üzenetek

hozzászólások


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Miután nekem címezted...

1. az előfizetési díjat előre fizeted, ennyi. A lebeszélhetőséget viszont megkapod majd az utolsó hónapban, amikor majd nem fizetsz havidíjat, így lesz ez kerek. Ez ilyen, mindenhol. Nem kell szeretni, leet venni VF Basic csomagot, abban nincs lebeszéletőség, csak szarok a percdíjak, ez van.

2. Én nem mondom, hogy az a magatartás helyes, amit a pult túloldalán állók produkálnak. De az sem helyes, amit az innenső oldalon állók nyújtanak. A hazai kereskedői-vásárlói kultúra a béka segge alatt van, mindenki attól fél, hogy átkúrják a fejét. Az eladó is, a vevő is. Hogy a 72 órás csere mennyire jogos vagy sem, azt nem egyértelmű hiba esetén döntse el szépen a szervíz. Ők értenek hozzá - elvileg. A kölcsönkészüléket, a 72 órás cserét és minden egyebet ami miatt ágállsz, szabályozzák a törvények. Azért vannak.


Csipike13
(csendes tag)

Nem azt mondtam, hogy köteles vagy odaadni. De ha a vevő elvárja, hogy kapjon cserekészüléket, és vizsgálják meg a dolgot, még akkor is, ha nem tudja reprodukálni a hibát a gariztatásnál,akkor merje a nevét is adni hozzá, abban a tudatban, hogy ha ő volt a hülye, akkor szívni fog.

Egyebekben nem használati díjról beszéltem a cserekészüléknél, hanem az áráról. Mármint a teljesről, hiszen kibontva igencsak nehéz már eladni. És nem kell pereskedni feltétlen, egy fizetési meghagyás az illetékes bíróságnál, ha a vevő nem mond ellent, akkor (ha emlékeim nem csalnak) 15 nap eltelik, és már hajthatod is be. Ellentmondani meg nem olyan vicces, mert ugyan lehet, hogy sokáig tart, de ha elmarasztalnak, akkor MINDENT a vesztes fizet, tehát nem csak a készülék árát, hanem a teljes perköltséget, amiben az ügyvéd díja is benne van, esetleges szakértői díjak, stb.


Csipike13
(csendes tag)

Szabályozzák, persze. A kérdés, hogy hogyan. És ha szarul (és úgy szabályozzák), akkor miért ne próbáljunk meg jobbítani rajta?


plömplöm: ''Kissé'' egyedi eset az, amit írsz, nemde?


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

A probléma ott volt, hogy a szerződéskötés pillanatában ki kellett pengetnem 1 havi előfizu díjat. Ezzel nincs is probléma, de 2-3 nap volt még a számlázási időszak zárásáig, és ezért 2-3 nap után ki is számláztak megint egy teljes előfizu díjat. És nem térítettek vissza semmit az előzőből, vagyis 2-3 napra fizettem egy teljes havi díjat. :)
Persze a szerződéskötéskor bizonygatták, hogy visszatérítenek, amennyiben kevesebb mint egy hónap telik el a következő számláig, de érdekes módon nem történt meg. Ja és a feleségem is pont így járt, bár ha jól emléxem 1 nappal előttem kötött szerződést (tehát 28 nap helyett csak 27-et bukott).


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Megpróbálhatunk, mondjuk sok esélyünk nincs. Itt nem ez az alapgond, hanem hogy a vevőnek gőze nincs a 72 órás csere törvényi háttérről, de azért veri az asztalt. Meg ír a Homárra. Meg fel van háborodva, hogy nem hiszik el bemondásra, hogy szar a telefonja. És azt gondolom, hogy egy normális kereskedői-vevői mentalitás és kommunikáció alapja, hogy mielőtt ezt csinálja, talán utánanéz, hogy milyen lehetőségei vannak.

Én ismerem a Viktort személyesen. Nem véletlenül lett moderátor sem, van rálátása arra, amit csinál, és mindenhol segít. Pont Ő az, aki a legkevésbé akarna félretájokztatni bárkit, és a stílusára sem mondanám, hogy tahó.

