üzenetek

hozzászólások


erdoke
(titán)
Blog

Ha valakinek vannak bennfentes információi a döntés hátterével kapcsolatban, neadjisten olyan újfajta kedvezmény(ek)ről tud, amit majd helyette adnak, ne tartsa magában.
Ha kedvező hírek jönnek, és morcosságom alábbhagy, természetesen szerkesztem az írást. :)


Brekk
(addikt)

A csoportos kedvezmeny az az, hogy egymaskozt ingyenes a beszelgestes? :U


erdoke
(titán)
Blog

Nem, a társkártyák számának (és talán a beszélgetés mennyiségének?) alapján levontak egy összeget a hóvégi összesített számlából. Ez nálam már 2e Ft körül volt, ha jól emlékszek, és júliusban vettem még egy előfizetést, amivel már biztosan fölé ment volna. :(


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Na és a fizetős mail-értesítő SMS? Mondjuk ott előtte legalább szóltak úgy-ahogy.
Meg az az SMS-típus, aminek vagy 60 Ft volt darabja, ha megérkezett a telefonodra - ami ellen ugye egyelőre csak az a megoldás, ha kikapcsolod a telefont. Erről még a westeles kontaktunk is lapított annak idején, pedig én kétszer is nekiszegeztem a kérdést.
Ja igen: miért nincs SMS átirányítás? Ugyanúgy létezik a kódja, csak nem **21*11*... mint a beszédnél, hanem a 11 helyett valami más szám van (nem 'tom, mi), csak persze nem él, a szolgáltatók nem adják a lehetőséget.


erdoke
(titán)
Blog

Szerintük a mail-értesítő SMS nem fizetős, mert az első 10 ingyenes. :W


g@bo
(nagyúr)

konkrétan mit vártál tőlük? az egyetlen társaság, amit lehetőség szerint messze elkerülök.
/ adsl, gsm, vonalas, munkahely /

mondjuk ha féreg húzásokból a vodkafon is adhat leckét. pl.
jan 01-től megszűnt a vitamax másodperc alapú számlázása, maradt a csúcsidőben 60 azon kivüli duma 24 forint / 7-19 19-7 / egy sms se jött, de arról napi 2, hogy regisztráljak és nyerhetek opelkát.

nem zavarta a szemeteket, hogy a city párhuzamosan futott eme dijcsomaggal, csúcsidőben 48 kívül 15 forintos dijjal.... / 7-18 18-7h/ . tehát olcsóbban.....

jódarabig nemtudtam, mé fogy a kredit, honlapon kiböktem, majd leugattam ügyf szolgost, aki mentegetődzött, 2 országos napilap, és a honlapot olvassa el az előfizetőm, és kuss.

júniusban eszükbe jutott a 2 szinte azonos csomagból a kedvezőtlenebbet megszüntetni, és a maradék balekot maguktól átléptették az olcsóbba.... ez januárban büdös volt nekik, gondolom év közepére kellően lecsökkent a maradék balekok száma...

amúgy a szolgáltatók kezét tördelném a perc alapú számlázás miatt, szerintem simán lopás... :(

[Szerkesztve]


erdoke
(titán)
Blog

A perc alapú számlázás nemzetközi gyakorlattá nőtte ki magát.


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

''amúgy a szolgáltatók kezét tördelném a perc alapú számlázás miatt, szerintem simán lopás''

Miért, a kapcsolási díj nem az?
De én ennél jobbat is tudok. Egy haverommal direkt kipróbáltuk. Én felhívom a telefonomról ''A''-t. Beszélek vele 1 percet. Ezek után tartásba teszem (azaz semmilyen kapcsolat nincs köztünk), felhívom ''B''-t. Vele beszélek 1 percet, majd bont és visszaveszem ''A''-t. Hát persze, hogy ''A''-val 3, ''B''-vel pedig 1 perc volt kiszámlázva, pedig ''A''-val csak 2 percig voltam kapcsolatban, csak 2 percen keresztül volt lehetőségünk információt cserélni! Na, ez a lopás! Csak szerencse, hogy ez meglehetősen ritka és speciális eset, az átlag egységsugarú júzer ritkán fut bele ilyesmibe.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

A vonal él, nem? Akkor? Az már a te döntésed, hogy ezt nem használod ki.

