[Re:] [erdoke:] Mocsok gyalogos! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#16820480
(titán)

du bist ein Schmutz!!

:D

egyébként volt olyan, még amikor tanultam vezetni, hogy (ugye akkor muszáj megállni a zebráknál, mert ha nem én, akkor az oktató fékez) megálltam egy olyan helyen, ahol a két sávos úton középen járdasziget volt, vártam, hogy a zebránál álló gyalogos átkeljen, az meg csak nézelődött, észre sem vette, hogy rá vrunk (addigra pár kocsi persze összegyűlt mögöttem). de ugye tanulóként tilos a gyalogos idegesítése, vagy bármilyen módon sürgetése (duda, fénykürt, stb). úgyhogy egy kis után az oktató kiszólt a kocsiból, hogy ugyan legyen már olyan kedves átmenni...


erdoke
(titán)
Blog

Az ilyesmiért tőlünk nyugatabbra is mérgesek tudnak lenni. Nem értem, miért jó a zebránál trécselni pl. diáklányoknak. Baromira idegesítő az autósoknak.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nincsenek külön szabályok a tanulókra, mindenkinek tilos lenne.... :D


#16820480
(titán)

igen, ez mondjuk konkrétan nem trécselő diákcsapat volt, hanem valaki szimplán elbámészkodott. még azt sem mondom, hogy csak az ő hibája, hiszen látszott a helyzeten, hogy eleve úgy ment oda, hogy nem fog megállni senki neki (mert ezt szokta meg), és mivel látta, hogy jönnek autók, így eleve várakozni kezdett, nem figyelt a forgalmi helyzetre.

philoxenia: tudom, tudom :) de nézd meg, hogy ki lassít például vasúti átjáró előtt 30-ra le... (mondjuk akinek kedves a kocsijának a felfüggesztése, mert egy-két átkelő elég vacak minőségű, de amúgy...)


Vladi
(nagyúr)
Blog

Na én azért a másik oldalról hozzátenném, hogy tényleg egyre hülyébbek a gyalogosok az utóbbi időben.

Konkrétan a szándék is elsőbbség elmebaj óta. Egyesek úgy indulnak neki a zebrának, mint a szemellenzős lovak. :O
Azt felejtik el, hogy a zebra csak az elsőbbségi jogot biztosítja. Azt nem, hogy az autós meg is tud, vagy akar állni.

Engem még óvodás koromban úgy tanítottak átkelni a zebrán, hogy megállok a szélén, szétnézek.... Ez a gondolkodás hová lett??

Aztán csodálkoznak, hogy jééé, miért csikorog az a kocsi? Miért vörösödik a feje a sofőrnek??

:O :(((

Jóvan. Lehiggadtam. :)


Goose-T
(veterán)
Blog

Törökszentmiklós 4ever! :D


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

#16820480
(titán)

azért az, hogy meg akar-e állni nem kéne szempont legyen, mert ugye ez kötelező. az viszont, hogy meg tud-e állni egy más kérdés, ugyanis amennyire tudom a kreszben az is ki van kötve, hogy olyan sebességet kell válasszon a vezető, ami mellett biztonságosan reagálni tud a környezetére.
például ha egy olyan járdasziget mellett haladsz el, ami villamosmegálló, akkor ott ugyan nincs kikötve, hogy mennyire kell lelassítani, de annyira le kell, hogy ha valaki lelép, akkor ne lapítsd ki. vagy ha egy nagyobb kocsi az út szélén, akkor amellett is úgy illik elhajtani, hogy figyelembe veszed, azt a lehetőséget, hogy valaki kilép mögülle. ez nem azt jelenti, hogy ezekben az esetekben a gyalogosnak lenne elsőbbsége, de ez a tény akkor sem jogosít fel senkit arra, hogy átgázoljon rajtuk (azt lehet a Carmageddonban és hasonló játékokban, még pontot is kapsz érte).

szóval szerintem az a probléma, hogy a kölcsönös deffenzív közlekedés nem túl elterjedt felénk...


Goose-T
(veterán)
Blog

Nekem nem kell bemutatni, ott nőttem fel. ;) Jó kis videó egyébként, a benne szereplő Tóni bá' pedig a tanárom volt a gimiben.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nekem annyira nem közeli, pláne a gimi, felnőttként kerültem a környékre, addig nemigen jártam Miklóson. :)
Szerk.: a videót nem is Neked szántam, hanem a Többieknek, akik olvasnak itt. ;)

[ Szerkesztve ]


Wolverine
(félisten)
Blog

Na igen: a "nem akarok megállni/lassítani" nem opció. A "nem tudok" is csak akkor, ha az autós szabályosan közlekedik; de ekkor a gyalogos lesz a hibás, amiért lelépett az úttestre...


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Zebrán gyalogost elütve gyakorlatilag szinte csak az autós lehet a hibás....


Algieba
(őstag)
Blog

Mindig a zebrán kelek át az úttesten, és ezért csodálkozom azon embertársaimon, akik lazán átfutnak a négy sávos úton, persze akkor, ha épp nem jön gépjármű.
Azért az autósok fele megáll a zebránál és előzékenyen átenged. Ilyenkor mindig biccentek köszönésképpen és szaporán szedem a lábaimat.
De sokan lazán áttépnek a zebrán, észre se vesznek.
Sőt, azokat az átkelőket utálom a legjobban, ahol zöldre váltva a lámpa balról kihajtanak az autók. Számtalanszor mentek el az orrom előtt, mert ahogy nekik és nekem zöld, ők is a gázra lépnek, én meg le az úttestre, mert 15 másodpercem van átsietni az úton. Állandóan az az érzésem az ilyen átkelőknél, hogy egyszer kivasal a zöld jelzés mellett, a zebrán, egy balról kivágódó f.p. at. :(((
Inkább nem írom le, hogy minek a rövidítése a f.p., de egy csúnya jelző.


Depression
(veterán)
Blog

Nem csak az autósok ilyenek.
Legdurvább sztorim, mikor Pécsett álltam a zebránál, mert piros volt a lámpa. Hátulról a járdáról a testével kilökött egy középkorú nő (kilós fuxszal a nyakában), és még ő kezdett velem üvöltözni, hogy mi az, hogy nem állok el az útjából, mikor látom, hogy jön.
Mákja volt, hogy nem ütöttem meg.


dabadab
(titán)
Blog

"a zebra csak az elsőbbségi jogot biztosítja. Azt nem, hogy az autós meg is tud, vagy akar állni."

Na, nezzuk csak.
Szoval a "fout" tabla es a mellekutra kihelyezett "elsobbsegadas kotelezo" tabla csak az elsobbsegi jogot biztositja a fouton halado szamara, nem jelenti azt, hogy a mellekuton kozeledo autos meg is tud vagy akar allni.
Gondolom, eppen ezert, autot is ugy vezetsz, hogy minden keresztezodesben lelassitasz, megnezed, hogy tenyleg megkapod-e az elsobbseget es csak akkor mesz tovabb, ha errol meggyozodtel. Igaz?


tiv83us
(veterán)
Blog

Nos en egy nagyobb orszagban elek, ezert termeszetesen szinte minden allamban mas-mas a kozlekedesi kultura. Itt is sok a barom, viszont legalabb annyi a visszatarto ero, hogyha itt halalra gazolsz egy nagymamat az unokajaval a zebran, akkor nem 3 evet kapsz, hanem 300-at.

Egyebkent sok helyen megfordultam mar, de eddig a leg gyalogos-friendly-bb /hu de szep szo :D/ hely szamomra Anglia /London/ volt. Nem vagyok oda az angolokert, de a kozlekedeskulturajuk elott le a kalappal.
Meg csak oda sem erek a zebrahoz, de mar mind a ket oldalon megallt mindenki.
Szoval az angoloknak egy nagy :R


#31757056
(addikt)

Ezt már én is hallottam az Angliában élő ismerőseimtől, hogy ott az utakon nagyon előzékenyek, de Németországról is hasonlókat hallani. Viszont állítólag Olaszországban még durvábban mennek mint itthon, és még bunkóbbak, és indexelni is csak ritkán szoktak :D A hugom tapasztalatai voltak, egy 1 hetes római kiruccanás során.
Én viszonylag ritkán vezetek, de én nagyon türelmes vagyok az autósokkal és a gyalogosokkal is egyaránt, még sosem fordult elő, hogy eldurrant volna az agyam, és még közel sem jártam hozzá. Viszont gyalogosként már többször is. Nemegyszer fordult elő, hogy nekirontottam a rám igazságtalanul dudáló és üvöltő autósnak, közbe kiabáltam hozzá, hogy "a k..... anyádat szállj ki te ....... ......., ne a hitelre vett sz...rodból ugassál" :DDD de eddig mindenki kivétel nélkül megijedt és tovább hajtott. De egyszer ha kifogok egy bátrapp palit, lehet még a végén valami adok-kapok lesz, neadja Isten még engem fognak megverni :D

