[RIOS ERROR] Tesla topik - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

Tesla topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

schawo
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

A Tesla mission statementje, hogy felgyorsítja az átállást a fenntartható energiákra. És pont ezt tette.

2007-ben a használható elektromos autótípusok száma 0.
2008-ban 1 Roadster
2010-ben 2 Leaf
2012-ben 3 S
2013-ban 6 Zoe, i3, e-Up
2016 óta meg egy hadseregnyi

Ha az egész a hagyományos gyártókra lett volna bízva, akkor csúnya, gyenge, kényelmetlenül használható, bosszantó autókkal nagyon szépen bebizonyították volna, hogy az elektromos autózás egy zsákutca.

Szóval igen, közvetlenül összehasonlítható, és érdemes is összehasonlítani. Aztán hogy te mit szeretnél (vagy inkább mit vártál), az egy másik dolog.

Nekem még bejön az i3 is. Városi autónak kiváló.

Mire gondolsz, hogy "nem bizonyosodott be"?


3L1T3
(addikt)
[RIOS ERROR]

Hát pedig az i3 minden csak nem jó, másik topikba leírtam a véleményemet így egy év után:

- keskeny kerekeknek köszönhetően, borzalmas úttartás, és minden kátyú megvezeti az autót (Budapesti vagyok)

- Nem jegyzi meg az autó az üzemmódokat amiket utoljára használt a felhasználó.
- Szoftveresen minden mai létező teljesen EV-től elvan maradva.

- Tesla Model 3-ra mondják, hogy az összeszerelési minősége még messze elmarad a többi gyártótól, és hogy a gumi tömítéseket is érdemes bővíteni vásárlás után a jobb hangszigetelés miatt. Hát ajánlom mindenkinek a BMW i3-at, az még borzalmasabb. Megvétel után (0km) 2 héttel elkezdett zörögni az ablak üveg, ami azóta csak rosszabb lett. A szélzaj borzalmas.

- A klíma vagy működik vagy nem. Ha gondol egyet még 26 fokos beállítással is 15-20 perc után képes hideget fújni.

- Töltés áramellátását nem képes mutatni a fedélzeti computer sehol.

[ Szerkesztve ]


Kiskokó
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Helló
Szerintem ne menjünk bele. Mint mondtam nem vagyok Elektromos autó ellenes , sőt ha a körül lehetene Teslát venni mint amennyi az Audi volt, egy Model S-be rohadtul ültem volna... de "cirka" duplája azonos korosztályban, így még nem játszott.

"Ha az egész a hagyományos gyártókra lett volna bízva,"
Értem amit mondasz, csak ez olyan dolog hogy mi lenne ha ... ?
Gondolni mindenki tud egy forgatókönyvet, aztán hogy az végül hogy lett volna.
Ezért is mondom, hogy egyelőre arról is kár beszélni mi lesz még a tesla jövője... úgyis csak találgatás. Attól hogy beindított egy folyamatot még nem biztos hogy mindig a csúcson marad.
De mint mondtam sok a "ha". Amíg nem történik meg addig úgyse tudjuk mi lesz ;) .

Amúgy I3
Városban jó is lehet de ahhoz meg kicsit túlárazott.
Mentem már I3-al, nem volt rossz a REX-el kifejezetten van is értelme, nekem a beltér is tetszett, minőségre, designra, viszont kívülről nem tudom elviselni ahogy kinéz.

A leendő tulajoktól meg várjuk a képeket meg minden infót.

Jóéjt

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

Most értettem meg, hogy magadra vetted. Pedig nem a te választásod volt a téma. Nem lehet mindenkinek jó egy Tesla. Én mindössze a Tesla mint autógyártó működését értékeltem.

A Model S elég vacak, főleg a 2018 előttiek, talán a Raven (2020 modellév) már oké. Model S-t sose vennék, mert brutálisan széles, még az A7-esednél is jóval szélesebb (és hosszabb is). Amerikában oké, de itthon a keskeny sávokban kényelmetlen, és nagyon-nagyon szar vele parkolni, ezért városba való. Ráadásul gyenge a töltési áramfelvétele, és 2018 előtt (ha valaki használtban gondolkodna az ára miatt) szar a hatékonysága -> szar a töltéssel egységnyi idő alatt nyert távolság. Hosszú útra ezért csak korlátozottan alkalmas. Magyarul nem jó városban és nem jó hosszú útra sem. Mire jó akkor?

A Model 3-at kizárólag anyagi megfontolások miatt választottam.
A 21,5 milla (a kormánynak ez úton is köszi a gyenge forintért) sok egy autóért. De mivel elektromos autó, ezért megspórolok havi 22000 forint cégautó adót. Az 1,6 millió megtakarítás egy (mondjuk) dízelhez képest. Ezen kívül a társasági adóból (nem az adóalapból!) leírhatok rá a 6 év alatt 4,5 m-t energetikai támogatás céljára.
Maradt az ára 15,5 m. A Teslából 1 millióval több áfát tudok visszaigényelni a 6 év alatt, mint egy A6-ból, így marad 14,5 m.

Megyek vele évi átlag 50000-et. Ez évi 9000 kWh. Ennek kb 80%-át otthon fogom tankolni 38 forintért (275e Ft/év), a maradékot Superchargeren (áfát teljes egészében vissza lehet igényelni, így 57 Ft) (102e Ft/év). Összesen 380e Ft/év. A karbantartási igénye a 6 év alatt csak 1db pollenszűrő. Teljes üzemeltetési költség a futamidő alatt 2,3 m. Ugyanez egy dízelnél (most nem egy szintén 450 lóerős motorbehemótot számolok, csak egy egészséges 200 lovast mondjuk) 7l/100-zal számolva tankolásra (áfavisszaigénylés után) 7,5 m, és egyéb karbantartásra kb 0,6 m. (szervizt 0-nak veszem, és bízok benne, hogy nem romlik el benne semmi, ami egy dízelnél kész csoda lenne). Naponta átlagban 2000-2500 forintért parkolok, az havi 40ezer, 72 hónap alatt 2,9 m. Az üzemeltetési előny 6 év alatt 8,7 millió. Tehát a végére olyan, mintha csak 5,8 millióért vettem volna a Teslát, tehát igencsak olcsóbb, mint egy saját kategóriás dízel.

És akkor még nem is számoltam azzal, hogy a 6. év végén egy Tesla jóval értékesebb marad, mint egy dízel lesz 2026-ban (6 éves 300k-s Audi A6 5M, míg a teslák ez idő alatt általában az értékük felét vesztik el, marad kb 10,5 m). Szóval a futamidő végén az egész úgy jön ki, mintha ingyen kaptam volna egy Audit, és csak az üzemeltetési költséget kell fizetnem.

Persze más használati körülmények között (kevesebb km, kevesebb parkolás) már messz nem ilyen jó a leányzó fekvése. (A fentieket végigszámolva 15e km + egy összesen csak 500e parkolással 6 millióra jön ki a dízelautó ára).

[ Szerkesztve ]


Kiskokó
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Helló
Dehogy
Nem vettem én magamra :) csak példának hoztam fel, hogy érdekelt volna engem is egy Model S csak nekem drága volt.

Tömören :
Model 3 belsejét kár hogy annyira lebutították. Model S belül bejön.
2016 utániban gondolkoztam volna csak én is de az 17+ millió és akkor még kitudja milyen állapotban van.

Persze ha cégbe veszed és sokat jársz vele meg ha még a parkolást is tényleg levonod stb hát úgy nyilván jóval kihasználhatóbb és jobban jön ki egy Elektromos autó. Én viszont ezekkel alap esetben nem szoktam számolni mert azért valljuk be az emberek nagy része nem így vesz/használ autót.
A szervizelés "hiánya" viszont tény, hogy full "haszon" az elektromos javára. De azért a sok elektronika, légrugó stb ott is betud ugrasztani pár ezer Eurós költségeket.

