Nyaralás Horvátországban

Avagy TravelChannel kicsit másképp az Adria egy kis szegletéből. – írta: e=mc², 12 éve

Hurrá nyaralunk!

2012

Idén áprilisban felhívtuk az apartmant kiadó hölgyet, hogy időpontot foglaljunk. Július közepe jöhetett csak számításba egyéb okok miatt. Nem aggódtunk, mert tavaly július elsejétől voltunk, már akkor is meleg volt a víz. Szóval július 14-től egy hét. Pontosabban 8 éjszaka. Szombattól következő hét vasárnapig. Az időpont szabad volt, le is foglaltuk. Az ára egy fokkal drágább volt, mint tavaly Malinskán, de nem kell autózni minden nap, nincs fenn a hegyen az apartman, jóformán kilépünk az ajtón és előttünk a tenger. Ennyit megér. Már csak várni kell, hogy teljen az idő.

Mondhatom el is telt elég hamar, úgyhogy útra is keltünk. Kis autóba (VW Polo) kellett bepakolni jó pár dolgot három fő részére. Amit mindenképpen vinni szerettünk volna az egy nagyobb bőrönd, két kisebb utazótáska, három polifoam, három kisebb hátizsák, egy hűtőtáska és egy-egy 6-os csomag ásványvíz szénsavasból és szénsavmentesből. Az utóbbit azért, mert csapvizet nem szeretnénk inni, még a végén a wc-n nyaralunk.

Amit érdemes lehet még itthon vásárolni, az a műanyag vagy gumi strandpapucs, ami a kavicsos talajhoz jó szolgálatot tehet, de a vízben mondjuk zavaró. Akinek a talpa bírja, az nyugodtan lehet mezítláb, de aki kényes erre, az egy ezresért bármelyik bevásárlóközpontban kaphat.

Utazás előtti nap bevásárlás, pályamatrica vásárlás, teletankolás. Otthon bepakolás, elkészülés a hajnali indulásra. Ugyanis 6-7 óra az út jó esetben, ha nincs nagy forgalom és nem torlódnak fel a kocsik a határon, illetve a fizetőkapuknál. De mivel szombatonként van a turnusváltás, így a legnagyobb forgalom ekkor van mindkét irányban. Ezért hajnali 4-et céloztuk meg az indulásnak.

jól haladunk

Az úton semmi rendkívüli nem történt. M1 - M0 - M7 útvonalon zavartalanul járható volt. Néhol erősebb a forgalom, néhol gyér. Jó tempóban haladtunk. Fél nyolc előtt értünk a határ közelébe, és Becsehelynél letértünk a pályáról, mert sejtettük, hogy a tavalyihoz hasonlóan ismét nagy lesz a sor, így a letenyei határátkelést a kisebb forgalmún tettük meg, ahol tényleg csak pár kocsi állt sorba. Még kunát is kellett váltani a fizetőkapuk miatt. Persze lehet bankkártyával fizetni, illetve ENC/ETC készülékkel, ami egy elektronikus, előre feltöltött egyenleggel ellátott készülék, amit egy radar olvas le a szélvédőről, így akár megállás nélkül is átsuhanhatunk a kapukon.

alagút előttünk

Krk szigetre a legrövidebb út az A4 - Zágrábi elkerülő - A1 - A6 autópálya Ostrovicai lehajtójáig, onnan pedig az 501-es és 523-as főúton Krk hídig. A híd átkelésért szintén fizetni kell, de csak befelé irányban 35 HRK az I. kategóriában. Innen Baška még 45 km, ami már szinte felüdülés a monotonnak mondjuk nem mondható, kanyarokkal és alagutakkal tarkított autópályához képest, de azért más érzés már itt vezetni. Nem siet senki, közel a tenger, a sós levegő, a kabócák pedig zajonganak...

Krk város felé

Az útiköltség idáig 136 HRK volt két fizetőkapuval: Goričan - Sv.Helena 41 HRK, Lučko - Ostrovica 60 HRK és a Krk híd 35 HRK. Esztergomtól Baška 581 Km, ami kb. 8 literes átlagfogyasztás mellett majdnem egészen egy tele tank (45 liter) benzin, ami drágább üzemanyag mellett is ~20 000 Ft-ból kijön. Horvátországban olcsóbb kicsivel a benzin, nagyjából 370-390 Ft/l körül mozog, ami a visszafelé úthoz is elég kell legyen. (~17 000 Ft). A magyarországi autópálya használatért 2975 Ft-ot kellett fizetni, ami 10 napra elég. Így a teljes utazási költség oda-vissza forintban: ~50 000 Ft

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt