üzenetek

hozzászólások


Szakiii
(addikt)

Egyébként elektromos autók terén tényleg nem erősek a németek, de nem hiszem hogy ez feltétlen véletlen lenne. Messze legtöbbet öltek a belsőégésű motorok fejlesztésébe ezért érthető hogy a kivezetés tovább tart. A többiek meg gyorsan próbálnak előnyt kovácsolni a helyzetből ami teljesen jogos, vásárlói oldalról meg aki elektromost akar érthető hogy ezek miatt nem német prémiumokat nézeget.

De azért azt is hozzá kell tenni hogy mindenre is továbbra is egy belsőégésű motor a jó, ezért nem csoda hogy ezek a prémium márkák még nem erőltetik ezt a vonalat.

Személy szerint még mindig nem tudom miben jobb egy model 3 egy 330xd-től, gari után úgyis cserés mindkettő annak aki újonnan veszi ezeket. És csak a bmw mellett tudok érvelni.

Teljesen felesleges norvégiát felhozni akkora gazdasági szakadék van a két ország között hogy semmi értelme a párhuzamnak.

[ Szerkesztve ]


#40359168
(senior tag)

Abszolút ténykérdés a dolog, nem érdemes érzelmi alapon reagálni rá. Két és fél éve Németországban élve, így összehasonlítási alappal bírva jónéhány fronton túl sok jót én se tudok mondani Magyarországról. Baromi szomorú dolog, de ez van.


opr
(veterán)

Ugyanolyan szintre konfiguralva is olcsobb, mint a model Y?
Mert altalaban ez szokott lenni a problema, hogy katalogusarban persze, sok osszehasonlithato auto olcsobb, csak aztan amikor az ember elkezdi ugyanarra a szintre konfiguralni, akkor ki szokott derulni, hogy jobb esetben kb egy arban van a ket auto, csak a Tesla-bol nincs "fapad" verzio.
Mondjuk a masik oldalrol nezve ha valakinek nincs igenye a sok extrara, akkor meg minek fizetne erte feleslegesen.

Amugy nekem nagyon tetszenek ezek az elektromos autok (pedig imadom a sokhengeres (minimum 6), szivobenzines, hatsokerekes autokat is), de valahogy eddig egyik se talalt be.
A hulye Tesla-ban lassan a gazpedalt (ok, ok, gyorsitopedal...) is erintokijelzorol kell majd kezelni, a tobbi meg vagy nem hatekony, vagy szamomra egyenesen ronda, vagy szoftverben fos, vagy akkuban keves, vagy... Szoval valami mindben van, ami miatt azt mondom, hogy nem, ennyi penzt nem er. Pedig nagyon bejon az instant "gaz"reakcio, meg a nagyon csendes kabin.
Plusz az is visszatart, hogy akarhany nem Tesla hosszutavu tesztet nezek ezekrol, mindben meg van emlitve, hogy "road trip"-re nem annyira ajanljak, mert az ionity meg stb toltoknek kb penzfeldobas van, hogy mukodik-e mikor kene, vagy nem.

Most ugy nez ki, hogy ebbol az lesz, hogy a kovetkezo valami hybrid lesz (valszeg Lexus, az eddig nagyon bevalt), aztan nem early adopterkedek, 5-10 ev mulva biztos lesz olyan, ami nekem is minden teren megfelel. Akkuban/hatotavban amr most is tudjak a jobbak amit En elvarok, azaz hogy kb 2-300km-enkent egy ~20-30p-es megallo alatt vissza lehessen tolteni belejuk ugyanennyit, 2-300km-enkent ennyi idore meg ugyis megallunk nyujtozni, pisilni, ilyesmi.

ui.: Az mar az egyeni szemelyes problemank, hogy asszonynak is meg nekem is az auto formaju autok tetszenek, ezeket a bakancs meg alig hasznalt szappan formaju undorito SUV-okat borzasztoan utaljuk, ez meg elegge szukiti a potencialis autok koret. Model3 formara meg belefer, Model S-re ugyse lesz penzem (meg ez az uj "yoke" kormany valami borzaszto, ha fizetnenek erte se kene), talan meg az egyteru format el tudjuk fogani, szoval... Leszunk bajban, ha eljutunk addig. :DDD