Én amúgy viszonylag keveset járok és abból is sok a város tehát pláne jó lett volna egy Elektromos választás, de elvből nem veszek ennyiért autót (ha tudnék se :D)

(A régi A6-om 9 évig volt meg az is 3.0 TDI , de csak kb 120ezer Km tettem bele, ahhoz képest hogy a típushibák nagy része nálam jött ki alap szervizen kívül kb 1,7milliót költöttem rá a 9 év alatt ebben benne van egy komplett váltófelújítás is.
Persze lehet ezekre sokkal többet is költeni de annak megvan az oka, egy jól karbantartott autónak nem szabad sok hibájának lennie)

A lényeg az hogy gratulálok hozzá, várjuk a képeket és remélem jársz felém majd és akkor ki is próbáljuk :P :DD (Na meg gyorsulhatunk is :DDD )

[ Szerkesztve ]


zharkanyi
(tag)
[RIOS ERROR]

Tetszik a megközelítésed, én is hasonlóképp próbálom számolgatni a dolgokat...

Ugyanakkor azért ebben erőteljesen érzem azt a hozzáállást, hogy azért jött ki a matek, mert azt akartad, hogy kijöjjön.
Nincs ezzel semmi gond, de én is tudom magamról, hogy az objektív tartomány legkedvezőbb értékeivel számolok, mikor valamit "akarok".

Ha épp azt szeretné valaki kihozni, hogy a dízel éri meg, akkor tenne bele egy pár méregdrága Ionity töltést, 1000km-es lehetséges utakat és úgy mindenhol elkezdené keresni a problémás pontokat, csak hogy kijöjjön az, hogy a dízel éri meg.

A lényeg csak annyi volt, hogy van egy objektív tartomány, amin belül az ember már leginkább érzelmei alapján dönt.

Nekem is az a bajom, hogy akármennyire is számolgatok még nem tudom kihozni, hogy megérje egy Tesla, vagy bármely más elektromos.(számomra)
Ilyenkor a hozzászólásokból pedig gyűjtöm az ötleteket, hogy mit tudok még a számításaimba belevenni, amivel ki tud jönni, hogy mégis megéri nekem is.


Strezi
(őstag)
[RIOS ERROR]

Sziasztok! Model-S tulaj, pont most egy éve.


Kiskokó
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Üdv

Képet, tapasztalatot infókat :P
(Audi topicban íratlan szabály, hogy 40 minimum HD kép az autóról a tagság belépő)

On
Amúgy pár napja tök véletlen össze futottam egy M3 Performance tulajjal... gyorsultunk egyet :D aztán megállt és dumáltunk.
Vitt egy körre, hát a cirka 3 sec 0-100ra elég meggyőző :D

Viszont egy két összeszerelési minőségtől , ha én vettem volna ilyen kocsit, biztos addig nem veszem át amíg meg nem csinálják.

Üdv


3L1T3
(addikt)
[RIOS ERROR]

8 hete, hogy megrendeltem de még mindig semmi! :D Remélem tudják tartani a 12 hetes szállítási időt, a vírus ellenére is.


schawo
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

Á. Nekem is csúszik minden.


Kiskokó
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Akiről írtam srác a M3 performanca-al.
Már bele gurultak az elejébe vonóhoroggal neki :U

A többieknek kitartás, majd csak megjön.

Ja meg ezt kihagytam, utána átültem hozzá :)

[link]

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)
[RIOS ERROR]

Akkor oda is kitartás! :D Hány hete várod?


Kiskokó
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Na srácok nekem megjött a M3P :P

Na jóó neeem, csak vendégségben volt nálam ;]

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

Megkergettétek? :)


Kiskokó
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Én ültem már benne, a videón is ez a Tesla van.
Grilleztünk, aztán átjöttek ők is. Én persze csináltam a kaját, a többiek meg persze leléptek 5-en egy próbaköre :D
Odaléptek neki rendesen
Remélem valamikor vezethetem is, ide valós a srác :)


3L1T3
(addikt)
[RIOS ERROR]

Sziasztok,

Elég nagy a csönd, 3 hete átvettem végre az autómat. Beszámoló vagy bármire kíváncsiak vagytok? :)


werszomjas
(őstag)
[RIOS ERROR]

Persze, hisz erről szól ez a topik :K
Fotó nélkül meg se írd :DDD


3L1T3
(addikt)
[RIOS ERROR]


2020 Tesla Model 3 Long Range szubjektív ismertető így 3 hét után!

Fontos leszögeznem, hogy az előző autóim és autók amikhez hosszabb távon közöm volt

- 2016 Volkswagen Jetta 2.0 TDI
- 2016 BMW X6M
- 2018 Skoda Superb 2.0 TDI
- 2018 BMW i3 120ah
- 2017 Tesla Model X p100D

Ezekkel az autókkal mentem huzamosabb ideig 150-200k km.

