Tesla topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Kiskokó
(veterán)
Blog

Minden ami Teslával és Elon Muskkal kapcsolatos.
Tulajdonosok és érdeklődők.

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

egyelőre eléggé halott a topic.

februarban érkezik a Model 3 LR verziom. :C


Kiskokó
(veterán)
Blog

Az fasza :) Grat.
Próbakör :P ?
Merre vagy nagyjából Mo-n?
Kár hogy az M3 beljseje nagyon le lett "butítva"
Ezért még mindig a S a befutó nálam.
Csak drágák :S


3L1T3
(addikt)

Budapest, de cégen belül van egy Model X p100D-is.

Nekem pont ez tetszik az M3-ban, hogy letisztult! :)


werszomjas
(őstag)

Én remélem, hogy egy holland házaspár épp a napokban vesz át egy szép új model 3 performancet vagy egy LR-t, és amikor 3 év múlva lecserélik, megvehetem fél áron ;]

Kíváncsi leszek a berlini gyár milyen hatással lesz az árakra.

[ Szerkesztve ]


zharkanyi
(tag)

Nem csak a Berlini gyár, hanem a Kínai is számít ilyen szempontból. Fejlődjön csak a Tesla, adjanak el minél többet az egyes modellekből, mert:
1. csökken az egy darabra eső fix költség, magyarul a kocsi előállítási ára
2. ha lesz nagy gyártó kapacitás és egyszer eljut oda a Tesla, hogy nem alapértelmezés, hogy annyi autót ad el amennyit le tud gyártani, akkor majd jönnek néha akciók.

Egyébként én is Model 3 párti vagyok, no nem a letisztultság miatt, de az olyan emberi léptékű autó. Én meg nem szeretnék annyira kítűnni, mint mondjuk egy Model X-el, ha kinyitod a hátsó ajtót.
Plusz árban is ez az egyetlen, ami már normális kategória felső határait közlíti (felülről).


Kiskokó
(veterán)
Blog

Én úgy megszívtam, hogy tavaly nyáron nem foglalkoztam a részvény vásárlással.. hosszú távon akartam befektetni pár darabba... erre pár hete mikor végre lett volna időm foglalkozni vele látom hogy több mint a duplája... 600 dodó, ráhagytam most már valami 750 nél tart.... Fuck...
Lehet még így is veszek de az igazi profitnak már lőttek :(


zharkanyi
(tag)

Elég nagy lufi van itt fújva. Ami nem jelenti, hogy nem fújják még nagyobbra, de azt igen, hogy ez előbb utóbb vagy kidurran, vagy legalábbis leereszt.

Jeleneleg olyan szinten van a Tesla részvény árfolyama, hogy azzal a világ 2. legértékesebb autógyára a Tesla a Toyota mögött és a VW előtt. Miközben a VW valami 23 millió autót gyárt éves szinten és ebben az Audik, Porsche autók is benne vannak, tehát azért nem egy low cost gyártó.

Ha innen nézzük, akkor a Tesla részvényekbe jelenleg be van árazva egy minimum 20x-os gyártott darabszám bővülés. (Kínai gyár, Berlin ennek töredéke, nincs 1 millió)
Ha meg azt feltételezzük, hogy az egy autóra eső nyereség a VW-el fog megegyzeni, akkor 40-50x-es bövülés kellene, hogy profittermelés szempontjából a két gyártó ugyanott legyen.

Magyarul a részvény
A, vagy túlárazott
B, vagy a Tesla jövőbeli terveit is beárazta már (önvezető autókkal taxizás...)

Én előbb shortolnám a Tesla részvényt, mint hogy abba fektessek, pedig hiszek benne, hogy a Teslának komoly jövője van. Csupán azt nem hiszem, hogy képes lesz 20x ennyi autót eladni mint most. Illetve valószínűbbnek tartom, hogy mire az önvezetéssel és egyéb jövőbe mutató fejlesztéseivel révbe érne (és profitot termelne) addig a piac vagy utóléri, vagy legalábbis megközelíti.

A Teslába, mint márkába, mint autógyártóban és autóban nagyon hiszek.
A Teslában, mint befektetésben viszont nem látok nagy potenciált, ellenben relatíve nagy kockázatot igen.


schawo
(titán)
Blog

Testvérem M3 LR járgánya a héten érkezik, az enyém áprilisban. Tűkön ülök :)


3L1T3
(addikt)

Mikor rendeltétek? :) Én 2 hete utaltam el a 30%-át.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Minden nemű Infót képeket stb várunk!

Igaz én a Tesla vásárlást most úgy néz ki jó pár évig megint elengedtem.
Épp a hetekben cseréltem le az autómat újabbra.
(Audi A7 3.0 BiTdi 320 Ló)
Ezzel azért a gyengébb Teslákat még fingatom ;] ;] :P :P


3L1T3
(addikt)

Meg a bolygót is! :D ;]


Kiskokó
(veterán)
Blog

:P
Ebbe ne menjünk bele
Tankolom a "jó kis" Adbluet... hahha
Én nem hiszek ezekben... biztos van olyan Dízel meg benzin ami műszaki állapotba miatt szennyez mint a szar, de ez még mindig elenyésző amit az autók szennyeznek.

Én hiszek a Teslaban és, hogy nem annyira környezetszennyező... de ez csak akkor állja meg a helyét ha csak Otthon töltöd napelemről.!
Amíg otthoni áramról vagy fizetős töltőoszlopról van töltve addig nem igazán beszélhetünk "zöld"-ségről. (sajnos)
Addig csak álszentség hogy mennyire zöld a Tesla.

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

Direkt tettem én is hangulatjelet, hogy véletlenül se hidd azt, hogy a témába akarok belemenni! :)

Ugyanakkor még mindig vallom, hogy ez nem álszentség. Nem teljesen zöldnek kell lennie, de bőven elég ha kevesebb olaj, üzemanyag, fékpor, co2 keletkezik globálisan.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Tudom tudom. Only teljesen normális diszkurzus :D

Hát mint mondtam, az IGAZI értelme akkor lenne a Tesláknak ha mindenki otthon saját napelemről töltené.
Amíg ez nem így van addig közel sem érjük el azt a Zöldséget amit amúgy kellene (és a Tesla képviselni akar)
Ettől függetlenül még biztos kevésbé káros a földnek mint a dízel/benzin csak így elenyésző a különbség, ami miatt viszont nem éri meg a plusz vételárat. :S (a töltésről és korlátozott km megtételről nem is beszélve)
(Bár azért 3-5 év múlva még a régi akkuk újrahasznosításával járó dolgokra nagyon kíváncsi leszek, van egy olyan érzésem hogy hiába tuszkolják a köztudatba hogy az Akkuk milyen jó hatásfokkal újrahasznosíthatóak, de félek attól hogy x év múlva olyan mértékben megváltozik az Akku technológia, hogy az eddig gyártott régi aksik egy az egyben mennek majd a kukába.. :/ )
De ne legyen így!

[ Szerkesztve ]


zharkanyi
(tag)

Akkor én jól csinálom. Napelem pipa. :)

A Tesla még csak a vágyak közt szerepel, de a napelemet már felszerelték egy hónapja és az inverter úgy lett méretezve, hogy ha lesz elektromos autó, akkor akár évi 20-25.000km-ig tudok majd belőle autót tölteni. (paneleket persze kell még felrakni)

Egyébként ezzel azért lesz más probléma is, ha nagyon elterjedne. A többség éjjel, vagy legalábbis délután hazaérve teszi töltőre az autót a garázsban, míg a napelem ugye nem akkor termel. Jelenleg ez anyagi értelemben nem gond a napelem tulajoknak a szaldós rendszerrel, de a hálózatot terheli és egyben nem megoldott az energiatárolás sem.