Ha zavar, akkor bontod, aztán majd újratárcsázod, ezt a szolgáltatást rohadtul nem kötelező ám igénybe venni.


zfarkas
(senior tag)

''sünpávakutya'', érdekes állat lehet. :D


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

ez így ebben a formájában nem igaz teljesen...
Német tapasztalataim vannak (és kicsi belga):
-a kártyás tarifák alapcsomagban első percet kiszámlázzák, onnantól másodperc alapon. persze itt is vannak olcsóbb csomagok, ahol már változhat ez full perc alapon van.
-előfizetések ált szintén 60/1-en vannak (lásd fentebb), de a relax és fajtársai szintén full perc alapúak.

Belgáknál meg egy ilyen ''teszkós'' csomagot vettem (tehát ilyen hálózat nélküli szolgáltató diszkont áron), az furcsa módon másodperc alapú volt - és mobilról HAZAI mobilt valami 40-50 centért hívtam percenként... :F
Ami számomra nagyon furcsa, h a PICI Belgiumban SOKKAL jobb árak voltak, mint a NAAAGY Németországban (pölö sms: 13 cent vs 19) :F


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Ejnye. Ne beszéljen arabusul, aki nem tud arabusul. Én ritkán szakértek harangöntés ügyben; nem azért, mintha pl. a metallurgia nem lenne szép tudomány, csak nem értek hozzá. Ehhez sem értek, csak okoskodom.
A vonal nem él, amíg a mobilon tartásba raksz valakit; mert nem tudsz kapcsolatot létesíteni vele, hiába kiabálsz neki; csak ha visszaveszed tartásból. Egy hagyományos analóg telefonnál még meg lehetne magyarázni, hogy az élő vonal eljön a készülékedig és te ott egy külön áramkörrel tartva az egyenhurkot, egy másik vonalon kezdeményezel egy másik hívást; ekkor némi buherával hozzáférhetsz a tartásba tett vonalhoz is. De mobilnál a tartásba tett hívás nem a te készülékeden van tartásban, hanem valahol a szolgáltatónál ''végződik''. Te csak egy jelzést tudsz küldeni, hogy ''kérném vissza a vonalamat''; na, akkor kerül vissza a készülékedhez és akkor tudsz újra kommunikálni rajta, azaz használni a kapcsolatot.
Ettől függetlenül nem vitatom, hogy ha idegen hálózatban végződik a hívás, akkor a tartás alatt is lehet a szolgáltató és az idegen hálózat között kapcsolat, tehát az sincs ingyen. Csakhogy itt ''A'' és ''B'' (és természetesen én, a hívó) is ugyanazon szolgáltatónál voltunk, mindannyian belföldön, semmi roaming.


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Hápersze... :DD Ha valaki beszól, azt leugatom vagy megszurkálom. Ha ez nem jön be, még mindig megpróbálhatom megrémíteni a farkammal. Mármint a szétnyitott farktollaimmal... :D


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

na, mert a zéfarkas gyakori, mi? :DDD :R


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Maradjunk abban, hogy a kapcsolat él. Hogy éppen az MSC kidobja-e a torony irányába, az rohadtul mindegy, pont az a történet lényege, hogy ezt egy újratárcsázás nélkül magad is tudod kezdeményezni. Ez egy szolgáltatás, amelynek használata díjköteles, és mint ilyen, nem értem a hőzöngésed.

Egyrészt.

Másrészt, az a cucc ugyanúgy lefoglal egy csatornát a tornyon, mert ha mondjuk nem is ''él'', akkor is fenntart neked a hálózat két csatornát, hogy gond nélkül tudj váltani a beszélgetőpartnereid között, nem is beszélve arról, ha konferenciába csöppented be őket esetleg.

Az, hogy ki mennyire tud az adott témát tekintve arabusul, szerintem kissé megalapozatlan észrevétel, még annak fényében is, hogy tech háttér nélkül szándékoztam megközelíteni a témát. De ha igényled, akkor lemehetünk az Abis interfész szintjéig is, nyugodtan.


