Tesla topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Kiskokó
(veterán)
Blog

:) Én fekete mániás vagyok. De téged is megértelek. Ez csak ízlés :)
mennyire jött ki cakk pakk árban ha megkérdezhetem? Az M3 Performancet ugye tudom, kíváncsi vagyok mennyivel olcsóbb egy long range.
köszike

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Tesóm Teslája megjött. Fehér-fehér SR+.

Az enyém még néhány hónap...

alt="" title=""

alt="" title=""

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

:C :C


Kiskokó
(veterán)
Blog

Gratula! :)

Összeszerelés milyen? Tesla csoportba volt a hetekben pár kép, frissen átvett kocsiról... hát voltak olyan összetételek a karosszérián, mint ha törés után össze lenne dobálva a kocsi, csak hogy nézzen ki valahogy.

Ez az egy bajom van még mindig csak.
Ennyi pénzért ha nem is Prémiumot várnék de azért ne álljon már szanaszét a kasztni. :(
Ilyen szempontból a Model S ezért is jobb. De hát az is abszurd hogy első generációs 6-8 évesen 12+ milla :S


3L1T3
(addikt)

semmilyen összeszerelési gondom nincs =)


Kiskokó
(veterán)
Blog

Akkor minden király :)

Mit tud ez a Standard Range? Mit takar az hogy Plus ?
Mesélj már róla pár infót. Mit tud hatótávban? Erőben ? Hátsókerék hajtás milyen ?
Köszi :)

Ja most nézem, te csak válaszoltál :D
schawo- tól kérdezem.

De te is mesélhetsz a Long Rangről
Tied AWD vagy RWD ?

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Tökéletes az összeszerelés. Még Németországban Teslától átvétel előtt kapott képeket, és le lehetett volna cserélni másikra, ha lett volna gondja. De nem volt. A 2020-as modelleknél nem szokott gond lenni.


3L1T3
(addikt)

AWD , pont Szlovéniában vagyunk azon belül is Bled. 450 km jöttem egy töltéssel 120 km/h tempóval. Egy 15 perces pisi + mcdonalds töltésre álltunk meg csak , hogy kapjon a gép is naftát.

Autópálya tempóba ez is csak hátul hajt.


schawo
(titán)
Blog

Volt 2017-18-ban egy olyan variáció, amit úgy hívtak, Standard Range. Az kb 45kWh akkuval rendelkezett, és nagyon alap volt a felszereltsége. Az előrendelők kaphatták, ha akarták. Az SR+ annak a jobb változata 50kWh akkuval (kinyerhető), és majdnem fullos felszereltséggel (mínusz subwoofer és ködlámpa).


schawo
(titán)
Blog

Tapasztalatok tesómtól, amikre nem számított. (közismert jellemzőkről most nem lesz szó, kivéve a festés)
Problémák:
- Az ajtókat erősebben kell csukni a szokásosnál. Néha nem sikerül, és akkor nem indul az autó.
- Az index működése random. Hol veszi, hogy mit akar kapcsolni, hol nem. Hol kikapcsol visszatekeredés közben, hol nem.
- Egy apró, gombostűhegyni fényezési folytonossági hiány a lökhárítón. A szín is hiányzik, nem csak a lakk, ezért van egy fekete pötty a fehér autón :D Közelről kell nézni, hogy látsszon, de úgy vicces.

Semleges:
- Az FSD hiánya durva. A sima gyári alap Autopilot sokkal kényelmetlenebb, mint a többi autó butább adaptív tempomatja. A normál adaptív tempomat olyan ostoba, hogy nem törődik semmivel, ha van előtte autó, rááll, aztán ennyi. A Tesla autopilotot viszont állandóan ki-be kell kapcsolgatni sávváltás előtt, és után. És minden ki-be kapcsolást hangos bimbammolással jelez. Azt mondta, hogy dallamtapadása van a csengőtől. A másik gond ezzel, hogy néha elfelejti visszakapcsolni előzés után. Ezt csak akkor veszi észre, amikor az autó megy tovább egyenesen a kanyarban. Szóval elég veszélyes mutatvány. Valószínűleg meg kell rá venni az FSD-t, vagy ki kell találni valamit (Openpilot?), mert ez így gáz.