Erre a Tesla Powerwall sem egy túl környezettudatos megoldás, mert ezért egy eszem azt 100kWh-s akksit tartani még otthon is elég kemény lenne.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Igen kezdetnek jó.

Az a baj sokan azért veszik a napelemet, hogy vissza töltsék és nem elhasználásra... ezzel csak az a baj hogy MÁR MOST, (nem még akkor amikor majd ez jobban elterjed) problémákat okoz a hálózatban...
Most jobban nem mennék bele, meg hát nem vagyok szakértő sem de ennek nem biztos hogy jó vége lesz... a szolgáltatóknak kéne inkább átállni napenergiára...


schawo
(titán)
Blog

Amíg ez nem így van addig közel sem érjük el azt a Zöldséget amit amúgy kellene (és a Tesla képviselni akar)

Mindenképpen nagyobb előrelépés, mint amennyit a többi gyártó elért az elmúlt 20 év alatt.


3L1T3
(addikt)

Ott a pont! :)

Aksiktól meg ne féljetek, a Tesla Powerwall is leselejtezett Tesla aksik. Kínában van már cég aki 98%-ban feltudta dolgozni az akkumulátorokat.

Telefonokból van közel 10 milliárd forgalomba , és 2 évente cserélődnek. Azoknak az aksijával senki sem foglalkozik. :)

1 éve van egy i3 120ah elektromos autóm, várhatóan április-május környékén érkezik a M3 LR autóm. Ha nem is teljesen zöld vagyok, de lényegesen jobb számomra minden tekintetben egy elektromos hajtású autó mint bármi más.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Jó, most hasonlítgatni kár.
Értem amit mondasz, csak nincs értelme.
A Teslát ezért hozta létre Musk. A többi gyártónak meg esze ágába nem volt előre lépni a témában.

Mint mondta, én szeretem a Teslat, bejön az elektromos autó (és szinte csak a Tesla üti meg azt ami miatt bejön)
De ettől függetlenül az elején akármennyire is el voltam ájulva a Teslatól, sajnos azóta pár év eltelt de még mindig nem bizonyosodott be hogy ez lesz is olyan jó mint várjuk.
Hidd el én is szeretném.


schawo
(titán)
Blog

A Tesla mission statementje, hogy felgyorsítja az átállást a fenntartható energiákra. És pont ezt tette.

2007-ben a használható elektromos autótípusok száma 0.
2008-ban 1 Roadster
2010-ben 2 Leaf
2012-ben 3 S
2013-ban 6 Zoe, i3, e-Up
2016 óta meg egy hadseregnyi

Ha az egész a hagyományos gyártókra lett volna bízva, akkor csúnya, gyenge, kényelmetlenül használható, bosszantó autókkal nagyon szépen bebizonyították volna, hogy az elektromos autózás egy zsákutca.

Szóval igen, közvetlenül összehasonlítható, és érdemes is összehasonlítani. Aztán hogy te mit szeretnél (vagy inkább mit vártál), az egy másik dolog.

Nekem még bejön az i3 is. Városi autónak kiváló.

Mire gondolsz, hogy "nem bizonyosodott be"?


3L1T3
(addikt)

Hát pedig az i3 minden csak nem jó, másik topikba leírtam a véleményemet így egy év után:

- keskeny kerekeknek köszönhetően, borzalmas úttartás, és minden kátyú megvezeti az autót (Budapesti vagyok)

- Nem jegyzi meg az autó az üzemmódokat amiket utoljára használt a felhasználó.
- Szoftveresen minden mai létező teljesen EV-től elvan maradva.

- Tesla Model 3-ra mondják, hogy az összeszerelési minősége még messze elmarad a többi gyártótól, és hogy a gumi tömítéseket is érdemes bővíteni vásárlás után a jobb hangszigetelés miatt. Hát ajánlom mindenkinek a BMW i3-at, az még borzalmasabb. Megvétel után (0km) 2 héttel elkezdett zörögni az ablak üveg, ami azóta csak rosszabb lett. A szélzaj borzalmas.