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Nem értem, miért hőzöngök? Véleményt írtam, még csak nem is fikáztam teli torokból az illető szolgáltatót. Mindössze az a véleményem, hogy adott hálón belül nem korrekt pénzt kérni akkor, ha - ellentétben azzal, amit te mondasz -, nem él a kapcsolat. Akkor élne, ha konverzálni tudnék ''A''-val. És ne keverjük a szezont a f@szommal, senki nem beszélt konferansziéról; ''A'' tartásba lett téve, nem volt vele sem adat-, sem hangkapcsolat.
A mobil telefónia lelkivilágához nem értek (mint sok minden máshoz sem), de meg lennék döbbenve, ha egy tartásba tett hívás miatt csatornát kellene fenntartani. Akkor az egész ultra fejlett jelzésrendszer minek van? De ígérem, megkérdezek valakit, aki tényleg ért is hozzá. Nem csak hőzöng, mint én... :O
De ha ezért fent kell tartani egy csatornát, akkor az egész rendszert a csatornába kell dobni, mert vacak.


erdoke
(titán)
Blog

Helyi csomagokat nem ismerem mindenhol, de a roaming pl. perc alapon került kiszámlázásra már az én szolgáltatómnak is, akárhonnan telefonáltam eddig.


bambano
(titán)
Blog

Ezt a szöveget: ''Ejnye. Ne beszéljen arabusul, aki nem tud arabusul. Én ritkán szakértek harangöntés ügyben; nem azért, mintha pl. a metallurgia nem lenne szép tudomány, csak nem értek hozzá.'' nyugodtan lehet hőzöngésnek mondani, és akkor még finoman jelezték ellenvetésüket. Szerintem vaskosabb jelzőket is elbírt volna.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

A GSM tornyokon egy szektorsugárzó (TRX) 8 csatornával rendelkzik, amelyből 7 szabad, mert egy elmegy az optimalizálásra. Minden csatorna egy hívás. Így alkották meg anno, és egész jól műxik.
UMTS-nél a szektornak van egy adott sávszélje (vegyünk 384kbot/s sebességet), ezen osztozik minden, a beszéd ebből 12kbit/s-t visz el.

Első esetben fogd fel mutlitaskingnak. Fenntartasz erőforrásokat azért, hogy egy tartásba tett hívás bármikor folytatható legyen, olyan, mint egy háttérben futó alkalmazás.

Ezeke alapján azt gondolom, hogy jogos a szolgáltató azon lépése, hogy a tartásba tett hívás után ketyeg a percdíj. Ezzel egyet nem érteni, illetve ezt külön szivatásként azért hőzöngés beállítani, mert van megalapozott indok a pénzt elkérésére, illetőleg mert nem kötelező használni, ha sokkalod az árát.


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

igaz - roaming az más tészta, az mindig, mindenhol perc alapú... :(


bambano
(titán)
Blog

Én elhiszem neked, hogy ez így van, de hagy legyen az a véleményem, hogy ez nem logikus.

Miért is kellene két csatornát lefoglalni akkor, ha egy telefonon két vagy több beszélgetés van (egy folyik, a többi tartásban van)? A központ azt a beszélgetést multiplexelheti rá a központi kapcsolórendszer és a telefon közötti adatútra, amelyik éppen nincs tartásban. A különböző funkciók meg elmennek a jelzésrendszerre fenntartott helyen. A frekvenciát, atm slotot/pvc-t, torony szektorsugárzó csatornát a telefonhoz kell hozzárendelni, nem a híváshoz.

A tartásba tett vonalért pedig azért (is) kell fizetni, mert a hívás áramkör azon fele, ahol a másik fél van (aki éppen tartásban van és ránk vár), felépült, azt nem bontja le a rendszer. Értem ez alatt azt, hogyha én felhívok három embert, kettő tartásban van, akkor én a saját tornyomon egy csatornát foglalok le, de az ország különböző területein a hívások másik feléhez három tornyon három csatornát foglalok, amit addig a szolgáltató nem tud beszlégetésre eladni másnak. Ezt fizetem ki.