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Erre mondták egy másik topikban a kedves dízelhívők, hogy márpedig ha te 130-at mész és mögéd megérkezik valaki 160-nal, akkor szabálytalan vagy, mert feltartod :)) Nézőpont kérdése. Ha 130-at megy a villany, akkor feltartja a dízeleket, ha meg 160-at akkor letol a bunkója :D


Füleske
(addikt)

Nem tudom mit értesz német prémiumon, de szerintem azok pont jól sikerülnek. Más kérdés, hogy persze drágák, de ezek belső égésű megfelelői is drágák. E-tron, E-tron GT/Taycan, EQC, EQS szerintem jól sikerültek. Az I4 is jónak tűnik. (a kinézetet most hagyjuk)

Norvégiát azért hoztam fel, mert ott széttámogatják az elektromost és adóztatják a belső égésűt. Nem a gazdasági szakadék miatt vesznek ennyi elektromost. Viszont tíz év múlva támogatás nélkül is ugyanott lesz az elektromos és a belső égésű autók ára - mindkettő sokba fog kerülni.

Próba nélkül nem fogod megtudni, hogy miért jó az elektromos autó. Lehet bérelni is, keress rá, ha érdekel.

#83 opr : Ioniq 5?


opr
(veterán)

Az még a listán van, meg fogom nézni, bár a töltők problémája érinti őt is (mint mindent, ami nem Tesla), plusz a Hyundaiokban a bőr meg a varrás általában valami mocsok hitvány minőségű, legalábbis a hybrid ioniq-ban biztosan, már kb új korában olyan, mint egy normálisabb bőr bő 10 évesen.
Meg fogom nézni, mert amúgy minden másban nagyon tetszik (design csillagos ötös), de ezektől picit tartok.

[ Szerkesztve ]


Felesbandi
(senior tag)

Ha esetleg nem dragabb autoja lenne, nem lehetne negativ velemenye rola?

En kb fel ev mulva tervezek autot venni. A legnagyobb deal breaker nalam pont az, ha a kormanyon erintos gombok vannak. A haptic feedbacket cseszhetem, ha azt azutan kapom miutan mar a gombot "megnyomottnak" erzekelte.


opr
(veterán)

Hú, igen, azt ne is mondd, legnagyobb baromság, amit valaha valaki kitalált. Pláne zongoralakkban. El nem tudom képzelni, ki volt az a barom, aki kitalálta. Külön külön is borzalmas ez a kettő, de együtt... Blah. Borzalom.


Noukoum
(veterán)

Itt azért sokan felhozták a model y-ot miközben az inkább az Audi, Bmw, Mercedes kategóriához sorolható, sem egy VW id4-hez. De ez pl. szépen látszik a magyar árakon is.


opr
(veterán)

Ha a vw-t model y szintre extrázod (tehát full), akkor is olcsóbb, mint a model y?


Felesbandi
(senior tag)

Szerintem nincs esz erv mellettuk egy autoban. A kormanyon levo gomboknak pont az a lenyege, hogy a gyakori funkciok konnyen elerhetoek legyenek. Hagyomanyos gombokat ki lehet tapintani vezetes kozben, ezeknel viszont le kell venned a szemedet az utrol, ha biztosra akarsz menni, hogy jo gombot nyomj.

A zongoralakk kialakitas meg arra jo, hogy a bemutatotermekben a sok neonfeny kozepette szepnek es futurisztikusnak hasson minden. Cserebe 1-2 ev mulva gazul nez ki.


opr
(veterán)

Nem kell ahhoz egy két év. A zongoralakk undorító, mire hazáérsz a szalonból. :(
Por, ujjlenyomat, szó szerint bármi, és azonnal undorító.
A szalonban mondjuk jól néz ki, az tény, csak éppen 3 percenként valaki átmegy rajta egy ronggyal, különben a büdös életben nem tudná eladni.

