Úgy-úgy pontosan. A turbószék motorja valószínű teljesen jól tudja értelmezni a 11-11.5V kürüli feszkót, amit egy terhelt ólomakksi 50-60%-os töltöttség mellett kilehel magából:
Ma v holnap éjszaka kimérem az enyémet, mennyit zabál...
Asztrofotózás - Digitális fényképezés fórum
hozzászólások
popey37
(addikt)
tippre olyan 2A körül motoronként, ha gotozol lehet a duplája is mozgás közben. a suly miatt ami a mechanikán van kell a nyomatékos motor, ami a mecha állo helyzetében is ugyanugy felveszi az áramot.
probáltam kisebb aksival, az eredmény 1-2 ora mulva már sipákolt és volt, hogy el sem indult az uj célpontra, a mecha ledje villogott, jelezve, hogy kevés a delej, ha belegondolunk nem is csoda, hiszen van a mechán vagy 10 kilo suly, plusz a mecha saját sulya, ezt mind mozgatni vagy pontosan helybentartani kell.
Ha bármikor ólomra szorulsz, az egyetlen megoldás a B.SZOTTNAGY telep, aminél a fogyid csak nagyon rövid időre haladja meg a 0.05C-t. Azaz ha 8Ampert eszik a cucc, ahhoz min 8/0.05=160Ah-ás monstrum kell, máskülönben a fenti ábra valamelyik szivatósabb görbéjén leszel igen gyorsan.
Nem véletlen mondják, hogy az ólom kb harmadát éri kapacitásban, mint a LiFePO4.
.mf
(veterán)
"az egyetlen megoldás a B.SZOTTNAGY telep"
Nem. Ha ennyire háklis a feszültségre, akkor oda egy feszültségszabályzó áramkör kell.
A nagy kapacitás továbbra sem árt, mert az ólom akku nem szereti, ha mélyre merítik; de azért mégsem egy kamion-aksi kell hozzá...
Igen. Egy határig. Mifelénk már egész használható áron mennek a lifepo4 téglák. Egy ilyet többször meríthetsz 0-ra, mint bármelyik ólmot 50%-ra, 12V alatti értéket vhol 20% töltöttség alatt fog mutatni a multiméter és derekat se kell cserélni amikor a fészerből átpakolod a csomagtartóba. Én az 1 meglévő ólmosom mellé/után már csak ilyet veszek, a repülőkompatibilis 12Ah-ásból múlt 7en hozott egyet a postás: másfél kiló ...
Ja még1: turbógyorsan, simán 1C+ tölthetők, azaz ha az éjszaka közepén beadja az unalmast = kocsi 50percre beindít és már fel is töltődött, addig megy a rig a kocsiról, csak elhelyezkedéskor arra kell figyelni, ne a kipufogónál legyen a távcső
Köszi
Igen, én is lőttem pár startrail-t, de nem volt ilyen szép az előterem
Illetve ennél egy lényegesen egyszerűbb géppel és egy kit obival. Majd megkeresem, és berakom, bár ez után...
ROBOTER
(addikt)
Ahogy egy török mondás tartja, ez odab@sz! Gyönyörű!
Már nem megyek oda az utóbbi 2..3 évben, mert az egy dolog, hogy sokan vannak, de a sok egysejtű leparkol az út közepén, nehogy az ő kocsija nélkül lehessen fotózni. A szerencsém, hogy kb. a fák első virágzása óta járok oda, és akkor még nem volt felkapott. Kellett nekem népszerűsítenem...
Jim-X
(őstag)
Gyonyoru kepek, nekem tegnapi "parawaiting" Somosierraban, 1700m magasan, szinten a calima miatt
Indulasra keszen, de a kondiciok nem ugy akartak
[ Szerkesztve ]
.mf
(veterán)
Kb 10 éve az első startraileim szintén ennél egyszerűbb géppel (m4/3-os E-PL3) és kitobival szintén nem voltak valami jók: nagyon sötét alexpósak, alig látszott valami a tájból; de valahol mindenki elindul, gyakorlás és lesz sokkal jobb is
A startrailt amúgy pont jól lehet bármilyen géppel csinálni, ami enged manuál fókusz és záridőt, nem kell magas ISO és aránylag rövid záridő a pontszerű csillagokhoz, így mehet alacsony ISO és a leghosszabb záridő, amit a gép enged (30 vagy 60s).
Még egy tipp, amire én sokára jöttem rá: nem kell hozzá tiszta, fényszennyezés- és Holdmentes égbolt, sőt. Ha túl sok csillag látszik, néhol egy fehér massza lesz belőlük; és ha sötét van, a táj is kevésbé látszik. A Holdfény szépen megvilágítja a tájat.
Roboter: odabasz, mint a kamion? Köszi!
Tapasztaltam én is, másnap reggel. Pálmát az vitte, amelyik ment gyökkettővel az út közepén a felezőn, megáll (az út közepén! Mindkét irányt blokkolva), kiszáll mobillal fotózni - aztán jönnek kocsik, és dudálnak rá. Szerencsém, hogy addigra már végeztem a fotózással.
A fák most kezdenek egyre jobban kinézni, szépen nőttek az elmúlt években. Helyi ismerőseim azt mondják, ha nem lenne busz és sok kamion a hűtőház miatt, pár év múlva össze is érnének, szép kis alagutat alkotva.
, nem lehet repkedni calimában?
[ Szerkesztve ]
Jim-X
(őstag)
De lehet, csak nagyon lefogja a napsutest, igy nem melegszik fel a talaj es nicsenek olyan jo termikek! Tegnap ez kulonosen fontos volt, mivel eszaki gerincen repultunk volna es mivel nem melegedett fel kellokeppen, igy elkezdett fujni a meteo szerinti hatszel, amiben mi nem tudunk felszallni
[ Szerkesztve ]
.mf
(veterán)
Vajon az éjszakai és délelőtti eső kimosta az égből a port?
Már várom egy ideje, hogy tisztuljon az ég, és le tudjam fotózni a 12P/Pons-Brooks üstököst. Hétvégén a Bakonyban voltam, szombat és vasárnap is már egy órával naplemente előtt simán bele lehetett nézni a Napba, annyira lefogta a por a fényét; este lehetett látni pár csillagot, de elég halványan, fátyolosan.
f.lorand
(senior tag)
Kimosta, most éjjel én már tudtam dolgozni.
popey37
(addikt)
szia Lorand. kérdésem a következö: asi 294 pro hütött kamera, nincs benne gyárilag UV/IR szürö, ha keskenysávu szürövel használom, kell e pluszban az UV/IR?
elöre is köszi a választ.
ati3x
(senior tag)
Szia, Nem, nem kell. A keskenysávnak pont az a lényege hogy csak bizonyos sáv(okat) ereszt át. A többit vágja.
f.lorand
(senior tag)
Bocsánat, nem voltam itt, köszönöm ati3x a választ.
ati3x
(senior tag)
Mostanában én is elég ritkán vagyok , itt, bocsi érte! Kicsit elvesztettem a motivációt.. Ez a szezon siralmas volt.. talán 2-3 pár órás derült idő volt. A rozettáról van kb 4-5 óra anyagom és ennyi. Kedvem se volt nekiállni feldolgozni...
Nekem az az érzésem, hogy az elmúlt 2évben sokkal felhősebb lett Ny-Eu . Legalábbis az azt megelőző 2 évhez mérve ami az első két évünk volt Skóciában. Múlt 7en nagy lelkesedéssel bepakoltam a cuccot egy É-Walesi 6napos kiránduláshoz: EGY FÉL K.RVA ÉJSZAKA derült nem volt képes összejönni, semmi. Napközben "sütött a nap" - hogy csinosítsa a statisztikákat, de az ég fele akkor is tele volt felhőkkel 🤦♂️ Közép-hosszú távon tuti ráállok valami stabil "spanyol kapcsolatra", mert ettől begolyózok...