Ismétlem: ha nem így van, elhiszem. De az én megoldásom szerintem logikusabb. Vagy valamit félreértettem.


kinsy2
(csendes tag)

Nem vagyok biztos benne, de ami veletek történt /erdoke, g@bo/, az szerintem kimeríti a hátrányosan érintő szerződésmódosítást, ami miatt nyugodtam felrugdalhatjátok a szerződéseteket. Érdeklődjetek utána és magoljátok be az ASZF-et!

ui.: Írországban vettem egy egy Easypay international-t /csak SIM kártyát/ kemény 25 centért hivtam Magyarországot, másodperc alapú számlázással.

Valami bojkott kellene már ide, mert nagyon durvul a Vadkelet.....


burgatshow
(veterán)
Blog

De most komolyan, ebbe a mi a tököm a bonyolult? Pedig én még annyit se értek hozzá mint sün meg Bog...

Ábra, én így gondolom:

[kép]

Az első esetet ugye nem kell magyarázni.

A második esetben ugy a C mikrofon az, akinek várnia kell, de közben folyamatosan kapcsolatban van az adóval, hogy bármikor megkaphassa a vonalat a B után. Teljesen jogos, hogy ezért fizetni kell.


erdoke
(titán)
Blog

Valószínűleg pont azért tudták ilyen egyszerűen, egyik pillanatról a másikra megszüntetni, mert nem volt benne a szerződésben. ''Csak'' egy plusz kedvezmény volt, amit a több előfizetéssel rendelkező (vagy több előfizetést tartósan hozó) ügyfeleknek nyújtottak. Aztán jött valami új nagyokos a Trékomtól, aki rámutatott, hogy azért ilyen ''alacsony'' a nyereség, mert fölöslegesen elszórják a pénzt az ügyfelek között...


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Egye fene, fizetek. Abban igazatok van, belátom, :R hogy a rendszert itt-ott foglalni kell akkor is, ha csak tartás van és ezt a szolgáltató rám veri. De ahhoz ragaszkodnék, hogy tartás alatt semmilyen kapcsolatban nem vagyok a tartásba tett júzerrel... :W


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Én is elhiszem neked, hogy így van. Agyaltam rajta sokat, hogy melyik verzió lehet, de aztán arra gondoltam, hogy:
logikus lépés, hogy egy csatornára mixeli rá a BTS a két hívást (illetve már sanszosan az MSC-ből így jön), valószínűleg nem kunszt megcsinálni.
De a konferenciabeszélgetés bekapcsolása után ezt a csatornát ugye mindkét fél szempontjából hallod, ami szintén arra mutat, hogy központi szinten osztogatja és fogja össze a kapcsolatokat a rendszer. Viszont ebben az esetben nem tudom, hogy miért telefonfüggő, hogy tud-e konferenciázni a júzer, vagy sem (régebbi low-end modellek nem tudták ezt a funkciót). Ebből következtettem arra, hogy talán két csatornát kell hallgatni az erre képes készüléknek.

Sebaj, ezt nem gond kideríteni, majd utánamászom.

Viszont mindezekkel együtt ez nem változtat azon, hogy a tartásba tett hívás is foglalja a hálóztat erőforrásait, ezért pedig díjköteles.


erdoke
(titán)
Blog

''a tartásba tett hívás is foglalja a hálóztat erőforrásait, ezért pedig díjköteles''

Nem igazán vág témába, és nem is értek hozzá, de ez nem feltétlenül logikus. Ha egy prepaid kártyát nézel, semmit nem fizetsz pl. azért, hogy hívható vagy, pedig használod a hálózatot. Illetve benne van a te hívásaid árában. Ugyanígy lehetne a konferencia hívás közbeni várakoztatás is egy olyan alap szolgáltatás, amiért nem kell fizetni.
Valójában tehát a szolgáltató meghatározásán múlik a dolog, ami talán valamennyire befolyásolt az ügyfelek gondolkodása által. Lásd: Miért fizetnék én, ha engem hívnak? Pedig felezhetnénk is, hiszen az erőforrásokat is közösen használjuk, mindenki a saját szolgáltatójának...
Ha az ügyfelek többsége pofátlanságnak véli, hogy hívás várakoztatása közben is fizetnie kell (''hádeméé, ha nem is beszélek vele''), akkor bizony a szolgáltató nem jól jár el sem üzleti, sem erkölcsi értelemben. Bizony be kellene nyelnie, vagy a többi hívásra ráterhelni azt az 1 %-ot.

