üzenetek

hozzászólások


parandroid
(nagyúr)
Blog

“Egyébként pedig a koreai gyártók bőven lekörözték a nagy német gyártókat.”

Hagyjuk a nagy szavakat. Mondjuk, hogy bizonyos területeken beérték. Ez a “lekörözték” még a japánokra használva is kemény lenne, pedig ők azért nem keveset letettek már az asztalra.

Az egyik autóm német, a másik japán, vásárláskor nézegettem, próbálgattam én a koreaiakat is, de akármennyit fejlődtek az utóbbi időben, és akármilyen népszerűek is (joggal) azért objektíve a piacvezető nagyokkal nincsenek egy súlycsoportban.

p


emvy
(nagyúr)

A japanok jelenleg lemaradasban vannak (mivel allamilag a hidrogent szeretnek/szerettek volna tolni).

> Az egyik autóm német, a másik japán, vásárláskor nézegettem, próbálgattam én a koreaiakat is, de akármennyit fejlődtek az utóbbi időben, és akármilyen népszerűek is (joggal) azért objektíve a piacvezető nagyokkal nincsenek egy súlycsoportban.

Ulj be 2021-es autokba, meg fogsz dobbenni (Hyundai Ioniq 5, Kia EV6). Ha a sajat penzemmel kell fogadni, hogy kik fogjak nyerni az EV-versenyt, akkor azt mondanam, hogy Tesla, utana nagy szunet, KIA/Hyundai, aztan talan (!) VW-csoport, aztan a tobbiek.

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

A VW-csoport navigacioi is tudjak egyebkent ezt, en legtobbszor a beepitett navit hasznalom.


#16820480
(titán)

Hasonló méretű és kategóriájú autóknál Model 3 vs BMW 318i esetén ~100kg különbség van. Ha kisebb autót veszünk, akkor ott lesz nagyobb különbség, mondjuk egy VW Golf vs iD3, de azért az látszik, hogy egy belső égésű motor meg egy váltómű nem annyira elhanyagolható tömeg.

parandroid: Azért a BEV kategóriában eléggé lemaradtak a németek, nem kis mértékben mert későn rugaszkodtak neki a dolognak, itt a koreai márkák már jobb hatékonyságot tudnak felmutatni alacsonyabb áron. Ez egy teljesen új terület, itt nincs több évtizedes előnye a klasszikus márkáknak, szóval valószínűleg küzdeniük kell majd erősen, hogy tartsák a lépést.

emvy: +1, bár én a VW-re nem tennék annyi pénzt hogy harmadikok lesznek. A marketing erős, de ha megnézed az új Megane-t, akkor nem látom, hogy ténylegesen nagy előnyük lenne például azzal szemben.

[ Szerkesztve ]


viharhozo
(addikt)

Valahol nagyon szomoru, h az agyonbuntetett Golfhoz kepest is eros 7 millios felara van, es ezt tomegevel veszik a nepek.

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

" Csak mert paranoid vagy, nem biztos, hogy nem üldöznek. " :DDD
Jó lenne neked aláirásnak. :))


opr
(veterán)

Ez hol golf kategoria? Jo, hogy nem a tata nano-t hozod fel ellenervnek. :DDD


parandroid
(nagyúr)
Blog

Németeknél azt látom, hogy annyira hittek a saját lobby-erejükben, hogy bealudtak, aztán az első pofon a dízel-botrány volt (nem is annyira pofon, mintegy ordas nagy (ön)tökönrúgás), aztán meg rá kellett döbbenniük, hogy a politikusoknak hiába jön jól az autóipari zsebpénz, ha a választók elfordulnak a technológiától, kénytelenek lesznek szigorítani.

Totál laikusként amúgy én nem hiszek az elektromos autózásban. Ha a német piac 110 millió személyautóját este egyszerre rádugják a töltőre, nincs az a villamos energia hálózat, ami ezt elbírja. Nem látom, hogy mi a megoldás, de az az érzésem, hogy az autógyárak, és a szabályozó szervek sem. Aztán simán lehet, hogy tévedek. Igazából ez lenne a legjobb.

p


viharhozo
(addikt)

Igazad van, az Octavia meg nagyobb is tole.


emvy
(nagyúr)

> Ha a német piac 110 millió személyautóját este egyszerre rádugják a töltőre, nincs az a villamos energia hálózat, ami ezt elbírja.