Tudom, kicsit régi ez a blog, de csak itt lehet ehhez a témához hozzászólni. (vagy nem?)


beni3d
(aktív tag)
Blog

Biztos ugyan olyan pénztárcája volt mint neked, és azért pirult el, mert azzal győzték meg a boltban a tárca megvásárlásával, hogy ilyen csak 1 db van a világon, biztos nem fog vele találkozni az utcán... :))

[ Szerkesztve ]


Samus
(addikt)
Blog

Szégyelld Magad. Hát nem tudod, ha elindulsz a zebrán, és jön egy autó, miközben már félúton jársz, az autósnak van elsőbbsége? Ejnye.

Egyébként az ilyenektől kellene megkérdezni, hogy melyik búcsúban lőtték a vélhetően hárompálcikás jogsijukat. Egy társam azért bukott meg városi vizsgán, mert áthajtott egy ilyen szituációban lévő zebrán (Pécs belvárosa). Más hibája nem volt, de ez bőven elég is volt. Egy néni ment át, félúton volt, még nem ért oda abba a sávba, ahová emberünk kanyarodott, de már közel volt, elhagyta a zebra közepét.


Huma
(addikt)
Blog

A magyar közlekedési morál erősen konvergál a nullához.

Amíg Keszthelyen tartózkodtam legtöbbször németek álltak meg nekem a zebránál pedig ők az autósoknak az 1%-át sem tették ki. Elég siralmas eredmény.
Sajnos nálunk az autósok többsége nem tekinti partnernek a gyalogost. Csak egy kellemetlen akadály a számára aki miatt gyakrabban kell megállnia.
Az a baj, hogy ez mindkét részről belerögzült az emberekbe. A gyalogosok nem mernek lelépni mert úgy vélik, hogy mindig az autósoknak van elsőbbségük. Az autósok pedig szintén ezt az elvet vallják.
Annak ellenére van ez, hogy mindenki tudja, hogy zebrán a gyalogosé az elsőbbség. A szokás "felülírja" a KRESZ-t.


gabyka
(aktív tag)

Tanult kollégám már mondta volna: "...a vén geci..." . Bár ez egy hosszabb történet, de köze van az idősebb korosztály és a (kollégám szerinti) jogosítvány-megvonás összefüggéséhez (is). :)

[ Szerkesztve ]


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

> A gyalogosok nem mernek lelépni

Ezexerint nem arrafelé élsz, ahol én... :N
Mifelénk a gyalogosok nem sokat "gittelnek" a kérdésen, meglehetősen bátrak.