[Szerkesztve]


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

''Pedig felezhetnénk is, hiszen az erőforrásokat is közösen használjuk, mindenki a saját szolgáltatójának...''

Ilyen volt is a mobiltelefónia hőskorában; aztán az lett az álláspont, hogy fizessen mindent a hívó, hisz' elvileg (a hívott számból) már tudnia kell, mire számítson hívásdíj ügyében. A hívott meg ''nem tehet róla'', hogy őt hívják, tehát ne kelljen fizetnie.
A másik irányból nézve a dolgot: ezért fizeti a roaming díjat a hívott, hiszen ekkor a hívó nem feltétlenül tudja, hogy a hívott külföldön van, ezért nem lenne korrekt ráterhelni az esetenként igencsak borsos roaming díjat.

[Szerkesztve]


erdoke
(titán)
Blog

Persze, de ez csak egy példa volt az ő logikáját követve.


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

No de kedves bambano! A 12. hsz-om elején lévő, a 18. hsz-odban is idézett szövegből (''ne beszéljen arabusul, aki nem tud arabusul'') hol derül az ki, hogy az pl. nem rám vonatkozik?
Te viszont azonnal ítéletet mondasz rám, brühühü... :O :O


bambano
(titán)
Blog

Ha tényleg magadra gondoltad, akkor bocs.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Erre a kérdésre megoldás a végződtetési díj. Nem véletlenül létezik.


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Béke mindenkinek. :R Nehogy már valami retek politika-fórum szintjére süllyedve marjuk egymást...
Utólag is bocs, ha valakibe beleszúrtam a sün-részemmel... :)


erdoke
(titán)
Blog

Szintén mellékág a témában, hogy múlt hét kedd-szerda magasságában beszéltem a 1430-as telefonos ügyfélszolgálattal, mert – az összes többi fajta netkapcsolatomtól eltérően – 3G/HSDPA kapcsolaton keresztül nem tudok a céges VPN-hez csatlakozni, Illetve a kapcsolat látszólag hibátlanul felépül, de onnantól kezdve semmi nem megy ki a netre, pingre sincs válasz. Rendkívül segítőkész volt az úriember, megnézett pár dokumentációt is, időhöz kötve is csináltatott velem egy próbát, elkérte az IP-ket, majd miután nem tudott segíteni, azt mondta, hogy a technikai supporthoz továbbítja a problémámat. Még a nevét is megmondta, hogy majd ő fog visszahívni. Azóta is várom... :((


erdoke
(titán)
Blog

Az új számlán sem volt csoportos kedvezmény néven jóváírás. Pár ónapja 20e Ft körüli számlákkal 2e Ft fölötti jóváírást kaptam, most 60e Ft fölötti számlával 0 Ft.
Hajrá T-csoport, így kell régi előfizetőket sok kártyával elveszíteni. :C


erdoke
(titán)
Blog

A fejleményeket a mobil szélessáv témában postoltam: [link]


erdoke
(titán)
Blog

A további fejleményeket is: [link]

Úgy tűnik, komolyan vették a kissé fenyegető hangú elektronikus levelemet, mert a mások által jósolt 1-2 hét helyett már másnap reagáltak rá.
Viszont a mail csoportos kedvezménnyel kapcsolatos kérdésére semmit nem mondtak...