Ha én vevő vagyok, és megszopat egy bolt, vagy egy cég (legutóbb az EMKTV), akkor sem esek neki az ügyintézőnek-értékesítőnek, hanem konstruktív hozzáállást mutatva várok tőle hasonló hozzáállású tájékoztatást a lehetőségeimről.

Lehet, hogy szar a szabályozás, de addig nemigen lesz jobb, amíg mindenki át akarja kúrni mindenkinek a fejét. És a legnagyobbat szívó láncszem ebben a folyamatban az értékesítő, aki viszontelad egy terméket, amit értelemszerűen nem ő rontott el, de ha az ügyfél hibájából történt meghibásodást 72 órában cseréli, akkor az ő fejét veszi le az üzlet/cég tulajdonosa. Mindeközben csak közvetítői szerepe van az üzlet és a szervíz között, mindkét helyre ő tartja a hátát. Az ügyfél szemszögéből ez ugye kurvamindegy, de ha minimális empátiával rendelkezne, akkor beláthatná, hogy egy általa jogtalannak ítélt szervizelés vagy bevizsgálás miatt érzett dühét full feleslegesen vezeti le egy olyan alkalmazotton, aki nem tud érdemben tenni semmit.


Gyuri27
(félisten)

''Hogy a 72 órás csere mennyire jogos vagy sem, azt nem egyértelmű hiba esetén döntse el szépen a szervíz.'' na itt a következő kérdés. Melyik? A kisker szervize? Mert ugye a vásárlással velük vagyok polgárjogilag szerzödésben. Esetleg a nagyker? Akikhez semmi közöm a világon? Kivéve ha ők a mo-i hivatalos forgalmazók v márka képviselet.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Minden terméknek kell legyen hivatalos hazai márkeszervize. Ha nincs, akkor a kiskereskedelmi egység végezteti a cserét, szervizelést - asszem.


Viktor0610
(MODERÁTOR)
Blog

Jól elpörgött a topik. :)

Látom, huszas számod van. Mivel a Pannonnak dolgozom, tudom, h. a havidíjat igenis jóváírja a cég, bármilyen tarifát is vásároltál. Sőt, most néztem meg a saját számláimat, az első két hónapban volt olyan elnevezésű tétel, h. ''Előre fizetett havi díj jóváírása''. Nézd át, légy szíves, mégegyszer a számláitokat.


biga
(senior tag)

Az a gond, hogy úgy érzem nem vagy tisztában a szabályozással. A Fogyasztóvédelmi törvény ([link] ) most is szabályozza ezeket kellően. Többek között maga az üzlet eleve egy szerződés, és törvény szerint eleve ki kellene (lehetne) fizettetni a vevővel, ha ok nélkül gyakorlatoztatta a garanciális szervízt. Ehhez nem kell külön semmilyen plusz papír eladáskor, a magyar törvényi szabályozás még így is messze fogyasztóbarátabb, mint bármelyik eu-s országé. (pont az eu hatására gyengült a szigora, mert ott lazább a törvény). Csak tudod a fene akar minden 3., 4. ügyféllel polgári peres ügyben bíróságra járkálni, ugyanis ezt - ha az ügyfél ezt nem akarja - csak ott lehet behajtani. Ezért a mostani valószínűleg a legoptimálisabb megoldás lehetne, talán csak a mindkét olfali túlzott gyanakvást lehetne csökkenteni. Egyszerű: ha elromlik a készüléked (főleg 3 napon belül), akkor visszaviszed. Ha egyértelmű a gyári meghibásodás, akkor szvsz 10 szervízböl 9 biztosan azonnal cserél (azt az egyet most ne értékeljem). Ha kérdéses a dolog, akkor bevizsgálásra lehet küldei. Törvény szert ugyanis bár az eladóna ke biznyítani, hogya vevozta ibát (s nem gyárba vot), ehez azoba a szüséges vizsgáti prcedra számá egedéyzett. nem várható az eladótol, hogy ránzésre belesson minden készülékbe, és 5 másdperc alttpoto diagnózst álltson fel ameghibáodás okárol,ja és ezt szükség esetén fényképe és jegyzőkönyvvel bizonyítsa. Ilyenkor - ha lehetséges, s ha erre fel van készülve a szervíz - ad egy cserekészüléket (vagy nem. Ugyanis ez nem kötelező alapbol, megvannak ennek is a kritériumai, ami után kötelezővé válik). Ez a cserekészülék általában valamilyen kisebb értékű, de alapszolgáltatásaiban a megvásárolttal megegyező készülék, és ennek 2 oka van: 1.: a már korábban említett gyanakvás, 2., mert nem tud felkészülni egy szervíz az összes nála megforduló készülékre, ergo biztosan nem lesz neki a polcon az összes általa forgalmazott készülékböl legalább egy (vagy több, elvégre mi van, ha két embernek is adni kell) pusztán azért, hogy azt adhasson cserekészüléknek. Ez olyan mértékű beruházás lenne egy átlagos vállalkozásnak, hogy ezt senki nem várhatja el.

nem direkt linkelés: klasszikus példa pl a szomszéd Pistike által véletlenül elrontott hardverelem, amiröl aztán az eredeti tulajdonos nem is tud, ő csak azt látja, hogy tegnap még ment, ma meg nem.


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Te nem tudod megnézni nekem? :)


Viktor0610
(MODERÁTOR)
Blog

Sajnos (?) nem, én csak a számlák végösszegét nézhetném meg. Viszont, egyebek mellett ezt is ellenőrizheted a PannOnline-on, a Számlainformáció és befizetések részen.


Gyuri27
(félisten)

Szerintem nem mindegyiknek van. De ha van akkor miért mindig a nagykerre hivatkoznak?


#64791808
(őstag)
Blog

Nos, a homár az egyik kedvenc oldalam,

Viszont a linkelt cikk egy hangyafasznyit gusztustalanra sikeredett...

Két dolgot fűznék hozzá:

1., Az eladónő ilyen meg olyan volt. Ekkor udvariasan köszönök, és kijövök! Itt jön ki a legnagyobb és leggusztustalanabb hazugság a cikkben (a linkeltben): a vevő úgy döntött, hogy a hiányos tájékoztatás és a zavaros feltételek miatt ott és akkor megvásárolja a készüléket! Nincs mit mondani tovább erről.

2., A hibáról: elhiszem, hogy idegesítő. Biztosan. Ahogyan az is, amikor a vevő nem képes, vagy képes, de nem hajlandó reálisan gondolkodni. Azt, hogy hibás a készülék, azt bárki bármilyen indokkal mondhatja. Itt persze egy ország hördülne fel, hogy ''én soha nem verném át a szolgáltatót ezzel!''... nem a lófaszt nem. Ez egy kis elektromos kütyü kis értékben. Mi faipari gépeket árulunk, tudnátok hányszor jött vissza ügyfél azzal, hogy ''szar a gép, aggyák vissza a pénzemet!'' - egyszer szar is volt, mert az ügyfél szállította el, és eltörte hazafelé úton. A többi alkalommal a nyílt átbaszás, a butaság, és a totális hozzánemértés vegyesen alkották a hőbörgés kiváltó okát.

Amit az egészből ki akarok hozni, az az, hogy mért számolná el egy cég a saját kárának azt, amiről nem lehet tudni, hogy egyáltalán kár-e, és hogy kié? Bevizsgálja? Naná, széphogy!

A linkelt cikk szerzője okolhatja magát, az öregistent, az eladónőt... de a Pannont valahogy nem. A cikk stílusából meg látszik, hogy az illető mekkora egy hólyag. Ennyi.


#64791808
(őstag)
Blog

Megmondom mi a teendő:

1., először is nem veszel LCD TV-t anélkül, hogy megnéznéd, a webshop felejtős. Tudom, hogy ez egy olyan megoldás, amelyet a probléma kiírásával kizártál, igaz. De akkor is kérlek, hogy vedd figyelembe: ez itt magyarország.