- A klíma vagy működik vagy nem. Ha gondol egyet még 26 fokos beállítással is 15-20 perc után képes hideget fújni.

- Töltés áramellátását nem képes mutatni a fedélzeti computer sehol.

[ Szerkesztve ]


Kiskokó
(veterán)
Blog

Helló
Szerintem ne menjünk bele. Mint mondtam nem vagyok Elektromos autó ellenes , sőt ha a körül lehetene Teslát venni mint amennyi az Audi volt, egy Model S-be rohadtul ültem volna... de "cirka" duplája azonos korosztályban, így még nem játszott.

"Ha az egész a hagyományos gyártókra lett volna bízva,"
Értem amit mondasz, csak ez olyan dolog hogy mi lenne ha ... ?
Gondolni mindenki tud egy forgatókönyvet, aztán hogy az végül hogy lett volna.
Ezért is mondom, hogy egyelőre arról is kár beszélni mi lesz még a tesla jövője... úgyis csak találgatás. Attól hogy beindított egy folyamatot még nem biztos hogy mindig a csúcson marad.
De mint mondtam sok a "ha". Amíg nem történik meg addig úgyse tudjuk mi lesz ;) .

Amúgy I3
Városban jó is lehet de ahhoz meg kicsit túlárazott.
Mentem már I3-al, nem volt rossz a REX-el kifejezetten van is értelme, nekem a beltér is tetszett, minőségre, designra, viszont kívülről nem tudom elviselni ahogy kinéz.

A leendő tulajoktól meg várjuk a képeket meg minden infót.

Jóéjt

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Most értettem meg, hogy magadra vetted. Pedig nem a te választásod volt a téma. Nem lehet mindenkinek jó egy Tesla. Én mindössze a Tesla mint autógyártó működését értékeltem.

A Model S elég vacak, főleg a 2018 előttiek, talán a Raven (2020 modellév) már oké. Model S-t sose vennék, mert brutálisan széles, még az A7-esednél is jóval szélesebb (és hosszabb is). Amerikában oké, de itthon a keskeny sávokban kényelmetlen, és nagyon-nagyon szar vele parkolni, ezért városba való. Ráadásul gyenge a töltési áramfelvétele, és 2018 előtt (ha valaki használtban gondolkodna az ára miatt) szar a hatékonysága -> szar a töltéssel egységnyi idő alatt nyert távolság. Hosszú útra ezért csak korlátozottan alkalmas. Magyarul nem jó városban és nem jó hosszú útra sem. Mire jó akkor?

A Model 3-at kizárólag anyagi megfontolások miatt választottam.
A 21,5 milla (a kormánynak ez úton is köszi a gyenge forintért) sok egy autóért. De mivel elektromos autó, ezért megspórolok havi 22000 forint cégautó adót. Az 1,6 millió megtakarítás egy (mondjuk) dízelhez képest. Ezen kívül a társasági adóból (nem az adóalapból!) leírhatok rá a 6 év alatt 4,5 m-t energetikai támogatás céljára.
Maradt az ára 15,5 m. A Teslából 1 millióval több áfát tudok visszaigényelni a 6 év alatt, mint egy A6-ból, így marad 14,5 m.

Megyek vele évi átlag 50000-et. Ez évi 9000 kWh. Ennek kb 80%-át otthon fogom tankolni 38 forintért (275e Ft/év), a maradékot Superchargeren (áfát teljes egészében vissza lehet igényelni, így 57 Ft) (102e Ft/év). Összesen 380e Ft/év. A karbantartási igénye a 6 év alatt csak 1db pollenszűrő. Teljes üzemeltetési költség a futamidő alatt 2,3 m. Ugyanez egy dízelnél (most nem egy szintén 450 lóerős motorbehemótot számolok, csak egy egészséges 200 lovast mondjuk) 7l/100-zal számolva tankolásra (áfavisszaigénylés után) 7,5 m, és egyéb karbantartásra kb 0,6 m. (szervizt 0-nak veszem, és bízok benne, hogy nem romlik el benne semmi, ami egy dízelnél kész csoda lenne). Naponta átlagban 2000-2500 forintért parkolok, az havi 40ezer, 72 hónap alatt 2,9 m. Az üzemeltetési előny 6 év alatt 8,7 millió. Tehát a végére olyan, mintha csak 5,8 millióért vettem volna a Teslát, tehát igencsak olcsóbb, mint egy saját kategóriás dízel.