[Szerkesztve]


erdoke
(titán)
Blog

Lemondtam a Net csomagot, mert nem volt értékelhető ötletük arra, miért megy a Cisco VPN minden más hálózaton, csak az övéken nem. Természetesen kifizettették velem az 5e Ft kötbért a hűség idő előtti felmondása miatt. Miután két hónapig fizettem a netet szinte használat nélkül, illetve elég egyértelműen az ő technikai hiányosságuk miatt volt számomra használhatatlan. :(

[Szerkesztve]


adalbert1
(veterán)
Blog

Azért az elég szánalmas, hogy egy ekkora szolgáltatónál nem tudnak/nem akarnak egy ilyen problémát megoldani, csak van valami épkézláb szakemberük... :F


erdoke
(titán)
Blog

A lemondas elott kb. 10 nappal felhivott valami informatikus, az mondta, hogy allitsam az MTU-t max. 1400-ra, es utana jo lesz. Nem lett jo, ezt megirtam, nem valaszoltak, visszamondtam. Roviden ennyi.


Allien
(veterán)

Ki kell, hogy ábrándítsalak! Illetve, van jópár szakemberük, de őket mellőzik, vagy annyira leterhelik, hogy nem jut mindenre ''szakember'', csak manager. :W Ha figyelitek, akkor látható, hogy a T csoporton belül folyamatos a létszám leépités (nem igazgatói, középvezetői szinten, lentebb). Egy részüket kiszervezik, a másik részt kirugják. Valszeg, haza akarják vágni a céget, amíg statisztikailag jól megy, nincsen baj, majd ahogyan bejönnek az első figyelmeztető jelek, adják el az egészet majd. Aztán feldarabolják még jobban az egészet, mert darabonként jobb árat lehet kapni érte.:B


erdoke
(titán)
Blog

Hihetetlen, de máris válaszoltak a témában hozzájuk intézett, alig 4 hetes kérdésemre:

''Tisztelt XY, kedves Előfizetőnk!

A Csoportos kedvezmény szolgáltatás 2007. június 1-jén valóban megszűnt.

Erről -- a szabályokat figyelembe véve -- 2007. április 27-én és 28-án Sajtóközleményben tájékoztattuk előfizetőinket, amely a Népszabadság újságban jelent meg.

Őszintén sajnáljuk, hogy a szolgáltatás megszűnése kényelmetlenül érintette Önt. Javasoljuk, hogy tekintse meg új, Családbarát kedvezményünket, amellyel a csoportba bevont T-Mobile-os telefonszámok 0 Ft-ért hívhatják egymást. A http://www.t-mobile.hu/egyeni/tarifak/kedvezmenyek/lp_csaladbarat.shtml címen részletes tájékoztatást talál erről.

Kérdése esetén a továbbiakban is készséggel állunk rendelkezésére. Reméljük, hogy válaszunkat megértéssel fogadja.

Üdvözlettel:

Z ZS
levelezési képviselő
T-Mobile
''


erdoke
(titán)
Blog

Természetesen én is válaszoltam:

''Kedves Z ZS!

.... (VPN kliens levelükre is válaszoltam)
A csoportos kedvezmény megszüntetésének jogszerűségét nem vitattam, az is minden bizonnyal a hatályos szabályozásnak megfelelő eljárás, hogy a Népszabadságban megjelentetik. Csakhogy a szabályozás egészen nyilvánvalóan idejét múlt, és a vállalatok nem a Népszabadság olvasóinak tartoznak felelősséggel, hanem az ügyfeleiknek. Nem szívességből, hanem jól megfontolt, önös üzleti érdekből. Így a saját érdekeiket sértik, amikor az ügyfelek igényeire való tekintet nélkül szüntetnek meg egyoldalúan kedvezményeket, és ezt ráadásul elmulasztják megfelelően kommunikálni. Merthogy egy SMS küldése Önöknél minden bizonnyal nem a költsége miatt marad ki a tervekből, hanem azért, hogy a lépést minél inkább csöndben hajtsák végre. Csakhogy az ilyen, ügyfelekkel való „trükközések” a piacgazdaság történelmében mindig fordítva sültek el, nagyon sajnálatos, hogy sok vállalat vezetősége erről nem akar tudomást venni. Ugyanis nem az ügyfelek tehetnek arról, hogy az EU a roaming díjak maximálásával az idénre tervezett bevételek egy részétől megfosztja a mobilszolgáltatókat, sőt, éppen az ügyfelek érdekében lépték meg. Sokkal többet fognak veszíteni hosszú távon annál, mint amit most nyernek. A kérdés persze adódik, hogy tervez-e hosszú távon a T-csoport Magyarországon...