Előnyök:
- Mondhatni szinte termeli az áramot, de ez itt nem túlzás, hiszen tényleg termeli is a villanyt időnként. Szóval a fogyasztása Budapesten belül 100-110 Wh/km (25km átlaga), pályán 135-145 között 140-150 Wh/km (250km átlaga). Max töltés Ionityn 141 kW (22%-nál), 1050 km/h, Tesla Superchargeren 125 kW körül, 950 km/h.
- A hivatalos Tesla weboldalas infóval ellentétben nem 7, hanem 11kW-os AC fedélzeti töltője van a többi Model3-hoz hasonlóan (3x16A).


schawo
(titán)
Blog

Egy további, nem szorosan ide tartozó információ, hogy cégünk, az evDirect hamarosan üzembe állítja 75kW-os töltőit autópályák mentén. Augusztus elején (remélhetőleg 1-jén) indul Mosonmagyaróváron az első, de év végéig még jópár helyen megjelenünk DC töltőkkel. Jelenleg az alábbi helyszínekre van meg az energetikai hivatali engedélyünk telepítésre: Mosonmagyaróvár mellett Hegyeshalom, Siófok, Velence, Hatvan, de jövőre is folytatni kívánjuk a telepítéseket, és az elkövetkező néhány évben 40-50 nyilvános állomást kívánunk üzembe állítani.


3L1T3
(addikt)

Így van az ajtót erősebben kell becsukni, feleségemre mindig rámordulok ez miatt.

Indexes gonddal nem találkoztam.

FSD hiány szerintem túl van reagálva. A visszajelző hangot a menüből ki lehet kapcsolni “joe mode”. Mivel FSD nélkül nincs automata sávváltás így egyértelmű, hogy manuálisan kell ki és be kapcsolni. Én se kértem FSD-t és autopilot közben indexelés esetén automatikusan kikapcsol az autopilot. Ha nem akkor erősebben kell megmozdítani a kormányt vagy fékre kell lépni.

Az adaptív tempómat esetében pedig tudtok állítani követési távolságot a jobboldalsó scrollinggal a kormányról. Mellesleg nem csak tartja a sebességet, meg is áll el is indul adaptív tempómat esetén.

Ha több segítségre van szükség akkor mindent lehet erősíteni és kikapcsolni az autopilot beállításokban.


3L1T3
(addikt)

Király, de könyörgöm kW alapú fizetés legyen, ne szopassatok ti is midnenkit a perc alapú töltéssel.

Hamarabb lenyeljük EV-sek az 1x használati díjat és mellé a kW alapú fizetést, mint a perc alapút. Mert az meg kibaszás a lassabb fedélzeti töltővel rendelkező autósokkal. Mintha a benzinkúton többet kellene fizetnie aki lassabban talál bele a töltőnyílásba...

Plusz nem tudom, hogy milyen töltőberendezésekkel terveztek, de figyeljetek arra, hogy szoftveresen ne utasítsa el egyik autót se. Az emobi esetében a 22kW töltők nem támogatták sokáig a TESLA-kat.! :)

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Az Ioniq (már az első generációs, 28kWh-s is) adaptív tempomatja is megáll, elindul magától, de az nem nyűgösködik sávváltásnál.

A töltőink minden autóval kompatibilisek, és erre komoly hangsúlyt fektetünk.

Az árazásban lesz egy kicsi perc alapú rész is (mostani tervek szerint a DC töltés 99 Ft/kWh + 12 Ft/perc lesz, amit egy 5-20%-os kedvezményrendszer csökkent). A perc alapú rész egyszerűen elkerülhetetlen. A nagyobb teljesítményű infrastruktúra nagyon drága. Egy 50kW-os (100-120A) és a mi 75 kW-os töltőberendezésünk (420V x 180A áramkoláttal, jövőre már 90kW-osokat telepítünk 450V x 200A limittel, egyébként) létesítési költségei között kb. 7-8m forint (nettó) a különbség (több, mint a duplája a 75-ös).