De, el fogja birni. (Vannak erre szamitasok, pl. Magyarorszagon az osszes auto BEV-re cserelese talan 25%-ot emelne a halozat terhelesen, vagy valami ilyesmi.)


Shadowbull
(addikt)

Minden Tesla egy ipari hulladek.


Rolly
(veterán)
Blog

igen csúcsidőben ... amikor magas a fogyasztás az év 70-80%-ában meg már most is elbírná a hálózat.. Ha itthon minden autó elektromos lenne akkor átlag 1500 mWh-val nőne a fogyasztás ... namost a hazai hálózati csúcs fogyasztás valahol 7500 körül van... Tehát amikor az aktuális fogyasztás ma 6000 alatt van akkor elméletileg be férne az összes elektromos autó töltése...

Ezzel annyi a probléma, hogy az autók töltésének eloszlása nem pontos így abban is lesz csúcs ... ezt kell megoldani csak a hálózatnak és lehet tölteni az autókat (feletehetően éjszakai vezérelt áram lenne erre a megoldás)

Jelenleg ha mindenki hazaér és tölt (napi futást tölti vissza) akkor 16-22 óra között nem bírná a hálózat, de ha ezt megoldják a szakemberek akkor minimális kapacitás növekedés kell már csak a hálózatra...

Ezt a kapacitás növekedést meg a napelem + akku és a helyi akku tárolók meg fogják szerintem tudni oldani.

(és ha kiesik 4 millió autó akkor részben le lehet állítani a százhalombattai finomítót ami évi 330e elektromos autó áramát zabálja fel)


Noukoum
(veterán)

Környezetvédelemi szempontból csak töredéke a környezeti lábnyoma a belsőégésűekhez képest, nem beszélve a városi levegőről.
Műszaki szempontból egy jobb technológia amit imádnak az emberek, jobban szeretik használni mint a belső égésű megoldásokat.
Gazdasági szempontból ez a jövő hiszen sokkal egyszerűbb és olcsóbb lesz az autók gyártása. Az EU csak gyorsítja az átállást hogy ne azon kapják magukat az európai gyártók hogy a külföldi gyártók termékei lesöprik az európai portékát az Euban is. Nagy hozadéka még az elektromos hálózat fejlődése ami szintén minden embert érint.

viharhozo: az octavia felszereltségben alul marad az id4-el szemben, pedig így is 12-14m forint. Egyébként Skoda Enyaq amit te keresel. Vagyis nem keresel csak trollkodsz de ez csak részletkérdés. ;]


Shadowbull
(addikt)

"Németeknél azt látom, hogy annyira hittek a saját lobby-erejükben, hogy bealudtak, aztán az első pofon a dízel-botrány volt (nem is annyira pofon, mintegy ordas nagy (ön)tökönrúgás), aztán meg rá kellett döbbenniük, hogy a politikusoknak hiába jön jól az autóipari zsebpénz, ha a választók elfordulnak a technológiától, kénytelenek lesznek szigorítani."

Kar hogy ennek semmi koze a valosaghoz.


opr
(veterán)

Bizonyara...
Kivancsisagbol: Szerinted melyik az az UJ auto, ami nem ipari hulladek?


Shadowbull
(addikt)

"Hasonló méretű és kategóriájú autóknál Model 3 vs BMW 318i esetén ~100kg különbség van"

Marhasag. A Tesla azert olyan konnyu mert toredeke merevites es hangszigeteles van a karosszeriaban, zajos is mint a fene. Tobb sza kiloval nehezebb az elektromos hajtaslanc.


viharhozo
(addikt)

Nem ez a lenyeg, azt ki fogja megfizetni, h letrehozzanak parkolohelyenkent egy toltopontot? Meg a pontok mukodesehez szukseges infrastrukturat.


Shadowbull
(addikt)

Peldaul a VW ID csaladja sem ipari hulladek. A Tesla evtizedekre van a legszarabb hagyomanyos gyartotol is minosegben, valasztekban, komfortban, hosszu tavu megbizhatosagban. A VW meg az elejen volt ennek a mezonynek mindig is.


viharhozo
(addikt)

Nem trollkodom, szimplan baromira idegesit, h masok bohockodasat nekem kell megfizetni.


opr
(veterán)

A VW? Minosegben, hosszu tavu megbizhatosagban? A lista elejen? :Y
Mi mas van azon a listan? Lada, Wartburg, Trabant, VW?

üzenetek