Tesla topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Shadowbull
(addikt)

Ha volt Lexusod meg Mercit, akkor pontosan tudnod kell hogy a Tesla miert nem premium.

Egy szot sem szoltam a luxusrol.


hellomi
(tag)

Latom mar a gugli sem megy.
A BMW 1.7millio autot gyartott. A BMW csoport, Minivel egyutt, Rolls Royceal egyutt gyartott 2.2M autot.

Bocs, a BMW is annyira premium gyarto, mint a Tesla. a 7es BMW premium, igen. A Tesla Model S is. A csoffadt 316d meg 116d annyira premium, mint egy Model 3. Semennyire.

"Lehetséges, meglátjuk."

Menj mar masik homokozoba, de tenyleg. Akkora suttyo vagy, hogy hihetetlen. Az ilyet felenk pofan szoktak b*szni. ;)


hellomi
(tag)

Toyotának nincs 50 millós autója.

Actually, Toyota Land Cruiser V8.
De az mindig is premium auto volt, soha nem akart nem premiumnak latszani.

Ugyanugy szinte minden autogyarnal meg van ez.
Citron sem premium, megis ott volt a C6, amiben az egesz francia kormany utazott evekig.
Opel sem premium, megis ott volt a Senator meg az Omega, ami premium autok voltak.
VW sem az, de Phaeton...
Peugeot, 607.
Honda, Legend.

Tehat egy csomo gyarnal volt premiumnak kikialtott modell, megsem premium gyartok alapvetoen. A BMW-nek tobb premium modellje van, mint egy Opelnek, ez teny. De aki egy 1es, 2es, 3as BMW-re azt mondja, hogy premium, annak kenyelmesen, telitorokbol a pofajaba rohogok es fakepnel hagyom, mert fingja nincs, mit beszel. Shadowbull kollegabol is eleg volt. Elsore nem erti szepen, masodszorra sem, harmadszorra mostmar szajba kene torolni, ha nem huz el magatol innen. :U


schawo
(titán)
Blog

Toyota Land Cruiser V8.

Volt valamikor. Már nincs neki, a legdrágább TLC 23M, ahogy nincs már Phaeton, Senator, meg C6 sem. Szóval ők inkább nem számítanak bele a prémium gyártó kategóriába, mert nincs prémium autójuk, mondjuk 100e eur fölött.


hellomi
(tag)

Arra vilagitottam ra, hogy voltak ezeknek a teljesen kommersz markaknak is premium termekei, attol, hogy egy-egy markanak van premium termeke, nem feltetlen premium gyarto.
Nyilvan, Bentley, Rolls, Ferrari, Bugatti, etc ezek igen, premium gyartok. De egy Audi, BMW nem az. Sot, egy A merci sem premium auto, akarki akarhogy nezi. :N

Mint ahogy a Tesla Model Y sem premium SUV, mert kb Q4 Etron arban fut, ami egy felfujt A3, aminek sok koze nincs a premium autohoz. Szidjak is elegen itt UK-ben a Q4 Etront, hogy milyen gagyi.
Nyilvan a Model 3 sem premium termek. Egy S/X az mar az, teljesen mas arszegmens, mas felhasznalt anyagminoseg, mas megoldasok(pl legrugo), stb. :K


Shadowbull
(addikt)

"A BMW 1.7millio autot gyartott. A BMW csoport, Minivel egyutt, Rolls Royceal egyutt gyartott 2.2M autot."

Nem. A BMW marka adott el 2,2 millio autot, es ezzel uj rekordot allitott fel az iden, chiphiany ide vagy oda. A Mini es RR szamai meg nem nyilvanosak, par napot meg kell ra aludni.

"Bocs, a BMW is annyira premium gyarto, mint a Tesla"

Nem.

"Menj mar masik homokozoba, de tenyleg. Akkora suttyo vagy, hogy hihetetlen. Az ilyet felenk pofan szoktak b*szni."

Tipikus teslafan.


Shadowbull
(addikt)

" aki egy 1es, 2es, 3as BMW-re azt mondja, hogy premium, annak kenyelmesen, telitorokbol a pofajaba rohogok es fakepnel hagyom, mert fingja nincs, mit beszel. "

Valojaban neked nincs fogalmad arrol amirol vitazol.


Shadowbull
(addikt)

"Bentley, Rolls, Ferrari, Bugatti, etc ezek igen, premium gyartok."

Nem, ezek luxusgyartok. Alapveto fogalmakkal nem vagy tisztaban.


schawo
(titán)
Blog

Te vagy abszolút fogalmatlan. A prémium gyártó egy magyar elnevezése az angol luxury brand/make-re. Nincs olyan, hogy luxus gyártó magyarul.

[link]

[ Szerkesztve ]


hellomi
(tag)

Tipikus teslafan.

Semennyire sem vagyok Tesla fan, elso Teslam amit vettem, nem vagyok tole lenyugozve egyaltalan, BMW-bol es Audibol ultem at, de nem hiszem, hogy sok evig megmaradna.
Tehat ismet kozod nincs arrol, amirol beszelsz.

Valojaban neked nincs fogalmad arrol amirol vitazol.
Volt 1es BMW-m, elso szerias 120d, volt E46-om 2db, volt E90-em, volt E39, E60 illetve G30-am, volt masodik generacios X5-m(igaz, csak par honapig), nyugodtan ki merem jelenteni, hogy az 1es es 3as BMW k*rvara nem premium kategoria.

Az alapjan az oldal alapjan is, amit linkelt schawo egy kategoria a BMW meg Tesla.
Hozzateszem, szerintem egyik sem premium gyarto, hanem mindkettonek vannak premium termekei is. A premium gyartok azok, akiknek nincsenek nem-premium termekei. Pl Bentley. Nincs 1es BMW/Golf kategoriaju Bentley. Tehat o premium-only gyarto. :U

Nincs jobb dolgod, mint Tesla forumba frocsogni es isteniteni a BMW-det, mikor senki nem kivancsi rad?
Szar eleted lehet, ha ez a szorakozasod. :R


Shadowbull
(addikt)

Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van premiumkategoria meg luxuskategoria.

" isteniteni a BMW-det"

Beidezned hogy hol tettem ilyet? Vagy mar megint csak alaptalanul vadaskodsz, mint egy tipikus teslafan?


schawo
(titán)
Blog

Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van-e premiumkategoria meg luxuskategoria.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Na, akkor foglaljuk ossze azokat az informaciokat, amik az europai autoiparban dolgozok szamara evidenciak (es mar kismillioszor el lett mondva):
A kovetkezo fo kategoriak vannak itt Europaban a szakmai fogalomrendszerben:

- Tomeg/ Kommerszgyarto (Kia, VW, Opel, ....)
- Premiumgyarto (Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Lexus...)
- Luxusgyarto. (Rolls Royce, Ferrari, Bentley...)

A kategoriak hatarai nem elesek, egymasba mosodnak, de ettol fuggetlenul leteznek (es akar alkategoriakat is lehet definialni).

A premiumgyarto azert premiumgyarto, mert a kommersz gyartokhoz kepest valami tobbletet kinal. Ez akkor is igaz, ha egy 116d-rol van szo, mert ezt a sajat jarmuosztalyan belul kell vizsgalni. Azaz a 116d-t nem a 7es BMWhez hasonlitjuk, hanem mondjuk egy Kia Ceedhez.

Ugyanis a kategoriaktol fuggetlenul leteznek jarmuosztalyok/szegmensek is, amik jellemzoen a fizikai meretek/jellemzok alapjan vannak meghatarozva. Tobbfele osztalyozas letezik, de itt az EUban jellemzoen a mini, kisauto, kompakt, kozep-, felso-kozep, stb. osztalyozast hasznaljak.

Egy szegmensen belul lehet egy tipus tomegyartmany vagy premium, a felsobb osztalyokban jellemzoen premium vagy luxus, onnan kikoptak a kommerszek, peldaul az Opel Omega meretu kommersz nagyautok.

Egy Kia Ceed, egy VW Golf meg egy BMW 1es vagy Audi A3as is ugyanazon szegmensbe keszul, megis az elso ketto tomeggyartmany, a masodik ketto meg premium. Hogy mitol premium az 1es es mitol kommersz a Ceed? Egyreszt a felhasznalt anyagok minosegetol, a magasabb komfortra valo igyekvestol, (vibraciok, hangszigeteles, karosszeriamerevseg) masreszt pedig a valasztek nagysagatol. Milyen motorokkal, milyen teljesitmenyszintekkel lehet rendelni, milyen extrak elerhetok, hany szin van, hanyfele karpit van, es igy tovabb. Ettol premium a premium, nem attol hogy akkora mint egy S-Klasse.