Én személy szerint most már ritkán gyaloglom. Autóval talán kicsivel (5-10 %) udvariasabb vagyok a gyalogosokkal, mint az átlagos egységsugarú autós. Motorral viszont kiugróan udvarias vagyok (nem tudom, miért). Nemcsak a gyalogosokkal, a megállóból induló buszokkal is. Néha csak azért nem lassítok le a gyalogosnak, mert fellökne a mögöttem jövő négykerekű állat... Kétszer is volt már olyan, hogy balról kikerült és elhúzott mellettem a "kedves" közlekedőtárs. (Ez nem zebra előtt volt, hanem először egy alárendelt útról balra kikanyarodót akartam kiengedni. Még szerencse, hogy gyanút fogott és nem jött... A másik esetben buszt akartam kiengedni a megállóból.) Ilyenkor hátrány az, ami máskor előny: a motor keskenysége. Ha egy kamionnal álltam volna előtte, nem tud megkerülni az állatja (szembe még jött egy autó).
Egyébként ha óvatosak a gyalogosok, meg is tudom érteni...
1. eset: Jó sok sávos út, jobbra behajtó Tesco-hoz. A "bekanyarodót" a járda és a járdasziget között zebra szeli át. Látom, jobbról gyalogos érkezik, lassítok, megállok, intek. Mögöttem rövid dudaszó. Elborul az agyam... Jobb tükörbe nézek: kis pinabusz, benne szőke plázapitcha a faszijával (a bige vezet). Zebra után gép oldalsztenderre letámaszt (csak hogy senki el ne férjen: a sáv közepén), odabattyogok a cicához. Sisak felnyit, kérdem, mi a gond? Az, hogy nem ütöttem el a gyalogost? Mindkettő néz ostobán ki a fejéből. Gondolom azon fostak, hogy ha átengedem a gyalogost, akkor az nekik 3,1 másodperc késedelem és vagy nem kapnak jó parkolóhelyet, vagy lemaradnak valami teszkó gazdaságos cseresznyés szájfényről...
2. eset: 2+3 sávos út, középen tenyérnyi járdasziget, kétfelé zebra. Messze (kb. 200 m) előttünk lámpa, épp akkor vált pirosra, azaz az egész útszakasz tök üres (senki nem fogja elfoglalni a legjobb helyeket). Csorgok középen, járdaszigeten idősebb nő. Lassítok, intek neki, hogy menjen. Látom, nem megy (ő már látta, miért)... Megállok, nő nem mozdul a járdaszigetről. Csodálkozom, de csak egy pillanatig: balra mellettem, a legbelsőben egy velem kb. egykorú (pedig nem vagyok mai gyerek), csoffadt fócvágen passzát vagy ötvenöttel, lassítás nélkül. (Tehát: kijelölt gyalogátkelőhely előtt álló másik jármű mellett, csak hogy mindenki értse...)
Mivel a lámpa pár másodperccel azelőtt váltott pirosra, gondoltam megvársz te engem, tesvír, a lámpánál... Utánamegyek, lámpánál nyitott ablakon beszólok (ötven körüli faszi): "testvér, én leszarom, ha el akarod csapni a gyalogost, de ha az előbbi produkciódat látta volna egy rendőr, nem én jöttem volna utánad valószínűleg". Bár csak bízni merek ebben, hogy a pintőrség az ilyen, valóban közveszélyes állatokat is kiszűri és nem csak az ottfelejtett 30-as táblákhoz mérni kiállásban verhetetlen.
3. eset: 2×2 sávos, de középen elválasztott út, már sárga villogó időszak. Csorgok a külsőben, kocsival (szinte az egész szakasz 30-as). Jobbról gyalogos, lassítok, megállok. A gyalogos (szerencséjére) nem volt túl gyors; kb. a kocsim középvonalánál jár, amikor egy önjelölt Suhamer a Mi Autónkban (1-es Swift) kb. hatvannal elhúz a belső sávban. Ha a gyalogos kicsit gyorsabb, úgy elütötte volna, mint a nyulat. (Mondjuk a "háztartási alufólia" kategóriájú kasztnival ellátott Swift is rondán nézett volna ki...)


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

> Tanult kollégám már mondta volna: "...a vén geci..."
:))

Szintén... :K
Tanult (volt) kollégám: "...de nem ment előttem a vén szarágyú..." :P
Másik (volt) kolléga: "...bazze, ez nem lassan megy, hanem gyorsan áll!" :DDD


gabyka
(aktív tag)

:DDD

"...és amelyik még (vezetés közben) kalapos is, na, azzal különösen vigyázni kell..."

:D

[ Szerkesztve ]


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

> köze van az idősebb korosztály és a (kollégám szerinti) jogosítvány-megvonás összefüggéséhez

Biztos sokan utálni fognak, de 65 felett egyre szigorúbban és komolyabban venném az orvosi vizsgálatot (és egyre sűrűbbre tenném) és 75 vagy valami hasonló kor felett kérdezés nélkül vonnám be az A, B, C stb. jogsikat. A mai gépek ereje, a forgalom sűrűsége, kuszasága stb. egyértelműen azt mondja, hogy bizonyos kor felett az ember alkalmatlanná válik a vezetésre. Csak meg kell nézni tattert/mammert, amikor "vereti" 84-gyel a Sutyukit az M7-esen befelé a középső sávban... Kétoldalt meg 140-nel előzgetik. Sem a testi képességek, sem a reakcióidő, sem a helyzetfelismerő képesség nem olyan már abban a korban. Ha meg tízezerből mégis van egy olyan, aki 80 évesen jobban vezet, mint egy harmincéves, akkor üsse kő, a konzílium adja meg neki a jogsit újabb két évre.
Persze hatvan éve a tehenes szekérrel elboldogult a 78 éves Józsi bácsi is, miközben a 69 éves Pista öccse ötvenöttel előzte a Škoda 1000MB-vel...
Úgy tűnik, ma a jogosítványszerzés és -megtartás valamiféle, az Alkotmány által garantált alapjog lett és boldog-boldogtalan kaphat jogsit és megtarthatja azt. Pedig akinek van, annak kb. 70 %-a alkalmatlan arra, hogy legyen neki. Vagy fizikailag (20 %) vagy pszichésen (50 %). Ez utóbbiban vagyok én is... ;]


