évesen. Volt benne 140k km. 200k körül valami elkezdett kicsit zörögni benne a váltó körül. Irány a Ford szerviz. Egy hétig vizsgálták, tesztelték, kiderült, hogy a váltó nem tökéletes, de ilyen hibát még sehol, semelyik Ford szervizben nem láttak. Cserélni kellett volna a komplett váltórendszert és utána újraprogramozni, ára 6500 euró. Na akkor voltam úgy, hogy felgyújtom az egészet a g€cibe...


bkercso
(nagyúr)
Blog

Ez is mind őmiattuk van! ;)


8th
(addikt)
Blog

A közelmúltig szinte az összes gyártó modellpalettáján ott figyelt egy átlag csóró számára is elérhető 3-4millió forintos takarékos kis 1.0 pöcsköszörű. Ennek vége. Akinek elég volt egy ilyen kis vacak is az szopóágra fog kerülni. Vehet jó kis elektromos szappantartót 40-60% felárral 200 kilométeres hatótávval. Örvendezzünk a szép új jövő itt van.
szerk: Az átlag pénztárcával rendelkező gipsz jakab már csak abban reménykedhet, hogy idővel megjelennek majd a kínai gyártók az olcsó kisautóikkal és úgy ahogy van bedöntik az európai autóipart a g*cibe. Meg is érdemelnék ha annyi lobbierejük nem volt, hogy kicsavarják a bürokraták kezéből a nyakukra szorított kést.

[ Szerkesztve ]


Rive
(veterán)
Blog

Akinek elég volt egy ilyen kis vacak

...és aki csak ennyit tudott kiperkálni...

A nyugati életszinvonalnak szerves része (volt) a mobilitás: ez tette lehetővé a legcsóribb melósnak is, hogy ne csak limitált távolságban vadászhasson melóra, illetve ezzel összefüggésben: a mobilitás kifejezetten jó hatással volt az elérhető keresetekre, a kedvezőbb meló-munkás párosításra, mindenre.

Aki ki akarja b@szni a környezetvédelem alól a támogatottságot, az nagyon jól teszi, ha a mobilitást veszi célkeresztbe.


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Az autógyártok bulizták ki, mert azokon a kis vackokon nem volt nyereség.
Viszont a nehezebb autókra sokkal nagyobb kibocsátást sikerült kilobbizniuk, így érdemes lett SUV gyártására ráfeküdni.


8th
(addikt)
Blog

Hogy a személyautókkal mi lesz számomra lényegtelen is. 80%-ban nem azzal járok. De mi lesz velünk egyéni vállalkozókkal akinek 3.5t platós teherautóra van szüksége? Ha mindenhonnan kitiltják a dízelt, hogy közelítsünk meg egy városi munkaterületet? Vigyem a hátamon a szál anyagot meg szálljak fel szerszámokkal hegesztőgéppel stb a villamosra? Szórakozhatok majd nap mint nap behajtási engedély kéréssel? De még ez is oké. Legyen. Rendben tiltsák ki a dízelt. Az enyém is öreg szar füstöl meg káros, nem vitatom. Milyen elektromost vegyek helyette amire adott esetben egy 6 méteres úszókaput vagy épp szálanyagot fel tudom tenni és a lényeg: mennyiért? Jelenleg nincs ilyen platós kisteher a piacon csak alváz van amire egyedi platót kell gyártatni kétmillióért. De szerencsére legalább az elektromos alváz olcsó, ja nem. És ha minden megvan kész az autó milyen hatótávot fog tudni? Belefér majd töltögetés nélkül egy fővárosi munka vagy nap végén dög fáradtan hazafelé tartva még meg kell álljunk töltögetni is? Mert más sem hiányozna. Nincs ez az egész végiggondolva de a vízfejű bürokraták eldöntötték mindenki feje felett, hogy így lesz jó. Nekik lehet. Az "okos" döntésük következménye nem őket sújtja majd.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Biztos lemaradtam valamiről, hol volt hír, hogy a jövő héttől nem lehet dízelekkel behajtani a városokba?

üzenetek