Nyilvan lehet tagadni hogy ez nem is igy van, ilyen nincs, de akkor a valosag lesz tagadva. Es mellesleg parhuzamosan kompletten le van hulyezve peldaul a Toyota, aki ugy gondolta hogy a premiumkategoriaban uj markat csinal Lexus neven, vagy a Nissan, aki ugyanezt tette Infiniti neven, vagy a Honda, aki az Acura-val gorcsol. Hiszen megtehettek volna hogy pl. a Toyota Corollaba tesznek egy nagyobb motort, aztan kesz is a premiumtermek. Megsem ezt csinaltak, biztos a komplett japan autoipar hulye.

Nyilvan hulye a BMWis, aki rengeteg penzt fektetett a Rolls-Royce-ba, mert ugy gondolta hogy a luxuskategoriaba nem eleg hogy egy 7es BMWbe V12es motort raknak. Vagy a Merci, aki evtizedek ota gorcsol azon, hogyan tudna a Rolls-Royce piacara betorni, es probalkozik a Maybach marka felelesztesevel.

Az USAban nem bonyolitjak ennyire tul, ott van a kommersz, meg a luxury aztan ennyi, ott egy kategorianak veszik a 7es BMWt a Rolls Royce Phantommal, pedig nagyon is kulonbozo a vasarloreteg, akiket megceloznak.

Na, johet a szemelyeskedes.


schawo
(titán)
Blog

Marhaság. Az anglol nyelvű Lusxury Brand németül a Premiummarke, nálunk abból lett a prémium gyártó. Nincs külön luxusmárka. Ez totális árnyékbullshit, a járműipar ilyet sosem különböztetett meg, legfeljebb olyanok, akik nem értenek hozzá. Kategóriák között tartunk nyilván luxus (luxuskategória) De ez nem a gyártó jellemzője.

Mint iskola 2. osztályban: schawoka, mondj egy mondatot az újonnan tanult kifejezésekkel!

"A prémium gyártók gyakran készítenek luxus kategóriás autókat."

Hogy csak a legfontosabb német szakértőktől idézzek:
[link] "BMW, Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Volvo, Land Rover, Mini, Cadillac, Acura, Porsche, Infiniti, Smart, Lincoln, Jaguar, Maserati, Bentley und Ferrari. ... Aston Martin, Artega, Bugatti, Fisker, Lamborghini, Morgan, Koenigsegg, Lotus, Rolls-Royce, Spyker, Tesla und Wiesmann"
[link] "Tesla ist völlig neu gekommen und wird eine der wichtigen Premiummarken weltweit"
[link]

Ilyen oltári marhaságokon vitatkozni, te jó ég, én kiszálltam. Ha te nem érted meg, nem baj, más úgyis megérti ennyiből. Elég volt telehányni a témával a topikot.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Ja, nyilvan azert gorcsol a Mercedes a Maybachal, a BMW meg a Rolls-Royce-szal, mert nem letezik luxusmarka. Csak eppen az OSSZES erintett jarmugyar tenykent kezeli hogy van, a megcelzando vasarloi csoportot eszerint kategorizalja, eszerint lovi be a muszaki tulajdonsagokat, az arat, a darabszamot.

Dudenhöfer kategoriazalasa meglehetosen egyszeru es egylepcsos. A vilag meg mashogy mukodik.


schawo
(titán)
Blog

Mondtam, ha úgy érzed, te vagy az összes tudás, ősforrása, akkor rendben. Amúgy meg ez egy kategorizálás, és mint olyan, szubjektív. Ha te akarod, neked van igazad, ha meg én akarom, akkor nem neked. Itt most nálunknál sokkal fontosabb szakértőt idéztem. Kérlek idézz ellenpéldát komoly szakértőtől. Én még tudok tucatnyit. Jöhet? Szükséges?

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Itt peldaul fel vannak sorolva a luxustargyak gyartoi, azaz a luxusgyartok:

https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Luxusg%C3%BCterhersteller

Nincs benne sem a BMW sem a Mercedes. Benne van viszont a Bentley, a Rolls Royce, a Mercedes-Maybach, a Bugatti.