2., Pixelgarancia. Minden bolt egyénileg rendelkezi a pixelgaranciájáról. A Saturn például azt csinálja, hogy kibontod, megnézed, ha jó, elviszed. Ha három napon belül akármi bajod van vele, visszaviszed, kicserléik. Tudom, mert próbáltam, két ilyen akcióm is volt, mindkét alkalommal 5 percen belül a visszafizetett vételárral távoztam.

Nos, ha nincs a boltnak erre vonatkozó külön garanciális feltétele, akkor csak az ISO szabványban meghatározott pixelhibaszám minősül hibának. Ha ez a helyzet, nem tudsz mit tenni, nem minősül hibásnak a terméked, ezért nincs jogalapod cserét kérni.

Ha 4 évet dolgoztál egy TV-ért, akkor nagy könnyelműség lenne webshopból megvenni. Nem tudom, hogy hová valósi vagy, van-e autód, stb. De inkább költs el rá 15-20 ropival többet, járd ki, fogd meg, nézd meg, szagold meg azt a TV-t, minthogy webshopból megvedd. Ugyanis szerencse kérdése. Van, aki a legkóklerebb cégtől is sikeresen és olcsón vesz hibátlan cuccot, meg van, aki rákefél az ilyenekkel. Mint pingvin a pingvinnek: én nem kísérteném a szerencsémet.


lesaux
(veterán)

Ez most nagyon off lesz. Többen írtátok, hogy neten keresztül kell rendelni, mert akkor 8 napon belül indoklás nélkül elállhat a vevő a szerződéstől. Ez eddig igaz is. Viszont azt olvastam valahol, hogy hősünk megvette neten a terméket, telefonon egyeztettek, mikor vigyék és hova, megkapta, de mégse kellett neki (vagy szar volt, nem emlékszem), közölte a bolttal, hogy akkor ő most elállna, merthogy 8 nap meg minden.
Igen ám, de a cég arra hivatkozott, hogy nem on-line köttetett meg a szerződés, az csak foglalás volt, ők telefonon szerződtek, így nem vonatkozik rá a webáruházas, on-line vásárlós szabály.
Csak azért írom le mindezt, mert bár nincs igaza a cégnek, a júzer nem jutott előnyhöz az által, hogy neten rendelte meg a cuccot. Eggyel több ótvaradék banda a Camera Kft. és a Mistral után.
És hogy miért a vevőnek van igaza? Azért, mert a törvény nem netes vásárlást említ, hanem ''távollevők közötti szerződéskötést'', amely történhet e-mailen, telefonon, faxon, újságból kivágott megrendelőlapon stb., a lényeg, hogy a vevőnek a vásárlás előtt nem volt módja megismerni a terméket. De jelen esetben mit csinálhat a júzer a 8 napjával? Ha szembetalálja magát egy, a fentihez hasonló kereskedővel, ugyanazt, mintha boltban vásárolt volna.


Petek
(tag)

De ha ahogy te is írtad a vevőnek van igaza, és az eladó törvénysértően járt el vele szemben, akkor a bíróság megoldja a problémát, lényeg hogy mindent dokumentáljon, vetessen fel jegyzőkönyvet a vásárló, amikor elutasítják a jogosnak vélt kérését.


dabadab
(titán)
Blog

Csak hogy hozzafuzzek ehhez: az Aquatol rendeltem neten keresztul, alkalmazni akartam ezt a nyolc napos izet, mire kozoltek, hogy lofasz a seggembe, ha ki akarom csereltetni, akkor arra van harom napom es tegyem meg szemelyesn Bp-n. Mivel az aru nem nekem lett volna, sorgus volt es viszonylag fajdalommentesen el tudtam intezni igy is, ezert nem tudtam leallni veluk balhezni, de amugy a dolog erdemes lett volna a fogyasztovedelem ill. egy ugyved figyelmere.

