üzenetek

hozzászólások


#06658560
(félisten)
Blog

"Legalábbis én még nem láttam olyan írást vagy videót, ahol ezt számszerűleg levezették volna. Ahol ellenben volt valamiféle kalkuláció (nem tudom, hogy helyes-e) az mindig azt hozta ki, hogy az EV még ezekkel (szénerőművek, szállítási veszteség) együtt is környezetbarátabb."

nekem egyetemi tanulmányaim alatt volt ilyen felvett tárgyam, hogy elektromos autók, ott a kb. egyenlőre jött ki volt a well to wheel hatásfok. Azóta mindkét oldal fejlődött, szóval talán nincs nagy eltérő továbbra se.

"A nagy hőerőműveket nem nagyon túráztatják fel-le. Az ingadozást tudtommal inkább a kissebb, gázüzemű erőművekkel fedik le. Azoknak eleve jóval magasabb a hatásfoka mint a szén és olaj üzemű erőműveknek, és a szennyezése is kissebb."

Kivéve, amikor mondjuk a németek megtolják az európai hálózatot a saját szélenergiájukkal és fél Közép-Európa szop miatta, mert elmászik minden referenciaérték. Csak a németeknél látszik alapból is, hogy a szén és egyéb konvencionálist is rángatni kell, mert a napi ingadozás nagyobb a többinél.

üzenetek