Tesla topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Kiskokó
(veterán)
Blog

Minden ami Teslával és Elon Muskkal kapcsolatos.
Tulajdonosok és érdeklődők.

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

egyelőre eléggé halott a topic.

februarban érkezik a Model 3 LR verziom. :C


Kiskokó
(veterán)
Blog

Az fasza :) Grat.
Próbakör :P ?
Merre vagy nagyjából Mo-n?
Kár hogy az M3 beljseje nagyon le lett "butítva"
Ezért még mindig a S a befutó nálam.
Csak drágák :S


3L1T3
(addikt)

Budapest, de cégen belül van egy Model X p100D-is.

Nekem pont ez tetszik az M3-ban, hogy letisztult! :)


werszomjas
(őstag)

Én remélem, hogy egy holland házaspár épp a napokban vesz át egy szép új model 3 performancet vagy egy LR-t, és amikor 3 év múlva lecserélik, megvehetem fél áron ;]

Kíváncsi leszek a berlini gyár milyen hatással lesz az árakra.

[ Szerkesztve ]


zharkanyi
(tag)

Nem csak a Berlini gyár, hanem a Kínai is számít ilyen szempontból. Fejlődjön csak a Tesla, adjanak el minél többet az egyes modellekből, mert:
1. csökken az egy darabra eső fix költség, magyarul a kocsi előállítási ára
2. ha lesz nagy gyártó kapacitás és egyszer eljut oda a Tesla, hogy nem alapértelmezés, hogy annyi autót ad el amennyit le tud gyártani, akkor majd jönnek néha akciók.

Egyébként én is Model 3 párti vagyok, no nem a letisztultság miatt, de az olyan emberi léptékű autó. Én meg nem szeretnék annyira kítűnni, mint mondjuk egy Model X-el, ha kinyitod a hátsó ajtót.
Plusz árban is ez az egyetlen, ami már normális kategória felső határait közlíti (felülről).


Kiskokó
(veterán)
Blog

Én úgy megszívtam, hogy tavaly nyáron nem foglalkoztam a részvény vásárlással.. hosszú távon akartam befektetni pár darabba... erre pár hete mikor végre lett volna időm foglalkozni vele látom hogy több mint a duplája... 600 dodó, ráhagytam most már valami 750 nél tart.... Fuck...
Lehet még így is veszek de az igazi profitnak már lőttek :(


zharkanyi
(tag)

Elég nagy lufi van itt fújva. Ami nem jelenti, hogy nem fújják még nagyobbra, de azt igen, hogy ez előbb utóbb vagy kidurran, vagy legalábbis leereszt.

Jeleneleg olyan szinten van a Tesla részvény árfolyama, hogy azzal a világ 2. legértékesebb autógyára a Tesla a Toyota mögött és a VW előtt. Miközben a VW valami 23 millió autót gyárt éves szinten és ebben az Audik, Porsche autók is benne vannak, tehát azért nem egy low cost gyártó.

Ha innen nézzük, akkor a Tesla részvényekbe jelenleg be van árazva egy minimum 20x-os gyártott darabszám bővülés. (Kínai gyár, Berlin ennek töredéke, nincs 1 millió)
Ha meg azt feltételezzük, hogy az egy autóra eső nyereség a VW-el fog megegyzeni, akkor 40-50x-es bövülés kellene, hogy profittermelés szempontjából a két gyártó ugyanott legyen.

Magyarul a részvény
A, vagy túlárazott
B, vagy a Tesla jövőbeli terveit is beárazta már (önvezető autókkal taxizás...)

Én előbb shortolnám a Tesla részvényt, mint hogy abba fektessek, pedig hiszek benne, hogy a Teslának komoly jövője van. Csupán azt nem hiszem, hogy képes lesz 20x ennyi autót eladni mint most. Illetve valószínűbbnek tartom, hogy mire az önvezetéssel és egyéb jövőbe mutató fejlesztéseivel révbe érne (és profitot termelne) addig a piac vagy utóléri, vagy legalábbis megközelíti.

A Teslába, mint márkába, mint autógyártóban és autóban nagyon hiszek.
A Teslában, mint befektetésben viszont nem látok nagy potenciált, ellenben relatíve nagy kockázatot igen.


schawo
(titán)
Blog

Testvérem M3 LR járgánya a héten érkezik, az enyém áprilisban. Tűkön ülök :)


3L1T3
(addikt)

Mikor rendeltétek? :) Én 2 hete utaltam el a 30%-át.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Minden nemű Infót képeket stb várunk!

Igaz én a Tesla vásárlást most úgy néz ki jó pár évig megint elengedtem.
Épp a hetekben cseréltem le az autómat újabbra.
(Audi A7 3.0 BiTdi 320 Ló)
Ezzel azért a gyengébb Teslákat még fingatom ;] ;] :P :P


3L1T3
(addikt)

Meg a bolygót is! :D ;]


Kiskokó
(veterán)
Blog

:P
Ebbe ne menjünk bele
Tankolom a "jó kis" Adbluet... hahha
Én nem hiszek ezekben... biztos van olyan Dízel meg benzin ami műszaki állapotba miatt szennyez mint a szar, de ez még mindig elenyésző amit az autók szennyeznek.