És akkor még nem is számoltam azzal, hogy a 6. év végén egy Tesla jóval értékesebb marad, mint egy dízel lesz 2026-ban (6 éves 300k-s Audi A6 5M, míg a teslák ez idő alatt általában az értékük felét vesztik el, marad kb 10,5 m). Szóval a futamidő végén az egész úgy jön ki, mintha ingyen kaptam volna egy Audit, és csak az üzemeltetési költséget kell fizetnem.

Persze más használati körülmények között (kevesebb km, kevesebb parkolás) már messz nem ilyen jó a leányzó fekvése. (A fentieket végigszámolva 15e km + egy összesen csak 500e parkolással 6 millióra jön ki a dízelautó ára).

[ Szerkesztve ]


Kiskokó
(veterán)
Blog

Helló
Dehogy
Nem vettem én magamra :) csak példának hoztam fel, hogy érdekelt volna engem is egy Model S csak nekem drága volt.

Tömören :
Model 3 belsejét kár hogy annyira lebutították. Model S belül bejön.
2016 utániban gondolkoztam volna csak én is de az 17+ millió és akkor még kitudja milyen állapotban van.

Persze ha cégbe veszed és sokat jársz vele meg ha még a parkolást is tényleg levonod stb hát úgy nyilván jóval kihasználhatóbb és jobban jön ki egy Elektromos autó. Én viszont ezekkel alap esetben nem szoktam számolni mert azért valljuk be az emberek nagy része nem így vesz/használ autót.
A szervizelés "hiánya" viszont tény, hogy full "haszon" az elektromos javára. De azért a sok elektronika, légrugó stb ott is betud ugrasztani pár ezer Eurós költségeket.

Én amúgy viszonylag keveset járok és abból is sok a város tehát pláne jó lett volna egy Elektromos választás, de elvből nem veszek ennyiért autót (ha tudnék se :D)

(A régi A6-om 9 évig volt meg az is 3.0 TDI , de csak kb 120ezer Km tettem bele, ahhoz képest hogy a típushibák nagy része nálam jött ki alap szervizen kívül kb 1,7milliót költöttem rá a 9 év alatt ebben benne van egy komplett váltófelújítás is.
Persze lehet ezekre sokkal többet is költeni de annak megvan az oka, egy jól karbantartott autónak nem szabad sok hibájának lennie)

A lényeg az hogy gratulálok hozzá, várjuk a képeket és remélem jársz felém majd és akkor ki is próbáljuk :P :DD (Na meg gyorsulhatunk is :DDD )

[ Szerkesztve ]


zharkanyi
(tag)

Tetszik a megközelítésed, én is hasonlóképp próbálom számolgatni a dolgokat...

Ugyanakkor azért ebben erőteljesen érzem azt a hozzáállást, hogy azért jött ki a matek, mert azt akartad, hogy kijöjjön.
Nincs ezzel semmi gond, de én is tudom magamról, hogy az objektív tartomány legkedvezőbb értékeivel számolok, mikor valamit "akarok".

Ha épp azt szeretné valaki kihozni, hogy a dízel éri meg, akkor tenne bele egy pár méregdrága Ionity töltést, 1000km-es lehetséges utakat és úgy mindenhol elkezdené keresni a problémás pontokat, csak hogy kijöjjön az, hogy a dízel éri meg.