Szóval ő itt LUNA mert , hogy ezt a nevet kapta és minden autóm esetében női nevet választok. Csak hát itt ugye át is tudom írni a nevét! :D

A megrendelésről, várakozásról nem szívesen írnék, mert marha fárasztó és körülményes volt pár dolog. :D

Átvétel után az első 300m-en sikerült összebarátkoznunk. A kormányzás, nagyon direkt és először érzem azt mintha egy 3. kezem lenne amit teljesen rám szabtak. Nagyon szeretem vezetni (3.500km van benne jelenleg 15km volt benne amikor átvettem. Valószínűleg a hajóra fel-le állás és a kikötőben való mozgatás közben került bele) Összeszerelési minőségben is sokat javult, nem zörög, nem csörög semmi. Persze ez elvárható egy új autótól, de sokszor lehet belefutni ilyen véleményekbe, hogy van még mit tanulnia a többi autógyártótól. Ez tény és való, de amikor átvettem a szalonból az i3 120ah-t ott már akkor fityegtek a gumi borítások a szélvédő és az ajtók mentén. :) Hézagok és egyéb megoldások minden autó esetében megtalálhatóak még mindig.

Volt egy szoftveres problémám, mert hiába volt az autó wi-fi-n egyszerűen nem akarta updatelni. Szerencsére Norvégiában Tesla szervizben dolgozó honfitársunk, azonnal újraindította a letöltést távolról, így megoldódott ez a problémám is.

Hatótáv mert mindenkit ez szokott a legjobban érdekelni. Édesanyám születésnapja alkalmából mentünk egy Bp-Szeged-Bp távot mert van egy nagyon jól bevált halászlé amit nagyon kedvelünk. 4 fővel autópályán 23 fokos klímával sikerült az alábbi fogyasztás 95%-ról. 340 km és még maradt benne 150 km megtehető hatótáv. 340 km alatt 50kWh energiát fogyasztott el, az akkumulátor pedig nettó 70kWh kivehető energiával rendelkezik. Az átlag fogyasztás 14,7kWh volt mivel otthon töltöttem ez az 50kW 1765 forintomba került, ami azért nem rossz 340 km-re. 520 ft / 100 km

Nagyon reggel van még így a gondolataimat se tudom összeszedni. Ha bármilyen kérdésetek van, nagyon szívesen válaszolok. Egy biztos valamilyen szintű elfogultság is van bennem , mert a bemutatása óta ez volt az álom autóm. Ettől függetlenül maximálisan elégedett vagyok.


Kiskokó
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Na szép. Gratulálok!
A hatótáv storyt azt még én várom a későbbiekben is, de úgy látom ez ténylegesen többet fog elmenni mint az M3 Performance.
Mondjuk azért arra kiváncsi lennék, hogy tényleg az erő stb miatt megy el többet vagy szimplán csak a kis kerék miatt.
Ennek mennyi a gyorsulása amúgy ? Hány lóerőnek felel meg kb ?

Valaki igazán vehetne már Feketét is! Mindig csak a fehér... férfiban nem volt ? ;] :P
De szép amúgy fehérben is, de csak a nagy fekete tető miatt + szerezz rá performance kis szárnyat hátra rengeteget dob rajta.

"Összeszerelési minőségben is sokat javult, nem zörög, nem csörög semmi."
Amit mondtam, hogy lett egy ismerősöm, az övét látom már 20ezer Km körül van neki benne. Háááát azért az összeszerelés... most amit felfedeztünk újonnan, az hogy szerintem a a nagy igénybevétel miatt mivel Performance azért kapja az ívet. Szerintem csavarodott a kasztni vagy valami, de a bal hátsó ajtó nagyon amorf módon kezd elállni az autó vonalaitól.
De még annyira nem néztem neki.


3L1T3
(addikt)
[RIOS ERROR]

Szerintem a fehér sokkal jobban kiadja a formáját az autónak.

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]