Az 50-es töltőknek 3x63A áramot szokás adni (ami csak 45kW :D, 100A). Azt bármelyik trafóról könnyen le lehet akasztani, még ideiglenesen is odaviszik bárhova (majdnem) ingyen. Afölött jönnek a mókák. Az áramszolgáltató a hálózati díjait áthárítja (néhány milla), az áramkifoglalás díja is többmilliós nagyságrendű, és a töltőberendezés is 2 millióval drágább. Ezen felül nálunk mindenhol lesz, kaja, pia, WC, és tető a töltő és az autó felett. Ha ezeket a költségesebb helyeket mondjuk DC 22kW-os Outlander elfoglalja, vagy ha valaki nem tudja (vagy nem érdekli), hogyan működik a töltés, és az aksi, és 100%-ig tölti az autóját gyökkettővel, az nekünk komoly veszteséget okoz. Hiszen ugyanannyi idő alatt másik autó több áramot tölthetett volna be. (nem beszélve arról, hogy mekkora szívás ez a várakozóknak) Ezt a veszteséget vagyunk kénytelenek egy kis, percalapú résszel kompenzálni. (illetve inkább akarjuk az ésszerű használat felé terelni a villanyautósokat)

Ésszerű körülmények között 50kW-os autón 80%-ig töltve, mondjuk a végén 30 kW-tal ez a rész legfeljebb 24 Ft-tal emeli a kW díjat, de pl egy Teslánál 75kW-on csak 10 Ft plusz. Ha valakinek lesz 10%-os kedvezménykártyája (új és használt autóhoz eleve sokan fognak kapni kereskedőktől), akkor az ár egy Teslánál, vagy Ioniqnál, ami ki tudja használni a teljes 75kW-ot, 100 Ft/kWh alatt kijön (97,8 Ft), míg egy régi 2011 Leaf (36kW átlagos töltés mellett) is megáll teljes díjat figyelembe véve 107 Ft-nál.

Az AC természetesen nem lesz percdíjas. Ha valakinek nem kell gyors töltés, az ne foglalja a drága 75kW-os állomáshelyet.

[ Szerkesztve ]


Kiskokó
(veterán)
Blog

Na látom van egy kis plusz infó minden téren.

A nehéz ajtó csukódás, hogy újonnan lóg az ajtó azért nekem már elég nagyot nyelős baki :S
Ez volt az első amit észrevettem ismerősöm M3 Performance-n.

Ez az FSD röviden, pontosan mit is jelent? Van amikor szériában van a kocsiban? Mennyibe kerül pluszba? Minden Autopilot ami 2.0 - 2.5 verziónál újabb az már FSD-s, valamit olvastam róla de nem volt teljese a kép.

Na én Hatvani vagyok, hol lesz itt az a töltő? (Nem mintha tudnám használni :( :) )

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

[link]

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Azért durva, hogy otthoni töltéssel 100km városi forgalom 400 forintba sem kerül. Egy bkv jegy.

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

Autópályán se valami drága, 600 ft/100km kb! :)

[ Szerkesztve ]


djpety
(tag)
Blog

Én 2016 óta követem nagyobb figyelemmel a Teslát és azóta elhatároztam, hogy egyszer lesz egy ilyen autóm.

Idő közben azért szerettem volna vezetni is már, így egy hétvégi nyaralás erejéig béreltem egyet (Model 3 SR+), amivel Bécsből a Balatonra mentünk le. Az első élményekről és tapasztalatokról szól a videóm :)

Őszintén bízom benne, hogy hasznos lesz sokak számára 😊

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=-EaB3dCn7h4

üzenetek