Szerepjáték - Egyéb fórum

üzenetek

hozzászólások


Huma
(addikt)
Blog

Én is játszottam a TF-el. Semleges alakváltóval voltam. Utánna meg az ősök városával nyomultam.


Wildmage
(senior tag)

Szerintem a Vampire, meg a Dnd a legjobb azok közül, amiket ismerek. Hatalmas a hangulatuk és nincsenek el*aszva a szabályok, nemúgy, mint a Magusban. Falnak megyek, amikor a haverom azzal fáraszt, hogy 40szer támad a kardművésze, meg attól is amikor tökönlövök egy óriást az elf sereneyammal, mire belehal........


HSNet
(aktív tag)

MERP jó volt:DDD
Nekem volt szerencsém előtte a RoleMaster-hez (a MERP a RoleMaster erősen butított verziója). Na ahhoz képest a MERP szabálykönyvet imádtam, hiszen kevés és jól érthető szabály volt benne (RoleMaster-ben 2 teljes 600 oldal körüli, A4-es könyv szólt pusztán az általános szabályokról), alig volt benne táblázat (RoleMaster 3 könyv....), és szinte egyálalán nem volt benne hiba (RoleMaster: volt hogy a xy táblázat a z kötet 123. oldalán mondatból csak az nem stimmelt, hogy az adott táblázat nem abban a kötetben, nem azon az oldalon vot, és egyébbként a részletezett szabállyal sem volt köszönöviszonyban:D).
Szóval MERP-et nem kiröhögni;]


bdav
(őstag)

MERP az egyetlen amit próbáltam haverokkal. de két alkalom után (amikor már kezdegettük ismerni a szabályokat) abbahagytuk.


HSNet
(aktív tag)

Hacsak nem csináltak valami radikálisat a Csanádék (nem hiszem), akkor a M.Á.K.O.S. rendszerét jónak az életben nem nevezném. T.Á.P.O.S.-nak igen. De az sajna nem egyenlő a jóval. Engem pl marhára irritált, hogy kb 30 perc komoly felkészülés után összeraktunk egy olyan partit, ami ellene (1. szintüként) hagyományos halandónak halvány esélye sem volt. Mondjuk attól a bandától nem is nagyon vártunk mást:D Ha valaki régebb óta ismeri az ADnD-t akkor talán már hallott a +7-es Vorpal Holy Avenger buzogányról, és arról, hogy merre lehetett vele találkozni rendszeresen;]
Ha igazán jó rendszert kéne keresnem, akkor talán a Warhammer RPG-t tudnám említeni iszonyatosan kiegyensúlyozott anti táp rendszer, amiben vért izzadsz mire lesz egy erősebbnek mondható karaktered, viszont nem bonyolít annyira, hogy megund a játékot közben.
A ''frisebb'' rendszerek közül a WhiteWolf Storyteller-je jött be nagyon (full szabadság, csak annyi szabály van amennyit akarsz), illetve talán tetszik a D20-is, de még nem vagyok benne biztos (meg hát a szanaszéllyel toldozott-foltozott ADnD mutánsunk, de az csak azért, mert túl sok munkánk fekszik benne:DDD)


Wildmage
(senior tag)

A GURPS is egy ilyen full szabad rendszer. Amint leteszem a nyelvvizsgám, meg végzek ezzel a félévvel a haverommal nekiállunk a Magus-ba beépíteni a Gurps szabályrendszert. Így lesz egy tök jól kidolgozott világunk egy rendes szabályrendszerrel.


HSNet
(aktív tag)

Na pont ezt nem szerettem én sem a M*-ban, de azért poénra is lehetett venni, nálunk pl volt a csapatban egy féllábú, ragyás arcú bárd, egekbe tornászot CÉ-vel (tudod, amikor 300 méterről széllel szemben szemen lövi a rigót, és csak 01-gyel nem találná el, de akkor meg szerencse amulet), aki irtózott a vértől, és jó eséllyel beájult, ha csak egy cseppet is látott belőle (ha nem ájult el akkor meg pánikban menekült). Ja és a többi karakter is hasonó kaliberű volt. Na ilyen partival élmény volt a M*, szinte mintha Korongvilágon játszottunk volna:)

Viszont erről beugrott még egy alap játék. Paranoia:) Na ez sem volt egyszerű.

[Szerkesztve]


HSNet
(aktív tag)

Hajrá! GURPS-ról nagyon sok jót hallotam, Ynev meg tényleg igen szépen ki van dolgozva. Ha nem szálltak volna el a rendszerrel, akkor nagyon-nagy kedvencem lehetett volna:(((
Mindenesetre szép meló lesz.


Huma
(addikt)
Blog

A tápolást nem szabad megengedni ennyi az egész. Ha valami túl tápos azt le kell gyengíteni nem szabad megengedni stb. Ha egy csapat túl erős a kalandmester egyszerűen erősebb ellenfeleket csinál, vagy valamilyen balszerencse éri a csapatot, etc. De amúgy úgy látom az új mágusban javítottak a kasztokon, csökkentették a tápolást, bár ez még csak az első benyomás még nem rágtam át magam rajta.


Wildmage
(senior tag)

A szabályok a gyökereikben vannak elb*va, így gyakorlatilag mindent le kéne tiltani, ami poén. Ha a kalandmester meg nem akar valamit megengedni, akkor meg méteres vécépapír telne meg ezekkel a dolgokkal.... :(((


-=V3rthil=-
(őstag)

Hú, én nagyon szeretnék szerepjátékozni! Nem játszottam még, mindig csak akartam. Vettem pár rendszerhez könyveket és olvasgattam, nagyon tetszik:)) Nem akar valaki bevezetni a szerepjáték rejtelmeibe?:)) Fantasyt szeretnék, a sci-fi-k hidegen hagynak. A Cthulhu viszont elég szimpatikus!


HSNet
(aktív tag)

Igen, sikerült nekünk is olyan vágott változatot csinálni belőle, amiben nem lehetett tápolni. Annyi volt vele a baj mindössze, hogy játszhattál tolvajt, vagy tűzmágust, és ezt a kettőt is csak bizonyos megkötésekkel... No de mindegy, volt (van, lesz) ezer más, sokkal jobb rendszer a világon.


Huma
(addikt)
Blog

Én is a fantasyt szeretem. A Cthulhu nekem túl dark.


Wildmage
(senior tag)

Egyszer játszottunk mi is egy funplayt,mert nem volt ideje a mesélőnek megírni a mesét. Poénos volt :) Azzal indult a dolog, hogy egy futóversenyen teremtünk hirtelen, ahol egy ork gyerek a haverom lábát elkapta, mire az első fának repült a gyerek. Erre az anyja elkezdett minket kergetni a mágikus(! :) ) sodrófájával.... Utána volt még minden, amit el tudsz képzelni, vonatoztunk, sörétessel lövöldözte az indiánokat a vonatról a 20-as erejű barbárom :D, a haverom nem segített rőzsét cipelni egy öreglánynak mire az megátkozta stb. A legjobb az volt, amikor egy erdőben találkoztunk Robin Hooddal, meg Little Johnnal. A két srác belémkötött, mire elővettem a 2kezes pallost és 00-át dobtam, mire Robin kettévált és a haverja meg elfutott :)))


anaqer
(veterán)

Ehh, minden rendszer csak annyira tápbarát amennyire a KM / DM / Keeper / etc. engedi, ez a mókusgyalázás meg már akkor is idejétmúlt divat volt amikor még játszották az emberek.


Huma
(addikt)
Blog

Azért egy kicsit eltúlzod. Nem hiszem hogy pl. a harcos olyan túl tápos lenne a mágusban. Azt viszont elismerem hogy vannak jobban kiegyensúlyozott rendszerek. Amúgy egy tolvajon mit lehet még gyengíteni?


Wildmage
(senior tag)

Állítólag beszívva jó játszani Cthulhu-t. :)


Huma
(addikt)
Blog

Egyetértek!


Huma
(addikt)
Blog

Lehet, ezt még nem próbáltam ki. De valószínűleg nem is fogom.


Wildmage
(senior tag)

A Magusban az eredeti szabályokkal sima kardos-ütős harcos indítani értelmetlen, de ha íjász a gyerek, akkor az meg már overtáp.(én már csak tudom van vagy 2 elf íjászom :) )

üzenetek