Ezuton is csatlakoznek azokhoz, akik szerint ellenjavallt az Aquanal venni barmit is - foleg neten keresztul.


Petek
(tag)

Nem értek veled egyet abban, hogy a webshop felejtős, mert nem tudod megnézni a készüléket. Nézzük a következő példát:

1. Megnézed a boltban a kiszemelt készüléket, aztán hazamész és megrendeled neten keresztül, majd amikor megjön kipróbálod és ha nincs baja, akkor megtartod, ha van akkor visszaviszed 8 napon belül és visszakapod a pénzt

2. Bemész a boltba, kiválasztod a készüléket, és megveszed, de az szállítás közben hazafelé úton megsérül. Akár te viszed, akár a tehertaxi, ez előfordulhat ( nekem hoztak már ki sérült mosógépet és hűtőt is a szállítók ). Ha a szállító hozta a cuccot akkor az ő hibájuk, ergo csere ( nekem ez volt a mosógépnél, viszont a hűtőn nem vettem észre amíg ott voltak a szállítók és aztán meg már hiába bizonygattam volna hogy ezt így kaptam... ) ha viszont te viszed akkor esélyed sincs a cserére. Ez a szívás azonban nem történhet meg, ha neten veszed meg a cuccot az említett 8 napos elállási jog miatt, tehát ez alapján melyik a biztonságosabb vásárlás?


Petek
(tag)

Nem csak hogy kicseréltethetted volna, de akár a pénzt is visszakérhetted volna. Egy kicsit erélyesebb fellépés kellett volna, és ha látják hogy tántoríthatatlan vagy és ismered a jogaidat akkor talán máshogy állnak hozzá a kérdéshez, ha meg nem akkor bírósági út. Persze ha mondjuk egy 8K-s egérről van szó pl, akkor az ember nem fog elmenni bíróságra, és ezt kihasználják. Személyes tapasztalat egyébként, hogy a bíróság ilyen ügyekben a vevő javára szokott dönteni.


dabadab
(titán)
Blog

Tudom, hogy mindezt megtehettem volna, es ha nem lettek volna a fent ecsetelt korulmenyek (vagyis hogy mas faszaval kellett volna a csalant verni - ''Bocs, de meg varnod kell a gepedre egy darabig, amig en a fogyasztoi jogokert harcolok''), akkor meg is tettem volna, ha kell, a birosagig is elvittem volna az ugyet, annak ellenere, hogy egy ~20k-s processzorrol volt szo.

[Szerkesztve]


Gyuri27
(félisten)

Az aqva izgalmas brigád. Bementem a XI ker üzletükbe. Mondja az arc nincs a cucc amit akartam venni. Kérdezem nálatok akkor még hol kapni? Mondja XV-ker. Szépen meg kérdeztem volna-e mód az átszállitásra mert a XV nem esik útba. Azt mondja az eladó legalább egy hét. :F Otthagytam és megvettem máshol. :P


Petek
(tag)

Szerintem csak lusta volt felhívni a másik üzletet, vagy annyira antiszociális, hogy még a kollégájával is roszban van, és nem beszélnek egymással :DD


Gebriel
(veterán)

UP! :B



[Szerkesztve]


blunt
(aktív tag)
Blog

ha nekem a T-nél azt mondta volna az ürge, hogy nem cseréli ki a vadi újonnan vett telefonomat amikor köv. nap a mom parkba vittem vissza, akkor lehet olyat kap, hogy a pult adja a másikat.

ha valamiért fizetek, elvárom, hogy szolgáltatást kapjak érte. arra meg magasan teszek, hogy csak eladóra futotta az agyából. ez nem az a pozíció, ahol eljátszhatjuk, hogy ''na, majd én jól kicseszek veled apukám, mert olyan melóm van''. Ha itt valaki a rövidebbet húzza, az az eladó.

úgy érzem néhányan fogalomzavarban szenvednek ebben az országban.


Gebriel
(veterán)

..Ha itt valaki a rövidebbet húzza, az az eladó...