A lényeg csak annyi volt, hogy van egy objektív tartomány, amin belül az ember már leginkább érzelmei alapján dönt.

Nekem is az a bajom, hogy akármennyire is számolgatok még nem tudom kihozni, hogy megérje egy Tesla, vagy bármely más elektromos.(számomra)
Ilyenkor a hozzászólásokból pedig gyűjtöm az ötleteket, hogy mit tudok még a számításaimba belevenni, amivel ki tud jönni, hogy mégis megéri nekem is.


Strezi
(őstag)

Sziasztok! Model-S tulaj, pont most egy éve.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Üdv

Képet, tapasztalatot infókat :P
(Audi topicban íratlan szabály, hogy 40 minimum HD kép az autóról a tagság belépő)

On
Amúgy pár napja tök véletlen össze futottam egy M3 Performance tulajjal... gyorsultunk egyet :D aztán megállt és dumáltunk.
Vitt egy körre, hát a cirka 3 sec 0-100ra elég meggyőző :D

Viszont egy két összeszerelési minőségtől , ha én vettem volna ilyen kocsit, biztos addig nem veszem át amíg meg nem csinálják.

Üdv


3L1T3
(addikt)

8 hete, hogy megrendeltem de még mindig semmi! :D Remélem tudják tartani a 12 hetes szállítási időt, a vírus ellenére is.


schawo
(titán)
Blog

Á. Nekem is csúszik minden.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Akiről írtam srác a M3 performanca-al.
Már bele gurultak az elejébe vonóhoroggal neki :U

A többieknek kitartás, majd csak megjön.

Ja meg ezt kihagytam, utána átültem hozzá :)

[link]

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

Akkor oda is kitartás! :D Hány hete várod?


Kiskokó
(veterán)
Blog

Na srácok nekem megjött a M3P :P

Na jóó neeem, csak vendégségben volt nálam ;]

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Megkergettétek? :)


Kiskokó
(veterán)
Blog

Én ültem már benne, a videón is ez a Tesla van.
Grilleztünk, aztán átjöttek ők is. Én persze csináltam a kaját, a többiek meg persze leléptek 5-en egy próbaköre :D
Odaléptek neki rendesen
Remélem valamikor vezethetem is, ide valós a srác :)


3L1T3
(addikt)

Sziasztok,

Elég nagy a csönd, 3 hete átvettem végre az autómat. Beszámoló vagy bármire kíváncsiak vagytok? :)


werszomjas
(őstag)

Persze, hisz erről szól ez a topik :K
Fotó nélkül meg se írd :DDD


3L1T3
(addikt)


2020 Tesla Model 3 Long Range szubjektív ismertető így 3 hét után!

Fontos leszögeznem, hogy az előző autóim és autók amikhez hosszabb távon közöm volt

- 2016 Volkswagen Jetta 2.0 TDI
- 2016 BMW X6M
- 2018 Skoda Superb 2.0 TDI
- 2018 BMW i3 120ah
- 2017 Tesla Model X p100D

Ezekkel az autókkal mentem huzamosabb ideig 150-200k km.

Szóval ő itt LUNA mert , hogy ezt a nevet kapta és minden autóm esetében női nevet választok. Csak hát itt ugye át is tudom írni a nevét! :D

A megrendelésről, várakozásról nem szívesen írnék, mert marha fárasztó és körülményes volt pár dolog. :D

Átvétel után az első 300m-en sikerült összebarátkoznunk. A kormányzás, nagyon direkt és először érzem azt mintha egy 3. kezem lenne amit teljesen rám szabtak. Nagyon szeretem vezetni (3.500km van benne jelenleg 15km volt benne amikor átvettem. Valószínűleg a hajóra fel-le állás és a kikötőben való mozgatás közben került bele) Összeszerelési minőségben is sokat javult, nem zörög, nem csörög semmi. Persze ez elvárható egy új autótól, de sokszor lehet belefutni ilyen véleményekbe, hogy van még mit tanulnia a többi autógyártótól. Ez tény és való, de amikor átvettem a szalonból az i3 120ah-t ott már akkor fityegtek a gumi borítások a szélvédő és az ajtók mentén. :) Hézagok és egyéb megoldások minden autó esetében megtalálhatóak még mindig.