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Amikor még "nullkilométeres" sofőr voltam, apám asszonta: "vigyázz, mert aki képes kalapban vezetni, az bármilyen aljasságra képes"... :K :K :K

Mondjuk a kalapos + pipázó sofőr szerintem überelhetetlen... :W


Weißturul
(senior tag)

Gondolom pösti vagy. Én ott tanultam meg rendesen közlekedni gyalogosként. Erre ne tudd meg mennyire meglepődtem amikor az osztálytársammal közlekedni akartunk a városnak csúfolt túlnépesedett bokortanyában: simán megyünk a járdán erre körbetekintés nélkül le lép a zebrára :Y meg is kérdeztem, hogy eszednél vagy-e erre ő azt válaszolta, hogy úgyis nekem van elsőbbségem, lexarom. Aha, később őt is csapta el egy autó biciklizés közben :U simán megismételte a műveletet amit gyalogosként művelt csak kerékpárral alatta... meg is lepődött hogy amikor feljelentéssel fenyegette az autóst később jött a szüleinek a bírósági beidézés...


gabyka
(aktív tag)

60 felett a páv-ot vezetném be...persze szigorúan önköltségi áron...egyebekre ott az ingyenes máv és bkv...


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

> Gondolom pösti vagy

Nem. Nem akarom, hogy elbízzák magukat a budapestiek, de ahol én közlekedem nap mint nap, annak a közlekedési kultúrája olyan messze van a budapestitől, mint a makkom Jeruzsálemtől. Hát pestiek, fel lehet lélegezni; higgyétek el, nálatok még nem is olyan rossz a helyzet!

> simán megismételte a műveletet amit gyalogosként művelt csak kerékpárral alatta

Ahol csak kijelölt gyalogátkelőhely van (és nem mondjuk gyalog- és kerékpárút) és elütném / nekem jönne a 40-nel a zebrán szabálytalanul átzúgó biciklis, akkor nem csak megrugdosnám, hanem még ki is fizettetném vele a kocsiban keletkezett kárt.
Egy időben én is jártam munkába biciklivel, de annyira fostam a sok vakegér ("csak az A oszloptól az A oszlopig látok") autóstól, hogy szinte végig a járdákon mentem. Mivel azonban az volt az elvem, hogy az nem az én területem, így ott az ember csak "kellő tisztelettel és alázattal" közlekedjen biciklivel, ennek az volt az eredménye, hogy 5 km/h körül volt az átlagsebesség és gyakorlatilag pont annyi idő volt biciklivel munkába menni, mint busszal. Na, ezt a "kellő tisztelettel és alázattal" szemléletet hiányolom én a zebrán 40-nel átvágódó biciklisekből. Majd ha szépen leszedi a picsáját a bringáról és áttolja, akkor szépen elsőbbséget adok neki, mint gyalogosnak. Addig ugyanis, míg ezt meg nem teszi, nem gyalogos, csak egy köcsög szabálytalankodó biciklis.


Weißturul
(senior tag)

ez lett, meg kellett téríteni az autós kárját.
amúgy te is meglepődtél volna hogyha jön melletted a járdán egy biciklis majd elédfordul a zebrán ahol nincs kerékpárútvonal jelölbe.. hát a kocsis meglepődött és még ez a szerencséje a haveromnak hogy nem 40-nel hanem 25-tel kapott egy oldalbalökést


bullseye
(addikt)
Blog

azért a pár évvel ezelőtti nagy öngyalázáshoz hozzátenném, hogy dél felé haladva szerintem romlik a a helyzet. Már Olaszo. is elég kemény, de afrikai, közel-keleti régióban is akad sokkal rosszabb (szerintem Dél-Amerikában és Ázsiában is bőven).

Persze érdemesebb Németo. Anglia felé haladnunk, de nem csak ők léteznek...


