Vadászpilóta-jelölt, nyár óta van kint és még vagy fél évig ott is lesz. Hawk-on repülnek.
Repülős topic - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
Tudom.
A szememmel remélem nem lesz gond, mert már sasszemem van
Egyébként és már 3 éve repülök
![](/dl/faces/m24.gif)
b.bone
(senior tag)
FS2004?
vagy rendelkezel PPL -el?
én is szeretnék de nagyon drága
most irigy lettem
azért grat
![](/dl/faces/c12.gif)
aurum
(senior tag)
haaaaaaat....
a griphet kikepzesre jo, de azon kivul ne sok midenre. a mai elerhato gepek kozul a mig29-nek a legjobbak a repulesi tulajdonsagai. sajna a hajtomuve nem egy asz.
viszont olcsobb lett volna hajtomuvet cselreni valamiylen ge, vagy roice-roice tipusra es belerakni egy ki +elektronikat. kb 1 nullaval lett volna olcsobb es lenne egy kiraly gepunk.
anno volt, itt par f16 volt jatekos legiharc is, a mig29 magyar pilotaval mindig lenyomta oket. pedig azok topgunos fiuk voltak... az eredmenyek annyira lesujtoak voltak, hogy nem hoztak nyilvanossagra. es most megveszik ezeklet a repulo trabantokat.
ja persze altalaban az f16lenyomja a kozel-keleti mig-eket. de csak azert, mert awacs gep adja nekik a zavarast, meg a radarinfokat. ha meg gaz van elhuznak.
azonos feltetelek mellett a mig29 lenne a nyero.
![](/dl/faces/c12.gif)
aurum
(senior tag)
mert jobba manoverezheto. a stabil gepek lassabbak.
![](/dl/faces/sick.gif)
Atrox
(tag)
Mit mond mennyire kemény a kiképzés? És jó -e ott Kanadában?
![](/dl/faces/own/mu_er.gif)
MUŁĐER
(addikt)
A MIG-29 tényleg szuper gép,ritka jó a sárkánya,meg iszonyú erős hajtóműveket kapott,tényleg fölösleges lecserélni,de hát ha le akarják cserélni,csinálják...
![](/dl/faces/sick.gif)
Atrox
(tag)
Nem az erejével van a baj, hanem hogy nem a legmegbízhatóbb. És nagy a karbantartási igénye.
Alapvetően jól érzik magukat, csak nem repülnek annyit mint amennyit szeretnének. Legutóbb valami -38 fok volt, sokszor szól közbe az időjárás.
![](/dl/faces/crab.gif)
crab
(senior tag)
Nekem a kedvenc repülőm a B-1b Lancer, iszonyúan büntet!
Itt vannak róla a képek.
Bővebben: link
Ejtőernyőztem már.Jelenleg siklóernyőzöm, szal nem gond.
![](/dl/faces/sick.gif)
Atrox
(tag)
Nekem meg a kedvenc gépeim a 2 hajtőműves 2 függőleges vezérsíkú vadászgépek. (F-14, F-15, F-18, F-22, MiG-25,MiG-29, MiG-31, Szu-27 és a különféle változatai.)
![](/dl/faces/c08.gif)
Phoenix
(csendes tag)
Szerintem az F-16 lett volna a legjobb választás (ugyan az F-18 jobb, de drága).
Ha jól tudom, akkor block50 vagy block60 változatra korszerűsített használt gépeket kaphattunk volna jutányos áron. Ezek a változatok bármiben felveszik a versenyt a Gripennel, és sok területen le is nyomják. És az F-16 már valóban bizonyított. Valaki itt korábban említette, hogy csak 2 Sidewindert képes hordozni, ez nem így van, csak a korai A változatra volt igaz. A mai verziókat bizony alaposan meg lehet rakodni AMRAAM rakétákkal. A hajtóművük is erősebb, új a radarjuk, korszerű az elektronikájuk, és létezik egy speciális a törzsre szerelhető áramvonalazott póttartály (Fastpack) is hozzájuk, ami nem rontja a manőverezőképességet.
Egyébként az USA légierejének gerincét most is az F-16 adja. Szóval nem olyan elavult gép az.
Ellenben sok hozzászólóval teljes egyetértésben az én kedvencem szintén az F-14-es. Sajnálom, hogy hamarosan nyugdíjazzák, hiszen vannak olyan tulajdonságai (Phoenix rakéta, AWG-9 radarrendszer, nagyhatótávolságú TV kamera) amikkel az utódja nem rendelkezik, és egyedülálló a világon. Ez még egy olyan gép, aminek a készítésekor nem spóroltak semmivel. (Phoenix rakétának félmillió dollár darabja). Egy ideig volt szó egy újabb korszerűsítésről, de a takarékosság közbeszólt. Olcsóbb az anyahajókon egyféle gépet tartani (F-18 E/F Super Hornet). Az F-14 meg amúgy sem az olcsó üzemeltetéséről híres
MiG-29-et meg láttam légibemutatón F-16-al együtt, és nem akarom megsérteni a MiG rajongókat, de az amcsi gép bizony jóval szűkebben fordult. (Igaz a MiG meg erősebb).
Más téma: gyakran hallani, hogy az ún. Kobra manőverre csak a SU-27 és változatai képesek, de érdekes adalék, hogy az F-14-el még ezeknek a gépeknek a létezése előtt csináltak ilyen manővert, csak veszélyesnek és haszontalannak ítélték, és sohasem mutatták be légibemutatón. Azért haszontalan, mert a légiharcokat nem egyes gépek, hanem géppárok vívják, és a manőver közben a levegőben szinte megálló gép könnyű célponttá válik a kísérő számára.
Na mára kiirkáltam magam, bocsi ha hosszú voltam, de imádom a harcigépeket, órákig tudok róluk beszélni
![](/dl/faces/sick.gif)
Atrox
(tag)
Amint látom nagyon vágod a témát. Szoktál írni az indexes pilóta forumba is?
![](/dl/faces/m23.gif)
mikoljan
(tag)
Hello!
Azokat a bizonyos NDK-s Mi-24-ket megkaptuk, csak nem repülnek, mert nincsen pénz a karbantartásukhoz. Ezért ezek a gépek alkatrészként szolgálnak a hadrafogható forgószárnyasok számára.