üzenetek

hozzászólások


Tomy Yayo
(senior tag)

El nem tudom képzelni, hogy lehet biztonságos egy full érintős felület kocsiban. Itt legalább néhány gomb megmaradt, még ha érintősök is, de ezeknél működik az izommemória, oda se kell nézni, pontosan tudom, hova kell nyúlni XY dologhoz. De ahol kvázi semmi gomb nincs, csak egy TV, a'la Tesla... ha jó is a rendszer, akkor is oda kell néznem.

Ettől függetlenül ez a kocsi, kvázi tesla árban... esélytelen. Túl kevés, túl sokért, túl későn.

[ Szerkesztve ]


edward2
(addikt)
Blog

Ez a belső.... és ez az ár :Y :Y :Y

Hápersze. Ha új autót vennék akkor 14millió körül vennék egy Volvo V60at és a belsője kb összehasonlíthatatlanul más szintet képvisel mint ez az 'autó'. És akkor még én remegjek, hogy elérek-e a következő töltőpontra ott mennyi időt kell dekkolni 11KW-os töltéssel.

Majd egyszer.


8th
(addikt)
Blog

Nem kapható, tehát ha fejre állsz is 14,2M a legolcsóbb ID.3 és pont. A személyeskedést pedig tartsd meg a pajtikáidnak.


#16820480
(titán)

Lehetséges, bár ez nem tudom mennyire működik majd, ha nem angolul akarsz vele beszélgetni. Angolul már a mostani autók közül is van, ami elég jól ért (talán a Polestar 2 volt, ahol ki is tértek erre egy tesztben?).

De remélem lesz valami használható és kényelmes megoldás. Ha egyszer valaha lecserélem az autómat, akkor már nem nagyon akarnék mást, mint elektromost.


mad823
(őstag)

Az speciel pont Android. :) Amúgy meg nem lesz gond a magyarral, érdemes kipróbálni, hogy áll most.


Noukoum
(veterán)

És ki mondta hogy kapható? Népautó címről volt szó, természetes hogy az eladásokat a legkisebb modell fogja megdobni majd.

A legnagyobb baj hogy a magyar ember álomvilágban él, és azt hiszi hogy 3millióért fullos swiftet kap és hát a többi drága. Csak mikor elkezdtem pimpelni a GOLFOT hogy na nézzük mennyivel is drágább az ID akkor 12,5m-nál álltam meg úgy hogy felszereltségben még bőven alul maradt a 14.2-es ID-tól. És hozzáadtam a 0.5milliós kedvezményt is amit a belehetett pipálni. És hát az ID nem egy golf maradjunk annyiban.
Vagy itt mindenki lopja az üzemanyagot, hogy ennyire megéri a benzin/dízel? Vagy csak senkinem sincs se 12m se 14 milliója autóra, csak fröcsög? Tisztelet a kivételnek mindenkorra.


#06658560
(félisten)
Blog

"Ha tudnák, akkor se mondanák."


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... elképzelhetőnek tartom, hogy meg lehessen jól is oldani."
Biztos. Eleve azzal kellene kezdeni, hogy a törvényhozóknak, szakembereknek, autógyártóknak le kellene ülniük, és készíteni egy listát azon funkciókról, melyeknek egy autóban könnyen azonosítható és/vagy dedikált kapcsolóval kell, hogy rendelkezzenek.

" ... hasonlóan ahhoz, hogy telefonon ... "
A telefon azért nem jó "alap", mert egy mozgásban lévő autóban senki sem akar / tud képernyőt "simogatni" ill. mindenféle gesztusokat bevinni.
Egyszerűen oda kell el, ill. visszajutni, hogy vezetés közbe ne kelljen a képernyőn matatni (mondjuk az esőérzékelős ablaktörlő állítása miatt).

" ... logikus és kitapintható minden a mostani kocsimban, így is le kell nézzek, ha mondjuk a fűtésen akarok állítani, ködlámpát kapcsolni ... "
Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható.