Weißturul
(senior tag)

Németországban tök rendesek az autósok. Megállok a zebránál (ahol nincs lámpa, persze) erre az elsőnek ott jövő kocsis megáll és átenged - nem úgy mint nálunk, hogy a huszonakárhányadik sofőr át engedne, de csakis a zebra feléig jutok, mert a másik irányból csak nem akarnák követni az előbbi példáját :W


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Nem is kell Auszriáig vagy Németországig menni. Bár én már 1994-ben meglepődtem, hogy Münchenben milyen sok helyen van telezöld és hogy ez nálunk mennyire nem működne...

Elég egy kicsit menni északra. Azok kedvéért, akik nem nagyon járnak arra: Szlovákiában a normálisabb utakon nem ám fű vagy murva a padka, mint Abszurdisztánban, hanem kb. jó méternyi aszfalt. Tkp. csak az "úttest szélét jelző vonal"-ból látod, meddig tart az úttest és mennyi a padka.
Szlovák közlekedési kultúra #1: Poprád felé menetben valahol leterelnek a pályáról. Elég széles főút-féleség, kétoldalt a szokásos aszfalt-padkával. Előttünk megy egy autó, jobbról (még messzebb) kijön egy roskadásig pakolt UAZ az útra. Már eleve úgy kanyarodik ki, hogy amennyire lehet, a padkán marad. Csak hogy segítse önmaga megelőzésében a főúton jövőket.
Szlovák közlekedési kultúra #2: Fent a Tátrában, Liptószentmiklóstól nem messze egy út: bal oldalon elég meredek sziklafal, jobb oldalon elég meredek völgy. Itt is aszfaltpadka van. Négy motor egymás mögött; az enyhe lejtőn előttünk egy üres rönkszállító sofőrje "csapatja" a gépet vagy kilencvennel, szemből egy személyautó. A személyautó majd' felmegy a sziklafalra, a teherautó kerekei fél méterre a meredélytől. Annyi helyet hagytak nekünk, hogy egy pótos IFA keresztben is elfért volna. Mindez csak azért, hogy mi nyugodtan mehessünk.

És amit Weißturul hozzászólására írtam (hogy Pesten nem is olyan rossz a helyzet): a 11-esen csorgunk az M0 felé, épp Szentendrén megyünk keresztül. Hirtelen "tele lesz" mind a két sáv, nem értjük, miért. Kiderül, hogy a torlódás azért van, mert a külsőt vagy harminc méter hosszan lezárták és feltúrták. Na'on óvatosan elkezdünk középen elmenni, erre mi történik? Nem az, ami idehaza, kies városunkban történne (közömbösen áll a nagyrésze, pár autós dudál és öklöt ráz), hanem szinte varázsütésre elkezdenek kétfelé húzódni, még a nagy böte Ikarus busz is, hogy mi nyugodtan előremehessünk! Úgy tűnik, az ottaniak valahogy felfogták, hogy attól nekik nem lesz rosszabb és egy másodperccel sem kerülnek hátrébb, ha lehetővé teszik, hogy mi kényelmesen előrejussunk...


