üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

Nem olvastad el, amit írtam, vagy szándékosan terelsz?
Onnan indultunk, hogy ez a monstrum annyit fogyaszt, mint a Lupo. Mit nem értesz ezen?
Oda érkeztünk, hogy nézzem meg a veszteségeket, ahol elfelejtetted megemlíteni a belső égésű oldalt. Földgáz és hőerőmű? Miért pont a földgázzal számolsz? Nézd már meg, amit linkeltem, hogy minek mennyi a környezeti lábnyoma!
3 tonnás autók? Igen, felesleges. Mint olyan sok minden más is. A kérdés az, hogy melyik jobb? A 3 tonnás villany, aminek folyamatosan javul az energiamixe, alacsony a fogyasztása, vagy a 3 tonnás belső égésű, 3-5 - szörös fogyasztással, tisztán olaj alapon? Melyiket válasszam, ha bemegyek a szalonba? Előző autóm hasonló paraméterekkel rendelkezett, pár száz kilóval volt könnyebb, és kicsit gyengébb volt (nyomaték miatt kb. fele), de kb. hasonló kategória. Ugyan ilyen felhasználással 8-9 liter/100 km benzint fogyasztott. Tehát testvérek között is, csak a fogyasztás különbség ötszörös. Akkor még nem számoltam a tisztán olaj alapú energia vs. energiamix - el, ami országonként változó, de a tisztább helyeken nagyságrendnyi az eltérés. Most konkrétan Mo. - on 205g, míg az olaj önmagában 1125, a szén 1158, a földgáz 575. Napenergia 31!
Amúgy nem, 1 tonnából nem lehet megoldani egy biztonságos, mai követelményeknek megfelelő 5 személyes autót, elérhető áron. Ha lehetne, megtennék. Az Euro normák miatt konkrétan grammvadászat zajlik. Akár hiszed, akár nem. Csak egy példa: 25 éve tömör vasból volt a vezérműtengely, dupla ilyen széles bütykökkel. Ma ugyanaz egy fele akkora csőtengely, fele akkora bütykökkel. Tudod, erre szokták azt mondani, hogy abban még volt anyag, meg tervezett élettartam.

üzenetek