[Re:] [V.Milán:] Amiért rosszak az e-autók?Alapulhatnak globálisan elfogadott nézetek tévhitekre? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"De még ha igaz is lenne, mindenhol a megújuló energiaforrásokkal előállított hidrogénnel számolnak, ezen kívül CSAK előnyei vannak a böszme nagy, mérgező kemikáliás aksikhoz képest."

A hidrogén az minden csak nem zöld.
Ha elektromos áramból állítod elő, 65% a megtermelt hidrogén energia tartalma az eredeti 100%-hoz képest.
Ha belsőégésű motorral tüzeled el a hidrogént, az eredeti energiamennyiség 10%-a jelenik meg nyomatékként a hajtott kereken. Ha drágább technológiát használsz, energia cellákat, akkoir fel lehet vinni a hatásfokot 25%-ig. De ehhez extra cuccot kell az autóba építeni, ami drága is ráadásul.

Ehhez képest a legrosszabb elektromos autó is vidáman hozza 65%-os hatásfokot. Olcsón.
Ekkor még a tárolási veszteségek és robbanás veszélyek problémájáról nem is beszéltünk.

(#29) bkercso: "És miért gyorsulnak úgy, mint egy versenyautó?"

Ez egy félre értés. Nem az elektromos autók gyorsulnak jól, hanem a váltóval rendelkező autók gyorsulnak rosszul.
Lámpánál induláskor mellettem jól kezd gyorsulni a benzines autó. De a vezetőnek vagy az automatának váltania kell. Ekkor el kell venni a nyomatékot a hajtási lánctól. Én viszont közel egyenletes sőt egyre növekvő nyomatékkal gyorsulok.
Az első váltás végére, már úgy lemarad a benzines autó, hogy a sportautóknak is gondot okoz, ledolgozni a hátrányt. És ekkor még csak ECO+ módban használom az autót.

Van egy másik megközelítése a problémának. A belsőégésű motoroknak, még turbóval vagy kompresszorral sem egyenletes a nyomaték görbéje. Az elektromos motoré viszont közel kiegyensúlyozott.

Ettől kezdve lehet választani az alacsonyabb nyomaték vagy a váltás miatt marad el mögöttem az autó.

Tudom jön a kérdés, miért kell ekkora nyomaték?
Mert 130-nál szükség van ennyi nyomatékra az autó mozgásban tartásához. Ekkora sebességnél már a villanymotor sem nyomaték bajnok direkt hajtásban. Ezért szoktak váltót rakni a gyorsabb e-autókba.

(#5) UnA: "Plusz másfél tonnát hajt meg - borzasztó pazarlás."

Gumicsont. A belsőégésű motorok nem táplálnak vissza energiát. Az elektromos visszatáplálás hatásfoka több tényezőtől függ. Ha a gyorsításra fordított energia 40% visszanyerhető, akkor a következő gyorsításkor ez az energia is felhasználódik és egy része vissza táplálódik.
Autópályán meg nincs jelentősége. Optimális esetben egyszer kell gyorsítani több száz kilométerem Az autó mozgásban tartásánál az belső veszteségek és környezeti ellenállások számítanak, nem a tömeg.

(#3) .Szaki.: "Ami számomra mindig visszás, hogy az elektromos autókat rendszerint a hagyományos belsőégésű motoros autókkal vetik össze, a full-hybridekről pedig előszeretettel feledkeznek meg. Amikor írsz róla,"

Nem pálya, ha használtál már elektromos autót. A két technológia hátrányait egyesíti. Szorgalmasan kell váltogatni és figyelni a nyomaték tartalék eltűnésére. Ha benzinesből ülsz át, akkor plusz élményt adhat.

A Ford kamu hibridjei speciális vezetési stílust igényelnek, hogy legyen elektromos rásegítés. Kárpótlásul a fogyasztás megtakarítás gyakorlatilag nulla. Ha van elég energia, akkor "turbójuk" van a gyorsulásban.

üzenetek