erdoke
(titán)
Blog

Azt hiszem, nem írtam még le a szűk két évvel ezelőtti esetemet egy biciklissel.
Decemberi sűrű hóesésben tartottam haza az óvodából a középső gyerekkel Debrecen belterületén. Tompított, kiváló minőségű, éppen második szezonját kezdő téli gumi, 20-30 km/h sebesség, stb. A főút nagyon zsúfolt volt, és bár nagyjából lesózták korábban, a sofőrök durván óvatosan közlekedtek (értsd: ment a xarakodás). Próbáltam hát kerülni kisebb utcákon, ahová természetesen még nem jutott el a sószóró. Egy T kereszteződés szárába akartam balra befordulni, szemből nem jött semmi. Ekkor az addigi útvonalammal (a T "fejével") párhuzamos járdáról, a házak és a járda ill. úttest közti fasor takarásából hirtelen előtekert egy 50 év körüli kerékpáros, aki (járda folytatás híján) a túloldalon az úttesten kívánta folytatni a bicajozást. Gyakorlatilag a tekerő lábakat láttam meg 2-3 méterrel magam előtt... Azonnal blokkoltam, és bár nem volt jeges az út, a friss havon 20-ról se tudtam megállni, fellöktem a kerékpárost az autó bal elejével. Fél pillanat alatt kint voltam az autóból, és próbáltam szemügyre venni az urat, aki éppen tápászkodott felfelé. Nem sokban zavartatta magát, szomorúan nézegette a hosszában S alakúra gyűrt bicaját. Hosszas kérlelés után átnéztük a lábait, de pár véraláfutás kivételével úgy tűnt, nincs nagy probléma. Erre ő is magához tért, és... nekem állt, hogy márpedig vegyek neki új kerékpárt. Én még nem voltam teljesen túl a sokkon, de így is mellbe vágott a hirtelen témaváltás. Hebegtem, habogtam, hogy mégis miért? Előadta, hogy hát mivel én vagyok a hibás, ugyanis a járdasziget folytatásában közlekedőnek elsőbbsége van a kanyarodó járművel szemben. Ettől aztán nekem is visszatért a józan gondolkodásom, és felhívtam arra a figyelmét, hogy inkább az egészségére koncentráljunk, és beviszem a balesetire, ha nem bánja. Azt válaszolta, hogy semmiképpen, de annál inkább menjünk új biciklit venni. Na, erre már én is bepöccentem kissé, és vázoltam neki a szomorú valóságot:
1. A felemlegetett KRESZ pont a járdasziget folytatásában közlekedő gyalogosra, illetve a túloldalon folytatódó kerékpárúton közlekedő biciklisre vonatkozik.
2. Bárkire is vonatkozik, jelen esetben nincs folytatása a járdának, ahol ő szabálytalanul kerékpározott, ezt az átlós keréknyoma jól mutatja (járda => úttest).
3. Ekkor néztem meg az autó bal elejét, és konstatáltam, hogy a ködlámpát kitörte a pedálja, illetve jól összecsikargatta a kerékpár a lökhárító alsó részét. Mondtam neki, hogy ezek cseréje ill. javítása alsó hangon 80 ezresbe fájnak. Tehát arról beszélgessünk, hogy kifizeti a káromat, vagy rendkívül gáláns leszek, és megcsináltatom Casco-ra?

Erre dühösen felkapta a bicikli torzóját, és különösebb sántikálás nélkül elvonult. Még megállítottam, hogy cseréljünk telefonszámot, ha bármi van, tudjunk kommunikálni. Közben még bepróbálkozott egy utolsó "üzleti ajánlattal", miszerint adjak neki 10e Ft-ot a javításra, mert nem tud másnap mivel munkába menni...


Weißturul
(senior tag)

Hát sajnos ez van, ez Magyarország :O Én örültem volna, hogy ennyivel megúsztam nemhogy még kardoskodjak :U
Utálok külföldieket felhozni, de megint Ausztria+Németország: nem véletlenül tanulok németet, a kiskoromban ott tapasztaltak alapján első osztályos koromban megkértem apámat, hogy ne vívjon a többi szüővel, hogy angolt tanulhassak, jó lesz nekem a német is.


flymi
(addikt)
Blog

Én már találkoztam olyan autóssal, hogy amennyiben 4 sávos az út, középen van egy kis sziget a gyalogátkelőnél az autós elvárja, hogy álljá' meg középen, oszt várd meg, míg elmegy, mert a másik oldalról indultál.
Tapasztaltam, mikor suliba jártam Pécsre, de lakóhelyemen is van egy-két ilyen kialakítású átkelő.
Namost, ennél már csak az sokkal hátborzongatóbb, mikor megállsz középen és nem lámpánál van az átkelő, ergó a kamionosok és buszosok minek lassítanának és előtted-mögötted is elhúz egy. Na az gatyaszaggatóbefosatós! Ha autózom inkább elengedem a gyalogost, biciklist úgy is gyorsabban célba érek. Időben el kell indulni, számolni az esetleges fennakadásokkal. Így időben oda lehet érni bárhová, nem kell gumicsikorgatva rajtolni a zebráról. Az autósok közt is van számtalan tapló. Az emberek idióták, türelmetlenek, figyelmetlenek és ennyi...


Lauda
(félisten)
Blog

Ez azert tortenik, mert ilyen esetben nem egy gyalogos atkelohelynek szamit, hanem kettonek, vagy ahanyszor szigettel meg van szakitva, az mind kulon kulon atkelohely. Igy te hiaba indulsz el balrol, ha van ott egy szigetecske, akkor az autosnak nem kell elsobbseget adnia szamodra.

Az emberek idióták, türelmetlenek, figyelmetlenek

Ez igy van.

[ Szerkesztve ]

üzenetek