Komoly változást érzek a T-Mobile magatartásában a T-csoportba való integrálása óta, de lehet ez az időpont akár a Westel név feladása is. Nagyobb változás indult el akkor, nem csak a név és a felső vezetés cseréje. Eddigi, ügyfélként szerzett tapasztalataim alapján csupa negatív változás.

Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a döntés felelőssége nem az Ön vállát terheli, de felém Ön a vállalat képviselője. Kérem nyugodtan küldje tovább illetékesebb személyeknek ezt a levelet, ha hasznosnak találja észrevételeimet.

Üdvözlettel:

XY
Régi Ügyfél
''

Majd, mivel kifelejtettem a javasolt egyéb kedvezményre reagálni:

''Elnézést, a Családbarát kedvezménnyel kapcsolatos javaslatára nem reagáltam.

A kétféle kedvezményt nehéz összehasonlítani, mivel teljesen különbözőek. Az egyik esetben a hűségemet és a sajátom mellett több járulékos előfizetés fenntartását jutalmazzák anyagilag, míg a másikért nekem kellene fizetni. A „sok pénzért sok perc” nem újkeletű távközlési találmány, és bizonyára eddig is éltem volna valamelyik rendelkezésre álló lehetőséggel, ha igényem mutatkozott volna rá.
XY
''''


adalbert1
(veterán)
Blog

Na persze, hogyan képesek nagyobb pénzt kasszírozni rövid távon... Gusztustalan... Ha meg csak managerek maradnak hosszú távon, akkor kíváncsi vagyok hogy fogják megoldani a technikai problémákat? Összeülnek egy brainstormingra, és pár óra alatt megvitatják, hogy vegyenek vissza pár műszaki kollégát is? :U


adalbert1
(veterán)
Blog

Ahogy a leveledből kitünik számomra, a költségvetésben az egyik oldalt keletkezett űrt tömik be egy másik oldalról származó bevétellel, amit egy gusztustalan húzással érnek el... Viszont egyik mobilszolgáltató se jobb itthon, jó lenne ha lenne végre köztük egy szimpatikus, normális szolgáltatni is akaró.
Az meg egyenesen vicc, hogy csak a Népszabadságban jelentetik meg, én pl. évek óta nem olvasok nyomtatott sajtót, gondolom sokan vannak ezzel még így.

Mindenesetre a fentiekből adódik hogy gyakorlatilag bármelyik szolgáltató aljas húzásainak ki vagyunk téve, hosszú távon csak egymásnak adogatják az ügyfeleket. :(((


sünpávakutya
(csendes tag)
Blog

Már nem túl régen volt ez téma, hogy mennyire nevetséges az a szabályozás, miszerint az ilyen változásokat ''két országos napilapban'' kell megjelentetni. Menjenek a búsba... Épp ideje lenne már kicsit korszerűsödni. A T-Harácsról meg amúgy is megvan a magam különbejáratú véleménye, de azt nem írnám ide, mert még kibannolnak... ;]

Először csak T-Tova T-Vút, aztán kiderült, hogy nagy T-Vedés volt szétcseszni a Westelt. A végére már csak a totál T-Boly maradt.