Én hiszek a Teslaban és, hogy nem annyira környezetszennyező... de ez csak akkor állja meg a helyét ha csak Otthon töltöd napelemről.!
Amíg otthoni áramról vagy fizetős töltőoszlopról van töltve addig nem igazán beszélhetünk "zöld"-ségről. (sajnos)
Addig csak álszentség hogy mennyire zöld a Tesla.

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

Direkt tettem én is hangulatjelet, hogy véletlenül se hidd azt, hogy a témába akarok belemenni! :)

Ugyanakkor még mindig vallom, hogy ez nem álszentség. Nem teljesen zöldnek kell lennie, de bőven elég ha kevesebb olaj, üzemanyag, fékpor, co2 keletkezik globálisan.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Tudom tudom. Only teljesen normális diszkurzus :D

Hát mint mondtam, az IGAZI értelme akkor lenne a Tesláknak ha mindenki otthon saját napelemről töltené.
Amíg ez nem így van addig közel sem érjük el azt a Zöldséget amit amúgy kellene (és a Tesla képviselni akar)
Ettől függetlenül még biztos kevésbé káros a földnek mint a dízel/benzin csak így elenyésző a különbség, ami miatt viszont nem éri meg a plusz vételárat. :S (a töltésről és korlátozott km megtételről nem is beszélve)
(Bár azért 3-5 év múlva még a régi akkuk újrahasznosításával járó dolgokra nagyon kíváncsi leszek, van egy olyan érzésem hogy hiába tuszkolják a köztudatba hogy az Akkuk milyen jó hatásfokkal újrahasznosíthatóak, de félek attól hogy x év múlva olyan mértékben megváltozik az Akku technológia, hogy az eddig gyártott régi aksik egy az egyben mennek majd a kukába.. :/ )
De ne legyen így!

[ Szerkesztve ]


zharkanyi
(tag)

Akkor én jól csinálom. Napelem pipa. :)

A Tesla még csak a vágyak közt szerepel, de a napelemet már felszerelték egy hónapja és az inverter úgy lett méretezve, hogy ha lesz elektromos autó, akkor akár évi 20-25.000km-ig tudok majd belőle autót tölteni. (paneleket persze kell még felrakni)

Egyébként ezzel azért lesz más probléma is, ha nagyon elterjedne. A többség éjjel, vagy legalábbis délután hazaérve teszi töltőre az autót a garázsban, míg a napelem ugye nem akkor termel. Jelenleg ez anyagi értelemben nem gond a napelem tulajoknak a szaldós rendszerrel, de a hálózatot terheli és egyben nem megoldott az energiatárolás sem.

Erre a Tesla Powerwall sem egy túl környezettudatos megoldás, mert ezért egy eszem azt 100kWh-s akksit tartani még otthon is elég kemény lenne.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Igen kezdetnek jó.

Az a baj sokan azért veszik a napelemet, hogy vissza töltsék és nem elhasználásra... ezzel csak az a baj hogy MÁR MOST, (nem még akkor amikor majd ez jobban elterjed) problémákat okoz a hálózatban...
Most jobban nem mennék bele, meg hát nem vagyok szakértő sem de ennek nem biztos hogy jó vége lesz... a szolgáltatóknak kéne inkább átállni napenergiára...


schawo
(titán)
Blog

Amíg ez nem így van addig közel sem érjük el azt a Zöldséget amit amúgy kellene (és a Tesla képviselni akar)

Mindenképpen nagyobb előrelépés, mint amennyit a többi gyártó elért az elmúlt 20 év alatt.


3L1T3
(addikt)

Ott a pont! :)

Aksiktól meg ne féljetek, a Tesla Powerwall is leselejtezett Tesla aksik. Kínában van már cég aki 98%-ban feltudta dolgozni az akkumulátorokat.

Telefonokból van közel 10 milliárd forgalomba , és 2 évente cserélődnek. Azoknak az aksijával senki sem foglalkozik. :)

1 éve van egy i3 120ah elektromos autóm, várhatóan április-május környékén érkezik a M3 LR autóm. Ha nem is teljesen zöld vagyok, de lényegesen jobb számomra minden tekintetben egy elektromos hajtású autó mint bármi más.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Jó, most hasonlítgatni kár.
Értem amit mondasz, csak nincs értelme.
A Teslát ezért hozta létre Musk. A többi gyártónak meg esze ágába nem volt előre lépni a témában.

Mint mondta, én szeretem a Teslat, bejön az elektromos autó (és szinte csak a Tesla üti meg azt ami miatt bejön)
De ettől függetlenül az elején akármennyire is el voltam ájulva a Teslatól, sajnos azóta pár év eltelt de még mindig nem bizonyosodott be hogy ez lesz is olyan jó mint várjuk.
Hidd el én is szeretném.

üzenetek