Itt roviden definialja is mi a kulonbseg a premium es luxusmarka kozott:

https://www.brand-trust.de/de/glossar/luxusmarken-premiummarken%20.php

De gyakran hallom azt a kategorizalast is, ami az arbol indul ki: Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium. (nyilvan most a premium-luxus kulonbsegrol van szo, nem a Kia Ceedrol). Ezt erosen figyelembe veszik a termekek pozicionalasanal is.
Namost a Rolls Royce legolcsobb autoja 300e euro listaaron. (es akkor nem rendelt hozza semmit ami nem tul gyakori). A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e...


hellomi
(tag)

Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium.
A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e...

Tehat akkor a Ferrari es a Bentley premium auto, nem luxus a te ertelmezesedben.
Illetve letezik S class 200ezer folott is, az mar luxus, mig a Ferrari nem. Aha, meselj meg.

Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van premiumkategoria meg luxuskategoria.
Jah, nyilvan, a sajat elso kezbol vett tapasztalat, hogy milyen autokat hasznaltam eveken at, az lofaszt se er, egy Wikipedia cikk az megmondja, hogy marpedig egy fapad 1es BMW kurvapremium auto volt, mig egy fullextras Golf R az meg kommersz szar, mint a Tesla.
De a 194ezres Ferrari ugyanaz a premium kategoria, mint a fullfapad 1es BMW. Aha. Meselj meg a kategorizalasodrol. :))

Nem latod, hogy sajat magad jaratod le? Egyik pillanatba errol beszelsz, masikba amarrol, harmadikba megint mas dologrol.
En tovabbra is egy dolgot mondok amihez tartom magam. Tesla Model 3 nem egy premium auto, a minosege, anyagok, megoldasok benne nem azok. Egy Model S/X mar igen. Nem veletlen 2.5-3x annyiba is kerulnek.
Egy Model 3 semmivel nem jobb, mint egy 3as BMW/C Merci/A4 minosegbe, sot, gyengebb ezeknel. Egy Kia Ceednel a peldadnal maradva viszont jobb.
Egy fapad 3as BMW viszont nem ugyanaz mint egy full extras M3, vagy egy 340i individual. :U

Mivel nem egy olyan gyarto modelljerol beszelunk, amit evtizedek ota gyartanak evente folyamatosan szazezres nagysagrendben, nyilvan nincs hozza meg elerheto utangyartott alkatresz, nincs hozza megfelelo mennyisegu szakember, szerviz, stb. Folyamatosan fejlodik ez is hozza, ahogy egyre tobb es tobb auto lesz az utakon.
Tudod, kereslet-kinalat elve. A gazdasag alapelve. Van ra kereslet, nagyon gyorsan lesz ra kinalat is. Jobb minosegben is, rosszabb minosegben is.
Ebbe ha valahol, barhol latsz barmilyen Tesla fanatikussagot, vagy akarmelyik elozo hozzaszolasomban, tenyleg nem tudok mit mondani, csak hogy nem velem van a baj.
Egyaltalan nem vedem a markat, se Elon-t. A szememben egy drogos, nem teljesen 100as fazon, akinek vannak egbekialtoan faszsag otletei, amibol par dolog bejott neki a multban, emiatt figyel ra az egesz vilag, o pedig csillog a rivaladfenyben, elvezi es felhasznalja(lsd bitcoin arfolyam rangatasa par twitter bejegyzessel).
Nem a jovot latja, hanem sajat hulye otletei tamadnak bedrogozva, amit ugy ad elo, hogy az egesz vilag issza a szavait, penze van ra, megvalositja. Vagy osszejon, vagy nem. :U

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

1. Ez wikipedia forrásmegjelölés nélkül. Ez wikipedia amatőr szerkesztőinek random összeállítása. Hivatkozásnak teljesen értéktelen. Én is wikipediáról idéztem, de ott pontosan megjelöl neves szakrétő szakmai könyvének idézete miatt. Ha nem érted a különbséget, akkor ez van.

2. Itt sem szakértőt idéztél, hanem egy random oldal glossaryját, kislexikonját. Ráadásul nem is autókra vonatkozik, hanem általános termékekre.


Shadowbull
(addikt)

Csak magamat tudom megint idézni: a kategóriák között nincsenek éles határvonalak, hanem részben átfedésben vannak, a kommersz teteje összeér a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával.
Ezért van az hogy adott esetben egy full extrás Golf R jobb autó mint egy nem túlságosan felextrázott 1es.

A Ferrari luxusgyártó, nem kíván jelen lenni a prémium kategóriában. Arra vannak más márkák a Fiatnál ( ill. most már a Stellantisnál) leginkább az Alfa Romeo. A Lancia talán már nem is létezik.

üzenetek