De amúgy igen, jó, hogy mondod, nálam ez is kizáró érv. Ha egy mm2 zongoralakk is van az autóban, az kizáró tényező. Finnyás egy ember vagyok, büdös életben nem lesz ebből új autó. :DDD


Rolly
(veterán)
Blog

Meg az Audi Q4 is olcsóbb felextrazva mint az Y... Pedig az az id4 hez képest belsőben más dimenzió (anyag használat, kidolgozottság)...

De pl én nem adnék 4 millióval többet egy Model3 SR+ ért a mostani e208ashoz képest...
Pedig:
- elviekben DC lassabban tölt (25 van 27 perc a 10 80)
- kisebb a 208as akkuja 45 van 52
- kisebb autó (sajnos tényleg pici az e208), bár ebbe belefér egy 60*60es doboz a Model3 csomagtartójában nem biztos a 4 ajtó miatt

Magyarország olyan kicsi hogy nekünk Pest mellől az egész ország bejárható, ha a célállomáson van AC töltő... Békéscsaba mellé járunk vele még Kiskőrös környékére...

De voltunk már (Vác, Dobogókő, Esztergom, Balaton (Tihany), Eger, Szolnok, Szeged, Kecskemét, Kiskőrös, Békéscsaba, Baja, Pécs) az ország nagy részén télen azért rendszeres DC töltés...

Nyáron egy Dunakeszi-Pecs esetén pakson kell tölteni 10-15 percet... M3mal még nem kell... Kb hatotavban ennyi a különbség...


opr
(veterán)

Ezek szerint neked e208 van?
Pályán milyen a valós hatótáv? 100-140 között kb, klímával, zenével, stb szóval kényelmesen, nem spórolósan?
Mi az, amit szeretsz benne, és mi az, amit nem?
Ha nem akarod velem szétoffolni a topikot, jöhet privátban is. :D
Gyorsulás annyira nem érdekel, mostani is kb 8,5mp a 0-100, bőven tökéletes, ennél lassabbat azért nem akarok, de sokkal erősebb se cél.


Rolly
(veterán)
Blog

Inkább privatba

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Ez megint trollkodás, grat.


Rolly
(veterán)
Blog

Szerencsére nekem nem kell egy seggel 200-250 kmnel messzebbre mennem... :)


bigrock
(addikt)

Szerintem parkolópályára tették a modik, sajnos nélkülöznünk kell vaslogikáját. :DDD


Kinder
(senior tag)
Blog

Jah :)

Nekem amúgy azzal nincs bajom, ha vitázunk, ész érvekkel, főleg, ha van olyan gondolat, amit én máshogy láttam, de megmutatnak egy másik, működő módszert, arra azt mondom, okés, de a folyamatos lenézés, a kákán is csomót keresés, beszólogatás nem igazán tetszik.

Én azt hiszem, 6 év elektromos autózás után tudok pár dolgot, ha másból nem is, akkor tapasztalatból ( de amúgy mindig követem az új híreket, aktívan keresem is ezeket, tehát nem csak akkor olvasom, ha elémkerül valahol ), és szívesen segítek is, elmodom, amit tudok/látok/tpasztaltam, de itt valahogy nem ezt vettem észre.

[ Szerkesztve ]


g0dl
(addikt)

Én baromira nem látom, hogy ez a technológia beérett volna a tömeghasználatra.

De a sok szociológus európai politikus kitalálta, hogy baromi zöld lesz az 50%-kal nagyobb tömegű autókat legalább 50-70%-kal drágábban rákényszeríteni az európai vásárlókra.

De jó, csak a három releváns képzettségük hiányzik hozzá
- környzetvédelmi
- műszaki
- gazdasági

Egyébként pedig a koreai gyártók bőven lekörözték a nagy német gyártókat.

[ Szerkesztve ]

üzenetek