(#59) mad823
" ... az érintőképernyő csak átmeneti megoldás ... " - én is így gondlom, bár bizonyos funkcióknak akkor is meg kell majd hagyni a gombokat, ha már mindent meg fog érteni az autónk. Akkor viszont ezeket a túlméretés egérmozikat / tablet-eket lehet (kell) majd kivágni a francba.


#06658560
(félisten)
Blog

"Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb."

nekem egyetemi tanulmányaim alatt volt ilyen felvett tárgyam, hogy elektromos autók, ott a kb. egyenlőre jött ki volt a well to wheel hatásfok. Azóta mindkét oldal fejlődött, szóval talán nincs nagy eltérő továbbra se.

"A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb."

Kivéve, amikor mondjuk a németek megtolják az európai hálózatot a saját szélenergiájukkal és fél Közép-Európa szop miatta, mert elmászik minden referenciaérték. Csak a németeknél látszik alapból is, hogy a szén és egyéb konvencionálist is rángatni kell, mert a napi ingadozás nagyobb a többinél.


#06658560
(félisten)
Blog

Megnéztem németeknél, a legfapadabb ID.3 és a legfapadabb Golf összevetésével, A Golf 20k€, az Id.3 35,5k€. mindkettő ÁFÁ-val. Felszereltségre talán kicsivel jobb a Golf, de pl. DAB+ nincs benne.Biztonsági elemekben viszont jobb.


Bdanyy
(addikt)

Régi vw konszern klímánál pont ott vagy szinte, mint az érintőnél, mindenképp nézni kell. Bár az automata előnye, hogy egyszer beállítod a hőfokot, aztán többet nem kell hozzányúlni

[ Szerkesztve ]


mad823
(őstag)

Maradhat szerintem utána is, csak legyen rajta fixen az, amit gyakran piszkálsz.


#06658560
(félisten)
Blog

"Nem tudom milyen autód van, de az én első generációs Cee'd-emben van egy bazi nagy tekerőgomb, amivel nulla odanézéssel tudom a hőfokot állítani. Mivel ilyen apró kattanásokkal jelzi a forgatást, ezért ha 1 fokot szeretnék állítani az két "katt".
Ködlámpa és ködzárófény, dettó. Bajuszkapcsolón van mindkettő. Játszi könnyedséggel kitapintható."

Aláírom, ok autóban ilyen. Másokban a klíma pl. nyomógombos. Vagy nem mindenkinek teljesen kézre eső, mert pot kisebb, nagyobb a tervezési méretnél, esetleg túl ritkán használja ahhoz, hogy tudja hol van. Így nézni kell. Jó megoldás lehetne a kötelező HUD+ állítható funkciójú gomb a kormányon.


Stanlee
(őstag)
Blog

A legtobb infotainment eseten az az erzese az embernek, mintha egy gyakornok hanyta volna ossze. 10 evvel ezelott nem volt sok valasztasa az embernek, hogy mit hasznaljon - megvetted a draga beepitettet, vagy nem volt navi. De azert az ujabb rednszerek mar android autoval elbirnak, en csak azt hasznalom. Az auto sajat rendszere az altalaban eg ynagy semmi.


<Adamsky>
(nagyúr)

Ez tényleg nagyon régi lehet, mert én egy gyors keresés után (golf climate control) ezt találtam. Ez egy 6-os Golf klímapanelje. De, mind1, is! A lényeg, hogy kitapintható, betanulható ill. könnyen értelmezhető legyen. A legtutibb haptic feedback-es gomb se tud pl. formai információt "átküldeni" az ujjaknak. Szóval egyszerűen ezt nem kellene erőltetni. Pont.


#16820480
(titán)

Egy 2009-es Jazz van, ezen nem tekerője van a klímának, hanem két külön tömbben vannak a gombjai, az eredményét meg alattuk egy külön LCD-n látni. De mondjuk a szellőzők bezárása-kinyitása is olyan, hogy kitapintva sosem tudom mit nyomok meg.
Ehhez a designhoz képest egy érintőképernyő sem lenne sokkal gázabb.

Kopi31415: Nem vagyok benne biztos, hogy a benzines tud(ott) még olyan sokat fejlődni, nem véletlen vetnek be ilyen-olyan trükközéseket mert a kibocsájtást nem nagyon tudják hova levinni, ha valamennyi teljesíményt is akarsz mellé.

[ Szerkesztve ]


<Adamsky>
(nagyúr)

Félre ne érts, de a Jazz-eket nem az ergonómiájuk miatt szeretjük, hanem a praktikumuk (hátsó ülések variálhatósága) és az elpusztíthatatlanságuk miatt. Magyarán: gombokat is lehet úgy egymásra hányni, hogy az eredmény kaotikus vagy nehezen értelmezhető legyen.
Az ID.3 belseje azért fáj - nem csak nekem - mert egy olyan gyártónak sikerült ezt összehoznia, aki előtte arról volt híres, hogy jól áttekinthető, ergonomikus műszerfalakat tettek az autóikba.

De, mutatok valamit, ami szerintem még a te Jazz-edben is jobb, ill. könnyebben kezelhető.
Itt van az ablakemelők kapcsolója. Minden normális autóban erre négy - jól kitapintható - kapcsoló van. Ezzel szemben mit csináltak az ID.3-ban? Kettő kapcsoló megspórolása mellet betettek egy érintőkapcsolót (Rear), amit megnyomva tudod csak mozgatni mondjuk a jobb hátsó ablakot. Hát, ka**ák be!


#06658560
(félisten)
Blog

A hatásfok tudott, kellett is neki. Fejlesztési potenciál meg még lenne benne normális irányban is, ha a politikusok nem lennének idióták. A dízelben az 50%-os hatásfok benne van, az isoterm motorral a benzinesben is rengeteg még.

#77 <Adamsky>: tudok jobbat, nem full fapad szinten Fiestában van díszfény a pohártartóban, de a hátsó ablakemelő kurblis.

#74 Stanlee: Ford rendszert használtam mostanában elég sokat. Azt tapasztaltam, hogy a smoothabb AA esetén sokkal tovább nem az utat nézem, mint a gyári rendszerben. ami amúgy egy fos.

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Igen, én is amiatt szeretem :K

Amúgy az enyémben pont nem jobb a mechanikus ablakemelő, mert szó szerint kell érteni, kurblis a két hátsó ablak :DDD Szóval menet közben nem nagyon szoktam őket mozgatni.

Kopi31415: Mondjuk az még mindig messze van egy elektromos 90+%-os hatásfokától (amit némileg még javíthat a KERS rendszer gondolom). Igazából ha a benzinesbe ölnek pénzeket, hogy kicsit feltornázzák a hatásfokot, az nem sokban különbözik attól, hogy az akkumulátorok $/kW értékén akarnak hasonló módon javítani.


noPublicFG
(senior tag)

Köszönöm a tesztet!
(Az alábbi "véleményem" már máshova is megírtam, amennyiben hasonlóságot véltek felfedezni, az koránt sem a véletlen műve.)
Személyes véleményem, hogy ez az ID3 Gagyi hatást kelt. Ki is fejtem miért: 09.27-én volt a befutója az e-rallye -nak Augsburgban, ahol személyesen átélhettem rengeteg gyártó, rengeteg elektromos modelljének "bemutatóját". A tulajdonosokkal személyesen lehetett szót váltani, valamelyiket ki is próbáltam, és mint autó, az egész csapatból kettő tetszett. Az egyik egy Polestar, a másik a Hyundai Kona. Természetesen a Porsche és a Tesla Model X lopták a show-t, de mint autók, az előbbiek a jók. A véleményem szubjektív.
A legfontosabb: beleültem, és autónak éreztem őket, nem pedig egy tech kütyünek, ami véletlenül jól sikerült.

üzenetek