erdoke
(titán)
Blog

Szerintem közröhej, hogy a 21. században egy kommunikációs szolgáltatásból élő cég a nyomtatott sajtóban kommunikáljon az ügyfelei felé, csak azért, mert a szabályozás erre kötelezi (és másra nem). Havonta küld egy vaskos paksamétát, közte a vacak magazinjukkal, beleférhetett volna egy A5-ös fecni, amire röviden leírják, mit és miért változtatnak egyoldalúan. Vagy ott az SMS lehetősége, amit a válaszomban is írtam. Teljesen egyértelmű, hogy azért nem éltek ezekkel a kézenfekvő lehetőségekkel, mert nem akartak. TUdták, hogy a Népszabiból az érintett ügyfelek töredéke fog csak értesülni, és ettől örömködtek egy kicsit. BIztos vagyok benne, hogy rá fog fagyni a mosoly az orcájukra, ha rendszeresen ilyen húzásaik lesznek, mert csak azért is elmegyek másik szolgáltatóhoz, lexarom, ha havonta pár százassal többet kell fizetnem.
Kíváncsi lennék, hogy az 50 előfizetésnél többel rendelkező vállalati és közületi vevőik felé voltak-e hasonló húzásaik. Rá mernék tenni egy valag pénzt, hogy nem. Velünk azért tudják megtenni, mert tisztában vannak vele, nem fogunk összeállni és nagy csoportokban elvándorolni. Az egyéni morcoskodás, mint ez, pedig simán belefér a ''korrekt'' üzletpolitikájukba.
Hejj, egyszer volt Westel, visszasírom. :O


adalbert1
(veterán)
Blog

Tény, hogy nem lett volna egy megeröltető dolog, ill. túlzottan költséges se számukra.
Azért szerintem a nagyobb üzleti partnerekkel nem mernek szemétkedni, mióta van számhordozhatóság nagyon könnyen el lehet veszteni nagyobb partnereket is. Egyéni előfizetőknél meg nyílván azért merik megtenni, mert ha tegyük fel te elmész, jönnek majd a vodától/pannontól a helyedre.
Kár hogy senkinek nem akaródzik belépni a magyar piacra (tudom, hogy elég magasak a belépési költségek, de egy hasonló kaliberű szolgáltató cégnek nem lenne nagy költség az se), egy kis verseny jót tenne. Néha az az érzésem, hogy az itthoni szolgáltatók kartellként működnek, ha valahol a másik alá vágnak, az meg csak egyszerű parasztvakítás.
Azt hiszem blueMerle írta, hogy Szlovákiában milyen tarifacsomagok vannak... Ahoz képest nagyon el vagyunk maradva.

Nekem pl. a vodafone b*szta fel az agyam azzal, hogy egy sim kártya cseréjért le akartak húzni valami 3k-val, mikor évek alatt milliókat otthagytunk nekik (persze az üzletben nem produkálta a hibát a kártya, meg azóta se szerencsére), és nekik filléres tétel. De csak józan paraszti ésszel kiindulva is, nekem milyen előnyöm származott volna szerintük, ha ki akarok cserélni egy jól működő simet? Ha lejár a hűség lépek is el tőlük, csak még nem tudom hova... Úgy nézz ki, max. a pannon marad. :(


erdoke
(titán)
Blog

Osztom a kartell gyanúdat. A Pannonhoz is hiába mész, ott meg a percdíjakat nyomták fel 1-2-3 Ft-tal, csak nehogy már kevesebb legyen a nyereség a betervezettnél. Ugyebár rájuk nem vonatkoznak a piac törvényei, ha a működési környezet előre nem kalkulálható módon változik, akkor inkább a vevőket szívatják meg a rövid távú nyereségért, mintsem a hosszú távú, átlagosan biztosabb nyereségre hajtanának. :(


Pete55555
(addikt)

Pofátlan egy banda a T-home (mondom ezt annak ellenére, és talán pont ezért is, hogy apám ott dolgozik, melósként)
Anno akkor léptem le tőlük, mikor arcomba vágták, a saját, személyre szabott árlistámat, 4 év előfizu után drágábban tudtam volna telefont venni, mint az új belépő.
Néztem a listát, majd mondtam a kishölgynek. Köszönöm, akkor megszüntetném az előfizetést.
Azóta Telenoros vagyok, ők sem szentek, de még mindig jobbak a T-nél.
2 éves hűségidő után még 1 évet ráhúztam, utána vettem csak új telefont, és ez is, itt jelentősen olcsóbb volt, mintha a T-nél vettem volna. És érdekes módon ugyanannyiért vehettem telefont, mint egy új belépő (mondjuk a legjobb az lenne, ha olcsóbban vehetném... de legalább nem drágább!!!)

Szerk. Most nézem, ez nem egy mai cikk :D Attól még amit írtam, helytáll.

[ Szerkesztve ]

üzenetek