Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


garga01
(őstag)
Blog

Na közben a weblapon már kereshetők a helyi címek, de még nem ad rá ki szolgáltatást.


wayne1
(senior tag)

Nos közben kiderült, hogy elképzelhetően az lesz a hiba forrása, hogy a Tarr Arris routere néha pár másodpercre (2-3) bontja a netet a saját routerünk felé. Így a hívás nem szakad meg a páromnál, viszont a központjuk szerintem ezt érzékeli hibának.
Néhány hónapja jeleztem már ezt a TARR-nak, akkor mondták, hogy ők nem látnak problémát lehet, hogy a mi routerünk a hibás. Az akkor egy TP-LINK volt. Ezt kicseréltük egy ASUS-ra. Most vettem észre, hogy sajnos ez is ugyanezt csinálja, így kizárnám, hogy a saját routerünk a hibás. Viszont a TARR szerint az övéké sem rossz, mert nem csatlakozik le a hálózatról. Ebben igazuk van, nem szokott újraindulni az övéké. Most kipróbáltam úgy, hogy az ő routerük router üzemmódban van és az ASUS pedig Acces Point módban, de így is eljátszotta ezt.
Kérdésem az lenne, hogy találkozott -e már más is ezzel e jelenséggel? Mi lehet a megoldás?
Mert így elég gáz, hogy direkt vettem egy Wifi 6-os routert, hogy jobb legyen a hálózat managelés a munka meg a gyerekek játéka miatt, de egyelőre semmi haszna ennek.

A készülékük egy Arris TG 3442

[ Szerkesztve ]


kabelmania27
(félisten)

Üdv! Ha megírod, hogy milyenek a modem jelszint értékek meg tudjuk írni, hogy rendben vannak-e az értékek. Amennyiben leírod, hogy milyen osztóval van elosztva a koax kábel és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító ki tudjuk számolni, hogy milyen a bejövő jelerősség.


ftamas0201
(senior tag)

Tegyük rendbe a problémát. A párod központja VPN problémáról ír, te nem használsz VPN-t. Így ezt kicsukjuk. De milyen kapcsolatról van szó pontosan? Nyilván nem a titkos dolgokról akarok tudni, hanem videóhívás szakad meg vagy valami remote controllos dolog (programozói munkát végez a párod vagy ilyesmit..)?
Illetve mit jelent hogy hibát érzékelnek? Tiltja az ő hálózatuk, tűzfaluk ilyesmi a Ti hálózatotokat mert valamilyen gondot észlel vagy..?
Milyen program használata közben jön elő ez? Nem lehet hogy csak valami port forwarding dolog lehet ami beáll a kapcsolat közé?
Egyébként nekem is ilyen modemem van (1000M net szintúgy) és Asus router is (AX86S), nem tapasztalok semmi szakadást ahogy te sem viszont az asus felületén van egy rendszernapló logolás, ott nézelődj körbe hogy valóban szakad-e a kapcsolatod a két eszköz között.


wayne1
(senior tag)

Ahogy bejön a lakásba ketté van osztva, innen megy a nagyszobába és a kicsibe. Piros jön be, a mellete lévő kék megy a nagyszobába a másik egyedülálló kábel pedig a kicsibe.
(A kicsibe csak egy tévé van) : [kép]

Ez van a szobában, innen megy a modemhez meg egy tévéhez. A TRS felíratú megy a tévéhez a TCF a modemhez: [kép]

Ezeket a modemből szedtem ki, remélem ezeket kérted :)
[kép]
[kép]
[kép]


wayne1
(senior tag)

De használ VPN-t azon keresztül csatlakozik a céges felületre. Call center munkát végez és állítólag nem minden hívást rögzít jól a rendszerük. (Ennyit mondatk, többet nem sajnos)
A szakadást abból vettem észre, hogy az asztali PC kiírta, hogy nincs internet elérés, (kicsi földgömb jelre vált hirtelen, majd vissza a kábeles kapcsolatra) valamint a telefon is átvált ilyenkor mobilnetre. De mint írtam csak kb 2-3 másodperc az egész, ledobja, majd visszaáll. A TP-LINK routerben voltak erre bejegyzések (WAN OFF/ WAN ON meg valami sok szöveg) én mondtam is a TARR-nak, de ők azt mondták, a mi routerünk a hibás ezért is cseréltem ki. Visszaállítom majd router üzemmódba és ha ilyen hibát észlelek beteszem ide a log file-t hátha az mond nektek valamit.


ftamas0201
(senior tag)

Nagyon alap és furcsa dolog, de kábelt próbáltál cserélni az eszközök között? Mert ha a PC kiírja a kapcsolat szakadást, ott akkor konkrétan a router és a gép között szakad a kapcsolat. CAT6 vagy legaláb CAT5e kell a 1000M internethez, ez is legyen meg.
A modem értékeid rendben vannak, ezt majd kabelmania27 megerősíti én első körben ethernet kábelekre gyanakodnék feltéve ha ezeket nem cserélted még és esetleg régiek is, nagyon be tudják vinni az embert az erdőbe. :)


wayne1
(senior tag)

Igen, már mindent is mindennel kicseréltem :) Kölcsön is kértem kábelt, a TARR-os modemen is kipróbáltam már mindegyik kimenetet. Most kíváncsi leszek, hogy csak erről használva a netet mi lesz a végeredmény, mert ha így esetleg nem csinálja a szakadást akkor fogalmam sincs, hogy a routert miért dobálja le :F


ftamas0201
(senior tag)

Akkor egyelőre figyelgesd, kíváncsi leszek erre én is. Valamit kitalálunk ha továbbra is fennáll a dolog, de akkor valóban gyanús lesz, hogy esetleg az a modem nem teljesen százas attól, hogy ők nem látnak hibát és akkor ki kell tárgyalni egy másik modemet próbának azzal, hogy te már kábelt cseréltél, új routert vettél, minden rendesen van és csak ez az egy dolog lehet.
Másik géppel nem próbálkoztál még esetleg? Illetve a gépen azt még érdemes megnézni hogy a hálókártyára ne legyen semmiféle energiatakarékossági korlátozás, nehogy véletlenül a win úgy gondolja, hogy néha néha kiveheti a sorból.

[ Szerkesztve ]


korcsi
(veterán)

Ha élő fizikai kapcsolat mellett nincs internet azt "is" földgömbbel jelzi a rendszer.


kabelmania27
(félisten)

Köszi az infót, az első osztó bekötésénél magasabb csillapítású kimenetben van a modem ezért a hpf szűrővel együtt cseréld fel az out és a tapkimeneteket, hogy javuljanak a modemértékek, tehát az out kimeneten legyen a modemes szoba, -8dB kimeneten legyen a hpf szűrő és a tévé, átkötés előtt áramtalanítsd a modemet. Ha a tapkimenetbe kötött tévén akadnak a dvb-c csatornák cseréld ki az osztót kettes splitterre.

[ Szerkesztve ]


wayne1
(senior tag)

Nos most csak a Tarr modemje van használva és megint azt csinálta, hogy megszakadt a net hirtelen. Beléptem a modem menüjébe és sikerült elcsípnem egy ilyen szakadásnál a hibaüzenetet. Beteszem ide hátha valakinek mond valamit.
Hibaüzenet :[kép]
Log file : [kép]

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Ha több eszközzel és több kábellel is tapasztaltad és távolról nem látnak hibát, akkor lehetséges hogy a gateway eszközben a hiba switch oldalon van.

Amúgy, ha nem hibás gatewayre kérnél cserét, azt is lehet, 1-3 ezerért, ha jól emlékszem. Ha meg kiderül, hogy hibás, ingyen kell cseréljék természetesen.
Nálam a harmadik gateway van, bár nekem nem volt szakadási hibám, gaming performance miatt gyűlt meg a bajom az Arris-szal.
Ami tuti, hogy nagyon sok gateway-ben Inteles Puma chipset van, amit HW szinten csesztek el és FW szinten javították, mert hát nem akartak kukázni több millió ipari hulladékot. (Erre pertársaságot is létrehoztak anno amerikában a sok elégedetlen tulaj miatt. Ott ugye drágán biztosítanak modemet a szolgáltatók, ezért sokan maguknak vesznek modemet/gateway-t).
De a Firmware sem oldja meg a HW hibát tünetmentesen. Én belső vezetékes hálózaton tapasztaltam nagy jittert, igaz szakadást nem (De simán elképzelhető, hogy nálad rosszabb a helyzet) Sok panaszom miatt lett végül 2x cserélve, harmadiknak így kaptam egy technikolor gateway-t a műszakis kollégáktól! Hála érte nekik!
Szóval a legtöbb esetben a legtöbb felhasználónak jók a fw javított PUMÁK, de az is lehet, hogy a tiedre nem is volt FW javítás vagy szimplán egyedi hiba, a lényeg, hogy ha több eszközzel és több kábellel is produkálja, de közben pl. WIFI-n nem, akkor tuti szar az eszköz. Sok sikert!


ftamas0201
(senior tag)

Próbálj meg ismét hibát jelenteni, írd meg hogy te megtettél mindent, mindent kicseréltél, csak a modem marad és hogy cseréljék mert megszakad a kapcsolatod elég sűrűn.
Sajnos ez valószínűleg modem hiba lesz, én is erre tippelnék első körben most.

[ Szerkesztve ]


wayne1
(senior tag)

Aprósólyom : köszi! Jó jel, hogy nálad is foglalkoztak vele, remélem itt is az lesz.

ftamas0201 : Jeleztem nekik, várom, hogy hívjanak. Nemrég szerintem megnézték távolról, mert bele akartam lépni az admin felületbe és jelezte, hogy valaki már nézi. Úgyhogy inkább hagytam. Remélem holnap hívnak, hogy mi lesz vele.


Breki
(veterán)

Sziasztok.

Másnál is ilyen háromneged 11 óta több adó?

Elmegy a jel, visszajön aztán ilyen váltakozva

Mit csinálnak ezek?

Más adók teljesen jök

[ Szerkesztve ]


Minstrel
(senior tag)

Nálam is ilyen, én is az rtl kettűt néztem volna. Ma rendezgettem a kábeleket, routereket és először azt hittem valamit elcsesztem és attól van hiba.

Szerk.: mobilTV-n se jók a csatornák és ez lehet független ettől a hibától, de Samsung tv-n nem tudok navigálni mobilTV appban.

[ Szerkesztve ]


Breki
(veterán)

Szekszárdon vagy?

Mára javult, most nem tudom megnézni nem vagyok otthon.


wayne1
(senior tag)

Ma voltak kint a Tarr-tól. A feleségem volt itthon, úgyhogy telefonon felhívtak, mert én dolgoztam és így beszéltem a szerelőkkel. Elég nehezen mentek bele egy modem cserébe, még úgy is, hogy elismerték, hogy a képen látható hibaüzenet tényleg arra vonatkozik, hogy bontja a vonalat a készülék.
Kaptunk egy Arris TG6441 Wifi 6-os modemet (mondjuk egészen addig bizonygatták nekem, hogy a mostani is az, hiába mondtam nekik, hogy nem, amíg észre nem vették a készüléken a címkét, hogy nekem van igazam :D )
Kérték, hogy pár napig csak azt a készüléket használjuk, ne kössük rá a sajátunkat, hogy megnézzék, hogy ez, hogy működik.
Ellenben bele akartam lépni a beállításokba és átállították a jelszót valami másra, mint az admin meg a password amit az Arris oldalán ír, így nem tudok semmit sem megnézni, vagy átállítani.
Ki kell, hogy adják a jelszót, ha felhívom őket, vagy nem kötelesek azt megadni nekem?

[ Szerkesztve ]


kabelmania27
(félisten)

Ügyfélszolgálat megfogja adni a jelszót.


vacs
(veterán)
Blog

Lehet direkt írták át a jelszót, hogy ne tudd megnézni, ha továbbra is szakadozik... :D


wayne1
(senior tag)

Én is erre gondoltam, mert nem akarták elhinni, hogy tényleg így van.:)

[ Szerkesztve ]


wayne1
(senior tag)

Hívtam őket, vettek fel egy jegyzőkönyvet vagy mit és majd hív egy kollégájuk.


wayne1
(senior tag)

Bocsánat, csak lejárt a szerkesztési idő.
Este fáradt voltam, és nem vettem észre, hogy írja belépésénél, hogy a wifi jelszava a default jelszó a belépéshez.


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Én csak és kizárólag készséges technikai kollégával beszéltem telefonon. Persze biztosan meghálálják, ha felkészülten hívják őket és röviden tömören el tudja mondani az ember, hogy mit próbált ki és mi lett az eredmény, mindenféle egyéb körítés nélkül.


-KP-
(addikt)

Vettem emagon 12 ezerért egy Amiko set top box-ot. Hát mit szenvedtem vele... 1 órát szívtam a csatornakereséssel. Nem tudtam beírni a hálózati azonosítót a 102 -t, mert ez a genya 5 számjegyű azonosítót akar, és még egy nyamvadt törlés gomb sincs a távirányítón. Végül 00102-ként írtam be és így elfogadta. Hirtelen 5 csatorna helyett pillanatok alatt megtalált vagy 200-at. Csak azért írom le, hátha valaki más is belefut ebbe.


barnibooo
(tag)

Szia!
DVB-C-t támogatja? Mert különben az 5 csatornán kívül nagyon más nem fog jönni...


-KP-
(addikt)

Elolvastad mit írtam? :U


barnibooo
(tag)

Igen elolvastam, de nem derül ki, hogy pontosan milyen típusú STB-t vettél, ezért is kérdeztem meg. Az 5 csatornából gondoltam,hogy Anno én is kötöttem rá DVB-t-s STB-t Tarros hálózatra és hasonló eredményeket tudtam elérni.


wayne1
(senior tag)

Akikkel eddig telefonon beszéltem a központjukban azok is azok voltak, sőt ezek a szerelők is, csak mivel bent a központban nem látták ezt a hibát így kétkedve fogadták. De elmondtam nekik, hogy saját routert cseréltünk, kábeleket kicseréltem, mind a négy kimenetet kipróbáltam az Arrison, mostmár csak az működik saját router nélkül. Aztán kértem a feleségem, hogy mutassa meg nekik a hibaüzenetet amit lefotóztam, akkor mondták, hogy igen, ezt bent tényleg nem lehet látni, csak helyileg. Plusz kértem, hogy ha lehet akkor wifi 6-os legyen az új készülék, erre mondták, hogy hát ez is az. Mondom ez tuti nem. Aztán mikor kötötték ki akkor vették észre, hogy tényleg nem az. Gondolom találkoznak egy sor olyan emberrel aki okoskodik csak és már nehezen hisznek bárkinek is, hiába zongoráztam végig minden lehetőséget, hogy kiderüljön, hogy nem a mi készülékekben van a hiba hanem az övékében.


ftamas0201
(senior tag)

Így van, a WiFi jelszó az alapértelmezett ezeknél a modemeknél, ami a matricán van.
Végül megoldódni látszik így a probléma? :)


wayne1
(senior tag)

Hát reméljük, hogy igen. Most kérték, hogy pár napig próbáljuk ki úgy, hogy csak az Arris-t használjuk és a saját routert nem, hogy előjön -e a hiba.


meke11
(aktív tag)

Sziasztok!

Másnál is meghaltak a TARR szolgáltatásai? Se TV, se telefon, se net. A modemen 1 piros led villog. Tolna megye, Tolna. :)

Valószínűsítem, hogy kábelszakadás van.

[ Szerkesztve ]


trec12
(addikt)

Ennek a modemnek az USB-jét használja valaki? Mire jó, mit tud?

[ Szerkesztve ]


garga01
(őstag)
Blog

Na ki is került egy tájékoztató a weblapra, a Net-tv-s felvásárlással kapcsolatban: [link]
Aminek én örülök, hogy megszüntetik az analógot végre, totál pocsékolás volt.


Red product
(csendes tag)

A TARR Flotta 1 és 2 Mobil akció 2023.08.01-től visszavonásig érvényes. A feltüntetett kedvezményes havidíjak az áfát tartalmazzák, 1 vagy 2 év határozott idejű szerződéssel lakossági előfizetők körében érvényesek új mobil előfizetés vásárlása esetén. Az akciós havidíjas csomagok igénybevételének a további feltételei: minimum 2 db előfizetés kötése, elektronikus számla és elektronikus fizetési mód használata. Az egyes tarifacsomagokba foglalt lebeszélhetőségek és perc- és sms díjak belföldi, alapdíjas irányra vonatkoznak. A mobil szolgáltatás elérhetősége területileg eltérő lehet, becsült maximális sebessége (Mbit/s): 2G/GSM 0,1/0,06; 3G/UMTS 12/1,5; 4G/LTE 100/20. Az előfizetett mobil adatmennyiség belföldön és az EU-ban használható fel a méltányos használat keretein belül. A tájékoztatás nem teljes körű, nem minősül ajánlattételnek, további részletekért érdeklődjön ügyfélszolgálatainkon.
Erről tud valaki mondani infót mert a honlapon nem találtam, csak egy kérdőivet kaptam, hogy töltsem ki.


vacs
(veterán)
Blog

Legyél inkább KÜF ügyfél, akkor is a Tarr-al leszel szerződésben, csak olcsóbban.
Mobil flották topik.

üzenetek