Látom nem teljesen zárt látokörü vagy nem vagy tisztábban a dolgokal...

#20 hsz-t olvasd végig figyelmesen

..úgy érzem néhányan fogalomzavarban szenvednek ebben az országban.
..


Te mindenesetre az biztos

..ahol eljátszhatjuk, hogy ''na, majd én jól kicseszek veled apukám, mert olyan melóm van''...

Szerinted azért ül ott az eladó hogy ezt bizonyitsa??

ugy érzem néhányan még mindig a ''kihaénnem'' szindromában szenvednek ebben az országban :((

#20 hsz-t olvasd végig figyelmesen


ha valamiért fizetek, elvárom, hogy szolgáltatást kapjak érte

Azért kapsz csere készüléket hogy a szolgáltatást azaz azt hogy telefonálj zavartalanul megtehesd

[Szerkesztve]


adalbert1
(veterán)
Blog

Érdekes, a tesco-nál nekem is helyszini próba után egyből cseréltek egy beszart dvd lejátszót pedig azt hittem hogy hatalmas nagy szivatásnak leszek kitéve (és a vicc az egészben, hogy nekem otthon semmit nem vitt, ott meg 2 teszt lemez volt, egy írott és egy eredeti. Az ő írott tesztlemezüket olvasta, még jó hogy az eredetit nem, mert akkor valszeg csere nélkül beszoptam volna).


#35692544
(őstag)

tudom kicsit későn reagálok
salynos ez nem minden országban müködik így
egy ismerősőm dolgozott amcsiban 3 hét után minden szó nélkül visszavették a müszakicikket.

megvettem a telót hazavittem kikapcsolt nem lehetett vissza kapcsolni az európarkban a nokia szerviz meg a voda bolt között szambáztam harmadszorra a keményebb hagvétel és a fogyasztóvédelem felemlegetése után pofavágásokkal de kicserélték.
na azóta vagyok pannonos

[Szerkesztve]


REDRAT
(csendes tag)

Üdv mindenkinek!

Ma belefutottam ebbe a topikba.

Kb másfél órámba került még végignyálaztam, de annyira magával rántott, hogy nem bírtam ott hagyni.:)

Kényes és izgalmas téma ez!:)

Elöljáróban csak annyit, hogy a pult mindkét oldalán álltam már sokszor és fogok is még:)
Sőtt szervizes is voltam, mobilokat javítottam!

A történetből amit itt boncolgattok arra jutottam, hogy itt az történt, hogy a vásárló, akinek meghibásodott a készüléke és azonnal nem tudta kicseréltetni, nyílván nagyon dühös volt a kellemetlenség miatt(jogosan!). Aztán amint emésztete magát, dühében leírta ezt a forumra, persze amint az írást olvasom, szerintem egy kicsit felfújta az ügyet és néhány dolgot a maga javára ferdített el. Szerinte a két fő bűnös a szolgáltató és a boltban dolgozó eladók.
Viszont pár dologra már az eljén felfigyeltem:

