Advent Vega Tegra Note 7: új gép a tabletek közt

A kaliforniai óriás első tabletjét a "leggyorsabb, leghangosabb, legszórakoztatóbb - elfogadható áron" emlegetik, de így is van? – írta: Darth_Revan, 10 éve

Hardver, szoftver, kamera, kijelző

Mint már a cikk elején is említve lett, a táblagép szíve a "Wayne" kódnévre hallgató NVIDIA Tegra 4-es chipsetre épül, ami egy 4 magos, magonként 1.8 GHz-en ketyegő ARM Cortex-A15 processzort és egy 72 magos DirectX 11+, OpenGL 4.X API-kat és a PhysX engine-t támogató GPU-t tartalmaz, amelyek mellé jön még 1 GB DDR3L-1600 (12.8 GB/s) RAM.

Teljesítmény terén szerencsére a korábbival ellentétben most nem kell kompromisszumokat kötni, mivel a Tegra 4 teljesítménye a készülékben nem sokban marad alul a Qualcomm jelenleg leggyorsabb, Snapdragon 800-as megoldásával szemben. Zöldéknek viszont OpenGL teszt terén jár a vállon veregetés, ugyanis a tesztprogram nem csak, hogy több effektet tudott megjeleníteni a Snapdragonhoz képest, de pontszámban is jócskán lekörözte.


Rendszer téren a dobozból kivéve Android 4.2.2 Jelly Bean-t kapunk, azonban már elérhető OTA frissítés formájában az Android 4.3, ami többek között az alap Android javítások mellett tartalmaz javításokat a DirectStylus-hoz, valamint elérhetővé teszi a teljes képernyős módot is. Az Android, amit kapunk a natív, Google által biztosított változat, azaz az NVIDIA (és forgalmazó partnereik) nem pakolták tele csillogó-villogó témákkal és bloatware programokkal.

Remek példa arra, hogy az NVIDIA nem pakolja tele szeméttel a gépet az is, hogy az első indításkor a főképernyőn abszolút semmi alkalmazás ikonja nincs kint az alsó sávban található alkalmazásokat és Google widgetet kivéve.

Szétnézve az alkalmazások között az NVIDIA DirectStylus indítóján, TegraZone alkalmazáson, valamint rajz- és jegyzetelő programon és egy Adobe Readeren kívül nem is találni extra applikációt az alap Android alkalmazásokon túl. Ezek miatt a rendszer van olyan gyors, mint a Google referenciatabletjein és -telefonjain.

Sajnos azonban egy kis homok került a gépezetbe, mert habár a rendszer maga jól beszéli a magyar nyelvet, az NVIDIA programok és néhány, az NVIDIA által a rendszerbe épített szolgáltatás csak a ködös Albion nyelvén tud.

Az NVIDIA több szoftveres lehetőséget is biztosít az akku idő javítására. Az egyik, hogy tudjuk korlátozni a használni kívánt magok számát, CPU órajelet és FPS limitet is. A következő megoldás, hogy az nSaver programban korlátozhatjuk az alkalmazások háttérben futását. A harmadik és talán legérdesebb, a Tegra PRISM, ami a képernyő fényerejéhez nyúl hozzá, ami játék közben nem tűnt fel, azonban az Android asztalon dolgozva inkább zavaró volt, ezért kikapcsoltam.

Az OTA frissítést azért is érdemes felrakni, mert az alap Android javításokon kívül, mint fentebb említettem, javít a DirectStylus érzékenységén, továbbá már támogatja a balkezes felhasználókat is, valamint a teljes képernyő funkció mellett a kamera is kapott javítgatásokat. Mivel a partnerek a szoftverbe nem nyúlnak bele, így amint frissítés elérhetővé válik, minden Tegra Note számára letölthető, nem kell várni, mire a forgalmazó hozzáadja a saját alkalmazásait+leteszteli azt.

Sajnos sikerült találni pár zavaró bugot magában a rendszerben, mégpedig, hogy bizonyos időnként, amikor screenshotot szerettem volna csinálni a bekapcsoló gomb+hangerő le gombokkal, akkor a képernyőkép készítése helyett újraindult a tablet, vagy hogy az Android asztal fektetett állapotban marad, amíg újra nem indítom a készüléket.

Kamera
Kamera téren elől kapunk egy 0.3 MP felbontású VGA kamerát, ami képkészítésre nem igazán alkalmas, hátul pedig egy 5 MP-es OmniVision OV5690, amely sajnos nem kapott LED vakut. Kameraszoftver terén nem a gyári Android alkalmazást kapjuk, hanem a Tegra Note-tal debütáló Camera Awesome nevű programot, amely a szokásos alapbeállítások mellett lehetővé teszi többek között azt is, hogy a HDR állandóan bekapcsolva legyen, valamint tartalmaz képstabilizátort és a giroszkóp segítségével segít a kamerát is egyenesen tartani.

A kamera minőségét tekintve sokat ígért az NVIDIA, amit szerintem nem sikerült összehozniuk, sőt a gyakorlatban nagyon messze is állnak attól, hogy büszkélkedhessenek vele. Lehet, hogy táblagépek között jónak mondható ez a minőség, de egy drágább okostelefonhoz képest harmatgyenge. A kép sok ponton mosott, a szoftveres zoom meg kb. semmire nem való. Az AO HDR minden képnél be volt kapcsolva.


Az 1080p videófelvétel sem annyira rózsás:


(Klikk a lejátszáshoz)

Szemléltetésképpen készítettem egy összehasonlítást, amin látható egymás mellett, hogy mennyi különbség van a Tegra Note és az LG G2 kamerája között. Sajnos az NVIDIA képviselője csúnyán elvérzik, pedig az LG képének a felbontását még majdnem felére is csökkentettem, hogy igazságosabb legyen a verseny ...

>>>> Klikk ide az összehasonlítás megtekintéséhez <<<<
(Ha az egeret a képre húzod, akkor automatikusan átvált az LG G2 képre)

Kijelző
Képmegjelenítés téren a gép egy 10-pontos többérintéses 7" 1280x800-as felbontású 213DPI LG LD070WX3 IPS LCD panelt kapott, amelyhez a rendszerben két színkorrekciós séma közül választhatunk, ami a "native" és "sRGB".
Sokaknak csalódás lehet, hogy nem FullHD felbontást kapott és színek terén is láttam már szebb panelt, de összességében egy erős 4-est azért megérdemel. A színek nem rosszak, a kép éles és a betekintési szögek terén sem lehet semmibe belekötni.



A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények