Tesla topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


chaosmonger
(tag)

Én meg ugye most 1-én vettem át az autót, pár nappal maradtam le a 20000 Km ingyen töltésről...


Chal
(addikt)

Ilyen is lett? Ne fokozd... :D


chaosmonger
(tag)

Ez csak most júniusban van, ha jól tudom akkor aki ebben a hónapban rendeli és veszi is át.
Nekem se volt azért őszinte a mosolyom amikor olvastam, két hetet még lehet hogy tudtam volna várni a rendeléssel.. :D


ilyen_85
(senior tag)
Blog

A helyzet az, hogy ha vennék egy 2019-es Teslát akkor sem szeretnék mondjuk (amerikai mintára) 100%-os büntető vámot a kinából exportált autókra, mert akkor az azt jelentené, hogy nincs esélyem pár év múlva egy újabb példányra cserélni. Kivéve persze, ha a németországi gyárból jön az autó.


berbatov2
(senior tag)

A kínai gyártású model 3 SR+ típust 2020 őszétől hozták európába (nekem 2020/12).
Itt egy cikk róla.


sharp4
(őstag)
Blog

Sziasztok!

Tesla Model 3 vásárlása előtt vagyunk. Sok fajta variáns jött ki az évek során.
Amit szeretnék, hogy FL legyen, Long range verzióban. Az LF verzióban a króm kereteket feketére cserélték, valamint a középkonzol változott. Legyen hőszivattyús, elektromos csomagtartó nyitás, zárás, valamint fekete díszcsíkos legyen. FL verzió még elérhető volt intel processzorral?
Továbbá azt olvastam, hogy a 2022 verzióra a Casco az abban az évben megemelkedett új ára miatt elég magas, így maradnék a 2021. évi gyártásúnál. Miről ismerem meg azokat a példányokat, melyek az igényeimnek megfelelnek?


Balázzs
(senior tag)

Olvass vissza, sok általad kérdezett infóra volt válasz korábban, inteles model 3 facelift volt rövid ideig, menüben tudod ellenőrizni, hogy intel vagy ryzen proci van benne.
Casco nem tudom pontosan mi alapján számol, kérdezz egy alkuszt, facen tesla csoportban sokan egy KH-s közvetítőnél kötnek.


sharp4
(őstag)
Blog

Igen, FB csoportokban is benn vagyok, és onnan van a Casco-s infó. VIN számból kideríthetőek ezek az információk?


Balázzs
(senior tag)

Akku igen, intel vagy ryzen szerintem nincsen benne.


WiZARD
(addikt)

Igen, 2022-esre lesz a legdrágább a casco.
2021-esben még biztos nem lesz Ryzen, azok 2022 tavasztól vannak.


sharp4
(őstag)
Blog

Köszönöm! Viszont, 2021-es évjáratúban lesz hőszivattyú, elektromos csomagtérajtó, valamint indukciós töltő?


Balázzs
(senior tag)

2021 év végén volt már a német piacon faceliftes model 3.

sharp4: Ezeket a hőszivattyú kivételével mind bele lehetett és lehet rakni utólag is, ez kicsit megbonyolítja a keresést.


WiZARD
(addikt)

hmm, valóban
Tesla Model 3 Ultimate Buyers Guide
From 1st February 2022, Fremont production of the M3 switched to Ryzen
From 12th November 2021, China production of the M3 destined for Europe switched to Ryzen.

Én 2021 november 11-én vettem át az autóm akkor még szó se volt Ryzenről, de ezek szerint azért mert másnap indult a gyártás :D


sharp4
(őstag)
Blog

És ezt keresésnél hogyan tudom ellenőrizni egy hirdetésben pl?


Balázzs
(senior tag)

Kérsz az eladótól egy fotót a kijelző megfelelő menüjéről, pl [link]


sharp4
(őstag)
Blog

És a többi szükséges felszereltségről? Pl hőszivattyú?


WiZARD
(addikt)

Ha faceliftes akkor van hőszivattyú.


sharp4
(őstag)
Blog

És ugyanúgy van indukciós töltő, és elektromos csomagtérajtó, valamint a króm keretek cserélve lettek feketére?

Nem FL-ben egyik sincs?

[ Szerkesztve ]


Balázzs
(senior tag)

Igen, így ahogy írod.


chaosmonger
(tag)

Sziasztok, töltéssel kapcsolatos kérdésem van.
Rendeltem a mobiltöltőhöz egy 32A-es kék ipari csatlakozót, tegnap jött meg. Itthon 3x16A van a házban. Mikor kipróbáltam, azt írta, hogy 32A-el próbál tölteni, de aztán meglepetésemre fel is szaladt 25A-ra, a kocsit 5 kw-al töltötte. Kicsit meg is ijedtem, lehúztam az appban 16A-ra a maximális töltést.
Az a baj hogy nem értek ehhez, az lehetséges, hogy mivel napelemem van és tegnap hétágra sütött a nap, ha ilyenkor töltöm akkor a napelemről nagyobb áramerősségel tud tölteni miant amennyi betáp van a hálózatról?
Szabad lenne ezt így használni 25A-el? A kábelezés új a csatlakozóig, az már elő van készítve az esetleges 32A-es bővítésre.


Chal
(addikt)

Én a helyedben nem erőltetném, hagyd 16A-en a bővítésig. Túl sok tényező játszik közre: milyen keresztmetszetek vannak, milyen karakterisztikájú és mekkora megszakítók, ha átvonul egy felhő, hogy változik a terhelés a másik szakaszon, ott milyen a hálózat/megszakítók, stb...

[ Szerkesztve ]


h1mpi
(nagyúr)

A 16A simán felmehet 25A-re, de szerintem se erőltesd.


Chal
(addikt)

Igen, valószínűleg ezért nem oldott le semmi, de erre nem szabad építeni.


chaosmonger
(tag)

Köszi a tanácsokat, hagyom akkor 16-on, egyébként is az eddigi tapasztalatok alapján elég ennyi.


Chal
(addikt)

Én évekig 2db EV-t töltöttem 1db 12A-es konnektoros EVSE-vel, tapasztalatból mondom, hogy ha nem vagy területi képviselő, vagy taxis, akkor bőven elég, általában a napi használatot simán vissza lehet vele tölteni. Szóval sokan túlgondolják ezt, bár tény, hogy egy 3P EVSE vesztesége valamivel kisebb, meg nyilván lehet olyan élethelyzet, hogy lemerülve érkezel haza, és még aznap menni kell máshova is (nekem 4 év alatt ilyen nullaszor volt). Végül azért beadtam a derekam, és vettem egy Tesla Wall Connectort, de csak mert elég jó árat mondtak rá, és volt raktáron amikor átvettem az autót. Impulzusvásárlás volt igazból, örülök neki, kényelmes, jó, gyors, de őszintén szólva nem hiányozna nagyon, ha nem lenne :)

üzenetek