Előszőr is nem a vásárló írta ezt a panaszos dolgot a topikba, hanem a felesége. Ez mondjuk lényegtelen, mert lehet hogy a vásárlásnál mindketten jelen voltak, csak a csere igény bejelentésénél nem, végül is nem számít. Azonban érdekes, ha a vásárló szerint a termék rossz volt, a helyszínen kicserélni nem tudták volna azonnal, de bevizsgálás után, ha valóban hibás igen, ráadásul felajánlották, hogy addig kaphat cserekészüléket; akkor miért nem hagyta ott??Hiszen Ő biztos volt abban, hogy a termék hibás és csak idő kérdése, hogy produkálja a hibát!Érdekes...
Persze lehet, hogy csak tényleg mérges volt és még nem akart dönteni azonnal.
Nem tudhatjuk.
A másik az, hogy azt írja 3,5óra volt az ügyintézés. Na az hogy??????????
Nem tudom, de számomra nem nagyon elképzelhető, hogy egy boltban annyira sokan lennének, hogy valakinek is több, mint három órát kellene várnia, persze ettől még előfordulhat:) Vagy lehet azért tartott idáig, mert ő úgy döntött, hogy leül és megvárja amíg tapasztalható a hiba, de 3,5óra után megunta. Nem tudhatjuk!:)
A harmadik dolog az, hogy azt írja nem vett fel a dologró a kereskedő jegyzőkönyvet.
Na ez több szempontból is érdekes! Ha ott hagyja a készüléket, bevizsgálásra átveszik, hivatalos jegyzőkönyv készült volna, amin nem javítás, hanem 3 munkanapos csereigény jogosságának megállapítása szerepelt volna! Én is Pannon viszonteladónál dolgozom, tudom, hogy így van! Ráadásul az összes hiba és dátum is rögzítve lett volna. Aztán a másik, ha ezzel Ő nem értett egyet, és ez ennyire felháborította, akkor beír a vásárlók könyvébe, és lám máris van egy mindkét fél álláspontját rögzítő jegyzőkönyv, aminek az egyik példánya nála marad, mehet vele a fogyasztóvédelemhez, dokumentáltan, plusz a cégnek is kötelessége 30napon belül kivizsgálni és meválaszolnia a dolgot.
A negyedik érdekes dolog az, hogy én úgy tudom, hogy csak akkor hozható az Ügy ilyen részletességgel bármilyen formában nyílvánosságra, ha a fogyasztó a fogyasztóvédelemhez fordul, a békéltető tárgyalásra sor kerül, ám a cég nem tekinti döntőnek az ügyben a békéltető testület döntését! Ez azért fontos, mert a békélető testület álláspontját a cégnek nem kötelező magára nézve jogerősnek elfogadni, erre van a bíróság!Ám a cégek többsége természetesen elfogadja ezt!Na mindegy az a lényeg, hogy elvileg csak akkor hozható nyilvánossságra a cég neve és az eset, ha a cég a békltető testület döntését nem ismeri el magára nézve kötelezőnek.
Itt pedig ugyebár idáig el sem jutott az Ügy, ennek ellenére a kedves Ügyfél konkrétan megemlíti a szolgáltatót PANNON, sőt még a dolgozót is G. Viktor, ráadásul még a Vezeték nevét is, hacsak rövidítve ugyan, de kiírta!Meg ugyebár azzal, hogy azt írta Árkád 2. emelet a bolt is elég egyértelműen beazonosítható. Érdekes....
Ja és természetesen, ha az ügyintéző ezen felbuzdulva mondjuk hasonló módon beírta volna válaszban itt a kedves Ügyfél nevét hasonló rövidített formában, akkor persze veszélyben lenne már az állása, és lehet a tisztelt Ügyfél polgári pert fontolgatna adatai nyilvánosságra hozatala miatt:)
Elnézést kérek mindenkitől ha rosszul írtam volna valami!Nyugodtan javítsatok ki!

Rátérve a probléma lényegére, kicsit elrugaszkodva az esettől, úgy gondolom, hogy tényleg az emberek hozzáállásával van baj!Nem jó a morál, nincs kultúra ilyen ügyekben!Sajnos!
Kicsit kifejtve a dolgot, arra gondolok, hogy a törvények sokszor rosszul vannak megírva, ezt mindannyian éreztük már ugye valamilyen formában és hát persze mindenki igyekszik kicsit formálni őket, ki nem??:)
A lényeg az arany középút lenne, de erre valahogy kevesen törekednek!