Volt egy szoftveres problémám, mert hiába volt az autó wi-fi-n egyszerűen nem akarta updatelni. Szerencsére Norvégiában Tesla szervizben dolgozó honfitársunk, azonnal újraindította a letöltést távolról, így megoldódott ez a problémám is.

Hatótáv mert mindenkit ez szokott a legjobban érdekelni. Édesanyám születésnapja alkalmából mentünk egy Bp-Szeged-Bp távot mert van egy nagyon jól bevált halászlé amit nagyon kedvelünk. 4 fővel autópályán 23 fokos klímával sikerült az alábbi fogyasztás 95%-ról. 340 km és még maradt benne 150 km megtehető hatótáv. 340 km alatt 50kWh energiát fogyasztott el, az akkumulátor pedig nettó 70kWh kivehető energiával rendelkezik. Az átlag fogyasztás 14,7kWh volt mivel otthon töltöttem ez az 50kW 1765 forintomba került, ami azért nem rossz 340 km-re. 520 ft / 100 km

Nagyon reggel van még így a gondolataimat se tudom összeszedni. Ha bármilyen kérdésetek van, nagyon szívesen válaszolok. Egy biztos valamilyen szintű elfogultság is van bennem , mert a bemutatása óta ez volt az álom autóm. Ettől függetlenül maximálisan elégedett vagyok.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Na szép. Gratulálok!
A hatótáv storyt azt még én várom a későbbiekben is, de úgy látom ez ténylegesen többet fog elmenni mint az M3 Performance.
Mondjuk azért arra kiváncsi lennék, hogy tényleg az erő stb miatt megy el többet vagy szimplán csak a kis kerék miatt.
Ennek mennyi a gyorsulása amúgy ? Hány lóerőnek felel meg kb ?

Valaki igazán vehetne már Feketét is! Mindig csak a fehér... férfiban nem volt ? ;] :P
De szép amúgy fehérben is, de csak a nagy fekete tető miatt + szerezz rá performance kis szárnyat hátra rengeteget dob rajta.

"Összeszerelési minőségben is sokat javult, nem zörög, nem csörög semmi."
Amit mondtam, hogy lett egy ismerősöm, az övét látom már 20ezer Km körül van neki benne. Háááát azért az összeszerelés... most amit felfedeztünk újonnan, az hogy szerintem a a nagy igénybevétel miatt mivel Performance azért kapja az ívet. Szerintem csavarodott a kasztni vagy valami, de a bal hátsó ajtó nagyon amorf módon kezd elállni az autó vonalaitól.
De még annyira nem néztem neki.


3L1T3
(addikt)

Szerintem a fehér sokkal jobban kiadja a formáját az autónak.


Kiskokó
(veterán)
Blog

:) Én fekete mániás vagyok. De téged is megértelek. Ez csak ízlés :)
mennyire jött ki cakk pakk árban ha megkérdezhetem? Az M3 Performancet ugye tudom, kíváncsi vagyok mennyivel olcsóbb egy long range.
köszike

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Tesóm Teslája megjött. Fehér-fehér SR+.

Az enyém még néhány hónap...

alt="" title=""

alt="" title=""

[ Szerkesztve ]


3L1T3
(addikt)

:C :C


Kiskokó
(veterán)
Blog

Gratula! :)

Összeszerelés milyen? Tesla csoportba volt a hetekben pár kép, frissen átvett kocsiról... hát voltak olyan összetételek a karosszérián, mint ha törés után össze lenne dobálva a kocsi, csak hogy nézzen ki valahogy.

