" ... elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani."
Biztos. Eleve azzal kellene kezdeni, hogy a törvényhozóknak, szakembereknek, autógyártóknak le kellene ülniük, és készíteni egy listát azon funkciókról, melyeknek egy autóban könnyen azonosítható és/vagy dedikált kapcsolóval kell, hogy rendelkezzenek.
" ... hasonlóan ahhoz, hogy telefonon ... "
A telefon azért nem jó "alap", mert egy mozgásban lévő autóban senki sem akar / tud képernyőt "simogatni" ill. mindenféle gesztusokat bevinni.
Egyszerűen oda kell el, ill. visszajutni, hogy vezetés közbe ne kelljen a képernyőn matatni (mondjuk az esőérzékelős ablaktörlő állítása miatt).
" ... logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni ... "
Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható.
(#59) mad823
" ... az érintőképernyő csak átmeneti megoldás ... " - én is így gondlom, bár bizonyos funkcióknak akkor is meg kell majd hagyni a gombokat, ha már mindent meg fog érteni az autónk. Akkor viszont ezeket a túlméretés egérmozikat / tablet-eket lehet (kell) majd kivágni a francba.