Sokan vannak akik azt állítják, hogy a törvény az törvény és be kell tartani!Igen be kellene, de amint az előbb írtam, tudjuk, hogy a törvények sokszor nem alkalmazhatóak jól a gyakorlatban, íróasztal mögött születnek:)
Ja és ha már a betű szerinti törvénybetartásnál járunk, mondok egy példát:
Az Ügyfél ha bemegy a boltba cserét akar, azonnal és nem teljesítik bármilyen indokkal, akkor ugyebár ha addig megy amíg nem érvényesítteti ezen jogát, akkor így vagy úgy a kereskedő kára a dolog, ha nem volt jogos a csereigény.A vásárló arra hivatkozik, ha neki nem cserélik ki az meg az Ő kára!Tételezzük fel nincs baja a készüléknek, ha nem cserélnek a vásárló károsul!Tisztasor!
Nade fordítsuk meg a dolgot, a cég a nevét adja a dologhoz, beperelhető, stb....ha a vásárló aki cserét intézni szeretne semmilyen formában nem kockáztat. Legalábbis nem hallottam garanciális ügyekben olyan jogszabályról, ami arról szólna, hogy ha a vásárló mondjuk a beázott készülékét kicserélteti, bekerül a hibás, kicserélt készülék a gyártóhoz, ott kiderül, hogy a Vásárló hazudott, mert letagadta, hogy a készülék beázott, akkor ,mondjuk beperelik a Vásárlót vagy kártérítésre köteleznék. Pedig ha az lenne, hogy ha nem mondott igazat és a csere megvalósult, aztán meg jönne neki a számla, meg a felszólítás, mehetne bíróságra és behajtanák rajta a készülék árát, akkor ezerszer meggondolná mindenki a szándékos kummantást!
Persze ez sem működne, meg fura lenne, meg nem megvalósítható, de elvben érdemes elgondolkodni rajta!
Ráadásul, ha nem lehetne megtagadni semmilyen indokkal a 3 munkanapos cserét,( amit egyébként jogszabály szerint nem is lehet, ezért van a bevizsgálás!!!), akkor 2 nap sem telne bele emberek százai játszanák el, hogy adják vissza a pénzemet, elállás, meg nem tipus azonos cserét szeretnék.......stb, pedig a készülékek nagy részének nem is lenne hibája csak nem tetszik neki, megunta, stb; vagy be van ázva, leesett, megpróbálta függetleníteni....típusú történetekrő lenne szó!
Sajnos ez van, nagyon elkeserítő a kép!Én is csak azt tudom mondani, amit sokan meg tettek már előttem, hogy más a pult egyik oldalán és a másikon!
Nem védem persze a kereskedőket, szolgáltatókat, vannak azoknak is dolgaik, de tényleg elkeserítő amit művelnek az emberek, és ahogy a dolgokhoz hozzáállnak!
Erre mondom én azt, hogy arany középút!!
Ha nekem problémám van egy termékkel, sosem ütöm az asztalt, higgadtan próbálok érvelni, érdeklődöm mit lehetne tenni, eddig csak azt tapasztaltam szinte mindenhol, hogy igyekeznek megtenni ilyenkor a maximumot az eladok, kereskedők, és ami a lényeg néha azt is látni, hogy tényleg szívesen segítenek, mert te nem voltál az a pökhendi leszarom, kit érdekel a kereskedő, oldja csak meg, nehogy má én szívjak wazze típusú figura!!!!!!
Ja és itt még nem is foglalkoztunk a jogszabályokkal, és mégis segítőkészek voltak a legtöbb esetben!

Szóval én azt mondom, hogy sok múlik az eladón és a vevőn is, és igen is ember számba kell vegye egymást a két oldal!!!
Na jó sokat írtam, bocs mindenkitől a helyesírási hibákért, fáradt vagyok és gyorsan is gépeltem. Tudjuk be ennek:)
Ha valami eszembe jut még ezzel kapcsolatban még írok!
Amennyiben valami szamárságot írtam volna, akkor aki tudja hogy helyes nyugodtan javítson ki!!!

Üdv mindenkinek!


Hobli1988
(tag)

Hi!Szerintem ha én valamelyik boltban otthagyok 100-200ezret és egy kisebb alkatrész tönkre megy nem kellene velük szarozni 2hétig!


erdoke
(titán)
Blog

Úgy tűnik, a többség valamiért a vízzel hozza rokonságba a szervizt. Service -> szerviz. A vízhez semmi köze, és a huszadik hosszú í után baromira idegesítő. :((

üzenetek