Tesla topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Strezi
(őstag)

Belső tér igen-igen hasonló méretű, sőt asszony szerint hátul jobb a fejtér a 3-ban. Gondolom üvegtető miatt. Emellett több praktikus tárolóhely van, pl. az jtókban.
Amiben visszalépés lehet a 3-mas:
- Azért a kormány mögötti kijelző információtartalma nem elhanyagolható
- Közép tábla kicsi, pláne hogy a legutóbbi frissítések óta a térkép még kisebb helyre szorult
- Ha nincs prémium adatkapcsolatod a 3mas ban, az komoly érvágás
- Légrugóval az S több helyzetben komfortosabb, meglepően alacsonyabb is az ülés.
- Első csomagtér óriási S-ben, pláne a csak hátsókerekesekben.
- hátsó csomagtér is sokkal nagyobb
- meglepő, de vezetésben tisztább, játékosabb karakter a hátulhajtó S, a vadállat kitépi a kormányt a kezedből karakterű M3P-hez képest.
Hirtelen ennyi.


3L1T3
(addikt)

Mondjuk tök felesleges az S-t és az M3-at hasonlítgatni már csak az árak miatt is. :D


Strezi
(őstag)

Lehet új M3P árban venni használt S-t ami valós alternatíva. Meglepően hasonló a két autó, méret az egyetlen nagy különbség.


3L1T3
(addikt)

Én biztos nem ülnék be 2020-nál régebbi Model S-be, főleg amennyi gond van a régi rendszerrel.


Balázzs
(senior tag)

Igen, erre gondoltam, hogy használt S, vagy új 3.


Balázzs
(senior tag)

A 3-as ára se kevés, de az S és az X, pláne az újak nekem sajnos elérhetetlen.


Strezi
(őstag)

Nekem semmi gondom a régi S-sel, sőt :F Az élettartam ingyen töltésnek, meg korlátlan adatkapcsolatnak pedig megvan a "varázsa". Nem is akaródzik eladni.
Csak új S miatt adtam volnael, de az nem lesz jövő évig európában :(((


schawo
(titán)
Blog

A havi 3000 forint szerintem nem sokat jelent, az 10 év alatt is csak 350000 Ft, 1000 euró. Autó árához képest semmi. Az ingyenes SuC sem ér olyan sokat. Most ugye mindenkinek ingyenes, nekem is így is 10.000 km alatt 52kWh-t töltöttem SuC-on, spórolva 4100 Ft-ot a fizetős változathoz képest. Ez 250e km alatt 100000 Ft. Összesen 450000 Ft, cserébe 10 év alatt sokkal több nyűg egy garis 3-mal szemben.


3L1T3
(addikt)

Memóra hibára figyelj azért.


Strezi
(őstag)

Figyeltem, hiba előtt cseréltettem majd két éve. És még? ;)


Strezi
(őstag)

Mert nem utazol. Én bejártam már vele fél európát, héten is indulok ;)
Egyébként nem a 3000 forinton múlik az adatkapcsolat sem, hiszen magyarországról pl. még nem fizethető elő Premium Connectivity, ha már nem aktív az autón....


3L1T3
(addikt)

De előfizethető csak amcsi címet kell megadni, én is így tettem amikor 05.31-el lejárt a prémiumom. :D


schawo
(titán)
Blog

Én máshogy utazok. Nekem is megvan a két villanyautóval két és fél hónap alatt 14000km.

Premium: csak akarat kérdése.


Strezi
(őstag)

Ja, én nem megyek annyit csak ha kedvem tartja ülök autóba.

Viszont a premium nem megy nekem sehogy. Próbáltam német, amcsi címekkel is már. Fel sem jön az opció. Ha meg BuyUpgrade, akkor 500-as hibával kiáll az account.

Hogy akarjam még jobban? Valami fake nem magyar kártya?


Balázzs
(senior tag)

írtam privit


tibaimp
(nagyúr)

Üdvözlet!

Érdeklődés szinten, egy Tesla 22kW-os fali töltő, más típusú autókat is tud tölteni, amelyiken Type 2-es csatlakozó van? Illetve ez a töltő, például 7-11kW-on is tud tölteni?
Erre gondoltam: [link]

Bocs, ha nagy butaságot kérdeztem!

[ Szerkesztve ]


Strezi
(őstag)

Persze hogy tud tölteni, lehet jumperolni, mind protokolra, mind max teljesítményre.
Amúgy meg megbeszéli az autóval mennyit adjon.
Meg ne vedd ennyiért, mint a linken van! Bruttó ára 500EUR. Ha kell, keresd Trombitást FB-n.
Én 190-ért vettem fekete fedlapos(Signature) editiont.

[ Szerkesztve ]


tibaimp
(nagyúr)

Köszi a választ! :R
Még csak nézelődök, de a következő kocsim, valszeg elektromos lesz, nem hiszem, hogy Tesla, mert nekem drága, de majd meglátjuk, mit hoz az élet. Illetve először ki kell alakítanom a garázsban a 3 fázist, előkészíteni a dolgokat (jó kis meccs lesz az Émász-al gondolom :( ).


Strezi
(őstag)

Nekem szerencsém volt, mert a beálló mellett van a 3f óraszekrényem. A töltőpont kialakítása kb. 6000 forintba került így, amiben benne volt egy 3f20A kismegszakító, egy kültéri szerelhető 3f 16A ipari stekker, meg egy méter kábel és négy polisztirol dűbel...
A Model S gyári töltője a piros digasszal mehet is ebbe a csatiba, így ment a 11kW töltés. Megéri Teslát venni, mennyit spóroltam ezen is vele ;) :D :DDD


tibaimp
(nagyúr)

Az a gond, hogy nekem a háztömb garázsban eleve csak 1 fázis van bent. Oda ki kell építtetnem a 3 fázist, a többi amper-ért fizetnem kell majd (3600 Ft/A+ ÁFA áron), mert alanyi jogon 32A jár, tehát a 3x20A = 60A azaz ~130.000 Ft lesz, amit az ÉMÁSZ-nak kell fizetnem, csak a hálózatbővítésre + szerelési díj.

3 fázis 20A elég, amúgy, ha én 22kW-al szeretnék tölteni, akkor is?

üzenetek