Ez az egy bajom van még mindig csak.
Ennyi pénzért ha nem is Prémiumot várnék de azért ne álljon már szanaszét a kasztni. :(
Ilyen szempontból a Model S ezért is jobb. De hát az is abszurd hogy első generációs 6-8 évesen 12+ milla :S


3L1T3
(addikt)

semmilyen összeszerelési gondom nincs =)


Kiskokó
(veterán)
Blog

Akkor minden király :)

Mit tud ez a Standard Range? Mit takar az hogy Plus ?
Mesélj már róla pár infót. Mit tud hatótávban? Erőben ? Hátsókerék hajtás milyen ?
Köszi :)

Ja most nézem, te csak válaszoltál :D
schawo- tól kérdezem.

De te is mesélhetsz a Long Rangről
Tied AWD vagy RWD ?

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Tökéletes az összeszerelés. Még Németországban Teslától átvétel előtt kapott képeket, és le lehetett volna cserélni másikra, ha lett volna gondja. De nem volt. A 2020-as modelleknél nem szokott gond lenni.


3L1T3
(addikt)

AWD , pont Szlovéniában vagyunk azon belül is Bled. 450 km jöttem egy töltéssel 120 km/h tempóval. Egy 15 perces pisi + mcdonalds töltésre álltunk meg csak , hogy kapjon a gép is naftát.

Autópálya tempóba ez is csak hátul hajt.


schawo
(titán)
Blog

Volt 2017-18-ban egy olyan variáció, amit úgy hívtak, Standard Range. Az kb 45kWh akkuval rendelkezett, és nagyon alap volt a felszereltsége. Az előrendelők kaphatták, ha akarták. Az SR+ annak a jobb változata 50kWh akkuval (kinyerhető), és majdnem fullos felszereltséggel (mínusz subwoofer és ködlámpa).


schawo
(titán)
Blog

Tapasztalatok tesómtól, amikre nem számított. (közismert jellemzőkről most nem lesz szó, kivéve a festés)
Problémák:
- Az ajtókat erősebben kell csukni a szokásosnál. Néha nem sikerül, és akkor nem indul az autó.
- Az index működése random. Hol veszi, hogy mit akar kapcsolni, hol nem. Hol kikapcsol visszatekeredés közben, hol nem.
- Egy apró, gombostűhegyni fényezési folytonossági hiány a lökhárítón. A szín is hiányzik, nem csak a lakk, ezért van egy fekete pötty a fehér autón :D Közelről kell nézni, hogy látsszon, de úgy vicces.

Semleges:
- Az FSD hiánya durva. A sima gyári alap Autopilot sokkal kényelmetlenebb, mint a többi autó butább adaptív tempomatja. A normál adaptív tempomat olyan ostoba, hogy nem törődik semmivel, ha van előtte autó, rááll, aztán ennyi. A Tesla autopilotot viszont állandóan ki-be kell kapcsolgatni sávváltás előtt, és után. És minden ki-be kapcsolást hangos bimbammolással jelez. Azt mondta, hogy dallamtapadása van a csengőtől. A másik gond ezzel, hogy néha elfelejti visszakapcsolni előzés után. Ezt csak akkor veszi észre, amikor az autó megy tovább egyenesen a kanyarban. Szóval elég veszélyes mutatvány. Valószínűleg meg kell rá venni az FSD-t, vagy ki kell találni valamit (Openpilot?), mert ez így gáz.

Előnyök:
- Mondhatni szinte termeli az áramot, de ez itt nem túlzás, hiszen tényleg termeli is a villanyt időnként. Szóval a fogyasztása Budapesten belül 100-110 Wh/km (25km átlaga), pályán 135-145 között 140-150 Wh/km (250km átlaga). Max töltés Ionityn 141 kW (22%-nál), 1050 km/h, Tesla Superchargeren 125 kW körül, 950 km/h.
- A hivatalos Tesla weboldalas infóval ellentétben nem 7, hanem 11kW-os AC fedélzeti töltője van a többi Model3-hoz hasonlóan (3x16A).

üzenetek